Mongol Rally prep

Krok za krokem výroba, rekonstrukce, přestavba...
Odpovědět
Bronco
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 03, 2016 12:28 pm
Typ Libera: nemam
Bydliště: Zvolen, Slovakia

Mongol Rally prep

Příspěvek od Bronco »

Chci vás požádat o společné cvičení na téma jaké auto zvolit na Mongol Rally (co to sakra je?)

:idea: Mongol Rally je závod z UK (přípoj v Praze) až do Mongolska = odhadem 10 000 km = jede st o měsíc
Jedná se o závod bez podpory pořadatele = máš urvané kolo nebo nápravu? Tak si to vyřeš sám.
Obrázek
(ilustracny mapa)
:arrow: Videa:
(zaměřte se hlavně na druhou polovinu kde vidíte jaké jsou cesty v Ázií):
https://www.youtube.com/results?search_ ... ngol+rally


Důležité:
:!: Problém je v tom, že auto musí být obsahu do 1,0 a výjimečně povolují 1,2 (ne 1,3!!!)
:!: v autě pojedou tři lidi + batožina na měsíc = hooodně místa
:idea: auto bude námi "upraveno" dle naší libosti (krom obsahu motoru) = nové tlumiče, brzdy atd.
:idea: cena do max 35-40 000Kč :D (jelikož úpravy auta budou stát taky hodně + prepis na SK ak kupene v CZ

:?: Jaké auto zvolit?
Napadlo nás:
- Yaris Verso = nepovolili kvůli obsahu motoru
- Škoda Fábia 1,2 HTP Comby (čekáme na odpověd pořadatele, zda to schválí)
- Subaru Libero = to je to pravé 4x4 a motor do 1,0 (bohužel je jich málo v ČR a nic o těch autech nevíme)
- Fiat Panda = 4x4 ale malé auto
- Suzuki Samuraj 1,0 = hodně málo aut s tímhle motorem
- Renaul Kangoo 1,2 = hodně se na tom jezdí tahle Rally, ale sakra je to Renault :lol:


Tak by som chcel pocut vas nazor na Libero, pripadne nejaky tip na kupu (o vzhlad mi nejde).
Zaujima ma poruchovost (ale to sa tu asi na fore docitam) a dostupnost dielov.
Najcastejsie odchadzaju pruziny a tlmice (vseobecne na rally).


Kluci co ještě se dá koupit na tuhle "příležitost"????
...máte nějaký tipy na Mazdu, KIU, Mitsubishi...
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od dědek »

No vydat se na takovou štreku s autem, který jsem "právě koupil "je opravdu velká odvaha. Subaru Libero má obsah 1200ccm a píšeš, že by to bylo na vyjímku. Je docela vysoký na průjezdnost, ale blbě se na cestě opravuje. Já měl několik Liber a poslední, co jsem prodal "Machymu" se zdálo nejudržovanější a stejně mu po 500km kikslo startování. Napadl mě ještě Trabant, kterého jsem taky v několika exemplářích vlastnil, ale i ten dost často trpěl na závady v elektrice. Často něco upadlo a hrozilo i poškození ložisek klik a nebo i zadření. Ale jednoduší a snažší auto na opravu jsem pak už nikdy neměl. Měl jsem kamaráda, který koupil Š 100 (vlastně to byla 1000MB bez kotoučů vepředu) a jel s tím do Taškentu. Na Ukrajině vymet nějakou díru a změnil geometrii přední osy . Auto táhlo děsně do strany a po pár tisících ojel gumu, pak i rezervu a nastala potíž sehnat 14" gumu v zemi ( SSSR), kde Žiguli, Moskviče i Záporožci jezdili jen na 13" a pak ta úžasná škodovácká rozteč .Naštěstí tohle dneska nehrozí i když děr na silnicích bude asi stejně. Je to cesta jednosměrná ? Zpátky letadlem ? Aby člověk pak na autíčku, které ho doveze takovou dálku nějak neulpěl a nechtěl jet s ním domů! Asi se budeš muset rozhodnout sám. Já osobně ti tuhle cestu nedoporučuji, ale ani nerozmlouvám. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 534
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od vojta »

Bohužel fotky už z fóra zmizeli, ale nejací slovenští kolegové mongol rally s liberem absolvovali

viewtopic.php?f=14&t=420&p=19240&hilit=rusko#p19236

bylo to tedy novější (1.2), starší existovalo i v litrové verzi (e10) ale to bych asi nedoporučoval - méně dílů....osobně mi přijde že liberko je dobré už trochu znát aby člověk neobjevoval cestou už objevené, jinak si vybavuji že měli akorát vytažené sání ke střeše a s liberkem se i vrátili zpátky domů, ztěžovali si jen na menší kolečka a poletující věci v interiéru :) Zkus je kontaktovat...jinak bych ještě zvážil toho samuraje nebo vitaru... goood luck wave.gif
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Tuti »

