Stránka 2 z 5

Napsal: pát zář 08, 2006 10:05 pm
od Martin H.
Nazdar kosma. d. Pokud je u nás v Ostravě mechanik, který umí seřídit Libero E 10 tak, aby v kombinovaném provozu mělo spotřebu pod 6 litrů, tak tu máme kouzelníka kterého nám musí závidět i japonci.

Martin.

Napsal: pon zář 18, 2006 6:09 pm
od kosma.d
Zdravím Martine, to není přesné, jezdím 5,8 - 6,2 l. Je fakt,že já jezdím tak 80-90km/h. U sconta mají jednoho mechanika s jizvou na bradě, který se v liberkách skvěle vyzná a na karburátory je opravdu machr. Vyzkoušej a uvidíš.
qcheerleader.gif

Napsal: pon zář 18, 2006 6:36 pm
od Martin H.
Nazdar Kosma. S tím zjizveným mechanikem jsem už měl tu čest pokecat. Vypadá na rozumného a ochotného chlapa, ale v novějších Liberech se asi moc neorientuje - aspoň vloni mu to moc nešlo. Těch šest litrů ti závidím. Jezdil jsem E 10kou pěkných pár let, ale pod sedm litrů jsem se nedostal. Dej na sebe kontakt, něco mi v garáži ze starého auta zbylo.

Martin.

Napsal: stř zář 20, 2006 3:50 pm
od kosma.d
Moje skušenost je taková,že pokud má auto karburátor tak se dají dělat divy a přiškrcovat dokud to jde a taky jak to tvé noze vyhovuje.Stejné to je i s plynem v autě,to je to samé.Jakmile to je stříkačka tak nenaděláš nic.Tam je to nastavené,jedině hlidat pneu ať to není podhuštěné. qcheerleader.gif

Napsal: čtv zář 21, 2006 8:11 am
od dědek
Pokud je to jednobodový vstřik a klasika dva ventily na válec, funguje to dost podobně jako s karburátorem, podle toho jak šlapeš na plyn tolik si to vezme.(Klasika je Favorit s katalyzátorem- to, že žral často víc jak ten s karburátorem, mělo za následek nedokonalý "vyplachování", protože katalyzátor ve výfuku to brzdil)). Vícebodový vstřikování už je o dost dokonalejší a ve spojení s více ventilovou technikou dokáže směs přivést v daleko optimálnějším množství a složení a následně zbavit prostor nad pístem toho, co ze zapálené směsi zústane. Na "těžké noze" ovšem záleží rovněž. Stejnou trať projedou dva řidiči za stejný čas ve stejném autě a jeden "spálí" o litr klidně víc než ten druhý. (zářný příklad je můj syn s Octávkou na letiště do Prahy. Já jedu průměr 3,9 l nafty na sto kiláků a jedu úplně stejně dlouho jako on, ale jemu computer ukáže průměr 4,7 a to ještě brečí, že"jel na spotřebu". Zkrátka, kdy dva dělají totéž, není to v ždy totéž.Stejně si myslím, že vstřiky si konstruktéři vymysleli proto, aby snáze bylo možné regulovat "chudost směsi "kvůli emisím. Kdysi jsem do Š 100 cpal trysky do karburátoru ze 110 (byly větší) a hledal někoho,kdo má tak slabý vrtáčky, aby se tryska zvětšila. Papírový vzduhový filtr se zahazoval a místo něj bylo na sací trubce kus punčochy. Motor si vzal víc,ale jel a na emise nikdo nemyslel. Dědek

Re: spotreba

Napsal: stř lis 21, 2007 10:36 pm
od ix
cus lide,
mam se svym silenym strojem porad hrozny problem se spotrebou. vsem vam zavidim, protoze ja se po veskerem snazeni a usilovani nedostavam se spotrebou pod 11 litru. jednou jsem to dokazal a to na ceste do frydku mistku tj. 200 km v kuse jsem se dostal tesne pod 10. hruza a des a porad nemuzu prijit na to, co je spatne. rozhodne to neni sportovni jizdou, protoze delam, co muzu a jezdim tak do 90. kdybyste meli napad, cim by to mohlo byt, budu vam vdecny. diky volfik

Měl jsem stejný problém s jiným autem a bylo to rozvodovým řemenem - poskočil si o jeden zoubek. Zkus to zkontrolovat.
jak zkontroluju jestli mi sedí tam kde má? spotřeba se pohybuje zatím pod devět, ale stále klesá... je přeci jen v záběhu a těch 300km na dva válce mu taky neprospělo...

