Vzkříšení Dagmary (E12 92)

Krok za krokem výroba, rekonstrukce, přestavba...
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Vzkříšení Dagmary (E12 92)

Příspěvekod Had » stř bře 14, 2007 7:11 pm

Před čtrnácti dny mi přistála po zhruba půlroce hledání po německých serverech v čechách Dagmara. Koupil jsem ji přes e-bay za 445 éček, doprava stála čtyři litříky (platila se jen část cesty, odtahovka měla v Německu nějakou práci. Popsaná byla jako auto s nefunkčním motorem (dodávka benzínu pravil prý německý odborník v Subaruservisu) I pustil jsem se do diagnostiky závady. Nebudu napínat, benzín tam šel, stačilo odpojit přívodní hadičku a zkusit 8) . Zato se hřála cívka tak, že jsem na ní neudržel ruku :? . Verdikt: Trvale ukostřená někde mimo rozdělovač. Dagmara se mi dostala do ruky s částečně odizolovaným kabelovým svazkem v prostoru motoru (kde že je německá důkladnost) i trasoval jsem. Zjistil jsem, že kostří někde v hlavním kabelovém svazku co vede od palubky do motoru. Bylo odstřiženo, překlenuto a cívka se umoudřila, jiskra ale pořád nikde... Rozdělovač... nové víko, palec, kabely a svíčky, jak Němci hledali závadu, takže ručně přerušit a hle, jiskérka k jiskérce.... :D Výměna rozdělovače ze starých zásob. První start :wink: ... Oblaka bílého kouře, klepání pod krytem ventilů, jak se zahřála, při volnoběhu nekouří ale jak přidám plyn, zadýmování jak na bojovém poli... Tak to jsem zvědav, co mě ještě čeká....
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště/Město: Stráž nad Nisou

Příspěvekod Mirek » stř bře 14, 2007 7:17 pm

Tak hodně štěstí, ať nedělá žádný velký problémy. :D (vypadá pěkně)

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » čtv bře 15, 2007 12:03 pm

Taky tak. Fotky sice nejsou moc detajlní a tak z nich moc nepoznáme, ale vypadá dobře.
Tahle barevná kombinace patří k těm nejvyvedenějším (podle mě)
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1710
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » čtv bře 15, 2007 1:27 pm

Když závada nebude "jen" v bohatosti směsi , můžou čoudíky signalizovat těsněníčko pod hlavou. To ale poznáš, jestli se to začne vařit. Ale vem si, že tě tohle Libero příjde i s STK a přihlašovacími poplatky do 20 tisíc a tak se i ten risk výměny těsnění pod hlavou bohatě vyplatí. Z Němec nejsou zdaleka Libera tak okatě rezavý a většinou dobře udržovaný. Tak ať je to ta bohatost směsi a spostu příjemných km.Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » čtv bře 15, 2007 10:08 pm

Děkuji za přivítání pánové :D první fotky co jsem poslal jsou ještě z Němec. Tady už Dagmara stojí v Plzni.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A teď inventura: dodrbaná elektroinstalace zvlášť v motorovém prostoru, solenoid na karburátoru ukostřen nakrátko, ulomený konektor z teploměru
Zdá se, že jinak funkční (fotky jsou po demontáži pravého zadního světla při trasování kabelu cívky) prdlý první díl výfuku a po diletantském pokusu o svaření pravděpodobně už nesvařitelný (vlastní trubka výfuku o.k.) kryt výfukového potrubí těsně u motoru ( taková ta kapsa co kryje rozvidlení výfuku je v prčicích, stejně jako plech, co nad posledním dílem výfuku kryl odspodu onu už diskutovanou skelnou vatu v igelitovém pytlíku - mimochodem,nevíte někdo jak ten plech vypadá, aby byl podle čeho udělat?:-) Zednickým systémem zatěsněné víko ventilů (viz obrázek) které stejně netěsní Kastle a rám až na malé důlky a lehkou korozi u dveří řidiče netknutá. Až je mi to podezřelý, takové auto jsem ještě neviděl. Na šoupačkách dole přelakovaný neodvětraný bodenschutz, takže lak je velmi elastický:-) utržené plechové víčko nádrže. lehce orezlé rámečky na světlech, ale paraboly v pořádku.... Interiér čistý a udržovaný, jen na palubce pár děr od samořezů, ty se dají zaretušovat. na střední řadě sedaček chybí pásy (jsou v mých zásobách).
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » čtv bře 15, 2007 10:17 pm