Jaký auto? máš to přece v nicku - jen bys musel zapřít sedm válců :mrgreen:

A teď vážně - co na to jít od lesa? Zkusil bych si nasmlouvat reportáže z cesty a závěrečný článek v pár motoristických časopisech a pak bych s tím vyrazil k Dacii a mámil z nich nějaké auto s motorem 0,9l. Slyšet by na to mohli, byla by to pro ně pořád hodně levná reklama a i osobní Dacie mají mezi dnešními auty nadstandardní průjezdnost. Kdyby to nevyšlo a nebo kdybyste z principu nechtěli jet novým autem, tak zajímavý by mohl být ještě Wartburg, nejlépe Tourist. Moc jich už taky není, ale zase díly jsou (pokud vím) ještě pořád dobře sehnatelné a levné, takže připravit ho na cestu by nebyl tak velký problém. Obsah 991 a je to celkem velké, robustní a hlavně jednoduché auto s rámem. A jede na všechno, co aspoň trochu smrdí po benzinu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od dědek »

No,vidíš.Přeci nějaké rady. Vitara asi nepřipadá v úvahu . To je šestnactistovka, asi by vydržela terén, ale zbylých devět tisíc km očistec. Vitaru jsem taky měl. Ale opravdu jen do terénu. Na silnici ani náhodou. A Warťas? Ty jsem měl dva. Což o to, velký auto to je a docela jednoduchý. Ale nizoučký a výfukem mlátí o každou kočičí hlavu.A to nejpodstatnější- spotřeba 10l s olejem a v terénu i patnáct. To už spíš Barkase. Jinak Tuti, myslím, že podmínkou je právě ta počáteční investice- auto za tolik liber, co dá v přepočtu právě těch 40 papírů a tak nový auto od Dacie je předem zapovězené. Ale kouknul bych i po nějaké 4x4 od Suzuki jako byl Ignis nebo předtím Wagon+. Na videu bylo vidět, že šanci dostal i Fiat 127, ale přednost bych dal 4x4 . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od covex »

No tak to je jasny ze jedine Subaru Vivio :) To auto je extremne lehke, jednoduche a bylo stavene na tyhle rally.

Nevyhoda je, ze u nas neni moc bezne, ale cim vic na vychod tim by mohlo byt beznejsi, dalsi vada je ta bagaz, ta by se asi nevesla, ale vidim ze vetsina ji stejne veze na strese.

Ja bych teda do Libera sel, ale chce to auto uz mit prolezle.

Pak muzete zkusit neco jako Daihatsu Sirion (starsi se taky delal 4x4, nevim motory) a nebo mozna Subaru Justy?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od covex »

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
David
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 80
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od David »

Zdravím,
osobně považuji Libero za vhodné auto.
Litrová jsou dnes prakticky všechna sežraná, ale jsou z nich k sehnání agregáty, převodovka měla odlišnosti a nešla dát na motor 1,2 bez úprav, výhodou byla pomalejší 1 a 2, zpátečka pak ještě pomalejší než jednička, auto by bylo vhodné rozebrat a složit - hnijí zadní ramena, rám, stejně jsou na tom úchyty karoserie k rámu, jednou jsem vytloukal šroub držící kastli, z M8 zbyl průřez asi 3x4mm, tedy motor a pojezd a auto by mělo dojet.
Hlavní výhodou ve své třídě je velký prostor, pro tuhle cestu bych ještě zvážil u starého přidat dolů druhou nádrž na benzín vpravo od kardanu, trubky se přehadicují, já tam měl plynovou.
U nového Libera bych zase přidal dolů ještě jednu rezervu, s malými úpravami tam mám rezervu i toroid na plyn.
Přeji mnoho štěstí,
David
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Petr+Barča »

Na tuto akci bych doporučil Suzuki super carry .
http://www.sauto.cz/osobni/detail/suzuk ... ent=advert
Obsah je necelý litr , je to velice jednoduché auto , díly jsou na něj použitý za samuraje , tak že nezničitelný .
Měl jsem to 5 let , najel jsem s ním 100.000 Km a jediné závady byly , spojka , prasklá přední pružina a prorezlý chladič .
Místa je v tom víc než v Liberu . Spotřeba 8 L a naložený to jede pořád . Motor to má docela vysoko , tak že brody to zvládne
líp než osobák . A na východě se to jima jenom hemží .
Šťastnou cestu :D

P+B.
Bronco
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 03, 2016 12:28 pm
Typ Libera: nemam
Bydliště: Zvolen, Slovakia

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Bronco »

Ahojte

Tak zatial velmi pekne dakujem za komentare. Skusim sa postupne vyjadrit ku kazdemu.

