LPG

Všeobecné či doplňky
Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

LPG

Příspěvekod Gamer » čtv říj 27, 2016 11:05 am

Tusim sa konkretne tato tema moc neriesila... Aspon nie v poslednej dobe.
Okrem jazdenia za polovicu by to mohlo priniest este jedno zaujimave plus - nedavno sa tu riesil karbon v piestnych kruzkoch a konzumacia oleja comu by LPG malo zabranit (zas ze by to ten karbon vytiahlo sa asi neda ocakavat) alebo aspon pomoct. Teoreticky, ak to vyrazne pomoze, tak to asi aj predlzi zivotnost olejovej pumpy.
Sice mam Justy ale LPG tam bude asi to iste ako pre Libero. Hlavne ma zaujima cena prestavby...
Konkretne mam 1,2 MPFI a montaz a zapis bude na SR.
Skusal som sa pytat na jednom mieste kde montuju LPG a povedali mi ze to bude asi tazke lebo konkretna sada na Justy nie je cize by sa musel spravit individualny zapis... atd... cize minimalne 1 200€ co je cca 32 500kc...
S mojim najazdom 10 000km za rok by sa to vracalo velmi dlho aj ked zas ked budem nechavat menej € na benzinke tak sa asi aj viac povozim :D
Ake mate skusenosti? Aku asi zostavu by tam bolo treba? Akym vyrobcom sa vyhnut oblukom?

Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 216
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Bydliště/Město: Borač

Re: LPG

Příspěvekod Machy_CZ » čtv říj 27, 2016 6:42 pm

Ahoj, mohu-li byt upřímný, vykaslal bych se na to....

1/ Cena přestavby je vyšší nez cena auta (i když každý si ceni svého mazlika jinak)

2/ "Šetřit" bys začal za cca 3 roky, coz je dlouhá doba

3/ Mam rad auta v takové podobe jak vyjeli z fabriky, nevím v čem by melo byt lpg prospěšnější pro motor nez něco pro co se ten motor vyvijel...

4/ Problematická věc... Chvili jsem dělal IS pro jednu LPG firmu a tech reklamaci, co tam jezdilo bylo skoro tolik co aut prestaveli...

No řeknu ti to tak, chtěl jsem Outback H6 s plynem na jezdeni do prace, ale nějakým uspornym priblizovadlem a pak si vychutnám o víkendu plnotucny benzinovy zazitek, tak jak jej zamysleli konstruktéři... To stejne Nissan, Delica a Liberko,na denní jezdeni jezdím s pidi autem za 5l benzinu a vynahradím si to o víkendu... Možná bych změnil názor u továrního LPG z fabriky...
Naposledy upravil(a) Machy_CZ dne ned říj 30, 2016 9:42 am, celkem upraveno 1 x.
Nissan 300ZX '90 3.0i TT, SWB, Targa-Top
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD, SWB, RHD JDM
Subaru Libero '93 1.2i, 4WD, Super-Deluxe

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » čtv říj 27, 2016 7:47 pm

LPG by nemalo vytvarat tolko karbonovych usadenin = nedostava sa cez piestne kruzky do oleja.
Auto momentalne z urcitych dovodov nepojde prec par rokov ak sa teda niako nezhorsi situacia alebo nebodaj by bola dostupna Justynka 1987/88 1,2 5MT 4WD 3dverova vo fakt peknom stave (ale to je sci-fi :D )
Male to je dost... A niake to Vivio alebo Rex by skoncili ako vykendovky tiez a to uz sa nesplatia ani nahodou :lol:
a mhd je mimo ligu vdaka tomu ze len rano zabijem o hodinu viac lebo nahovno grafikon poobede od pol hodiny do hodiny + potencialne aj prestup... no hruza...

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1980
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod covex » čtv říj 27, 2016 8:48 pm

Myslim ze par lidi s LPG na Liberu je, ale jestli stoji prestavba 32kKc a jeste kdo vi kam ti daji nadrz, zase prijdes o misto (tusim nekdo vozil normalni bombu, nemohl skladat sedacky...).

Ja mam Vivio, 4WD a jezdi kolem 6l prave na takove to popojizdeni - celkem se mi to osvedcilo i kdyz to dvoje pojisteni me stve, kdyz stejne jedu vzdycky je jednim autem ze...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » čtv říj 27, 2016 10:34 pm

32 by bol kvalitny system, vstrekovace atd... http://www.auto-plyn-lpg.cz/subaru-justy-1-2 toto je celkom pekne spravene.

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » pon říj 31, 2016 8:46 pm

http://www.levnevozeni.cz/myty-a-pravda/ tu je ze: "Na rozdíl od benzínu LPG nerozpouští olej a nevytváří karbonové usazeniny. Je tedy k motoru šetrnější než benzín a tím pádem také šetrnější k motorovému oleji."

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 813
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Martinekk » pon lis 07, 2016 1:33 am

Na stránkach Probugasu alebo Hatiar.eu nájdeš info o akcii, ktorú majú. Namontujú plyn do auta, s tým, že nemusíš montáž platiť hneď ale zaplatíš to postupne v prejazdenom palive. tankovanie na nimi zazmluvnených staniciach. Návratnosť je ale u Teba dlhá, asi by som nad tým neuvažoval. Tiež som chcel nechať Outbacka prerobiť na plyn, a nakoniec to asi nechám tak.
Čo sa týka nerozpúšťania oleja to neviem, ale nieje taký tmavý pri výmene, viď Forester.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1298
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Tuti » pon lis 07, 2016 6:23 pm

Při malém nájezdu je potřeba návratnost plynu opravdu dobře zvážit - nesmí se zapomenout na dražší emisní kontrolu, pravidelné plynové prohídky a časem i povinnou výměnu nádrže. Kromě toho z dlouhodobého hlediska nad alternativními palivy stále visí riziko spotřební daně, která se z nich zatím neplatí, ale určitě jednou přijde a pak se cena vyrovná s benzinem. Já si osobně myslím, že zavedení daně na LPG brání jen bezpečnostní rizika, protože až plyn u pumpy zdraží, koumáci začnou jezdit na bomby od sporáku a auta budou zase bouchat jako před čtyřiceti lety.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » úte lis 08, 2016 12:36 pm

popravde uz som premyslal aj nad prestavbou na elektromobil a na solarne panely sa peniaze naopak fasuju od statu :D tam je investicia este vacsia ale jazdenieje je este o poriadny kus lacnejsie... akurat po par rokoch bude treba dlsie baterky...

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1298
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Tuti » čtv lis 10, 2016 9:45 am

Pár Liber na elektriku jezdilo (nebo snad ještě jezdí) - ve Finsku je malosériově přestavovala nějaká firma pod značkou Elcat.
Ovšem pouštět se do toho doma je utopie - ne kvůli technickým, ale kvůli administrativním problémům. Pokud by ti takovou přestavbu vůbec schválili, stálo by to balík, který neprojezdíš, ani kdybys do práce jezdil ZILem.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

jenýček
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 97
Registrován: ned dub 12, 2009 7:29 pm
Bydliště/Město: dobruška

Re: LPG

Příspěvekod jenýček » úte lis 15, 2016 7:20 pm

Moje zkušenosti s LPG jsou jen ty nejlepší. Mám ho ve třech autech a pohoda. Nádrž se mění po 10ti letech a revize by sice měla být po roce ale já to dělám zároveň s emisema a nikdy nikdo po mě tohle nechtěl vidět. Jen tak pro představu: Ford obsah 2927 LPG 17let,Fiat uno litr LPG 14let,Libero 1,2 LPG 7 let z toho necelý dva roky oficiálně. Je fakt že já mám všechno ještě karbce a tam je cena jiná a systém jednodušší. Zkus ještě jiný dílny na LPG.Já měl s Liberem taky problémy,protože mi v jedný dílně tvrdili že to bude individuální přestavba a to bude problém a hodně peněz a já tomu blbec uvěřil. Tak jsem si ho tam namontoval načerno a až před dvěma lety se zkusil zeptat jinde.No a je tam a bez problému se všema razítkama. Spotřeba je sice o dva litry vyšší ale na výkonu to nepoznám a za ty prachy je to zlatý. Už pár let netuším kolik stojí benzín.

Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 43
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Bydliště/Město: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Karlik » pát lis 18, 2016 6:32 am

Mám podobné zkušenosti jako Jenýček, na LPG nedám dopustit. V liberu LPG sice nemám, ale v Octavii I 1.6 75kW ho mám už třetí rok a úplná pohoda. Jezdím hodně a pořizovací cena se zaplatila už za necelý rok new_Eyecrazy.gif (nájezd cca 30tkm). V servisu u nás říkali, ať si tam dám raději ten kvalitnější systém, že je stabilnější a lépe reaguje na změny ročních období :D Mám k tomu zvlášť řídící jednotku, která krásně spolupracuje se vším a hlavně se to vše dá optimálně nastavit a úplně využít vlastnosti LPG. Mám k tomu i přídavnou nádržku na přimazávání, kdy se kapátkem nastaví počet kapek za minutu, které pak se nasávají do sacích svodů a prý chránějí sedla ventilů před jakoby sušším LPG. U nás je v létě LPG tak 10 až 11 Kč za litr, teď v zimě je za 12 až 13Kč. Další auto bude taky na LPG - jednoznačně, CNG je pro mně zatím blbost, hlavně i z filozofie. LPG se získává jako odpadní produkt při výrobě ostatních paliv, kdežto CNG se prostě těží už jako palivo - zemní plyn. Občas to projedu na benzín aby nezahálel, dávám do něj VIF protože je v nádrži dost dlouho než doplním nový. Na benzín startuju a po zahřátí motoru asi na 50°C se to přepne na LPG. Jednu nádrž benzínu vyjedu tak na 8 až 10 nádrží LPG, nevím přesně, ale záleží na venkovní teplotě. Jinak s benzínem jsme měl spotřebu 6,5l/100km, LPG mám cca 7,5l, ten rozdíl je skoro zanedbatelný a výkon je stejný a dokonce ve vyšších otáčkách nad 5000 to tahá lépe. Roční revize 400Kč a emise dražší o 200Kč, plynové fitry se mění asi po 2 letech, záleží na znečištění (dle kvality LPG) cca 500Kč. Přimazávání 0,5l asi za 500Kč vydrží 10 až 15tkm.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.1994
Škoda Octavia 1.6 75kW LPG r.v.2003
MZ 150e r.v.1991
Simson S51e r.v.1985
Jawa Jaweta r.v.1960

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » pon lis 21, 2016 8:49 pm


Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 43
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Bydliště/Město: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Karlik » úte lis 22, 2016 5:52 am

Tak to je fajn, že alespoň v SR ještě někdo uvažuje rozumně, to bychom asi u našich zákonodárců v ČR chtěli moc. Každopádně u nás je teď více podporované CNG, protože se to teprve "rozjíždí" a je do toho zahrnuto více lidí, firem, úřadů - pro každého z nich to bude pěknej vejvar. Uvidíme co z toho budou mít uživatelé CNG... Každopádně řidiči LPG asi nic, možná ho zdraží, aby to vykrylo náklady na "lepší" CNG :evil:
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.1994
Škoda Octavia 1.6 75kW LPG r.v.2003
MZ 150e r.v.1991
Simson S51e r.v.1985
Jawa Jaweta r.v.1960

Uživatelský avatar
Phweb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: LPG

Příspěvekod Phweb » čtv pro 01, 2016 10:57 pm

Podle me dava lpg smysl mozna u velkoobjemovych motoru, nebo v autech rovnou z vyroby, ale vazne se vam ho chce montovat do Libera?
Nemam zkusenosti z posledni doby, naposledy jsem v necem plynovem jel asi pred 5 lety, ale pamatuji si, ze me vzdycky stvalo ubrani prostoru kvuli nadrzi a hlavne hledani cerpacky, kde muzu natankovat. O vyletech za hranice a problemech spojenych s tankovanim v zahranici ani nemluve. Dalsi argument proti je nemoznost parkovani v krytych a podzemnich garazich, coz je ve vetsich mestech cim dal vetsim handicapem.
Montovat system v cene desitek tisic do 20 let stareho auta, na kterem se muze pokazit kazdou chvili cokoliv, je samo o sobe ponekud dobrodruzny pocin. Navic mi Libero nepripada jako vhodny denni polykac kilometru, u ktereho by se to vubec mohlo vyplatit a je ho na to vlastne i skoda.

