Stránka 1 z 2

ŠÁLY

Napsal: ned led 15, 2006 3:09 pm
od Honza
TOTO JSOU KLUZNÁ LOŽISKA TZV. ŠÁLY NA KLIKOVOU HŘÍDEL

Obrázek Obrázek

ZDE MŮŽETE PŘIPSAT CO VÁS K TOMUTO DÍLU NAPADNE :-)

Napsal: sob zář 30, 2006 3:01 pm
od Karel
Tak jsem je konečně po dlouhém vybírání koupil hlavní, ojniční ložiska a pístní kroužky.Cena jak je vidět je neobyčejně příznivá.
Obrázek
hlavní
Obrázek
ojniční
Obrázek
a pístní kroužky
Obrázek
K.
notworthy.gif

Napsal: sob zář 30, 2006 3:38 pm
od peple
Po dlouhém vybírání :?:
Kolik výrobců je vyrábí :?:

Napsal: sob zář 30, 2006 4:31 pm
od Karel
Tak kolik nevím ,ale... na obale ložisek je "Made in Japan" a u kroužků je "Made by Goetze" což si vykládám jako vyrobeno pro Goetze je to zakoupeno u KS MOTOR. Takže s kvalitou si starost nedělám.A ta cena je oproti jiným nabídkám 1/4 a možná 1/5! Co víc bych si moh přát./ O výrobce tu asi vůbec nejde,to jen prodejci skoušejí co jim ruka trhu dovolí a jakou špónu můžou zatnout/ Moje cena je hned od dovozce.
K.
new_Eyecrazy.gif

Napsal: ned říj 01, 2006 1:04 pm
od peple
Nojoo
Tak to musíš příště napsat "Po dlouhém vybírání prodejce"(překupníka)
Ta cena je fakt dobrá :!:

Napsal: ned říj 01, 2006 2:26 pm
od Karel
Já jsem začal psát a vkládat obrázky a už jsi reagoval na začátek stránky.
A pak jsem to dopsal.
K.
:lol:

Napsal: ned říj 01, 2006 3:43 pm
od peple
Obrázek
Posílám SZ

Napsal: sob říj 07, 2006 9:18 am
od covex
Koukam ze vsichni resime podobne problemy.:) Tak jsem zvedav jak to dopadne.

Karle, dozvedel jsem se neco o problemech s vybrusy - jesli tomu dobre rozumim oj se musi zrejme kuli opotrebovni obrousit a pak kdyz se tam dava nahradni lozisko, musi mit jiny rozmer nez puvodni original. Jak jsou na tom tyhle kusy?

Napsal: sob říj 07, 2006 9:51 am
od Karel
Ano,jsou "výbrusové" rozměry dle výrobce o + 0,2mm,nejběžnější +0,25 i 0,4mm .To je při základním rozměru například 78mm a 1.výbrus válce je průměr 78,25mm.K tomutu rozměru se musí použít větší písty 78,25.A přebrousit válce na výbrusový rozměr/zvětšit/ např 78,28.
Podobně je tomu s klikovou hřídelí - obrousit na daný opravárenský průměr a použít k tomu patřičně větší ložiska.
Já budu u sebe vycházet z toho, že motor dopsud "chodil" a tak není klikovka poškozená "zadřením", ložiska použiji původního rozměru,též písty,to vyměním jen pístní kroužky a pochopitelně "gufera" co těsní dříky ventilů v hlavě ,případně když budou velké vůle na vodítkách vetilů tak vodítka.Ceklová 100%GO motoru se asi k časové ceně celého auta nevyplatí.A dle odhadů by se mohla vyšplhat na 15-30 000Kč.
K.
:roll:

Napsal: sob říj 07, 2006 12:50 pm
od covex
V mem pripade je v pytli lozisko, klikovka ma pry taky dost, prave od spatneho loziska. Valce jsou naproti tomu OK, bude stacit vymena krouzku. Udajne je znacne vytahany i jakysi vnitrni hnaci retez (klikovka-prevodovka?). Vzhledem k tomu, ze nevim jake jine auto bych si koupil, protoze libero mi vyhovuje, pujdu do opravy.

Napsal: sob říj 07, 2006 12:55 pm
od dědek
Kolik má ten motor najeto ? Dědek

Napsal: sob říj 07, 2006 1:00 pm
od covex
To kdyby nekdo vedel.. na tachometru je ted neco pres 21000, ale protoze Libera maji jen petimistny tachometr, bude to nejspis 121000. Driv bylo pouzivano jako firemni auto, takze o tom kolik ma nalitano si moc iluze nedelam. Do s tim vyvedlo "dovozce" to taky netusim. Vsechno muze byt jinak.

