Příspěvekod Lubomír » sob kvě 21, 2011 7:01 pm
Tomu mechanikovi bude treba sa ešte nemnožka poučiť o remesle - nedotiahnuť nejaký element tak hlboko v motore je teda u mna -10 (upná strata desiatky), lebo dve 5ky je málo. Už by som mu nedovolil siahnuť na motor, lajdákovi, čo vyvede nabudúce?
Ale k veci:
1. motor je už v 120tke na hranici svojich možností - je zaťažený naplno - a to mu samozrejme po diaľnici po pár desetitisícoch vezme dech tak jako tak, nedoporučujem trvale používať motor v tomto režime, a ešte mu dávajú zabrať kvalitné české dialnice a cesty v Prágli taky (nerovnosti povrchu)
2. režim plného zaťaženia sa prejavuje kovovým klepotom staršieho motora - vôle sú tak velké, že olejová vrstvička v ložiskách neunese sily, a kov na kov je umíráček
3. vytahanú reťaz "po oprave" motoru má na svedomí asi kvalita toho mechanika - v tom vodítku reťaze sú také malé dírky na prívod mazacieho tlakového oleja. Na staršom vodítku bývajú "zatiahnuté" opotrebením alebo zanesené sajrajtom z oleja - sú to jedny z tých jemnejších prietokových prierezov v motore - ak ostanú nepriechodné, a reťaz neni poctivo mazaná, a sa opotrebuje velmi zavčasu. Doporučujem skontrolovať priechodnosť tých otvorov, ja ich vždy prestružujem vrtáčikom na plošné spoje. Je ich tam viac, treba ich pohľadať a prečistiť. Inak marná výmena reťaze - odíde.
4. Vytahaná - opotrebovaná reťaz - sa nedá "našponovať" pritlačením vodítka, vôla zostane. Treba novú reťaz, kratšiu
5. Ak ten hluk pochádza z reťaze, reťaz pri vyšších otáčkach odstredivou silou zasahuje také rebro na odliatku "prsou" motora a zvoní, v oleju sú potom vidieť aj lesklé čiastočky - pri vypúšťaní sa zalesknú.
Sečteno podtrženo:
- reťaz pripraviť novú a vymeniť, dotiahnuť nepomôže. Nezabudnúť demontovať a prečistiť aj teleso vodítka (blbě sa demontuje , lebo drží osovú polohu hriadeľov, ale ak je opotrebovaná aj tá vidlička viac ako milimeter, treba to vymeniť za menej opotrebovaný kus).
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka