Princip připojování 4WD

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 216
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Bydliště/Město: Borač

Princip připojování 4WD

Příspěvekod Machy_CZ » sob led 03, 2015 8:27 pm

Ahoj,
ač nemám Libero, ale Justy (předpokládám, že to bude stejné)...

Chtěl bych se zeptat, jak je řešen 4WD pohon, vím, že je přiřazován podtlakem "na pevno" ... ale jak to fyzicky/mechanicky vypadá? Zapadají do sebe nějaká soukolí či je tam lamelová spojka? Děkuji
Nissan 300ZX '90 3.0i TT, SWB, Targa-Top
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, SWB, RHD JDM
Subaru Libero '93 1.2i, 4WD, Super-Deluxe

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1446
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvekod Mis.us » sob led 03, 2015 9:14 pm

4WD je řešeno celkem jednoduše. Když zmačkneš knoflík, tak el. magnetickej ventil přepne polohu nasávání vzduchu do motoru, to jest levá komůrka el.magnetickýho ventilu. K levý komůrce je připojení membrány k aktivování 4WD. Na membráně, která je nasávaná podtlakem z motoru je napojená hřídel se synchronem a ozubenim, ozubení zapadá do hlavního ozubení diferenciálu (bavíme se o převodovce, ne přednim diferenciálu)

Tady máš fotky focený sice holícim strojkem, ale určitě to v tom uvidíš, je to hned na tý první. Michal

http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_93-98_Transmission/
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 216
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Bydliště/Město: Borač

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvekod Machy_CZ » sob led 03, 2015 9:39 pm

Super moc diky, to ze to je prirazovane podlakem pres membránu sem vedel, jen sem nevedel jak dal (nemel sem skrin rozdelanou), mel sem za to ze tam je nejaka lamelova spojka.... ale pokud je to hezky "natvrdo" pres zuby, tak je to parada :-)
Nissan 300ZX '90 3.0i TT, SWB, Targa-Top
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, SWB, RHD JDM
Subaru Libero '93 1.2i, 4WD, Super-Deluxe

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvekod covex » úte led 06, 2015 1:58 pm

No parada - ja teda nemuzu mluvit za Justy (snad je to stejny jako na liberu), ale na liberu neni radno pripojovat 4WD pri prokluzujicich kolech pod plynem. Dela to hodne neprijemne zvuky. Zadni kola se totiz toci (nahon od motoru), ale predni kola a tedy kardan se netoci, protoze auto nejede. Pripojovani normalne za jizdy bud z kopce, nebo na pevnem povrchu je OK, jinak musi clovek pustit plyn, pripojit a znovu seslapnout.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1446
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvekod Mis.us » úte led 06, 2015 6:03 pm

Všechny SUBARU s elektromagnetickym spínánim 4WD to mají stejný jako libero. Něco jinýho je STÁLÁ - AWD s redukcí, mezinápravovym diferákem a uzávěrkou na zadek. Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host