VLHKO

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
nanijanea
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 23, 2011 11:15 am
Bydliště: Plavy

VLHKO

Příspěvek od nanijanea »

Ahoj,jsem Jana z Haratic(Jablonec Nad Nisou),máme Subaru Liberko-našeho Piždúška :D ,95r.v,chtěla bych poprosit o radu-nevíte někdo čím to je,že když prší,je vlhko,nebo mokrý sníh,že naše autí stávkuje?Když je hodně mokro,tak nechce ani nastartovat,ale točí a když méně,nebo nás někde chytne déšt´,tak škube a přestává jet,hlavně když se přidá plyn... :( Děkuji moc za radu,přeji pěkný den :D
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: VLHKO

Příspěvek od dědek »

Zdraví tě Dědek z Desné, tak že skoro soused. Teď právě jsem bez Libera , ale několik let mě pronásledovalo na každém kroku a měl jsem jich několik. Subaru Libero má kromě moc a moc užitečných vlastností právě dvě , které mne taky často pronásledovaly. Za prvé je to skoro všudepřítomná koroze (rezaví snad i bezpečnostní pásy) a za druhé ona zmíněná náchylnost na mokro. Nebývá nic jiného , než vozit sebou naprosto suchý hadr a před jízdou pečlivě vytřít víčko rozdělovače a všechny VN kabely . Je to otrava (kdekdo už nepoužívá šrouby na krytu motorové části ze zavazadelníku) , ale zvykneš si časem, jako všichni. Jinak o této problematice na tomhle fóru najdeš stohy přízpěvků a komentářů. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: VLHKO

Příspěvek od vojta »

tak jedno vlákno třeba zde - viewtopic.php?f=2&t=1313
a tady: viewtopic.php?f=13&t=904
jinak doporučuju pořídit ty zapalovací kabely, není to taková investice a liberko to jistě ocení :D

klidně sem hoď nějaké foto vašeho drobka ať o sobě bráškové vědej...tak ať to jezdí
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: VLHKO

Příspěvek od ulus »

Hlavně si nezvykej na otírání víčka od rozdělovače, prostě ho jednou za rok preventivně vyměň (před zimou ideál). A co můžu doporučit (a to to fakt nemyslím sarkasticky), je "Hledej" vpravo nahoře. Třeba na dotaz "vlhko" už ti pár rad vyjede :D
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: VLHKO

Příspěvek od Mis.us »

za celou dobu co nový libero máme -skoro 5 let,jsem šáhnul jen jednou na kabely a rozdělovač,auto ale startovalo normálně i chytalo,byla to jen "údržba" ,ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku a od tý doby jsem neměl problém jak já tak otec.Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim řekl
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 28, 2011 12:07 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: VLHKO

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše: ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku....
Tak to mi nedá, abych se nezapojil do diskuse.
Jedná se o toto : http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... ly-pro-623

Těchto sad jsem již koupil sobě i zákazníkům víc, a zatím žádná reklamace.
Jediný problémek se vyskytnul a to v tvaru koncovky k připojení na cívku.
Je potřeba nepatrně upravit kryt cívky.
To že kabely mají odporové jádro je dáno konstrukcí zapalovací soustavy a vlastní konstrukcí vozu.
Toto je proto aby auto nevyzařovalo okolo sebe škodlivé rušení.
Pokud má kabel ohmický odpor 1,5 - 5 kilioohmů tak je vše v pořádku a přenesený výkon je dle výrobce dostatečný.
Ale něco jiného je povrchové znečistění kabelů, cívky a víčka rozdělovače, a také čistota dutin, kam se ty kabely zastrkují.
Je na druhou stranu pravda, že originál je originál, o tom není žádná diskze.
Jen bych si to dovolil přirovnat k nahraditelným dílům jako jsou třeba žárovky svíčky, atd...

K.
:D
Nikdo není dokonalej.
nanijanea
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 23, 2011 11:15 am
Bydliště: Plavy

Re: VLHKO

Příspěvek od nanijanea »

Ahoj,díky za rady :D Včera jsem si to do vyhledávače zkoušela dát a nic se mi právě nezobrazilo.... :)
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: VLHKO

Příspěvek od ulus »

Mis.us píše:Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim myslel
Hehe, taky jsem jezdil dva roky v pohodě. Pak si to asi dvakrát cuklo za vlhka, neřešil jsem to. A vyškolilo mě, když jsem rozebíral a čistil rozdělovač v noci na parkovišti v pořádný chumelenici a mrazu. Proto se nediv, že víčka preventivně měním :lol:
Kdyby tohle byl můj nějvětší problém s Liberem, tak jsem spokojený :wink:
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: VLHKO

Příspěvek od covex »

Fajfky teslackych kabelu se daji zavulkanizovat samovulkanizacni paskou za par Kc.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: VLHKO

Příspěvek od Mis.us »

tak našel jsem příspěvek,když jsem dával sem na forum cenu origo kabelů,je z roku 2008,takže to jsou 4 roky bez chyby.Vulkanizační páska je k vejfuku špatný řešení.Ulusi,jen se divim tomu přístupu :|
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:21 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 117
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: VLHKO

Příspěvek od sněhulák »

Tahle vulkanizační páska na rozdělovači dlouho nevydrží vtom teple popraská a vlhko zase pronikne,mám to za sebou.Koupil jsem nové víčko,kabely(tesla) a za dva měsíce jsem zase stál.Poslední pokus co jsem udělal je,že jsem vyčistil víčko a všechno okolo a na gumový koncovky na víčku jsem navlékl samosmrštovací bužírku a ohřál jsem ji aby se zatáhla,pak jsem teprve víčko namontoval. Ještě jsem zamotal cívku i když je v krytu tou vulkanizační páskou a zatím už skoro dva roky jezdím bez problému. Tak hodně zdaru.
Odpovědět