Stránka 1 z 2

výměna rozv. řetězu

Napsal: úte čer 12, 2007 12:43 am
od vladek
Jakožto nový člen zdravím všechny liberátory, přeji hodně zdaru a zároven prosím o radu.Musím vyměnit rozvodový řetěz (začal náhle dělat kravál a je hodně volný) a chci použit ten z 1.2 Fabie o kterém se, velmi odborně, zminuje Lubomír.Jenže v mototechně chtějí vědět ze které (40 nebo 47KW)? Díky moc Vladek

Napsal: čtv čer 14, 2007 6:53 am
od Tuti
Podle mě by spodek těch škodováckých tříválců měl být stejný - ať v mototechně porovnají objednací čísla, jestli se řetězy nějak liší. A hlavně jestli jste náhodou nemluvili "jeden o voze a druhý o koze", protože nejde o rozvodový řetěz, ale o řetěz pohánějící vyvažovací hřídel.

Napsal: čtv čer 14, 2007 9:30 am
od vladek
Dík za tip- mohli jsme na to přijít sami (s tím obj. číslem v mototechně).Píšu "mohli" jelikož sháním tyto rozumy pro bráchu (prozatím) který nemá momentálně přístup k internetu a na mé doporučení si koupil liberko r.v.1985 a ted mu to nejezdí jak by mělo střílí do výfuku rachotí- je z toho znechucen.Ja sám vlastním 2 celkem bezproblémové-klepu na dřevo! Po demontáži víka zjistil že jeho původní řetěz má na rozdíl od fotek Lubomíra ne 34 nýbrž 35 článků (proboha proč?!), tak ho zkrátil na zobrazených 34 a je samozřejmě krátký! Je z toho jelen a proto tam chce dát ten škodovácký- snad se mu to podaří a pojede to. Ozveme se

Napsal: čtv čer 14, 2007 4:33 pm
od Martin H.
Jak už napsal Tuti, je to pouze pohon vyvažovacího hřídele a čerpadel a proto nemůže mít vliv na střílení do výfuku. Závadu hledej jinde. Např. přeskočený rozvoďák, vadný nebo špatně seřízený rozdělovač, sešlost věkem, atd.

Martin.

Napsal: čtv čer 14, 2007 5:44 pm
od Tuti
O článek (tzn. vlastně o dvojici článků) delší řetěz je divná věc - vrtalo mi to hlavou a napadlo mě, jestli nemáš (teda brácha) větší kolo pohonu vodního čerpadla. Ročník 85 je ze začátku výroby, dovedu si představit, že časem kvůli lepšímu chlazení začali montovat menší kolo (aby se čerpadlo víc točilo) a tím pádem taky kratší řetěz. Je to jen teoretická úvaha, ale určitě stojí za to porovnat podle fotek i počet zubů na kolech, než ten nový řetěz zase zkrátíš na 34 článků.

Napsal: čtv čer 14, 2007 6:48 pm
od Petr+Barča
Když jsem dával nový /originál subaru/ řetěz na E10 r.85 musel jsem ho nechat zkrátit o dva články .

P+B.

výmena reťaze

Napsal: čtv čer 14, 2007 8:49 pm
od Lubomír
všetko správne, reťaz na pohon vyvažovacieho hriadela a čerpadla oleja je rozostupom zhodná a použiteľná zo škodovky. Ktorej? Hm, vzal som reťaz sebou do predajne, a ten pištoľník okamžite vedel, ktorú potrebujem, a priniesol tú správnu. Porovnal som ju s tou mojou, samozrejme sedelo všetko okrem dĺžky, ale skrátiť reťaz - to snad umíme. Takže rada je jednoduchá - výber prirovnaním.

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pát úno 01, 2008 6:38 pm
od Lubomír
Znovu na tému výmena reťaze:
dal som si tú prácu, a zistil som u škodovákov presnejšie, čo je to za reťaz:
takže je to z Fabie 1,2 - 12ventilový motor. Dnes son si nechal rozbaliť sadu na opravu tohoto motora a porovnal som reťaze. Aj boli trochu smutní, že som nevzal celú sadu (asi 4100.-slovenských bubáčikov) ale sľúbili zohnať samotnú reťaz, tak snáď už tú E12tku zložím.
Medzitým správa od distribútorskej firmy na všelijaké strojné elementy: Skúsil som ich osloviť, aby mi zohnali tú reťaz trebars ako metrovinu, lebo som ju zmeral a podľa normy sa volá že: "typ G58H", ale keď sa dozvedeli, že je to do motora, tak ma vystríhali, že reťaz do strojov a reťaz do motora je dosť rozdiel v presnosti i v kvalite materiálu, takže mi vôbec nedoporučujú použiť tú ich obyčajnú strojovú reťaz. Na nejaký dopravník, bez problémov, ale do motora? - uplne bez záruky. Hm, oni asi tí výrobcovia motorov na to prišli, a majú iné požiadavky na motorové reťaze, inak by sa asi dosť častejšie rozoberali motory... Poslúchol som, zháňam škodovicovú.
A naozaj je E12tková dlhšie ako na E10, v zúfalstve ma napadlo zobrať tú najkratšiu (najmenej opotrebenú) ale ona je príliš krátka!
Obrázek

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pát úno 01, 2008 7:57 pm
od dědek
No nechce se moc věřit, že u nás v práci v brusce, kde je obdobný řetěz (no , o trochu kratší) by nebyl ze stejného materiálu jako řetěz v benzínovém motoru. Je však pravda, že motocyklový řetěz se dá koupi za čtyři stovky, ale taky za tři tisíce. U řetězu je asi nejdůležitější jak je odolný k nepravidelnému opotřebení (natažení). Nakonec vše je o tom, že "hahrazený" řetěz na tom může být po dvaceti tisících hůř, než ten, co teď vyměníš. Dědek

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pát úno 01, 2008 11:03 pm
od Lubomír
súhlasím, ani mne to moc nejde do hlavy na prvé počutie, určite sú všetky reťaze z podobnej oceli, sú však oteruodolnejšie ocele, môžu sa líšiť zakalením aj prebrúsením po kalení, teda stratami za prevádzky a tým aj opotrebením, životnosťou. Je mi jasné, že vymeniť vyťahanú reťaz na motorke je dielom slabej polhodinky aj s napínáním, ale vymeniť rozvodovú reťaz v motore je práca tipujem na jednu šichtu v závislosti na typu motora. Rátam do toho samozrejme aj vypustenie oleja a demontáž všetkého potrebného, už som videl reťaz na škodovke meniť bez demontáže motora z vozu, ale netúžil som si to s tým chlapom meniť... No, praktici sa určite ozvú, možno kecám, ale na Liberku sa to neodvážim skúšať pred činžákom bez jamy a bez demontáže motora. Aj tam bude schovaná tá cena reťaze a teda kvalita...

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pon úno 25, 2008 8:51 am
od narkomanix
Zdravím všechny nevíte náhodou kde a zakolik se dá sehnat rozvodový řetěz na libero e10-rv.83
dík

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pon úno 25, 2008 6:08 pm
od Tuti
Předně je nutno ujasnit si, co vlastně chceš - Libero totiž rozvodový řetěz nemá. Pokud chceš řetěz pohonu vyvaž. hřídele a čerpadel, pak viz výše. A jestli rozvodový řemen, tak levný třeba tady.. http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?, originál pořídíš do 1000 kč.
Ale nejdřív doporučuji (vzhledem k pohnuté historii tvého vozu) zkontrolovat, jestli máš opravdu motor EF10 nebo EF12 .. označení je součástí čísla motoru na nálitku u rozdělovače.
Všechno bys to tady našel, stačí chvilku hledat, než se začneš ptát.

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pon úno 25, 2008 8:30 pm
od narkomanix
no jo chci řetěz vyvažovacího hřídele jen mě zajimalo jestli se dá sehnat něco jako přímo original nikde na netu ho nemůžu najít.
jo a stím motorem mate asi pravdu ale číslo motoru jsem tam dodnes nenašel, ale asi ho někdo smázl nebo jsem jen slepej a tak fakt nevim jak
to mam zjistit jedine co mě napadá tak že bych zjistil průměr vrtání

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: sob bře 01, 2008 4:08 pm
od Petr+Barča
Vrtání má 10 i 12 stejný , podle toho to nepoznáš . Hledej v okolí rozdělovače na bloku motoru .

P+B.

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: ned bře 02, 2008 8:06 pm
od Lubomír
moje čislo je tu:
Obrázek

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: úte bře 04, 2008 1:01 pm
od narkomanix
tak jsem byl schánět ten řetěz vyvažovacího hřídele ve škoda autocentrum tam mě našli řetěz katalogové cislo 03E109229 ale nemaj ho na skladě a museli by mi ho obědnat a tak by mě zajimalo jestli je to on a jestli není tak jaké katalogové číslo je to pravé dík za radu

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: pát bře 07, 2008 8:07 pm
od narkomanix
jo tak čislo motoru tam vážně není :(

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: sob bře 08, 2008 9:53 pm
od covex
Koroze, bruska nebo jakto?

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: ned bře 09, 2008 9:39 am
od narkomanix
rezavej ten blok je to je pravda ale asi tomu někdo pomohl akorát nevím čím protože je to rovný nejsou tam žadný probroušený mýsta, ale že by to jen prorezlo si nemyslím nebo ty čísla byvaj vyražený celkem hluboko a tady po nich není ani stopa

Re: výměna rozv. řetězu

Napsal: ned bře 09, 2008 6:47 pm
od Lubomír
no, takže je dôvod tam tú stopu pekne urobiť! Stačia na to razníky, ale treba dať dolu hlavu, inak tam zavadzia taký čudlík so závitom, krorý je asi využitý na niečo uplne iné, lebo ja tam na tom otvore M8 nemám upevnené nič odjakživa...