Stránka 1 z 1

LPG

Napsal: čtv říj 27, 2016 11:05 am
od Gamer
Tusim sa konkretne tato tema moc neriesila... Aspon nie v poslednej dobe.
Okrem jazdenia za polovicu by to mohlo priniest este jedno zaujimave plus - nedavno sa tu riesil karbon v piestnych kruzkoch a konzumacia oleja comu by LPG malo zabranit (zas ze by to ten karbon vytiahlo sa asi neda ocakavat) alebo aspon pomoct. Teoreticky, ak to vyrazne pomoze, tak to asi aj predlzi zivotnost olejovej pumpy.
Sice mam Justy ale LPG tam bude asi to iste ako pre Libero. Hlavne ma zaujima cena prestavby...
Konkretne mam 1,2 MPFI a montaz a zapis bude na SR.
Skusal som sa pytat na jednom mieste kde montuju LPG a povedali mi ze to bude asi tazke lebo konkretna sada na Justy nie je cize by sa musel spravit individualny zapis... atd... cize minimalne 1 200€ co je cca 32 500kc...
S mojim najazdom 10 000km za rok by sa to vracalo velmi dlho aj ked zas ked budem nechavat menej € na benzinke tak sa asi aj viac povozim :D
Ake mate skusenosti? Aku asi zostavu by tam bolo treba? Akym vyrobcom sa vyhnut oblukom?

Re: LPG

Napsal: čtv říj 27, 2016 6:42 pm
od Machy_CZ
Ahoj, mohu-li byt upřímný, vykaslal bych se na to....

1/ Cena přestavby je vyšší nez cena auta (i když každý si ceni svého mazlika jinak)

2/ "Šetřit" bys začal za cca 3 roky, coz je dlouhá doba

3/ Mam rad auta v takové podobe jak vyjeli z fabriky, nevím v čem by melo byt lpg prospěšnější pro motor nez něco pro co se ten motor vyvijel...

4/ Problematická věc... Chvili jsem dělal IS pro jednu LPG firmu a tech reklamaci, co tam jezdilo bylo skoro tolik co aut prestaveli...

No řeknu ti to tak, chtěl jsem Outback H6 s plynem na jezdeni do prace, ale nějakým uspornym priblizovadlem a pak si vychutnám o víkendu plnotucny benzinovy zazitek, tak jak jej zamysleli konstruktéři... To stejne Nissan, Delica a Liberko,na denní jezdeni jezdím s pidi autem za 5l benzinu a vynahradím si to o víkendu... Možná bych změnil názor u továrního LPG z fabriky...

Re: LPG

Napsal: čtv říj 27, 2016 7:47 pm
od Gamer
LPG by nemalo vytvarat tolko karbonovych usadenin = nedostava sa cez piestne kruzky do oleja.
Auto momentalne z urcitych dovodov nepojde prec par rokov ak sa teda niako nezhorsi situacia alebo nebodaj by bola dostupna Justynka 1987/88 1,2 5MT 4WD 3dverova vo fakt peknom stave (ale to je sci-fi :D )
Male to je dost... A niake to Vivio alebo Rex by skoncili ako vykendovky tiez a to uz sa nesplatia ani nahodou :lol:
a mhd je mimo ligu vdaka tomu ze len rano zabijem o hodinu viac lebo nahovno grafikon poobede od pol hodiny do hodiny + potencialne aj prestup... no hruza...

Re: LPG

Napsal: čtv říj 27, 2016 8:48 pm
od covex
Myslim ze par lidi s LPG na Liberu je, ale jestli stoji prestavba 32kKc a jeste kdo vi kam ti daji nadrz, zase prijdes o misto (tusim nekdo vozil normalni bombu, nemohl skladat sedacky...).

Ja mam Vivio, 4WD a jezdi kolem 6l prave na takove to popojizdeni - celkem se mi to osvedcilo i kdyz to dvoje pojisteni me stve, kdyz stejne jedu vzdycky je jednim autem ze...