Wartburg 353 Tourist je zatial jeden s favoritou ale musel by som sa ho naucit opravit ale to podla mna nebude tazke. Co sa tyka vyfuku tak by sme upravili aby nechytal a spotreba 10L nieje prijemna ale za Tureckom je benzin lacny. Auto ma mnozstvo vyhod :!: :P

Nova Bana a Libero na rally 2009
Tak tychto chlapcov som objavil a som s nimi v kontakte. Smutna sprava je ze Libor predali pred 3mesiacmi :( ale na druhej strane je lepsie ked si clovek to auto pripravi a prisposoby sam.

Libero
Povrchova hrdza mi nevadi skor sa bojim o koroziu v miestach ako je ulozenie naprav v karoserii. Taktiez mi nezalezi na stresnom okne a podobne.

Suzuki Super Carry
Toto je dalsi favorit ktoreho mame, ale neviem vela o motore, hlavne o dostupnosti dieloch. Konkretne mam na mysli r.v. 1990 a motor je 1.0L viete ci je to ten isty ako vo Swifte alebo v Samurai? Prikladam aj foto stitku specifickeho kusu ak niekto s toho viete o aky motor sa moze jednat prosim poradte. crybaby2.gif

Obrázek


Pert+Barca: ma to auto dost sily aj priechodnost :?: Samozrejme ze to nieje 4x4 ale to nieje ani Wartburg a ten tiez stale ide.

Dakujem
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj , světelná výška bude dostatečná a sání to má vysoko . K síle motoru ,je to takový dělník , dávali ho myslím do suzuki LJ 80 a samurai 1,0 , ale bližší informace by ti poskytli asi na nějakém suzuki fóru . Akorát bylo potřeba mít zatíženou zadní nápravu ,
jinak se nerozjedeš ani na mokrý trávě . Tady z fóra měl carrynu ještě Jeníček , tak ti k tomu možná taky něco napíše .
Po téhle akci koukám už mnoho let , ale pořád to nějak nevychází :(
Tak držím palce ať to vyjde alespoň vám .
Petr

P+B.
Bronco
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 03, 2016 12:28 pm
Typ Libera: nemam
Bydliště: Zvolen, Slovakia

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Bronco »

Aky je pristup k motoru? lebo ked sa nam to pokazi pri ceste tak sa to nebude len cez tie sedacky musiet opravovat.(Suzuki Super Carry)
V porovnani s Wartburgom kde by sa este 2motori zmestili :D
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Petr+Barča »

Motor je pod předníma sedačkama , stačí odklopit . Z boku je takový šusplech , ale ten se musí odšroubovat . Ještě se dá odšroubovat přepážka co drží řadící páku . Když prší , můžeš opravovat v suchu .

P+B.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od dědek »

Nedávno jsem mluvil s bývalým majitelem tohoto autíčka, kterým jezdíl delší dobu do práce od nás do Mladé Boleslavi. Říkal, že na to jaký prťavý motor to má, že to docela jede a dost malá spotřeba.Horší je, když se něco podělá. Je to 26 let starý auto, který má na nějaké mouchy nárok. Nejhorší, když něco na motoru praskne. Klika, ojnice, hlava, píst atd. Nový motor se nedá sehnat ani náhodou a díly jsou už příliš předražené nebo prostě nejsou. Měl to stát asi rok a půl před garáží a sháněl díly až to vzdal a odvezl to do šrotu. Na prvý pohled je to hodně podobné Liberu, ale to je jen zdání. Ve skutečnosti se na to z Libera nehodí vůbec nic a stejně tak naopak. Je prý docela kumšt na to sehnat i výfuk, který nakonec lze ale doma vyrobit zkoro
celý a nabastlit do autíčka. Běda, když se pokazí něco na brzdách. Díly jsou v etšinou z ještě o dekádu starších autíček, který už taky nejezdí. Na vrakovištích se to vyskytovalo tak před deseti lety a teď už nic.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Mongol Rally prep

Příspěvek od Tuti »

Asi co člověk, to názor. Jeden můj známý Supercarry taky měl, sloužila mu spolehlivě, ale zase říkal, že to nešlo rozjet na víc než 100 km/h s větrem v zádech. Dostupnost dílů se pravděpodobně směrem na východ bude zlepšovat.
Ale lepší je vyjet s takovým autem, které toho servisu bude potřebovat co nejmíň. Takže spíš než se zaměřit jen na jeden typ bude lepší rozhodovat se podle toho, v jakém stavu se vám co podaří schrastit. Z hlediska jízdních vlastností by Libero na silnici i v terénu bylo určitě nejlepší, ale taky je technicky nejkomplikovanější a narazit na nadějnou ojetinu (obzvlášť kdyby to mělo být starší s litrovým motorem) je malý zázrak.
V kategorii litrových minidodávek se u nás ještě semtam objeví Daihatsu Hijet, které existuje i jako 4x4. Na Balkáně a v Asii taky docela často jezdí něco podobného od Daewa a snad i od Toyoty, ale u nás nesehnatelné.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět