Stránka 1 z 2

rada

Napsal: ned lis 19, 2006 10:13 pm
od HUMMER
čau lidi trochu tady beru informace a přijmu dobré rady pravě prodávám terrano a po novém roce chci koupit libero tak poradte jak vydrat abych nepohořel

Napsal: pon lis 20, 2006 11:38 am
od peple
Pročítej a pročítej, ale z terana to bude velkej skok :shock:
http://subaru-libero.cestovatel.cz/foru ... c.do?t=143

Napsal: pon lis 20, 2006 2:03 pm
od dědek
Až budeš stoprocentně rozhodnutý, že do toho jdeš, zvaž ještě, zda Libero skutečně využiješ. Já mám teď Libero z Hradce kde sloužilo jako malá dodávka,ale to splňuje i mnoho dalších aut. Nebudeš-li s Liberem jezdit v horách na sněhu, jeli holo pak po polních, lesních, blátivých či jakkoli "hrbatých" "polocestách" - je spousta jiných vhodnějších aut. A Nepotřebuješ-li vozidlo, který má v TP zapsaných 6 míst (početná rodina) rovněž existuje milión důvodů k pořízení si úplně jiného auta. Jsi-li "postižený" jaky asi skoro všichni tady na tom fóru, jezdi, porovnávej přehodnocuj svoje požadavky, protože žádné nesplní všechny tvoje představy a určitě "kápneš" na to "tvoje". Z vlastních zkušeností říkám, že po setkání "Liberáků" v Tisé u Děčína, kdy ve mě dozrála touha mít "novější "Libero a nezústalo při přání. Objel jsem jich několik a skončilo to povětšinou nějakým problémem( jednou hodně opotřebené, pak třeba bílý a drahý, jindy nějak divný papíry ("okatě černá přestavba), pak ale i co bych bral, ale až u Francie atd. Nic včetně internetu jsem snad snad nezanedbal a svému okolí jsem byl už asi i dost protivný. Rodina mě říkala, že takový jeden křáp už máš a dej s tím pokoj. Konec je však takový, že jsem se toho "svého" dočkal. Po třech měsících, ale nedoporučuji v tomhle případě spěchat. Ostatní technické věci si přečti viz výše a přeji dobré pořízení. Dědek

rada

Napsal: pon lis 20, 2006 5:05 pm
od HUMMER
právě si myslím že to bude to pravé myslím prostorné a snad usporné,dělám v lese takže bude plně využité a mám početnou rodinu a tažné se také hodí

Napsal: pon lis 20, 2006 6:09 pm
od kosma.d
Hammre:Souhlasim s tebou, pro lesní práce je to super, ale počítej taky s tím, že náhradní díly jsou dost drahé a v lese každou chvíli něco urveš a jen chladič je dobře chráněn.Větve jsou..prevíti.Prohlídni si podvozek, ať víš do čeho jdeš a co všechno je odhalené a to vše jsem už musel já měnit.Trubky vody,brzd,atd. i benzinová trubička je vedle nádrže a né zhora.
Jináč je v lese nenahraditelný a dostaneš se s tou malou myškou všude a to i tam kam jiné "džípy" ani náhodou, protože nemají tak velký rejd a jsou širší a delší.Můžeš v něm vozit cokoli a je to i snadné na vnítřní (interier) údržbu.Pokud budeš vozit brygádníky, tak E10 je na to slabá,poněvač nemá redukci rychlosti a spojku zlikviduješ. Na to jsou E12 lepší,anebo si brygádnici si kousek dojdou.
Toť rada z mé strany. Odkud jsi.qcheerleader.gif

rada

Napsal: pon lis 20, 2006 11:28 pm
od HUMMER
čau dandy sem z dublovic to je ves u sedlčan a jinak dík za radu ale do lesa jezdim jen ja a pila.libero je pro mě novinka takže beru informace protože potřebuju malou mrštnou čtyřkolku pro početnou rodinu ale také do práce
ahoj dědku děkuju ti za radu máš pravdu sem tak trochu ujetej jak nema auto hnaný všechny čtyřy tak nejsem ve své kuži ale libero sem ještě v ruce neměl takže nabírám rozumy protože korun moc nemám ale potřebuju slušný auto

Petr

Napsal: úte lis 21, 2006 5:41 pm
od peple
Petře - co si říkáš HUMMER a prodáváš Terano :wink: .
To jsou ale auta z úplně jiné třídy a tak chci jenom připomenout že Libero je vozítko s "možností připojení přední nápravy" bez uzávěrek a redukcí.
Zvládne toho rozhodně víc než dvoukolky, ale jeho limity jsou o hodně níž než těch dvou jmenovaných. Já sám hledal auto pro rodinu a do města s nízkým povin. ručením a 4WD jsem bral jako bonus.
Hlavně se neukvapovat a předem si ho odzkoušet