Ještě jsem zapomněl na zmuchlané páté dveře, nicméně jsou též v zásobách, dokonce v barevné kombinaci Dagmary. Pánové, stojím před problémem zda udělat "vršek" motoru, hlávku do které budu muset stejně jít kvůli těsnění, nebo i "spodek"vyměnit šály u té příležitosti překroužkovat ( motor cca 110 000) Jaké je vaše doporučení? pozoruju že podle příspěvků ve fóru jsou ceny dílů už přijatelné.....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1710
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » pát bře 16, 2007 8:07 am

Nazdar hade, je-li skutečně na motoru nakroucených poctivých 110tis.km, tak to bych totál. GO odložil. Když sundáš hlavu, shlídni ventilový sedla a vyměň rozvoďák. To by mělo stačit. Ono taky až bude hlava dole hned poznáš kolik má motor za sebou( podle "hrany" ve válci). Záleží taky na tom, kolik myslíš najet km tak za rok. Pokud to bude 7-10 tisíc - to ten motor vydrží ještě dest let a kdo ví budeš-li ještě jeho pánem. Já mám obě Libera a řeknu ti, že novější je o hodně lepší.Až se v novějším svezeš,
dostaneš na něj taky chuť a tohle třeba půjde do světa. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » pát bře 16, 2007 9:59 am

Zdravím Dědku, díky za názor, udělám nejdřív vršek a pak se uvidí co dál, po demontáži hlavy budu chytřejší a samozřejmě dám vědět, jak to vypadá. Staré v.s. nové u nás dopadlo tak, že manželka (tímto ji zdravím, nepochybně si to přečte :wink: ) prohlásila, že novější typ vypadá jako by auto mělo předkus :D a bylo rozhodnuto. To samozřejmě nikterak nesnižuje jeho kvality co se jízdních vlastností a komfortu týká. Mimochodem Dagmara původně byla myšlena jako slušná kastle k naroubování motoru z orezlé Báry (moc dobrý motůrek s průměrnou spotřebou 7-8 l) odtud typová jednota. Jenže se nám do Liberka zamiloval tchán(ve svých 77 :!: letech), takže budu mít teď na hrbu obě :-) A fórum možná časem nejstaršího člena :D.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » pon bře 19, 2007 11:21 pm

Dnes převoz na venkov, k dílenskému zpracování :) po ose s asistencí pro každý případ. První jízda cca 15km od importu, Inu vaří to a žere olej :( . Na rozdíl od Báry měkoučké řízení až podezřele, že by čepy? :? u Elit jsem našel sadu na těsnění hlavy, za 1 454 Kč s DPH, výroba dánský ELWIS. Jsem na to zvědav, posílám dotaz, co všechno obsahuje a asi ji objednám. U Elitů má číslo E98.515.11 Pozitivní zpráva je, že až na dříve popsané závady je zdá se elektroinstalace v pořádku, svítí,troubí, bliká :wink: Trošku přidřený náhon tachometru, o velké přestávce vytáhnu lanko z bowdenu a namáznu, už jsem na Báře jedno ukroutil, nestojím o reprízu:-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Pajas » úte bře 20, 2007 12:00 pm

1454,- moc!!!!Zkus se mrknout tady
http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... &id=N07008
za 530kč -automatějček..Uvidíš..pochlub se pak taky s tímto prodejcem.Taky budu potřebovat totiž těsnění