Re: LPG

Napsal: čtv říj 27, 2016 10:34 pm
od Gamer
32 by bol kvalitny system, vstrekovace atd... http://www.auto-plyn-lpg.cz/subaru-justy-1-2 toto je celkom pekne spravene.

Re: LPG

Napsal: pon říj 31, 2016 8:46 pm
od Gamer
http://www.levnevozeni.cz/myty-a-pravda/ tu je ze: "Na rozdíl od benzínu LPG nerozpouští olej a nevytváří karbonové usazeniny. Je tedy k motoru šetrnější než benzín a tím pádem také šetrnější k motorovému oleji."

Re: LPG

Napsal: pon lis 07, 2016 1:33 am
od Martinekk
Na stránkach Probugasu alebo Hatiar.eu nájdeš info o akcii, ktorú majú. Namontujú plyn do auta, s tým, že nemusíš montáž platiť hneď ale zaplatíš to postupne v prejazdenom palive. tankovanie na nimi zazmluvnených staniciach. Návratnosť je ale u Teba dlhá, asi by som nad tým neuvažoval. Tiež som chcel nechať Outbacka prerobiť na plyn, a nakoniec to asi nechám tak.
Čo sa týka nerozpúšťania oleja to neviem, ale nieje taký tmavý pri výmene, viď Forester.

Re: LPG

Napsal: pon lis 07, 2016 6:23 pm
od Tuti
Při malém nájezdu je potřeba návratnost plynu opravdu dobře zvážit - nesmí se zapomenout na dražší emisní kontrolu, pravidelné plynové prohídky a časem i povinnou výměnu nádrže. Kromě toho z dlouhodobého hlediska nad alternativními palivy stále visí riziko spotřební daně, která se z nich zatím neplatí, ale určitě jednou přijde a pak se cena vyrovná s benzinem. Já si osobně myslím, že zavedení daně na LPG brání jen bezpečnostní rizika, protože až plyn u pumpy zdraží, koumáci začnou jezdit na bomby od sporáku a auta budou zase bouchat jako před čtyřiceti lety.

Re: LPG

Napsal: úte lis 08, 2016 12:36 pm
od Gamer
popravde uz som premyslal aj nad prestavbou na elektromobil a na solarne panely sa peniaze naopak fasuju od statu :D tam je investicia este vacsia ale jazdenieje je este o poriadny kus lacnejsie... akurat po par rokoch bude treba dlsie baterky...

Re: LPG

Napsal: čtv lis 10, 2016 9:45 am
od Tuti
Pár Liber na elektriku jezdilo (nebo snad ještě jezdí) - ve Finsku je malosériově přestavovala nějaká firma pod značkou Elcat.
Ovšem pouštět se do toho doma je utopie - ne kvůli technickým, ale kvůli administrativním problémům. Pokud by ti takovou přestavbu vůbec schválili, stálo by to balík, který neprojezdíš, ani kdybys do práce jezdil ZILem.

Re: LPG

Napsal: úte lis 15, 2016 7:20 pm
od jenýček
Moje zkušenosti s LPG jsou jen ty nejlepší. Mám ho ve třech autech a pohoda. Nádrž se mění po 10ti letech a revize by sice měla být po roce ale já to dělám zároveň s emisema a nikdy nikdo po mě tohle nechtěl vidět. Jen tak pro představu: Ford obsah 2927 LPG 17let,Fiat uno litr LPG 14let,Libero 1,2 LPG 7 let z toho necelý dva roky oficiálně. Je fakt že já mám všechno ještě karbce a tam je cena jiná a systém jednodušší. Zkus ještě jiný dílny na LPG.Já měl s Liberem taky problémy,protože mi v jedný dílně tvrdili že to bude individuální přestavba a to bude problém a hodně peněz a já tomu blbec uvěřil. Tak jsem si ho tam namontoval načerno a až před dvěma lety se zkusil zeptat jinde.No a je tam a bez problému se všema razítkama. Spotřeba je sice o dva litry vyšší ale na výkonu to nepoznám a za ty prachy je to zlatý. Už pár let netuším kolik stojí benzín.

Re: LPG

Napsal: pát lis 18, 2016 6:32 am
od Karlik
Mám podobné zkušenosti jako Jenýček, na LPG nedám dopustit. V liberu LPG sice nemám, ale v Octavii I 1.6 75kW ho mám už třetí rok a úplná pohoda. Jezdím hodně a pořizovací cena se zaplatila už za necelý rok new_Eyecrazy.gif (nájezd cca 30tkm). V servisu u nás říkali, ať si tam dám raději ten kvalitnější systém, že je stabilnější a lépe reaguje na změny ročních období :D Mám k tomu zvlášť řídící jednotku, která krásně spolupracuje se vším a hlavně se to vše dá optimálně nastavit a úplně využít vlastnosti LPG. Mám k tomu i přídavnou nádržku na přimazávání, kdy se kapátkem nastaví počet kapek za minutu, které pak se nasávají do sacích svodů a prý chránějí sedla ventilů před jakoby sušším LPG. U nás je v létě LPG tak 10 až 11 Kč za litr, teď v zimě je za 12 až 13Kč. Další auto bude taky na LPG - jednoznačně, CNG je pro mně zatím blbost, hlavně i z filozofie. LPG se získává jako odpadní produkt při výrobě ostatních paliv, kdežto CNG se prostě těží už jako palivo - zemní plyn. Občas to projedu na benzín aby nezahálel, dávám do něj VIF protože je v nádrži dost dlouho než doplním nový. Na benzín startuju a po zahřátí motoru asi na 50°C se to přepne na LPG. Jednu nádrž benzínu vyjedu tak na 8 až 10 nádrží LPG, nevím přesně, ale záleží na venkovní teplotě. Jinak s benzínem jsme měl spotřebu 6,5l/100km, LPG mám cca 7,5l, ten rozdíl je skoro zanedbatelný a výkon je stejný a dokonce ve vyšších otáčkách nad 5000 to tahá lépe. Roční revize 400Kč a emise dražší o 200Kč, plynové fitry se mění asi po 2 letech, záleží na znečištění (dle kvality LPG) cca 500Kč. Přimazávání 0,5l asi za 500Kč vydrží 10 až 15tkm.

Re: LPG

Napsal: pon lis 21, 2016 8:49 pm
od Gamer
http://www.teraz.sk/slovensko/vladna-po ... lanok.html tak u nas sa to asi sotva zmeni k horsiemu 8)

Re: LPG

Napsal: úte lis 22, 2016 5:52 am
od Karlik
Tak to je fajn, že alespoň v SR ještě někdo uvažuje rozumně, to bychom asi u našich zákonodárců v ČR chtěli moc. Každopádně u nás je teď více podporované CNG, protože se to teprve "rozjíždí" a je do toho zahrnuto více lidí, firem, úřadů - pro každého z nich to bude pěknej vejvar. Uvidíme co z toho budou mít uživatelé CNG... Každopádně řidiči LPG asi nic, možná ho zdraží, aby to vykrylo náklady na "lepší" CNG :evil:

Re: LPG

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:57 pm
od Phweb
Podle me dava lpg smysl mozna u velkoobjemovych motoru, nebo v autech rovnou z vyroby, ale vazne se vam ho chce montovat do Libera?
Nemam zkusenosti z posledni doby, naposledy jsem v necem plynovem jel asi pred 5 lety, ale pamatuji si, ze me vzdycky stvalo ubrani prostoru kvuli nadrzi a hlavne hledani cerpacky, kde muzu natankovat. O vyletech za hranice a problemech spojenych s tankovanim v zahranici ani nemluve. Dalsi argument proti je nemoznost parkovani v krytych a podzemnich garazich, coz je ve vetsich mestech cim dal vetsim handicapem.
Montovat system v cene desitek tisic do 20 let stareho auta, na kterem se muze pokazit kazdou chvili cokoliv, je samo o sobe ponekud dobrodruzny pocin. Navic mi Libero nepripada jako vhodny denni polykac kilometru, u ktereho by se to vubec mohlo vyplatit a je ho na to vlastne i skoda.

