Obecná diskuze o elektrice..?

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Spínač osvětlení v pátých dveřích je zabudovaný přímo v zámku, když jsem tam montoval centrál, divil jsem se co je to tam za drát - a ona lampička.
Ale na šoupačkách mám kontakt jen na pravé straně, levé lampičku nerozsvítí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Tak, že zadní dveře nejsou na žádný kontakt jako přední, ale přímo v klice.Dobrý. Na levých šoupačkách jsem musel kontakt dobastlit kvúli alarmu. Čtvery dveře by spoštěly poplach a tyhle ne? Tak jsem tam kontakt dal taky. Díky. Dědek
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí :( . V otáčkách to dotáhne při světlech tak tak na 13 V, na volnoběh se napětí prakticky nezvedne nad 12,5 co má samotná baterka. Pravděpodobná příčina je v diodovém můstku v alternátoru. Nemáte někdo zkušenost s tím, jestli se samostatné diody dají vyměňovat, případně jakou dát náhradu aby se uchladila :?: - při těch proudech už to není sranda. Celý nový můstek prý stojí přes 1000 Kč, to bych se spíš rozmýšlel jestli nekoupit celý starší altik. (například v Lubomírově fotoseznamu se zrovna jeden vyskytuje a určitě bychom se dohodli ... )
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí
Pokud je to napětí naměřené přímo na alternátoru, tak je to špatné.
50% těchto problémů je z důvodu:oxidace-koroze.Rada:vymontovat rozebrat
všechny elektrovodivé dosedací plochy očistit,vyletovat diodový blok od statoru změřit všechny diody a je jich tam 9 a někdy i 11! Kontrola uhlíků.
Stává se dost čast,že jenom prokluzuje řemen. Pak ukostření alternátoru,
kabelová oka a u staršího též pojistky/u motoru/ Napiš kam jsi se dostal.Pokusím se Ti pomoct.A samotnou 1 pracovní diodu nevyměníš.Mění se celý blok a je dražší než 1000,- :!: Kolem 1200,-Kč :evil:
K.
:roll:
Naposledy upravil(a) Karel dne stř čer 13, 2007 11:02 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Měřil jsem u baterky i přímo na alternátoru, není tam rozdíl naprázdno ani při světlech, takže přechoďáky ve vedeních to nebudou - možná někde přímo v alternátoru. Řemen vypadá dobrý a napnutý a navíc kontrolka dobíjení se při zapnutí zapalování nerozsvítí naplno, ale jen tak mžourá, což prý ukazuje právě na diody (a nebo možná ty přechodové odpory.. :?: )
Snad se o víkendu dostanu k tomu, abych to rozdělal - jenže potřebuju jezdit a i když blok bude v háji, budu ho tam muset vrátit :( .
Uvidíme - třeba pomůže očištění.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Myslím, že nejlepší řešení je celý alternátor nahradit jiným třeba z Favorita ( ty se seženou dneska za babku) a u toho tvého hledat náhradu za diody, který jsou při popisovaných příznacích asi opravdu v kelu. Origoš budou japonský, ale věřím, že je lze nahradit i Siemenskými. Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Náhrada alternátoru je samozřejmně možná. Samotnou diodu nevyměníš. Dioda nemá obal - je to součást nosiče.
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

A konkrétně třeba ten alternátor z favorita - vejde se do starého Libera tak, aby šlo zavřít víko motoru?
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

To musíš vyzkoušet, ale aby alternátor "přečníval", to by se dalo napravit kratším klínovým řemenem. Nic jiného v tom není. Dědek
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

Když jsem se tam ca. před rokem snažil napasovat nějaký jiný alternátor, tak se tam žádný (z mě dostupných) nechtěl vejít, protože byly moc vysoký (i při kratším řemenu). Zajímalo mě teda, jestli má někdo zkušenosti, jaký altík se tam dá napasovat. Momentálně tam mám nějaký Boschácký (nevím z čeho), je celkem malý, ale i přesto musím mít víko motoru vzadu podložené.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Já tam mám alternátor z nějaké mitshubishi a sedí tam perfektně , ale z jakého to nevím .
P+B.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

