Generálka motoru

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště/Město: Praha
Kontaktovat uživatele:

Generálka motoru

Příspěvekod ix » pát črc 04, 2008 10:18 am

ahoj, jelikož autíko jede čím dál hůř, a konec technický se taky blíží, začínám přemejšlet, že bych ho svěřil do odborné péče. můžete mi něco doporučit? potřebuju servis, kde když to otevřou a zjistěj, že je tam potřeba vyměnit to či ono, nebude jim dělat potíž to sehnat za přijatelnou cenu, nebo, ještě líp, nahradit.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Karel » pát črc 04, 2008 11:40 am

ix píše: můžete mi něco doporučit?

Předem upozorňuji :evil: nic nedoporučuju./mluvil jsem s ním jen po telefonu/.
Skus si promluvit s panem Kašparem zde:
http://www.pas-zabreh.cz/sluzby1.html
K.
:shock:
Naposledy upravil(a) Karel dne úte črc 15, 2008 9:08 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště/Město: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod ix » pát črc 04, 2008 3:07 pm

potřebuju něco abych tam dojel, myslím že na 30 km si ještě troufám, protože je znát že mele z posledního :(

Uživatelský avatar
kryton72
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 92
Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
Bydliště/Město: Černín
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod kryton72 » pát črc 04, 2008 3:37 pm

Tohle http://automobilova-opravna.takeit.cz/a ... 27599?4412
je blíže Prahy a pan Komínek co tam pracuje dělá i doma a Libera zná, je velmi šikovný... taky to k němu brzy budu dávat.
Jinak kontakt přímo v servisu je pan Macháček. Pan Komínek tam pracuje a třeba se domluvíš rovnou s ním... doma u něho to je levnější.
Momentálně bez Libera... qpepsi.gif

Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště/Město: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod ix » pon črc 07, 2008 8:36 am

díky, zkusím...

Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště/Město: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod ix » úte črc 15, 2008 8:24 am

pan Komínek mě v podstatě poslal do prdele s tím že Libera nedělá. takže tak.

Uživatelský avatar
kryton72
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 92
Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
Bydliště/Město: Černín
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod kryton72 » úte črc 15, 2008 9:04 am

No tak to velké promiň, to se za ten rok asi něco změnilo... :roll:
To asi budu hledat také někoho jiného, ale loni mluvil hrozně nadšeně a všemu na Liberku rozuměl, znal ho už z minula,
pravda ale je, že docela prskal když se nemohl dostat k motoru...

Ještě jsem na netu objevil nějakou opravnu v Rudné u Prahy, kde dělají Subaru, ale za nic neručím... psal jsem tam mail ale zatím žádná odpověď.
Momentálně bez Libera... qpepsi.gif

milda
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 24, 2008 8:39 pm
Bydliště/Město: Sedlčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod milda » úte srp 12, 2008 10:49 pm

Ahoj,nedavno jsem byl u Švadlenky a zrovna jeden motor měl na ponku.Můj motor předchozí majitel nechal udělat z poloviny,aby ušetřil a po pár tisících žere olej jak Trabant.Franta pravil,že po komplet GO ručí za úspěch,jinak ne.Je to ale dneska asi 42 000Kč.Polovic chce jako zálohu.Pro normálního Liberátora je to mnoho.Já to zkusil zati s výplachem motoru a medíkem za 168 Kč a uvidíme.Kouří o poznání méně a ani svíce jsem zatim nečistil. milda.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1440
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Mis.us » ned črc 15, 2012 9:15 pm

Prosim někoho kdo má zkušenosti z domácí generálkou motoru o radu.Sám jsem se do G.O pustil-rád bych věděl jestli jsou nějaký problémy s naseazenim hlavy na karter,nemá totiž žádný vodící kolíky .Přemejšlel jsem o vytočení čepů na soustruhu místo dvou šroubů,aby byla hlava rovně.Je to zbytečný??
děékuju mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Lubomír » úte črc 17, 2012 8:19 pm

Ahojky, tak "rovné usadenie" hlavy na blok som špeciálne neriešil - tie dlhé šrouby zaisťujú polohu hlavy uplne dobre, v inej polohe - mimoosovbo sa nedajú prestrčiť do závitu, iba v tej správnej, takže pohoda. Mám iné výstrahy:
Dávaj bacha na otvory v tesnení, ak už dávaš hlavu dole - bývajú iba kruhové 5mm preseknuté, ale to sa rýchlo zanáša, je ich treba zväčšiť, už som o tom písal.
Nezabudni upraviť šírku dosadacích plôch ventilov a určite nové semerinky na vodítkach ventilov (prisávanie oleja pri brzdení motorom)
Nezabudni montovať novú reťaz pohonu vyvažováku a prečistiť otvory mazania reťaze v šponováku, inak ide reťaz znova do nebíčka
Na účinnosť olejového čerpadla má zásadný vplyv bočná vôľa ozubenia, nie čelná! Takže rátaj so zabrúsením kolies aj znížením priestoru pre kolesá v odliatku. Len kúpiť súkolie olejového čerpadla a vymeniť je špatná oprava!
A mnoho iných skúseností ti môžem z vlastnej praxe povedať, ale opýtaj sa, ak s niečím nemáš skúsenosti, na to tu predsa máme fórum zaplaťpánbu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1440
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Mis.us » úte črc 17, 2012 8:56 pm

Díky moc Lubomíre.Snad se mi dílo povede.

ojebat to neumim neboj ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1440
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Mis.us » ned úno 05, 2017 10:09 am

odborná péče z jeseníků:-D jak je vidno, ne každej může bejt dobrej mechanik:-D


http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060415.jpg
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1954
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod covex » ned úno 05, 2017 9:34 pm

Nekoukam do motoru kazdy den, ale vidim spravne urvane oko ojnice? Cim to? Zadreny valec? A tohle http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060425.jpg je klikova hridel?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1440
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvekod Mis.us » ned úno 05, 2017 10:13 pm

Takže:-D podle toho co jsem našel v motoru za zbytky je diagnoza jasná.

Motoru dělal někdo rozvody a klikovku (byly nový gufera, pumpa, řemen, ojniční a hlavní ložiska...).
Na klemách od ojnic byly síleně přetažený matice. Na válci u vodní pumpy mechanik tak přetáhnul matice na klemě, až je strhnul, tim pádem klema z ojnice provozem ulítla (matice ji neudržely, když byly stržený) a ojnice už tim pádem nedržela na klikovce. Ojnice se zasekla mezi klikovku a vyvažovák, přeškubnul se řetěz a motor se kousnul.... blok je od ojnice vyštíplej, klikovka totálně vymlácená, vyvažovák přihnutej....jediný co jsem z motoru použil je hlava, tý nic neni :-D

jo na to co jsi se ptal, je klikovka...

M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů