Stránka 1 z 2

Polévání živou vodou.

Napsal: pát zář 08, 2006 11:24 pm
od Martin H.
Tak už je to čtrnáct dní, co se snažím omladit ten svúj pekáč. Týden trvalo než se mi podařilo odmontovat kastli od rámu. Týden už hledám a stále nacházím nová prorezlá místa i když na první pohled nevypadala ta kastle tak zle. Při bližším ohledání jsem zjistil, že na spoustě míst jsou v kastli kapsy a dutiny, dva i tři plechy přes sebe. Nejhorší je, že bratr japonec hodil bobek na jakoukoli ochranu těchto míst, takže nějaký vosk nebo rezistin bys tam marně hledal. Proto bych chtěl všem majitelům novějších Liber doporučit - pkud vám auto ještě drží pohromadě a hniloba v něm ještě moc neřádí, VYSTŘÍKEJTE SI DUTINY a nešetřete. Řeknu vám, že bych tu kastli podruhé neopravoval ani nejlepšímu kamarádovi. Zatím ahoj, s dalšími poznatky zase příště.

Martin.

Napsal: sob zář 09, 2006 7:19 am
od Jarda
Martine, prosím udělej hodně fotek, můžou pomoc ostatním.

Napsal: sob zář 09, 2006 8:02 pm
od peple
No jo, ale čím to vystříkat :?:
Každej má jinej názor na použitej materiál, ale ten jeho je zaručeně 100%ně nejlepší.
Používáš Resistin ML :?:
Nebo snad nějaký vosk?
Někdo používá směs Resistin ML, transformátorový olej, petrolej a fermež.
Řadu nových moderních přípravků je totiž vhodné použít pouze u dosud neošetřeného vozu :!:

Napsal: úte zář 12, 2006 8:02 pm
od Martin H.
Asi si zahraju na chemika a sleju do kupy všechny zbytky rezistinu, elaskonu, oleje, pořádně to naředím ať si to ten maras co je v dutinách pěkně cucne do sebe a nechám se překvapit.

Martin.

Napsal: čtv zář 14, 2006 1:46 pm
od Tuti
Na trhu jsou odrezovače které rozpustí rez a vytvoří ochrannou chemickou vrstvu, než tam dáš vosk, vyplatí se s tím dutiny prolít (ale pak nechat na sluníčku dobře proschnout nebo vyfoukat horkovzdušnou pistolí).
A hlavně je důležité po nastříkání proštourat ty dirky na spodních hranách, kterými voda vytíká z dutin ven!

Napsal: čtv zář 14, 2006 8:10 pm
od Martin H.
I tato procedura je v plánu. Zatím ještě stále kuchám plechy, vevařuju nové a nadávám na japonce. Krásná věc je v zadních podbězích. Jsou tam přibodovány výztuhy ukotvení bezp. pásů. Při odstraňování rzi jsem se přes ty dva plechy proklovnul dovnitř pod ipu. Strhl jsem ten výstužný plech a zjistil, že z toho plechu pod ním toho moc nezbylo. Rez tam hryze jak sviňa. No doufám, že to do soboty dovařím. Ještě že jsou dveře jakš-takš. Zato podvozek, ten je na sračky. Za devět let svého života ho jednou zlehka zespodu někdo ofoukl tlumexem. Takže to bude chtít asi celé rozhodit, orvat rez, pořádně natřít, vyměnit všechny trubky atd. atd. Z práce, kterou jsem plánoval tak na dva měsíce, se stal kostel s dobou ukončení v nedohlednu. Už se vidím, jak místo běžek sedím v garáži a nadávám japoncům a sobě.

Martin.

Napsal: pát zář 15, 2006 6:27 am
od dědek
Já bych to moc nepřeháněl. Mám kamaráda, který svého času takto ošetřoval starou Š-1000MB. Po kouskách (mimo skeletu) rozebraný čistil a natíral a stříkal v panelákovém bytě. No prostě blázen. Po dvou letech práce auto vypadalo snad lépe, než když vyjelo z Boleslavi. Za půl roku, když měl náhodou auto zaparkovaný před panelákem a on si jen "odskočil", přijel nebrzdící autobus a embéčko mu sešrotoval. Od pojišťovny dostal šest tisíc. Prý časová hodnota a bonus, že auto bylo dobře udržovaný. Blbej příklad ze života co. Ale dělej jak myslíš. Dědek

Napsal: pát zář 15, 2006 9:33 am
od peple
Hele Martine, když po devíti letech vypadá Libero tak jak píšeš, tak to muselo posledních 5let stát někde v kopřivách. Letos sem dělal spodek a byl naprosto netknutej rzí.
Při koupi sis toho nevšiml :?:

Napsal: pát zář 15, 2006 7:08 pm
od Martin H.
Kdyby stálo pět let v kopřivách, to bych si dneska pískal. Podle mě spíš hodně jezdilo, hlavně v zimě po soli. Když jsem ho asi před dvěma roky kupoval, bylo znát, že už není v nejlepším stavu, ale díky nástřiku tlumexu to nevypadalo až tak zle. Nehodlám z něj dělat nové auto, ale moc to ojebat nemůžu - ani neumím. Nerad bych se dočkal situace, kdy by bylo třeba znovu oddělovat kastli od šasí, to už by mě asi doopravdy jebnul šlak miokardu. Jestli mohu doporučit, zkontrolujte si trubky chladicí soustavy. Ty moje jsou krásně sežrané hlavně shora, nejvíc vzadu u motoru a úplně nejvíc - durch, u rozdvojení.

Martin.

Napsal: sob říj 14, 2006 6:49 pm
od Martin H.
Tak jsem se dnes pustil do podvozku. Rozhodl jsem se ho totálně odstrojit, neboť hniloba všech částí je značná. Hlavně všechny kdysi pozinkované konzolky a držáky jsou v - však víš. Co budu umět, udělám z nerezu. Nechápu, jak se dá vymontovat motor z auta když má kastli. Dostat ho ven i bez ní je problém. Třeba rozpojit konektor umístěný za motorem v místě kam nejdou dát ruce, to je věc. Ale co mě dneska opravdu nadzvedlo. to byl vzduchový filtr. U starého stačilo povolit tři spony a jednu matici a mohl jsi měnit vložku. U té nové mrchy jsem musel odpojit i hadice a nakonec odšroubovat celý filtr, abych se do něj dostal. Mít tam po ruce nějakého japonce tak by tekla krev. Jestli ten nejnovější typ - Sambar - vyvíjeli stejní magoři, tak potěš Pánbůh, to udělali auto na jedno použití a je to bezkonkurehčně nejsložitější auto na světě. Ještě že mám doma ve špajzu něco na uklidnění, dnes to budu potřebovat.

Martin.

Napsal: sob říj 14, 2006 7:09 pm
od Jarda
dělal jsem podvozek, dutiny chystám, cokoliv opravuješ na liberku budeš nadávat na japonce, ti kluci mají prý na rukou ještě jeden kloub, jinak není možné se dostat na některé součástky, nebo liberka skládají přez výfuk a potom je možné že normální smrtelník se nemůže do některých míst dostat a to u novějšího je daleko horší než u staršího typu, někdy jsem smutný že jsem to vyměnil.

Napsal: ned říj 15, 2006 6:07 pm
od Martin H.
Jak už jsem tu psal. Ještě že mám ve špajzu všelék z vinopalny, protože chodit každý den nasr..ý z garáže, to je na psychiatra nebo na mašli. Jenom doufám, že se ze mě nestane notorik, neb úspěšné zakončení prací je ještě pořád někde za horizontem.

Martin.

Napsal: ned říj 15, 2006 7:40 pm
od peple
Přesunul sem téma protože si říkám že ses pustil do fakt velkýho projektu :wink:
Pošli sem nějakou lahůdku(fotku)

Napsal: pon říj 16, 2006 4:28 pm
od Tuti
Bohužel je pravda, že výrobci se snaží opravy aut "po životnosti" zkomplikovat nebo přinejmenším neulehčovat - není se čemu divit, jsou živi z prodeje nových aut. Krásně je to vidět z cen náhradních dílů ... kdyby se kupovalo auto po jednotlvých součástkách, vyjde tipuju tak čtyřikrát dráž než hotové. Jenže tuhle taktiku jim kazí výrobci replikových dílů, takže se musí přitvrdit a zkomplikovat i práci. Ideálem konstruktérů je auto, které si bez poruchy odjezdí svých řekněme 200 000, pak odejde všechno najednou a ani pomyšlení na opravu. Čím novější auto, tím je k tomuto ideálu blíž. A samozřejmě to není jen záležitost Japonců a taky se to netýká jen aut - mám pocit, že výrobci elektra mají určitý náskok, protože už pár věcí mi přestalo fungovat asi tak měsíc po záruce.

Napsal: pon říj 16, 2006 7:15 pm
od Martin H.
Nazdar chlapi. Co se týká fotek té hrůzy, těch mám plný foťák. Dostat je ale k vám na monitor, to je pro mě, byť mi to bylo už dvakrát ukázáno dcerou, neproveditelné. Musíte vydržet až potomek přijede z matičky Prahy, neb tam studuje a pak vás zasypu těmi věsjolymi kartinkami. Včera jsem na manuálu pozeral na šikmookého mechanika v čapce s nehtem jak pomocí šroubováku (aspoň to tak vypadá) a pajsru sundává poloosu z převodovky a snažil jsem se přijít na to, co jsem já dělal špatně i když jsem to dělal prakticky stejně, jen místo toho šroubováku jsem použil destičku z tvrdého dřeva. Rval jsem to tak, že jsem měl strach, že se prolomím do převodovky a tak jsem na to hodil bobek. Dnes, poučen šikmookým mechanikem jsem na to nastoupil znovu, ale s posilou. Kamarád to rval z jedné strany pajsrem a já z druhé pajsrem, po kterém jsem bil kladivem. Slavili jsme úspěch, obě jou dole. Nedokážu si představit jak bych to dělal, kdyby ten spodek byl v kupě s kastlí. Taky marně dumám nad tím, jak to dostanu zpět, aniž bych dojebal tu gumovou manžetu. Že by ju japonec montoval až po naklepnutí poloosy? To snad ne. U starého Libera jsem ty polosy uměl shodit z převodovky tak do pěti minut obě. S láskou a nostalgií na něj vzpomínám.


Martin.

Napsal: úte říj 17, 2006 10:59 am
od dědek
Sakra, sakra, to už jsi kolikátý co s láskou vzpomínají na staré Libero. Vždyť já se "po Tisé" rozhodl pro modernizaci a novější rok. Dokonce jsem byl rozhodnutý dát do "frcu" i svou Octavku TDI. Jak, ale skoro obden tady čtu, že to či ono bylo na "starým" lepší, zdůvodněte ti, kteří jste "touhle" obměnou prošli, včem je novější typ lepší ? Dědek

Napsal: úte říj 17, 2006 11:56 am
od Petr+Barča
Možná by stálo za to udělat na to zvláštní téma .
P+B.

Napsal: úte říj 17, 2006 12:17 pm
od peple

Napsal: ned lis 26, 2006 7:18 pm
od Martin H.
Jak jistě víte, mezi motorem a chladičem a topením vedou trubky. U mého pekáče došlo během 10 let provozu k jejich prorezavění. Nastalo dilema. Koupit origo nové, nebo vyrobit nové z nerezu. V sobotu jsem v prodejně Subaru zjišťoval cenu. Za ty dvě o průměr 28mm a tu jednu o průměru 16mm bych zaplatil 3000Kč. Za 6m nerez trubky 28x1 a 6m 16x1 zaplatím 1400Kč. Z těch 12m trubek, jdou vyrobit dvě sady. Takže zítra jedu pro nereztrubky a začnu s výrobou. Pokud by někdo z vás měl zájem o tu druhou sadu, bude k dispozici.


Martin.

Napsal: ned lis 26, 2006 8:48 pm
od Jarda
nafoť jak jsi to zvládnul Díky Jarda