Stránka 1 z 1

VLHKO

Napsal: čtv čer 23, 2011 11:42 am
od nanijanea
Ahoj,jsem Jana z Haratic(Jablonec Nad Nisou),máme Subaru Liberko-našeho Piždúška :D ,95r.v,chtěla bych poprosit o radu-nevíte někdo čím to je,že když prší,je vlhko,nebo mokrý sníh,že naše autí stávkuje?Když je hodně mokro,tak nechce ani nastartovat,ale točí a když méně,nebo nás někde chytne déšt´,tak škube a přestává jet,hlavně když se přidá plyn... :( Děkuji moc za radu,přeji pěkný den :D

Re: VLHKO

Napsal: čtv čer 23, 2011 12:58 pm
od dědek
Zdraví tě Dědek z Desné, tak že skoro soused. Teď právě jsem bez Libera , ale několik let mě pronásledovalo na každém kroku a měl jsem jich několik. Subaru Libero má kromě moc a moc užitečných vlastností právě dvě , které mne taky často pronásledovaly. Za prvé je to skoro všudepřítomná koroze (rezaví snad i bezpečnostní pásy) a za druhé ona zmíněná náchylnost na mokro. Nebývá nic jiného , než vozit sebou naprosto suchý hadr a před jízdou pečlivě vytřít víčko rozdělovače a všechny VN kabely . Je to otrava (kdekdo už nepoužívá šrouby na krytu motorové části ze zavazadelníku) , ale zvykneš si časem, jako všichni. Jinak o této problematice na tomhle fóru najdeš stohy přízpěvků a komentářů. Dědek

Re: VLHKO

Napsal: čtv čer 23, 2011 1:36 pm
od vojta
tak jedno vlákno třeba zde - viewtopic.php?f=2&t=1313
a tady: viewtopic.php?f=13&t=904
jinak doporučuju pořídit ty zapalovací kabely, není to taková investice a liberko to jistě ocení :D

klidně sem hoď nějaké foto vašeho drobka ať o sobě bráškové vědej...tak ať to jezdí

Re: VLHKO

Napsal: čtv čer 23, 2011 2:02 pm
od ulus
Hlavně si nezvykej na otírání víčka od rozdělovače, prostě ho jednou za rok preventivně vyměň (před zimou ideál). A co můžu doporučit (a to to fakt nemyslím sarkasticky), je "Hledej" vpravo nahoře. Třeba na dotaz "vlhko" už ti pár rad vyjede :D

Re: VLHKO

Napsal: čtv čer 23, 2011 4:51 pm
od Mis.us
za celou dobu co nový libero máme -skoro 5 let,jsem šáhnul jen jednou na kabely a rozdělovač,auto ale startovalo normálně i chytalo,byla to jen "údržba" ,ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku a od tý doby jsem neměl problém jak já tak otec.Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim řekl

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 8:32 am
od Karel
Mis.us píše: ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku....
Tak to mi nedá, abych se nezapojil do diskuse.
Jedná se o toto : http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... ly-pro-623

Těchto sad jsem již koupil sobě i zákazníkům víc, a zatím žádná reklamace.
Jediný problémek se vyskytnul a to v tvaru koncovky k připojení na cívku.
Je potřeba nepatrně upravit kryt cívky.
To že kabely mají odporové jádro je dáno konstrukcí zapalovací soustavy a vlastní konstrukcí vozu.
Toto je proto aby auto nevyzařovalo okolo sebe škodlivé rušení.
Pokud má kabel ohmický odpor 1,5 - 5 kilioohmů tak je vše v pořádku a přenesený výkon je dle výrobce dostatečný.
Ale něco jiného je povrchové znečistění kabelů, cívky a víčka rozdělovače, a také čistota dutin, kam se ty kabely zastrkují.
Je na druhou stranu pravda, že originál je originál, o tom není žádná diskze.
Jen bych si to dovolil přirovnat k nahraditelným dílům jako jsou třeba žárovky svíčky, atd...

K.
:D

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 11:08 am
od nanijanea
Ahoj,díky za rady :D Včera jsem si to do vyhledávače zkoušela dát a nic se mi právě nezobrazilo.... :)

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 2:39 pm
od ulus
Mis.us píše:Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim myslel
Hehe, taky jsem jezdil dva roky v pohodě. Pak si to asi dvakrát cuklo za vlhka, neřešil jsem to. A vyškolilo mě, když jsem rozebíral a čistil rozdělovač v noci na parkovišti v pořádný chumelenici a mrazu. Proto se nediv, že víčka preventivně měním :lol:
Kdyby tohle byl můj nějvětší problém s Liberem, tak jsem spokojený :wink:

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 6:41 pm
od covex
Fajfky teslackych kabelu se daji zavulkanizovat samovulkanizacni paskou za par Kc.

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 8:24 pm
od Mis.us
tak našel jsem příspěvek,když jsem dával sem na forum cenu origo kabelů,je z roku 2008,takže to jsou 4 roky bez chyby.Vulkanizační páska je k vejfuku špatný řešení.Ulusi,jen se divim tomu přístupu :|

Re: VLHKO

Napsal: pát čer 24, 2011 8:41 pm
od sněhulák
Tahle vulkanizační páska na rozdělovači dlouho nevydrží vtom teple popraská a vlhko zase pronikne,mám to za sebou.Koupil jsem nové víčko,kabely(tesla) a za dva měsíce jsem zase stál.Poslední pokus co jsem udělal je,že jsem vyčistil víčko a všechno okolo a na gumový koncovky na víčku jsem navlékl samosmrštovací bužírku a ohřál jsem ji aby se zatáhla,pak jsem teprve víčko namontoval. Ještě jsem zamotal cívku i když je v krytu tou vulkanizační páskou a zatím už skoro dva roky jezdím bez problému. Tak hodně zdaru.