Obecná diskuze o elektrice..?

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Skus 608 909 400 to je p.Starsy /majitel/ a klidně se odvolej na mne a řekni mu že je to, to auto co vezl na plaťáku do Děčína.Určitě se dohodnete a přeji úspěch :!:
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: ale na druhé straně pro Libero by mělo stačít 75% energie ( tři jiskry) na otáčku.
Tak to mohu konečně uzavřít :idea: Cívka má odpor primáru /ty 2 malé kontakty v konektoru na cívce/ 1,85 ohm. Sekundár 60 kiloohm./Od vývodu vn kabelu na primár/ Odpor kabelu cívka-rozdělovač 2kiloohm. Zkoušení funkčnosti cívky: po přivedení a následném odpojení 12 V na primáru dojde přes kabel k přeskoku napětí na 1 primární konektor na vzdálenost asi 1/4 mm.Vlastní zapalovací napětí je v provozu pochopitelně mnohem vyšší, ale o to se ale stará zapalovací modul. Ten zapalovací impuls vhodně upraví.
K.
:P
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Dědku, místo náklonoměru si radši dej na palubku voltmetr - souhlasím s Karlem, když je dobíjení v pořádku a baterka jakž-takž taky, tak i na couračky po městě musí držet bez použití nabíječky. Když budeš mít Vmetr, hned poznáš co si všechno můžeš dovolit zapnout - dřív je auta mívaly celkem běžně, ale to bylo v dobách, kdy se jezdilo s dynamy 150 - 200 W.
K tomu náklonoměru - nevím co je na trhu, ale aby náklonoměr fungoval, musí mít gyroskop a nedovedu si představit, že by se to vešlo do těch maličkých krabiček co mívají auta za oknem. Jestli je to jen kulička se závažím, v terénu se rozhoupe a pak z ní nepoznáš stejně nic.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

ANO, jen doplním,auta,co měla dynama tak tam byl ampérmetr s ručkou uprostřed a bylo dobré když za jízdy ukazovala do plusu, na volnoběh byla v nínusu a to znamenalo, že čerpáš z baterky.A dobrý náklonoměr - jedině umělý horizont jeko v éru...
K.
toothy10.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Baterku už neřeším. Ta je trop. To se potvrdilo v sobotu a výše jsem o tom psal. Teď už se jen rozhoduji, zda na zimu dozadu strčím "125 "z vysokozdvižky a obětuji ten mininákladový prostor za druhou řadou sedaček a nebo půjdu do té "moderny"- gel. Na druhou stranu si taky říkám, že tahle baterka by byla dobrá i na vysílání na nějakém pěkném potable, ale blíží se zima a to už se na kopečky moc nechce. Jak funguje "náklonoměr" to nemám tušení, snad se tam točí nějaký setrváky, protože jsou k tomu potřeba připojit dráty(i model bez osvětlení) a za 750,-Kč to snad není jen nesmyslná hračka. No nevím jakou tyhle zbytečnosti dostanou posloupnost. Včera jsem byl s Liberem u synka na rampě a chtěl jsem před zimou opravit rezivý místa. Ale konalo se překvapení . Spodek velmi dobrej a až na několik rezavých "odřenin" paráda. Za to jsem našel něco, co nemám nejmenší tušení k čemu slouží . Nedaleko výpustného škoubu jsem našel asi deset cm dlouhý nerezavý drátek ( asi mosaz ?) vycházející znějakého šroubu a nikam nevedoucí. Zprvu jsem si myslel, že je to něco utrženého, ale konec jsem nenašel druhý konec, tak je mi to záhadou. ( Nezaměňuji s "policajtem" na olej- ten je schovaný pod šusplechem) "Tohle" je oku přístupný ze spodu. Tak raďte. Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: baterka by byla dobrá i na vysílání na nějakém pěkném potable
Ahoj, máš asi na mysli "portable" říkali jsme podle našich starších vedoucích"portejbl".Taky jsem chodil vysílat do terénu nejčastěji na Vysoký Sněžník/co jsme byli navýletě/.
Je jiná doba.Co koupit ručku nebo něco malého pro více pásem.Kdybych chtěl "topit" tak do terénu určitě nebudu tahat 50kg těžkou baterku bůh ví jak starou /% kapacity?/ ale koupil bych si určitě centrálu Honda 10i´= 1kW nebo jinou a cena kolem 25000kč. A energie bych měl po ruce rozhodně víc a na furt.I baterku v autě můžeš nabíjet.
A o té centrále začínám vážně uvažovat pro zálohování spotřeby el.energie u sebe doma.Letos jsme byli varováni velice důrazně ČEZem, to když se zhroutila přenosová soustava.Kdo zaručí ,že to nepřije na ostro a v zimě a celoplpošně a na dýl :?: To bych netopil neměl vodu,mrazák by vytekl a ani telefon nenabil.Jo jsme moc závislí na plodech civilizace.Tak se klidně přizpůsobím.
K.
pottytrain1.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Karle, to je pořár stejný. Když jedeš v autě - hlásíš "mobil" za volacím znakem a když zastavíš někde na kopečku- hlásíš "portable" (portejbl) a čtvereček já např JO70PS , Někdy i okresní znak -já EJA . Já rychleji přemýšlel než psal. Na to vysílání ( ručku mám taky ) se ale vozí tak zvaná "vozidlovka" a ta umí cca 20-25W do mobilky ( vypadá stejně jako na CB a je laděna 144-146MHz) a ačkoliv se zdá, že je to malý výkon , vezme si to z baterky při TX (vysílání 4-6A) a když vysíláš dvě tři hodiny je baterka na 10V a auto se roztlačuje. S tím mám bohaté zkušenosti. Hodně jsem na "kopečky" jezdil ještě s Warťasem combi. (Tam bylo místa), a nechával jsem ho stát čumákem s kopce a rozjížděl na kvalt (A taky někdy nerozjel, když jsem zapoměl na zapnutou volnoběžku ) A než jsem dostal kocesi, jezdil jsem se CB a i ty 4Watty vysílaného výkonu se nesměly podcenit. "Cimbál" bral tak do dvou ampér a když jsem se vykecával od osmi do dvou do rána starty byly krušné. Za to moje nejdelší QSO (spojení) není na amatérském "dvoumetru" 145MHz , ale CB 27Mhz a to z Příchovic nad Tanvaldem do Francie za Paříž . Dědekl
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

A ještě jsem zapoměl, benzínovou elektrocentrálu 800W mám, ale kamarádi mi ji zakázali někam tahat. Je to dvoutakt a děsně smrdí a rámusí. A hodí se tak na svícení a nabíjení autobaterie (umí 220 i 13,5V )
Koupil jsem ji v jednom nejmenovaném supermarketu za 4444,-Kč a blbec jsem ji do týdne nevrátil jako "všichni"ostatní. Dneska je lepší za tři tisíce (smrdí stejně a má lepší regulaci a stabilizaci výst. napětí. Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Jak píšeš "nejmenovanou" , tu jsem měl opravit, ale vrátil jsem to
zákazníkovi zpět.To je fakt hračka.Psal jsem o Hondě to je něco rozhodně jiného.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Dědek napsal
Jak funguje "náklonoměr" to nemám tušení, snad se tam točí nějaký setrváky
Princip gyroskopu je setrvačník otáčející se ve volně uložené kleci, takže náklonoměr se setrváky by měl fungovat. Ovšem čím větší setrvačník a otáčky, tím větší stabilizační efekt (někdo možná ze školy vzpomene na Coriolisovu sílu) a ty malé a levné náklonoměry bych bral s rezervou - myslím, že nebudou přesnější než vlastní cit. :wink: Asi takhle: Když má strach manželka, nic se neděje. Když se bojím já, je pořád ještě jistota. Teprve když se začnou bát děti, jde do tuhého!

Karel napsal
To je fakt hračka.Psal jsem o Hondě to je něco rozhodně jiného.

To určitě .. ale cena taky. Karle, myslíš, že levná centrála není dobrá ani pro ty záložní účely - tzn. třeba kotel a mrazák? bduh.gif
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Karel píše: ..Kdo zaručí ,že to nepřije na ostro a v zimě a celoplpošně a na dýl :?: To bych netopil neměl vodu,mrazák by vytekl a ani telefon nenabil...
A co třeba Blokáda Leningradu trvající 900dní. Nejdřív začneš pálit nábytek, pak vyletí komínem knihovna,...
A když bude mráz tak je to vlastně pohoda páč se nepotřebuješ starat o ledničku.
A k čemu telefon když nebude šťáva.
Já vím - srandičky a dva caparty na krku, ale to bych se musel uzoufat a zálohovat všechno na co se podívám.
No a kde vlastně budeš skladovat benzín :?: A jak dlouho :?: A myslíš že se na nás v kryzi dostane :?: :?: :?:

