Stránka 1 z 3

silembloky

Napsal: sob led 21, 2006 12:58 pm
od Jarda
zadní silemblok držící motor na pravé straně
Obrázek

silentblok motoru

Napsal: čtv čer 08, 2006 9:16 pm
od Lubomír
Tak obrázok je známy, chýba informácia koľko stojí nový, kde, alebo čím sa dá nahradiť, najlepšie lacnejším...

Napsal: pát čer 09, 2006 7:09 am
od dědek
Jedna rada tu je. Místo originálního silembloku použij kulatý z Š-1000MB - Š- 120 . Velikostně ničemu nevadí a asi životnost nebude taky dvacetiletá. Ale funkčnost a cena vítězí. Mám to tak na svém pojízdném a před lety to udělal někdo i na tom co mám na díly.Na tom to je víc jak 4,5 roku a drží. Dědek

Napsal: pát čer 09, 2006 5:08 pm
od Tuti
Asi před čtyřmi roky jsem kupoval všechny tři silentbloky k motoru a cena byla doslova nehorázná. V servisu mi tenkrát tvrdili že škodovácké tam nevydrží a že originály stojí něco kolem tisícovky kus. Nějak jsem se s tím smířil a objednal si je, jenže jsem se já trouba u Subaru předem nezeptal na přesnou cenu a když jsem si pro ně přišel, chtěli po mně skoro šest tisíc! Ukecal jsem 10% slevu, ale stejně to bolelo sad10.gif Nejzvláštnější bylo to, že i když vypadají všechny stejně, dva stály asi po 1700 a jeden okolo 2500. Prý je to jiná guma. Od té doby ceny dílů klesly, ale dneska bych tam taky dal klidně ze Škodovky, jen dal bych si dal tu práci, že bych je vsadil mezi ta účka z původních. To je totiž jediná ochrana proti úplnému vyhřeznutí motoru při utržení gumy. Na svém prvním Liberu jsem stejným způsobem repasoval silentblok nad katalyzátorem, který je na straně ke karoserii řešený úplně stejně (na straně k výfuku má ještě jeden plech navíc) .. šroub jsem uřízl, na jeho místě vyvrtal díru a tou provlíknul šroub českého silentbloku za dvacku. Na druhé straně jsem ho přišrouboval k tomu meziplechu, výsledek rovnocenný originálu, ale za zlomek ceny a půlhodinu práce.

Napsal: pát čer 09, 2006 6:22 pm
od Jarda
v loni napodzim jsem dal na motor silemblok ze škody, jezdím poměrně dost, na vysočině a na jarním srazu jsem ukazoval jak tam silemblok je namontovaný i po německu zatím drží ( asi 5300 km) cena do 100 kč. :lol:

Napsal: ned srp 27, 2006 10:59 am
od SunRiver
Jarda :

Zamieść fotki jak to zrobiłeś z silentblockami od Skody

Please send foto or fotos of sliletblock by scoda 1000MB or 120

výmena silentbloku

Napsal: stř zář 20, 2006 9:43 pm
od Lubomír
Silentblokc1_pred.jpg
Silentblokc1_pred.jpg (43.57 KiB) Zobrazeno 23795 x
a nový, škodovácký:
Silentblokc1_po.jpg
Silentblokc1_po.jpg (56.57 KiB) Zobrazeno 23795 x
A je to!

Napsal: čtv zář 21, 2006 8:27 am
od dědek
Přesně tak! Já tam nemám ale takový "lanoví" kostřící Cu. Dědek

Napsal: sob zář 30, 2006 12:02 am
od SunRiver
dedek:


dzięki wielkie,
very thanks,
danke,
diekuju

lanoví Cu

Napsal: úte říj 03, 2006 9:06 pm
od Lubomír
To lanoví Cu je originál, pokúša sa správne prekostriť rám motora a karosériu. To som reštauroval v zime ako prvé pri hľadaní chyby úbytku napätia pri štarte v zime. Ale ukázalo sa , že riešenie je v priamom prekostrení -pólu batérie a bloku prevodovky. Dnes pri otočení kľúčikom točí štartér tak divoko, že motor hneď chytá a ostane na tých istých otáčkach po vypnutí štartéra! Až som si nebol istý, či vyhodilo pastorok štartéra....