Napsal: pát lis 23, 2007 8:06 am
od kce
ja se ted po renovaci vyfuku (rozumej- vyvareni vsech der a pretesneni prirub) dostal na nejakych 6-7 litru ;) uvidime co s tim udela novy vzduchovy filtr :)

Napsal: pát lis 23, 2007 12:36 pm
od ix
novej vzduchovej filtr ti spotřebu imho nesníží... alespoň já nedosáhl ničeho výměnou filtru a svíček u Sierry. ale to bylo jiný auto, tak poreferuj, pokud se pletu, vyměním ho taky ;)

Napsal: pát lis 23, 2007 7:09 pm
od Martin H.
Pokud vzduchový filtr měníš v rozumném termínu, tak to na spotřebě nepoznáš. Když tam máš místo filtru koláč bláta a dáš tam nový, tak se nestačíš divit jak to auto najednou jede a že tak málo žere.

Martin.

Napsal: ned lis 25, 2007 6:31 pm
od kce
mno tak kdyby 'ste znali muj vuz, bylo by vam hned jasne ze narazim na variantu "kolac blata" ;)

Napsal: ned lis 25, 2007 7:39 pm
od ix
btw: dneska jsem tankoval přes 34 litrů po najetí 455... vyšlo mi 7,55, což mě těší vzhledem k faktu, že jsem krom výměny kabelů ještě na nic nesáh a přibržďujou mi brzdy... a to sem na jáchymovsku jel i na 4 kola...

jak ste na tom vy?

Napsal: ned lis 25, 2007 7:40 pm
od ix
(a to nemluvím o tom, že za humny mám snad nejlacinější pumpu v čechách - 95 natural za 28,90)

Napsal: sob pro 01, 2007 12:37 pm
od Pajas
Kolik je ještě benzínu v nádrži, když už ukazatel ukzuje skoro nulu??E12, 92

Napsal: sob pro 01, 2007 1:40 pm
od Martinekk
Ja mám na E10, 1986 ešte cca 6 litrov benzínu keď je ručička presne na nule. Otec na E10, 1984 keď má ručičku tak ako ja, už stojí a je nasuchu...
Na pumpe dotankuj kým nevypne a dopočítaj koľko tam ešte bolo.

Napsal: sob pro 01, 2007 2:55 pm
od kce
Pajas: u me podobne jako u martinkka.. kdyz je rucicka na nule tak tam este tak 4 litry sou..

jo a mam e12 91

spotřeba

Napsal: sob pro 01, 2007 3:02 pm
od Aja+Dandy+2
Ahoj , nám žere bzuk v létě kolem 7 a v zimě max.8,5 a to občas i se 4*4 Takže max. spokojenost. Kdybych se hodně snažil,tak myslím,že bych se k 6litrům dostal. Aleš :lol:

Re: Spotřeba

Napsal: čtv pro 27, 2007 11:41 am
od hejtmos
Hoj, takže už jsem zminoval jinde měl sem kozičku na opravě, předtím jsem zní byl neštastny žrala totiž víc jak já !:( konretně 15 na sto :( ! Hodně moc mi brzdilo přední kolo ! No a tak to se ted rozhejbalo namazalo novej vzducháč oleje novej termostat a ty ložiska v převodovce. No a včera kámoši na , hele Hejtmoš máš už autobus děláš pilota!!řikam pičo!!!, Okey no tak sem je vozil TOUR De Krkonoše z diskotek do hospod, heledte v šesti lidech 2WD max 90 KM/H páč mám novy desky a fakt to nebrzdí, normalně za 200 kč benzinu najeto 125 km a ručička stala na stejny urovni jako před natankováním !! Takže jsem čuměl a doufám že kozičce takovahle žraovost vydrží!

Re: Spotřeba

Napsal: čtv pro 27, 2007 12:57 pm
od kce
pičo, to je ale "new speak" :lol:

Re: Spotřeba

Napsal: čtv pro 27, 2007 1:24 pm
od michael
Možná by chtělo si pročíst: Subaru Libero - Podmínky pro užívání

Re: Spotřeba

Napsal: sob pro 29, 2007 4:37 pm
od ix
zkoušel jsem kolik ujedu na plnou a zastavil jsem na 499,5 km. přelil jsem tam 6 litrů z kanystru, k pumpě jsem se dostal po ujetí dalších 15 km. natankoval jsem oněch 6 litrů do kanďáku a zbytek do plný - až po okraj (benzín byl vidět 2 cm nad záklopkou) - na stojanu bylo 39 litrů (a to sem tam fakt nacmrndával už dva litry přes okamžik kdy se pistole vypíná) - verdikt - spotřeba 7,56 (slušný na tu kládu co venku panuje), obsah nádrže ne 40, ale "pouhých" 38,5 litrů. co vy na to, pánové?