No a patří to sem do toho tématu ještě :?: :roll:
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

peple píše:
Karel píše: ..Kdo zaručí ,že to nepřije na ostro a v zimě a celoplpošně a na dýl :?: To bych netopil neměl vodu,mrazák by vytekl a ani telefon nenabil...
No a kde vlastně budeš skladovat benzín :?: A jak dlouho :?: A myslíš že se na nás v kryzi dostane :?: :?: :?:
No, sice je to off-topic, ale s Karlem souhlasím. Nejde o blokádu Leningradu, jde o to, že u nás na drsném severu se může snadno stát, že den nepůjde proud. U vás dole v Liberci je to jiné, tam moc nesněží :-)

Letos jsem absolvoval při venkovní teplotě -10 C jeden den bez fungujícího kotle a nebylo to veselé. Náš starý neizolovaný byt během pár hodin vychladnul na cca 10-13 stupňů, to už se podařilo za pomoci elektrického "fukáčku" udržet. Pro dospělé jen prkotina, ale s dítkem to není OK.

Takže plán na příští jaro (bohužel letos nebyly penízky):
- krbová kamna (záložní zdroj tepla nezávislý na čemkoli)
- 2 kW motorgenerátor
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Je fakt, že na centrálu přišla řeč, když jsme začali s kamarádem campovat. Měly jsme oba "německý" karavany Quick junior a na vyspání to šlo jinak moc místa ne. Tahle centrálka mě připadala velmi šikovná rozměry a vozil ji sebou. Jenže poslední roky už njikam nejezdíme s karavanem a tak vloni v zimě, když o vánocích zafoukalo, napadlo víc sněhu a popadaly stožáry el. rozvodu, jsme byli potmě. Centrála "trávila" už druhé vánoce u tchýně za Jičínem v zaparkovaném karavanu a byla mě tudíž na h..... . Taky jsem si to od manželky vyslechl, že mám "krámů" až hanba a když by se z toho něco "hodilo" není to po ruce. ( Mám dvě petrolejky na ryby a taky byly v karavanu.) A nejhorší bylo to, že mám doma asi sedm televizorů od kapesního po největší v obýváků ,ale všechny potřebují el. síť nebo aspoň 4x AA baterky a ty jako napotvoru byly jen dvě z jednoho z milionů ovladačů. A rádia ani nepočítám. Proto jsem hned po vánocích koupil aspoň jedno rádio na baterky a pravidelně nabíjím dvě sady nabíjecích baterek 2600 mAh pro případ nouze. Krbový kamna jsem si pořidil už přede lety. Na těch mých se nedá ale nic uvařit a tak manželka taky tvrdí, že jsou na h.... . Ale hřejou. Máme doma akumulačky, který dříve, když bylo nejhůř - u rozvaděče jsem vyvlíkl plombu - kus drátu a ejhle byl "noční"proud. Teď je však už pár let vše řádně zajištěno a od ČEZu (Duhová energie?!?!?) to chodí očumovat. Kdybych byl v Leningradě (a došla vodka) asi bych udělal hrdinský čin a těsně před zastřelením bacil prázdnou flaškou nějakého blokádníka, něž klepal kosu a okusoval zmrzlé psy a krysy. . Dědek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Ale zase jsem "mimo" (I když otázka ČEZu by byla v rámci tématu. )Teď by mě však víc zajímal ten "cancour", co jsem o něm víše psal. Dědek

P.S: K ceně centrály: Honda 30-35 tis.Kč (čtyřtakt malá spotřeba, tichá lehká super, ale musel bych se naučit hrát na "fujaru" a vydávat se za starého peruánkého indiána a hrát o poutích) a jinak "to", aby "čekalo", že ČEZ selže, je drahá "záloha". Ten můj prevít ( a lze ho koupit do tří tisíc) nějakou službu udělá i když to není zdaleka takový pohodlíčko.
Naposledy upravil(a) dědek dne stř zář 27, 2006 8:39 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Teď by mě však víc zajímal ten "cancour", co jsem o něm víše psal. Dědek
Zkus to nafotit, nevím vůbec o co jde.Jestli je to drát/vodič/ tak změř odpor zkrátka jak se to chová,seš přeci elektrikář :?: nebo aspň něco o tom víš :!:
K.
notworthy.gif
Nikdo není dokonalej.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

pb píše:...Pro dospělé jen prkotina, ale s dítkem to není OK...
Je fakt že nemít tu možnost "zachránit se" byl bych nervózní.
Ale mám 8)

Zkuste prosím plkat pokud možno k tématu a nebo si klíďo založte odpovídající topic :!:
Časem by se to tu stalo nepřehledné a né každej pak najde ten svůj "cancour"
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Správně, věnujme se cancouru walk.gif
Dědku, vypadá ten šroub jako nějaké čidlo, nebo je drát jen chycený pod hlavou na nějakém oku? Pak by to mohlo být uzemnění - jako se na auta dávají takové ty "ocásky", aby tě nekopala statická elektřina. Tuhle jsem taky dostal pecku a říkal jsem si, že bych mohl někde pod autem nechat plandat kus lanka.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

No, to jsem si taky myslel. Ono to totiž zprvu vypadalo, že to je stéblo z nějakého pole ( možná i Karlova z Děčína), ale on to je drátek. A bez izolace , tak 0,5 průměr, vyčuhuje z pod šroubu z vany v místě, kde bych to nečekal. Až se dostanu ke klukovi zase na hever, zkusím to vyfotit. Koukám na to jako cvok co to může být. A při té příležitosti se ještě zeptám- máte taky pod autem k podlaze přidělaný tuším čtyři gumové zástěrky ( mimo za koly) ? Ve vysoké trávě je to zvuk jako v ponorce, když s nimi o něco škrtám. A taky jsem zkoumal ty tlumiče. A jsem docela zklamaný, takový jsem na jiném autě asi neviděl. A až budu pod Liberem, chci vyfotit i tu "pikslu" na pravé straně asi uprostřed, co vypadá jako kratší nádoba na vzduchový filtr na trabanta se stejným zavíráním. To taky nevím k čemu slouží. Dědek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Před časem se o tom někdo zmiňoval, ale už to nemohu najít.Jak přišla brzy navečer tma, zjistil jsem, že mi už nesvítí ani jedna z žároviček co osvětlují kolébkové spínače( zadní stěrač,mlhovky,vyhřívání zadního skla a motorek zadního topení).Chtěl jsem se podívat,jaký že to tam jsou minižárovičky a nebylo by je možné za něco vyměnit.Jenže nemám tušení, jak se na tu žárovičku dostat. Kdo jste je měnil -poraďte.
Výše jsem psal o tom "cancouru" u olejové vany.Po bližším "zkoumání" to vypadá, že to bylo nějaké "pospojení",je to měď, která "mazaná" olejem nemohla zkorodovat. Normální očko přichycené jedním z šroubů vany.( takže nedůležité a pouštím to z hlavy.)
A ještě něco.Kontroloval jsem, zda všechno před zimou svítí a zjistil totální korozy zadní mlhovky za levou zástěrkou. Do dneška jsem si mylsel, že jsou dodatečně montovaný českými motoristy, ale je to origo japonská výroba a vnitřek jsem musel znova vyrobit z jednoho světýlka co dala garáž. Ale je mi záhadou její zapojení. Nezapíná se obyčejným vypinačem, ale nějak "elektronicky". Na tom vypinači mám i přední mlhovky a při zapnutí svítí i při parkovačkách narozdíl od té vzadu. Tohle auto neustále překvapuje svojí "dokonalostí". Jedna zajimavost- nenašel jsem žádný koncák na pátých dveřích a přesto, když jsem propojil kontakty šoupaček a předních dveří( kvůli funkci autoalarmu), stačí otevřít jakékoliv dveře a alarm v poloze "on" spustí.Přišel jsem na to náhodou, protože jinak světlo v kabině(pro pasažery) je nahrazeno zářivkou kvůli kempování a kontakt na levých šoupačkách z výroby vůbec nebyl.Dědek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Sláva, tak jsem na přišel, jak je to s těmi žárovičkami.Kdo by je chtěl vyměnit, aby svítily, musí postupovat následovně:1. "vydloubnout celý spínač z desky.2. Nožíkem uvolnit celou destičku s naletovanými dráty(nejlépe dva nožíky z obou stran)3.celý spínač se rozpadne na několik částí a na části s dráty je nasunut na malé gumové destičce svítící element, který lze tahem sundat. 4.Žárovička je 2x drátky provlečena na gumovém držáčku (destičce), tu je třeba demontovat a vyměnit(lze použít jako nouzovku i žárovičku z vietnamské sady osvětlení vánočního stromku!)5. Novou žárovičku nasunout na držáček (lze vyzkoušet zda svítí po sepnutí světel).6. Nasadit do vypinače destičku s pohyblivými kontakty (ve vzdálenější poloze pro prostrčení žárovičky- kontakty nelze otočit- mají páčku, která zapadne do hmoty kolébky spínače. Vše zaklapnout do západek a spínač vrátit na původní místo zatlačením do panelu.Dále už jen odzkoušet funkci spínače (na první pokus se možná poprvé nepodaří,aby ta páčka na kontaktech zapadla do vidličky kolébky spínače) A je hotovo. Dědek
PS Jsem hračička a když má něco svítit tak to svítit musí i když je to nepodstatné pro provoz.
Odpovědět