A co řemenice? Větší je v tomhle případě lepší. Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:A co řemenice? Větší je v tomhle případě lepší. Dědek
Proč zrovna větší řemenici :?: To bude mít větší výkon :?:
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Podle fyziky naopak.Sníží se otáčky.(delší obvod).Ale větší průměr znamená při stejném klíňáku větší "uschování" pod dekl v podlaze.Umístěním ok uchycení alternátoru ve Favoritu mě vede v přesvědčení, že po minimální úpravě by se do Libera mohl vejít.Jsou však i mrňavější alternátory třeba z UNO, ale asi s měšími "A". Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Já to poměřoval na novém, a vejde se tam Favoritovej bez problému. A ten řemen prostě koupit "na míru". Jenom zapojíš jen jeden drát :!: ke kontrolce. Ostatní zůstává.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Tak jsem se v sobotu vrhnul na alternátor - a zjistil jsem, že nastal jev "spravilo se samo". Ještě před demontáží jsem měřil - a vida, na alernátoru 14,5 V. Se správným napětím se už ale objevil úbytek skoro 0,4 V mezi alternátorem a baterkou, takže jsem očistil co se dalo, přidal jsem i prokostření přímo od baterky k motoru a dostal jsem se na úbytek 0,2 V, a to už asi sežerou dráty a pojistka.
Samotný alternátor jsem pak už nerozdělával, ale asi se tomu nakonec nevyhnu - to co se samo spraví většinou není na dlouho. Mám slíbený altík na půjčení, takže pak budu moct ten svůj nechat rozdělaný a případně sehnat co bude potřeba.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

peple píše:Ventilátor výfuku asi vyčerpává baterku nejvíc.
Když totiž zaparkuju, tak se asi ještě třikrát zapne a vypne než ochladí na potřebnou teplotu..
Dnes jsem to změřil, protože mně samotného to zajímalo. Tak tedy : v klidu auta větrák výfuku 1,8A tak že asi 20-25W nic - moc. Vyhřívání zadního okna 4,8A to je jako H4 asi 55W.Ventilátor chladiče 9,8A asi120W
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj všichni , kteří dovedou poradit. Nastal čas , kdy musím opravit i mé druhé autíčko suzuki super cary, které mi věrně sloužilo cca. 100,000 Km / téměř bez poruch na rozdíl od Liberka / do té doby než jsem zprovoznil mé Liberko . Hlavní závada asi spočívá v tom že nejde jiskra z cívky na rozdělovač . Cívka je v pořádku , přeskoušel sem jí na liberu a funguje . Na vstupech co jdou do cívky + a - jsem při zapnutém zapalování naměřil 12 V a při startování dojde k poklesu napětí . Můžete mi poradit , odkud kam jde proud mezi cívkou a rozdělovačem ? Může to dělat nějaká chyba v rozdělovači , když je cívka v pořádku ? Za rady pokud možno jednoduché / v elektrice se moc nevyznám , používám poze skoušečku svítí , nesvítí / děkuji .

P+B.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Jak tu popisuješ je to na 99,99% v rozdělovači neopravíš-li to do tejdne :arrow: vem ho na sraz pokusím se Ti pomoct.Ještě napiš typ, model.obsah a rok. Případně nápisy a čísla na a uvnitř rozdělovače.Skusím sehnat nějaká moudra.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj Karle , rozdělovač vypadá úplně stejně jako na liberu , akorát víčko a vnitřek je dělanej na čtyři svíčky a má delší spodní náhon . Jinak co se týká tvaru a vnitřní elektriky tak je to úplně stejný . Mám ještě jeden rozdělovač na libero , tak skusím přehodit elektrický "střeva " a uvidím co to bude dělat . Určitě dám vědět jak to dopadlo . Zatím Díky .

P+B.
Odpovědět