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » úte bře 20, 2007 1:41 pm

Zdravím Pajo, tady se jedná o sadu těsnění včetně ucpávek vedení ventilů a těsnění krytu ventilů - jak to vypadá budu potřebovat všechno :? uvidím víc jakmile tu palici odlepím od německého silikonu a sundám. Jen co dojde popis od Eliťáků dám ho sem, tuhle sadu jsem viděl v nabídce taky za 4000 ale jiného dodavatele. Jinak z Matějčkova katalogu tomu nejspíš odpovídá tohle: http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... &id=M27008 a je to dokonce za srovnatelnou cenu.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 507
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 20, 2007 1:51 pm

Nechci vás zrazovat v úsporném režimu , ale co se týká těsnění pod hlavu , tak bych doporučil dát tam originál subarácký . Říkal mi to p.Švadlenka že ty náhražky moc nevydrží a pokud to někdo dělá pro sebe a né na kšeft , tak ta ušetřená tisícovka za to nestojí . To samé platí i o stírátkách na ventylech . To mi zase říkal jeden pán co dělá libera u Liberce .

P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte bře 20, 2007 1:58 pm

Orig číslo těsnění je 11044,to odpovídá, těsnění víka ventilů kdekoliv v druhovýrobě.Orig 1 těsnění dříku ventilu ale vyjde přes 100,-,takže sehnat podobné.Rozhodující je průměr ventilu a průměr osazení na vodítku.Tvar a vzhed není rozhodující.Kdysi jsem je nakupoval na Favority v Gumokovu HK po 6,-Kč :!:
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » úte bře 20, 2007 7:30 pm

Díky Petře za informaci, do pátku pojedu služebně do Tábora, stavím se u Švadlenky a poptám se. Stejně jsem se tam chtěl mrknout na pár drobností.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 507
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » stř bře 21, 2007 1:10 pm

Myslím že uděláš jenom dobře , to těsnění pod hlavu i stírátka mívá skladem . Raději mu ještě předem zavolej.

P+B.

Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod kosma.d » čtv bře 22, 2007 5:13 pm

To s tím těsněním hlavy a sti. ventilu potvrzuji, mě vydržely 4000km po GO a měnil jsem je, teda servis. Raději doplať kč na originál.
Dandy

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Příspěvekod Had » stř bře 28, 2007 11:57 pm

Můj bývalý kolega dělil svářeče na "holuby" - ty co občas někam kydnou, "smrkáče" - ty co svár usmrkají spíš než zavaří, "svářeče" - ty co zavaří, ale koukat se na to moc nedá a "Pány svářeče"- ty po kterých zůstane pohledná práce. A já dodávám "houbař"- To je ten co Miginou vařil tyhle litinové výfukové "dudy" O víkendu jsem je vyndal z Dagmary a sháním jiné, nechce se mi tyhle vybrušovat a asi to nemá moc cenu, škoda práce...

Obrázek

Ještě malá ukázka toho, co jsem našel ve vzduchovém filtru....
je div, že to vůbec jelo :?

Obrázek

Takže zatím cca 20 hodin práce, povětšinou na demontáži a zjišťování závad....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » čtv bře 29, 2007 8:26 am

Přesně tak vypadá kaslík vzduch. filtru, když se za celej život auta vyměňuje jenom filtr :shock:

No a ty svody to je už umělecká práce :lol: . Můžeš si je dát doma nad krb
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1710
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » čtv bře 29, 2007 12:26 pm

Tak pořádně prohlédní "vodovody" t.zv.trubkovody na topení a k chladiči pod vozem. Dále brzdové trubičky a lanovody brzd.Tohle vypadá na dost zanedbanou údržbu a to dlouhodobě. Jen pro zajimavost vyfoť zapalovací svíčku. I s nápisem výrobce. ( Možná ještě sděláno v CCCP) Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » čtv bře 29, 2007 6:11 pm

Hade, jestli mohu radit, pleskni se přes kapsu a kup ty parohy nové. Starší v dobrém stavu asi neseženeš. Je to problematická součástka u všech Liber.

Martin.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host