A jeste jedna poznamka na zaver. Cim levnejsi naklady na km, tim vic jich clovek ujede. Aspon ja to pozoruji na sobe od doby, kdy jsem si poridil naftovy osobak. Takze uspora ve vysledku veskera zadna ,-)
Libero 1,2 '96 superdeluxe

Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 43
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Bydliště/Město: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvekod Karlik » pát pro 02, 2016 6:10 am

Tak jisté výhody a nevýhody má každý pohon a palivo, záleží na každým kdo co využije :D Mě osobně se LPG v octavii zaplatilo po 28tkm coz bylo asi za 3/4 roku, pokud má někdo libero v parádní technickém stavu a o přestavbě uvažuje, proč ne, ale musí si to dobře spočítat. A jinak opravdu u libera bych viděl problém s nádrží, uvnitř by překážela a venku by byla na ráně. Pokud má doma někdo vyndaný plyn z podobného tříválce a neví co s ním a má doma i libero, tak proč ne. Já s liberem najedu za rok tak 5tkm, takže já o plynu do libera nepřemýšlím.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.1994
Škoda Octavia 1.6 75kW LPG r.v.2003
MZ 150e r.v.1991
Simson S51e r.v.1985
Jawa Jaweta r.v.1960

Uživatelský avatar
Phweb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
Bydliště/Město: Brno

Re: LPG

Příspěvekod Phweb » pát pro 02, 2016 7:23 am

Ja si porad nedovedu predstavit, ze nekdo chce zrovna v Liberu udelat takovy najezd, aby se to mohlo vubec nekdy vyplatit. Napada me jedina vyjimka, kterou je expedice kolem sveta, ale tam zase nastava problem s mistem a tankovanim, takze taky ne.
Libero 1,2 '96 superdeluxe

Gamer
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín

Re: LPG

Příspěvekod Gamer » pát pro 02, 2016 2:26 pm

LPG v chorvatsku nie je vobec problem, aspon na dialnici. A navyse sa da ist aj na benzin tak co... Vojensky 20l kanister zavadza tiez a v Justy sa da v pohode strcit nadrz namiesto rezervy. Aj ked najazdim tolko ze to mam ako keby som jazdil na benzin tak zas toho viac obehnem cize som stale neprerobil. Je to dost velky rozdiel tankovat za 30€ a za 15€. A parkovaci dom mame v Trencine jeden a aj tak je plateny a potom este podzemne garaze v jednom oc ktore vacsinou plnsie a vonkajsie parkovisko je blizsie a parkovavam tam aj teraz... A s ohladom na to ze sa odtialto chystam v zatial nedohladnej dobe vzdialit tak mi to je jedno...

David
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Bydliště/Město: Jizerské hory

Re: LPG

Příspěvekod David » pát pro 02, 2016 11:38 pm

Zdravím a přidávám svou trošku do mlýna.
Se starým liberem asi 70 tisíc km, zaplaceno za půl roku, s novým přestavba v Liberci za 26 tis. Kč (ale za 7h času!), splaceno asi za rok, najeto už asi 65 tis.km. Jezdíme 20 tis.km za rok. Přestavba na staré je dnes překvapivě levná, 11-12tis. Kč, někdo umí se starým systémem postavit a hlavně zlegalizovat i nové libero.
Podstatnou věcí je, že u libera nemusí nádrž vůbec překážet, u nového jí mám místo rezervy vespod za pravým předním kolem, těsně, jak to šlo, pak se při troše ořezávání zbytečných držáků vzadu na rámu za ní vejde i plnohodnotná rezerva. Objem myslím 42l, natočí se asi 36l, dojezd až 400km.
U starého to je ještě lepší, nádrž délky 105cm a průměru 20cm (objem 30l) se vejde pod auto, pokud se trubky nahradí hadicemi, kouká pak méně než benzínová (tedy je výš nad vozovkou). Podrobnosti na dotaz.
Pod justy se sice nádrž nevejde, ale nenech se Gamere odradit, na plyn se pak jezdí určitě veseleji :-) .
David


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host