VLHKO
VLHKO
Ahoj,jsem Jana z Haratic(Jablonec Nad Nisou),máme Subaru Liberko-našeho Piždúška ,95r.v,chtěla bych poprosit o radu-nevíte někdo čím to je,že když prší,je vlhko,nebo mokrý sníh,že naše autí stávkuje?Když je hodně mokro,tak nechce ani nastartovat,ale točí a když méně,nebo nás někde chytne déšt´,tak škube a přestává jet,hlavně když se přidá plyn... Děkuji moc za radu,přeji pěkný den
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: VLHKO
Zdraví tě Dědek z Desné, tak že skoro soused. Teď právě jsem bez Libera , ale několik let mě pronásledovalo na každém kroku a měl jsem jich několik. Subaru Libero má kromě moc a moc užitečných vlastností právě dvě , které mne taky často pronásledovaly. Za prvé je to skoro všudepřítomná koroze (rezaví snad i bezpečnostní pásy) a za druhé ona zmíněná náchylnost na mokro. Nebývá nic jiného , než vozit sebou naprosto suchý hadr a před jízdou pečlivě vytřít víčko rozdělovače a všechny VN kabely . Je to otrava (kdekdo už nepoužívá šrouby na krytu motorové části ze zavazadelníku) , ale zvykneš si časem, jako všichni. Jinak o této problematice na tomhle fóru najdeš stohy přízpěvků a komentářů. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 535
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLHKO
tak jedno vlákno třeba zde - viewtopic.php?f=2&t=1313
a tady: viewtopic.php?f=13&t=904
jinak doporučuju pořídit ty zapalovací kabely, není to taková investice a liberko to jistě ocení
klidně sem hoď nějaké foto vašeho drobka ať o sobě bráškové vědej...tak ať to jezdí
a tady: viewtopic.php?f=13&t=904
jinak doporučuju pořídit ty zapalovací kabely, není to taková investice a liberko to jistě ocení
klidně sem hoď nějaké foto vašeho drobka ať o sobě bráškové vědej...tak ať to jezdí
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: VLHKO
Hlavně si nezvykej na otírání víčka od rozdělovače, prostě ho jednou za rok preventivně vyměň (před zimou ideál). A co můžu doporučit (a to to fakt nemyslím sarkasticky), je "Hledej" vpravo nahoře. Třeba na dotaz "vlhko" už ti pár rad vyjede
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1939
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: VLHKO
za celou dobu co nový libero máme -skoro 5 let,jsem šáhnul jen jednou na kabely a rozdělovač,auto ale startovalo normálně i chytalo,byla to jen "údržba" ,ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku a od tý doby jsem neměl problém jak já tak otec.Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim řekl
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 28, 2011 12:07 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: VLHKO
Tak to mi nedá, abych se nezapojil do diskuse.Mis.us píše: ono hodně záleží na tom,co tam je za kabely,najde se tady spousta lidí co mi řeknou,že originál kabely jsou moc drahý a lepší jsou náhražky od tesly,ale pravda to neni,jen originální kabely jsou dokonale udělaný na vlhko libera,je to vpodstatě jeden kus,fajfky jsou totiž zavulkanizovaný do kabelu,takže tam žádná vlhkost nemůže.Před třemi léty jsem za ně dal asi 1200,- komplet i s kabelem na indukční cívku....
Jedná se o toto : http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... ly-pro-623
Těchto sad jsem již koupil sobě i zákazníkům víc, a zatím žádná reklamace.
Jediný problémek se vyskytnul a to v tvaru koncovky k připojení na cívku.
Je potřeba nepatrně upravit kryt cívky.
To že kabely mají odporové jádro je dáno konstrukcí zapalovací soustavy a vlastní konstrukcí vozu.
Toto je proto aby auto nevyzařovalo okolo sebe škodlivé rušení.
Pokud má kabel ohmický odpor 1,5 - 5 kilioohmů tak je vše v pořádku a přenesený výkon je dle výrobce dostatečný.
Ale něco jiného je povrchové znečistění kabelů, cívky a víčka rozdělovače, a také čistota dutin, kam se ty kabely zastrkují.
Je na druhou stranu pravda, že originál je originál, o tom není žádná diskze.
Jen bych si to dovolil přirovnat k nahraditelným dílům jako jsou třeba žárovky svíčky, atd...
K.
Nikdo není dokonalej.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: VLHKO
Hehe, taky jsem jezdil dva roky v pohodě. Pak si to asi dvakrát cuklo za vlhka, neřešil jsem to. A vyškolilo mě, když jsem rozebíral a čistil rozdělovač v noci na parkovišti v pořádný chumelenici a mrazu. Proto se nediv, že víčka preventivně měnímMis.us píše:Co psal ulus s víčkem,to nevim co tim myslel
Kdyby tohle byl můj nějvětší problém s Liberem, tak jsem spokojený
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2472
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: VLHKO
Fajfky teslackych kabelu se daji zavulkanizovat samovulkanizacni paskou za par Kc.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1939
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: VLHKO
tak našel jsem příspěvek,když jsem dával sem na forum cenu origo kabelů,je z roku 2008,takže to jsou 4 roky bez chyby.Vulkanizační páska je k vejfuku špatný řešení.Ulusi,jen se divim tomu přístupu
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:21 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 119
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: VLHKO
Tahle vulkanizační páska na rozdělovači dlouho nevydrží vtom teple popraská a vlhko zase pronikne,mám to za sebou.Koupil jsem nové víčko,kabely(tesla) a za dva měsíce jsem zase stál.Poslední pokus co jsem udělal je,že jsem vyčistil víčko a všechno okolo a na gumový koncovky na víčku jsem navlékl samosmrštovací bužírku a ohřál jsem ji aby se zatáhla,pak jsem teprve víčko namontoval. Ještě jsem zamotal cívku i když je v krytu tou vulkanizační páskou a zatím už skoro dva roky jezdím bez problému. Tak hodně zdaru.