Napsal: sob říj 07, 2006 2:08 pm
od dědek
Existuje jedna metoda, jak to zjistit.Ale musí hlava dolu. Pak nehtem, nebo nějakým drábkem zkusíš, o kolik ubylo hmoty válce těsně nahoře oproti tak 5mm níže.Je-li tento "úbytek" takto znát, bude mít motor už přez 150 tis. a chce výbrus.A když výbrus, tak nové písty, kroužky, přebroušení kliky a nové šály (samozřejmě podle výbrusu).To, že to chce i pístní čepy, kliku znova zvážit, nemluvě.A taky GO hlavy (sedla a ventily), rozvody a dalších spoustu věcí, které než seženeš, tak se dlouho nepovozíš. Tím chci říci, že bych s tím motorem jezdil ( a dolejval olej)do doby, než bych sehnal motor jiný. Mám pocit, že pořádná generálka bude secsakramensky mastná a zvaž, na kolik si Libero ted´ceníš. 60-70tis.? ZVEDNE SE JEHO PRODEJNÍ CENA PO GO motoru na sto? Asi ne.Ale třeba má pro tebe "jinou" hodnotu a půjdeš do toho. Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. Dědek

Napsal: pon říj 09, 2006 12:41 pm
od Petr+Barča
Ahoj . Tento týden budu dávat dohromady jeden motor ze dvou . Ten jeden má dobrý válce a písty a ten druhý zase udělanou kliku a to ostatní .
tak mi držte palce ať to dobře dopadne .
P+B.

Napsal: pon říj 09, 2006 12:55 pm
od peple
dědek píše:.... Já bych nešel a sháněl celý pojízdný motor. ..
No a za kolik seženeš jinej motor do nového libera o kterém je řeč :?: Tím chci říct motor v takovém stavu, aby se ti ta práce vyplatila. Když za něco bude stát, tak za něj prodávající bude chtít taky "šišku" a stejně nemáš žádnou záruku že je lepší než ten dosavadní. Protože pojízdný a pojízdný je někdy rozdíl a co si neuděláš to nemáš :x
Tady souhlasím s Karlem a jeho postupem. Švadlenka mi motor poslechl, protůroval a řekl že má ještě čas

Napsal: pon říj 09, 2006 4:31 pm
od Tuti
U svého prvního Libera jsem taky řešil problém jestli generálku nebo koupit motor a nakonec z toho vzešlo celé jiné auto na přestavbu. Dobrých jetých motorů za dobrou cenu je v našich krajích asi stejně jako volně žijících bílých nosorožců a z dovozu vycházel na skoro stejné peníze jako celé dobré auto. Na GO jsem tenkrát nevěděl o jiném zdroji dílů než originál a to jen rozpočet na materiál lezl přes 30 tisíc (písty, kroužky, šály, ventily, řetěz, řemen, těsnění). S dnes dostupnými možnostmi je generálka za hubičku a jestli je auto jinak v pořádku, je to rozumnější než koupit "zaručeně dobrej" motor a za rok stát před stejným problémem.
jakysi vnitrni hnaci retez
Řetěz je pohon vyvažovací hřídele a údajně naprosto dokonale pasuje z Fabie 1.2 ..... mimochodem ten zázračný škodovácký tříválec pro třetí ticíciletí je móóc podobný motoru z těch našich autíček :idea:

Napsal: pon říj 09, 2006 6:26 pm
od Martin H.
Ten řetěz kromě vyvažovacího hřídele žene ještě olejové a vodní čerpadlo. Kdysi jsem ho sháněl u obchodníků s řetězy a byl to i pro ně problém ten rozměr opatřit. Když už má někdo otevřený motor, určitě se vyplatí vyměnit i ucpávku vodního čerpadla. Dělat to na udělaném autě je šílené harakiri.

Martin.

Napsal: úte říj 10, 2006 12:51 pm
od Petr+Barča
Ten řetěz jsem vloni kupoval u pana Švadlenky a stál 1700 Kč + napínák 1500 Kč.
P+B.

Napsal: úte říj 10, 2006 1:56 pm
od Petr+Barča
Dnes jsem kupoval pístní kroužky ty samé co Karel v normálním krámu s autodíly a na celý motor stály 990 Kč . Origo stojí 4000 Kč . To už je sakra rozdíl .
P+B.

Napsal: úte říj 10, 2006 9:47 pm
od covex
Dneska jsem konecne videl vnitrek na vlastni oci.. ale bylo malo casu takze jen co jsem zkouknul (bez fotek :( ) tak ty pistni krouzky byly fakt uz uplne vypaleny, na hlavach valcu pripeceny olej.

Problem s retezem je jeste o neco slozitejsi - retez beha kolem jakehosi stredoveho dilu, do nej byly ovsem volnym retezem uplne vybrouseny kolejnice.

Co se tyce klikove hridele, tak problem s opotrebovanim sal a lozisek je udajne zpusoben tim, ze odporoucenim se pistnich krouzku a jeste jakehosi tesneni, dojde k poklesu tlaku oleje kolem kllikovky a ta se pak nedostatecne maze.

To je tak to, co jsem laicky vyrozumel.

Pro Liberecaky: pokud se na to chcete podivat muzete se stavit ve VJCars ale at to tam zustane cely! :)