Klingerit

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Klingerit

Příspěvek od ulus »

Nevíte kde koupit něco jako klingerit (ten už se neprodává - azbest)? Buď v Brně nebo na netu? Našel jsem, ale desky 1,5x1,5m jsou pro mně moc velký a drahý :(
Začal jsem s rekonstrukcí, řekl jsem si, že když už mám motor napůl rozhozený, tak to vezmu z jedný vody načisto, první co mi padlo do ruky byl termostat. Je dobrý, ale ty těsnění bych chtěl vyměnit (tedy a nečekat 2 měsíce na nový z Japonska). A klasika, kolinko je uhnilý přímo u litiny, už nešlo nic zachránit, asi tam udělám závit a našroubuju nějaký nový z mědi nebo mosazi.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Klingerit

Příspěvek od Mis.us »

Klingerit už kamaráde asi neseženeš,ale mohl bys najít obchod přes instalatérství/topenářství a tam se zeptat,jestli ho nemaj,nebo by tě mohli nasměrovat.

Na těsnění termostatu a jinejch věcí použij červenej tmel , kterej je do cca 250 stupňů,když už ne origo.Z Japonska choděj díly do 2 až 3 tejdnů.

Kolínko mi taky prorezlo.Jak u termostatu,tak u vodní pumpy,na závit ti to nepujde,trubičky z mědi a mosazi jsou na to moc tenkostěný,abys do nich řetal závit.Sežeň si epoxid do nějakejch 130 stupňů a nový 8mm měděný kolínko nalep. Udělal jsem to tak,že jsem fričkou odříznul trubičku až u odlitku a 8,5.mm vrtákem jsem zbytek odvrtal a vyříznul závit M10 - ten jsem udělal proto,aby lepidlo opravdu pořádně drželo.Kolínko jsem zdrsnil brusnym kotoučem a po rozmíchání směsi ho epoxidem napatlal a do díry strčil,zbytkem epoxidu jsem doladil oba konce.Funguje mi to už dlouho a nebojim se,že se to zničí.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Klingerit

Příspěvek od ulus »

Klingerit už nejde, jak jsem psal, je to kvůli azbestu. Ale jsou náhrady, jenže jsem našel desky 1,5x1,5m, mně stačí menší.
Červenej tmel, já vím. Už jsem to dělal, funguje, ale teď bych ho chtěl použít až jako poslední řešení.
Díly z Japonska... No jak kdy, většinou ano, ale třeba na koleno s vlnovcem jsem fakt čekal 2 měsíce :D Ale hlavně, nechci, pokud to je jen trochu možné, podporovat ceny na origo díly. Ale to je na delší diskuzi někde jinde (prosím).
A za radu na kolínko děkuji, bude se hodit, už jsem to před časem od tebe(myslím) četl, ale nevěděl jsem, že jsi to odvrtal. Chtěl jsem to prvně zkusit do mosazi, aspoň nebudu ztrácet čas a půjde to rovnou do litiny.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Klingerit

Příspěvek od Tuti »

Těsnění pod termostat jsem vyrobil ze "skládačkové lepenky" - tj. obyčejný karton tloušťky asi 0,3 mm ze kterého jsou třeba větší krabice na sušenky. Vystřihl jsem tvar a pak jsem ho máčel v horké fermeži (v laboratorní misce od Dědka nad čajovou svíčkou) tak dlouho, dokud se z papíru uvolňovaly bublinky.
Nevnucuju to jako nejlepší řešení, ale je to jednoduché, v podstatě zadarmo a funguje to. Samozřejmě je nutné perfektně očistit dosedací plochy.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Klingerit

Příspěvek od Mis.us »

Tuti má dobrej návrh.Takhle jsme nahrazovali tesnění na vodních čerpadlech,je to pro Tebe nejjednoduší řešení.

Klingerit se pořád prodává,jmenuje se to jenom jinak a neni v tom azbest.(topenáři tomu řikaj pořád klingerit) Vypadá to uplně stejně,topenář,kterýmu občas pomáhám ho má furt u sebe,proto jsem psal ať zajedeš někam do instalatersví a topenářství.Na dílně by ti kousek odstřihli za rozumnej peníz,teda aspoň tady to tak funguje.

To kolínko jsem na poprvé neodvrtával,ale jen ho zaříznul zhruba do 10mm dýlky-origo je 8mm já na něj dal 10mm,ale po čase jak byl epoxid už tvrdej jak šutr,stačilo zavadit a ulomilo se.Proto jesem to předělal s tim,že jsem to odvrtal a zapustil hluboko.Takže v tom příspěvku si to před časem ani nemohl přečíst,že jsem něco odvrtal.Před nedávnem jsem totiž příspěvek upravil,aby to někdo nedělal podle mojí první varianty,která je k ničemu.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Klingerit

Příspěvek od Pidy »

Já jsem všechny těsnění v motoru, vyjma O-kružků, nahradil těsnícím papírem, kterej jsem ještě namazal pořádně olejem.mám už najeto přez deset tisíc a v pohodě. kopil jsem ho sice v traktore, ale na netu jsem ho taky viděl a nějaký díly na náklaďáky by ho mohli taky mít.
vodkos
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 28, 2009 8:50 pm
Bydliště: Partizanske

Re: Klingerit

Příspěvek od vodkos »

Klingerit mám ešte na dielni ak chceš pošli adresu a zaslem v liste
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Klingerit

Příspěvek od ulus »

Díky, už jsem našel prodejnu (těsnění na traktory) kousek od práce, kde mají vše, co budu potřebovat.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Klingerit

Příspěvek od Mis.us »

Ulusi a ty jsi spustil celkouvou rekonstrukci? :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Klingerit

Příspěvek od ulus »

Celkovou ne, jen motor (ale hlava už jen vyčistit a složit), spojka, výfuk, tlumiče, péra, náplně, kontrola elektriky...:-) Vzhledem k financím a času to budu dělat pomalu, teď s tím jaké je počasí spíš jen rozborka/sborka dílů, co už byly vyndaný, jako třeba termostat, sání.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Odpovědět