A jeste jedna poznamka na zaver. Cim levnejsi naklady na km, tim vic jich clovek ujede. Aspon ja to pozoruji na sobe od doby, kdy jsem si poridil naftovy osobak. Takze uspora ve vysledku veskera zadna ,-)

Re: LPG

Napsal: pát pro 02, 2016 6:10 am
od Karlik
Tak jisté výhody a nevýhody má každý pohon a palivo, záleží na každým kdo co využije :D Mě osobně se LPG v octavii zaplatilo po 28tkm coz bylo asi za 3/4 roku, pokud má někdo libero v parádní technickém stavu a o přestavbě uvažuje, proč ne, ale musí si to dobře spočítat. A jinak opravdu u libera bych viděl problém s nádrží, uvnitř by překážela a venku by byla na ráně. Pokud má doma někdo vyndaný plyn z podobného tříválce a neví co s ním a má doma i libero, tak proč ne. Já s liberem najedu za rok tak 5tkm, takže já o plynu do libera nepřemýšlím.

Re: LPG

Napsal: pát pro 02, 2016 7:23 am
od Phweb
Ja si porad nedovedu predstavit, ze nekdo chce zrovna v Liberu udelat takovy najezd, aby se to mohlo vubec nekdy vyplatit. Napada me jedina vyjimka, kterou je expedice kolem sveta, ale tam zase nastava problem s mistem a tankovanim, takze taky ne.

Re: LPG

Napsal: pát pro 02, 2016 2:26 pm
od Gamer
LPG v chorvatsku nie je vobec problem, aspon na dialnici. A navyse sa da ist aj na benzin tak co... Vojensky 20l kanister zavadza tiez a v Justy sa da v pohode strcit nadrz namiesto rezervy. Aj ked najazdim tolko ze to mam ako keby som jazdil na benzin tak zas toho viac obehnem cize som stale neprerobil. Je to dost velky rozdiel tankovat za 30€ a za 15€. A parkovaci dom mame v Trencine jeden a aj tak je plateny a potom este podzemne garaze v jednom oc ktore vacsinou plnsie a vonkajsie parkovisko je blizsie a parkovavam tam aj teraz... A s ohladom na to ze sa odtialto chystam v zatial nedohladnej dobe vzdialit tak mi to je jedno...

Re: LPG

Napsal: pát pro 02, 2016 11:38 pm
od David
Zdravím a přidávám svou trošku do mlýna.
Se starým liberem asi 70 tisíc km, zaplaceno za půl roku, s novým přestavba v Liberci za 26 tis. Kč (ale za 7h času!), splaceno asi za rok, najeto už asi 65 tis.km. Jezdíme 20 tis.km za rok. Přestavba na staré je dnes překvapivě levná, 11-12tis. Kč, někdo umí se starým systémem postavit a hlavně zlegalizovat i nové libero.
Podstatnou věcí je, že u libera nemusí nádrž vůbec překážet, u nového jí mám místo rezervy vespod za pravým předním kolem, těsně, jak to šlo, pak se při troše ořezávání zbytečných držáků vzadu na rámu za ní vejde i plnohodnotná rezerva. Objem myslím 42l, natočí se asi 36l, dojezd až 400km.
U starého to je ještě lepší, nádrž délky 105cm a průměru 20cm (objem 30l) se vejde pod auto, pokud se trubky nahradí hadicemi, kouká pak méně než benzínová (tedy je výš nad vozovkou). Podrobnosti na dotaz.
Pod justy se sice nádrž nevejde, ale nenech se Gamere odradit, na plyn se pak jezdí určitě veseleji :-) .
David