Napsal: stř lis 22, 2006 6:48 am
od dědek
Jěště jsem chtěl ti poskytnout jednu "radu". Pravděpodobně budeš pro Libero muset cestovat někam "kousek dál" a bude to možná i autobazar. Většina "bazarníků" o těchto aut vůbec nic neví, nanejvýš povrchně, že to je čtyřkolka. Chtěj, ať tě pustí k volantu a jako první opusť asfaltku a zapni 4WD. Bude-li to možné, poznáš hned rozdíl u Libera se zapnutým 4WD a bez při couvání do kopečka na trávě.( Je-li to auto z města a na ojetých letňákách o to větší překvapení co Libero umí. Na rozdíl od Peple pro mne je Libero auto na zimu a musí umět vyjet dost strmý zasněžený kopec. A to občas byl s jiným autem značný problém, ale co mám Libero tak "páračka". Dědek

Napsal: stř lis 22, 2006 11:10 am
od peple
Dědku máš pravdu. Minulou zimu ani známá s Suzuki Vitarou neprojela to co já s Liberátorem a to sem fakt koukal a nechápal :shock:
(je fakt že je to ženská) :lol:

Napsal: sob bře 10, 2007 8:57 pm
od HUMMER
čau lidi měl sem delší odmlku ale právě dnes sem koupil subaru justy a potřebuju radu,mužu zapínat 4WD za jízdy nebo jen v klidu

Napsal: sob bře 10, 2007 9:25 pm
od kosma.d
4x4 se zapíná jen v klidu nebo pokud jsi šikovný tak za pomalé jízdy kdy kola nejsou v prokluzu a to u všech vozů. Jakmile jsi zapadl a hrabeš, tak se ani nesnaž zapínat 4x4 nebo to očešeš.

Napsal: sob bře 10, 2007 9:32 pm
od HUMMER
jasně dík za radu přešel sem z jedničkovího terána na hvězdy a budu se muset zas trochu učit abych něco zbytečně nepos.....

Napsal: ned bře 11, 2007 1:43 pm
od ®raf
NÁVOD K OBSLUZE O ŘAZENÍ 4WD

ObrázekObrázek
hat40.gif poldík

Napsal: ned bře 11, 2007 10:19 pm
od HUMMER
to je supr moc děkuju a další dotaz po kratší jízdě se mi rosvítí kontrolka s nápisem CHECK ENGINE a nemužu vypátrat co to je poradíte prosím

Napsal: úte bře 13, 2007 12:28 pm
od ®raf
hat40.gif hat40.gif hat40.gif Naše tři rady

:arrow: První je vyčtená zde z fóra a dle některých je [IN] - rychle prodat (zbavit se ho) jako nejlepší auto a pokud možno ve dvěstěprocentním stavu a jěště nejlépe za cenu nového; zároveň koupit jiné.
:arrow: Druhá bude pro některé členy fóra zařaditelná jako [OUT] a zní : omlátit kupní smlouvu prodávajícímu o hlavu. Evidentně skrytá vada (a zcela určitě utajená při prodeji) a pravděpodobně příčina prodeje.(Já bych ještě vložil mezi smlouvu betonovou desku, když by se v servisu toto prokázalo.) Mimochodem nevyčteš z TP jak dlouho ho vlastnil předešlý majitel?
:arrow: Třetí je s finanční zátěží - telefonovat na servisy ve svém okolí případně i dál. Mají-li čtečku na LIBERO [v tvém případě JUSTÝNU]. (Vlastně, která umí číst i LIBERO [JUSTÝNU]. Protože kdysi stála okolo 50.000,-Kč - tak bych asi zkoušel jen servisy co mají spojitost se jménem SUBARU.)
Tak to je jen na okraj. Vraťme se raději ke kontrolce.
Pravděpodobně je to kontrolka, která upozorňuje na chybnou funkci výfukového systému(přesněji emisního systému). To totiž ukládají zákonné předpisy.(Jeho chybná funkce musí být signalizována na přístrojové desce.)

