Antikorozni ochrana

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Antikorozni ochrana

Příspěvek od Serpin »

Porad v hlave resim jak Libero nejlepe ochranit pred korozi.
Chci se zeptat na vase zkusenosti se zinkovanim, sopovanim a strikanim barvama apod.

Moje idea je takovadle:
- ram a ostatni veci do pujdou nechat pozinkovat
- kastle - spodek az po listy nechat z vnejsku i z vnitrku nasopovat + poradne vystrikat dutiny a nakonec cele nastrikat (natrit vhodnyma barvama)
- vyfuk a pripadne i clony necham udelat z nerezu

Co si o tom myslite? Znate ceny? Pisnete alespon orientacne.
Doporucte mi pls vhodne antikorozni natery, upravy, technologie. Diky
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od covex »

Sopovani je dobre, ale musim rict, ze na mistech kde jsou srouby, nebo kdekolik kde se odre, zacne rez pracovat i pres sopovani a je zrezne to stejne.

Zinkovat ram by sice bylo fajn, nejlepe ho nechat pomorit, ale ma to dve vady - 1. komplet vymonovat, 2. zinkovat stary ram znamena, ze dokonale ocistit, coz bude nadlidsky ukol, 3. zevnitr ho rzi uz nikdo nezbavi, takze to stejne zacne kvest. Vnitrek ramu jde samozrejme vystrikat jako dutiny.
Nechaval jsem potapet zinkovou branku 90x90 a stalo to asi 500,- (silnovrstve zinkovani). Problem muze byt i s velikosti vany, kterou kde maji.

Kryty vyfuku a motoru jsou podle me z nerezu nejrozumejsi. Cena narezu ze sberen je velmi prizniva, nema cenu - pokud uz se to bude delat, delat to z neceho jineho.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od Mis.us »

opískování rámu(komplet tj.samotný šasi ramena a všechny možný komponenty +- 10tisíc když padneš na rozumnýho člověka,natírání už snad zvládneš sám.

zinkovat rám je zbytečný sůl ho sežere za dvě zimy a hlavně bys ho nemohl ani natřít,ze zinku se barva totiž loupe,pokud jí nepotřeš kyselynou chlorovodíkovou,která zinek naruší.

Stačí když rám-šasi a komponenty natřeš dvakrát syntetyckym základem a dvakrát vrchnim syntetyckym potěrem a vydrží dost,počítám tak 7-8 roků bez koroze.Základ jsem použil formex a vrchní modrej alkyton.

Po složení šasi je důležitý ho nastříkat něčim mastnym- použil jsem transformátorovej olej-se spodkem karoserie jsem udělal to samý,do spár přišel před natřenim polyuretanovej tmel ke klempířskýmu užití.

spodek karoserie jsem vyvařoval nerezem,něco teda i pozinkem,ale 1,5mm,takže hnít bude po čase akorád zinek.U staršího typu bys měl lepší karoserii nejtovat,nejty se schovaj pod lišty.

takže radim - opískovat,pořádně odmastit dvakrát základ dvakrát vrchní a vydrží ti to dýl než šopování a zinkování a barvu použij syntetyckou jak jsem psal ta líp snáší mastnej povrch a neloupe se
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od škatulka »

Vcelku s vámi souhlasím, jen několik upřesnění a vylepšení. Já sám bych se přiklonil k variantě žárové zinkování.
V Hradci Králové je firma (mohu zjistit kontakt), která má lázeň 2 x 14 metrů. Odrezení udělají sami kyselinou
ale mají problémy se starými nátěry. Ty si musí zákazník odstranit sám.
Po zinkování je nutné upravit povrch reagenční barvou (jako na okapy) a potom teprve aplikovat základ a vrchní
nátěr.
Velká nevýhoda zinkování je zalití všech závitů zinkem a velice pracné prořezávání. Dal jsem si pozinkovat
všechny držáky motoru a převodovky a tak vím o čem je řeč.
Další problém jsou výtokové otvory aby mohl zinek dovnitř i ven.

Pro pískování je lepší koupit starší pistoli a pak ji zase prodat. Písek je neúnosně drahý (cca 150kč / kg) ale dá se
velice levně, někdy i zadarmo jako odpad, sehnat použitý z firmy, která pískuje ve velkém. Jenom je ten písek
podstatně pomalejší.
Co je však nejdůležitější, nátěr nebo nástřik udělat nejpozději 2 hodiny po pískování. Při běžné vzdušné vlhkosti
totiž dochází velmi brzy k neviditelné korozi a pokud je koroze pod barvou, výsledek je na draka.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od Mis.us »

ono se to lehko řekne pískovat-koupit starší pistoli ale málo kdo má doma kompresor s 200l nádobou kterej čerpá min 500l za min nejpoužívanější pro pískovaní u velkejch firem je velkej naftovej,co používaj silničáři

mně rám pískovali kameníci,hodně dobrá práce-natíral jsem ho až za tejden,ale hned jak mi ho známej ivekem dovezl cca hodinu po pískování, jsem ho natřel odrezovačem a ten už zabrání korozi k jejímu výskytu.

zinkování to je na majiteli,jestli na to přistoupí
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od Serpin »

Dik za reakce.
Ono tedy zinkovani az tolik vyhodny neni? Proc to teda lidi delaji a davaj za to takovy prachy ? :)
Z vasich prizpevku a z toho co jsem vycetl jinde vypliva, ze pokud antikorozni ochranu, tak je lepsi nater o vice vrstvach specialnima pripravkama na dobre ocistenej podklad. Tento nater si pak hlidat a cas odcasu ho obnovovat + kazde 2-3 roky strikat dutiny. Asi je to nejlepsi - pokud se to vezme pomer cena/ochrana.
Padlo mi do oka jeste todle: http://tvi-pur.cz/technologie/polyurea-folie-nastrik
Mate nekdo znalosti ci zkusenosti?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od Mis.us »

záleží serpine na co zinek naneseš,když někdo nechá nazinkovat bránu před barák,tak na ní se asi sůl nedostane,kdežto rám od auta se Ti se solí stýká denno denně,když je zima,v tom je ten problém.

z názvu je vidno že je to uretanový,resp.polyuretanový,tenhle tmel používám na spárování,tohle je řidká podoba a určitě je to skvělá antikorozní ochrana,ale v tvym případě budue stačit když rám natřeš základem a pak alkyduretanovou barvou,což je alkyton. ale jak už jsem psal je to tvoje auto a je na tobě kolik do toho vrazíš :)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Antikorozni ochrana

Příspěvek od Serpin »

Mno tolik prachu zas nemam, ale chci najit optimalni reseni - pomer cena/vykon :)
Hlavne chci aby to nejakej patek vydrzelo ;-)
Asi to bude nejlepsi jak pises.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Odpovědět