Řídící jednotka je mozkem s dobrou pamětí. To znamená, že má zakódovánu každou možnou situaci, kterou za pomocí snímačů (měřič množství vzduchu, snímač otáček motoru, snímač polohy vačkové hřídele, lambda sondy, snímač klepání, snímač teploty vzduchu, snímač teploty motoru, snímač polohy škrtící klapky atd.) vyhodnotí [porovnává] s pamětí. Poté dává pokyn akčním členům ( plivovému čerpadlu, vstřikovacím ventilům, zapalování - [svíčkám - jiskře], odvzdušňovacímu ventilu nádrže, ovladači chodu naprázdno, sekundárnímu vzduchovému ventilu, nastavovači tlaku, atd. málem jsem zapoměl i zmíněné kontrolce)
Údaje vyhodnocené jako závažné chyby se ukládají v paměti ›ŘJ‹. Při návštěvě servisu se nechají zjistit načtením, a to zařízením pro zobrazení blikacího kódu s dešifrovací tabulkou nebo servisním diagnostickým přístrojem. (Docela dobře může prozradit skutečný stav najetých km a tím odhalit podvodné přetáčení tachometru.)
Také je možné odpojit autobaterii - stačí na několik minut (cca 5 min) čekání se dá třeba využít na měření hustoty elektrolytu. Část paměti se tím restartuje.
(U některých aut se může autobaterie odpojit na dobu nezbytně nutnou {dobrý termín že, asi je tím myšleno po dobu dobíjení.
Doba odpojení několika týdnů může mít za následek vymazání paměti a tím jízdu v nouzovém režimu. Jeden z důvodu proč některá auta můžou mít i dvě autobaterie.)

Jen ještě dodám domácí kutilství v přítomnosti ›ŘJ‹ bývá tak na 70% dobrodružstvím a ku škodě plechového miláčka.hat40.gif poldík

Napsal: úte bře 13, 2007 3:02 pm
od HUMMER
čau poldíku děkuju za radu a budu přemýšlet co dál HUMMER

Napsal: úte bře 13, 2007 3:43 pm
od covex
Jak je v prekladech navodu od poldika, pohon lze podle me i navodu prepinat behem jizdy. Osobne jsem to zkousel i pri 80km/h.

Napsal: úte bře 13, 2007 3:53 pm
od pb
HUMMER píše:to je supr moc děkuju a další dotaz po kratší jízdě se mi rosvítí kontrolka s nápisem CHECK ENGINE a nemužu vypátrat co to je poradíte prosím
Vpravo dole pod palubkou visí takové volné konektory. To je ovladač servisního počítače. Zasuneš-li do sebe různé kombinace, palubní kontrolky blikají. Počet blikání spočítáš = získáš informační kód. Na webu si pak přečteš, co je špatně.

Viz např. zde:

http://www.troublecodes.net/Subaru/

http://www.5ive-o.org/forum/faq.php?faq ... tem_errors

http://www.auto-diagnostic-codes.com/pl ... eries.html

Pozor! Podle mého servisníka se velmi nedoporučuje s autem jezdit, svítí-li "check engine". Protože nejčastěji to znamená:
- problém s řízením katalyzátoru
nebo
- selhal nějaký senzor u vstřikování, takže vstřikování jede v nouzovém režimu
a v obou případech platí, že když s tím pojedeš, můžeš zničit katalyzátor, a to je poměrně drahá sranda.

Napsal: úte bře 13, 2007 3:58 pm
od pb
®raf píše:hat40.gif hat40.gif hat40.gif Naše tři rady
:arrow: První je vyčtená zde z fóra a dle některých je [IN] - rychle prodat (zbavit se ho) jako nejlepší auto a pokud možno ve dvěstěprocentním stavu a jěště nejlépe za cenu nového; zároveň koupit jiné.
Na to bych asi neměl žaludek :-( ale určitě takoví lidé jsou, třeba ten, co mi prodával to moje :-)
®raf píše: :arrow: Druhá bude pro některé členy fóra zařaditelná jako [OUT] a zní : omlátit kupní smlouvu prodávajícímu o hlavu. Evidentně skrytá vada (a zcela určitě utajená při prodeji) a pravděpodobně příčina prodeje.(Já bych ještě vložil mezi smlouvu betonovou desku, když by se v servisu toto prokázalo.)
Bohužel v českém "právním" státě je to s vymahatelností podobných věcí špatné. Maximálně platí "s pistolí a dobrým slovem zmůžeš víc než jenom s dobrým slovem", variantně "Toto je Ivan, můj zástupce pro věci smluvních dohod. Je to veterán z afghánistánu.".
®raf píše: Třetí[/color] je s finanční zátěží - telefonovat na servisy ve svém okolí případně i dál. Mají-li čtečku na LIBERO [v tvém případě JUSTÝNU]. (Vlastně, která umí číst i LIBERO [JUSTÝNU]. Protože kdysi stála okolo 50.000,-Kč - tak bych asi zkoušel jen servisy co mají spojitost se jménem SUBARU.)
Viz můj předešlý post - základní kód chyby lze vyčíst i v terénu použítím on-board signalizace.
®raf píše: Jen ještě dodám domácí kutilství v přítomnosti ›ŘJ‹ bývá tak na 70% dobrodružstvím a ku škodě plechového miláčka.hat40.gif poldík
Nelze než souhlasit.

Napsal: stř bře 14, 2007 9:24 pm
od HUMMER
takže to vypadá že místo auta sem si přivezl domu pěknej problém do nynějška sem jezdil naftu takže benzína se musím učit ale JUSTÝNA mě nadchla tak doufám že se svezu