levá strana

Napsal: ned lis 12, 2006 5:51 pm
od Lubomír
S lavou stranou som bojoval na tri krát:
na prvý pokus som tam dal iba škodovácky silemblok, ale v tom mieste je zrejme priečna sila príliš velká, takže silemblok sa zdeformoval a držák motora dosadol na rám a nastal rachot v celom interiéri. Tak von s tým, toto nebude to pravé orechové.
Na druhý pokus som tam skúsil pridať dva malé silembloky do tých dierok, čo ostali po odstránení gumy z originálu silembloku.
výsledok bol omnoho lepší, ale hladina hluku bola v aute dosť vysoká , hlavne na voľnobehu, pri nízkych otáčkach. Ony tie malé silembloky majú na konci kovovú prírubu, a tá na voľnobehu asi mlátila do nosníka, lebo som tam našiel otlačok. Jazdil som s tým mesiac, ale spokojný som nebol.
Tretí pokus som robil v mojom prírodnom servise vedľa chaty, a použil som ďalší silemblok, ale musel som ho trochu odpilovať
a potom sa mi tam vošiel aj pre smer dolu podobne urezaný silemblok, ale skrátený asi tak po tú rysku po obvode-je to vidieť na fotke:
Silemblok3.jpg
Silemblok3.jpg (58.01 KiB) Zobrazeno 23795 x
Silemblok_tuning.jpg
Silemblok_tuning.jpg (76.89 KiB) Zobrazeno 23795 x
A toto je to pravé orechové, páni Liberátori. Zvukovo je to šepot kvetin, žiadne trhanie pri zábere spojky. Ešte tam príležitostne domontujem ten zakrivený hrubý plech obmedzovača výchylky, čo tam bol predtým.
A je to.

Re: silembloky

Napsal: ned led 20, 2008 8:17 pm
od kce
tak uz "to" mam taky, diky lubomirovi ;)
Obrázek

Re: silembloky

Napsal: úte dub 29, 2008 6:10 am
od škatulka
Nedávno jsem provedl výměnu silentbloků podle Lubomíra (viděl Petr a další v MT)
a mám několik poznatků k použití škodováckých za 40 kč:
K použití dvou silentbloků na levé straně - nemá to chybu.
Ihned po namontování se projevila hlučnost pravého homokinetického kloubu.
Po prostudování příspěvků na fóru a proměření jsem zjistil, že kloubu nic není,
a chroustání kloubu je způsobeno posunutím celého motoru vpravo zaviněné nižší
stavební výškou šk. silentbloku. Podložil jsem ho 4 mm silnou velkoplošnou podložkou
a je problém vyřešen.
Śkodovácký silentblok se mi však jeví jako velmi měkký, motor je v rámu skloněn
mírně vpravo. U kamaráda jsem viděl silentblok motoru z TRABANTA. Má asi dvojnásobný
profil a přesně stejnou výšku,pouze má jednu desku se závitem M 8 a druhou se dvěma otvory pr. 8,5 mm tak asi bude potřebná úprava držáků motoru.
Já zatím nemám na výměnu čas ale budu čekat na výsledky někoho z vás.

Úspěšné bádání přeje Škatulka.

Re: silembloky

Napsal: čtv čer 12, 2008 4:03 pm
od ix
dá se to vyměnit na ulici? ty moje sou tak sežraný, že tam prakticky nejsou...

Re: silembloky

Napsal: čtv čer 12, 2008 6:43 pm
od kce
da, naopak, este si pekne zespoda muzes vyheverovat motor jak potrebujes ;)

Re: silembloky

Napsal: čtv čer 12, 2008 9:37 pm
od Lubomír
A mám ešte další stupeň vytuningovania silentbloku:
Obrázek
fór je v tom, že som tam vyrezal nožom krížom-krážom ihlany, takže je charakteristika gumovej pružiny nelineárna, a motor ešte viac utíchol - teda prenos hluku do karosérie. :lol:

Re: silembloky

Napsal: čtv čer 12, 2008 9:57 pm
od Lubomír
Jo, a pro novější: puvodní silentblok vypadal takhle:
Obrázek
a byl to rachot a dunení v interieru - ta guma sa zdeformovala, a furt byla zatížena jenom jedna púlka.
vzkoušena varianta "á la škodovica" je s trochou smradu od gumy a rozbrusky takáto:
Obrázek
a je to. Cena: pod stovku bubákov slovenských! :lol: :P :lol:

Re: silembloky

Napsal: pát čer 13, 2008 8:27 am
od Tuti
Lubomíre, nevím kde v novém tenhle silentblok je, ale tvoje řešení mi připadá příliš odlišné od originálu. Poloha a charakter silentbloku jsou voleny tak, aby uložení motoru dával patřičné "stupně volnosti" - tzn. kam a jak moc sebou agregát může pajtlovat. Tvoje "čapí noha" ze dvou škodabloků na první pohled bude mít v různých směrech hodně odlišnou charakteristiku od originálu a to může mít negativní vliv na periferie ... bál bych se třeba rychlejšího urvání vlnovce výfuku a možná i vypadávání kvaltů, vyčochtání poloos ...
Nechci dělat chytrýho, vím že jsi mnohem zkušenější mašinostrojitěl než já, ale člověka vždycky všechny souvislosti hned nenapadnou :) .

Re: silembloky

Napsal: ned čer 15, 2008 9:04 pm
od Lubomír
To: Tuti: jasné, že súvislosti sa ešte iba objavia, zatím asi tak 1000 km bezproblémových, kvalty drží, poloosy jsou zticha, výfuk si bublá svou písničku a po nocích tiše rezaví... Skrátka, problémy sa asi dostavia, ale dovtedy si užívám tichý chod Liberka, rádio, a iné uším více lahodící zvuky než dunění kopyt. :mrgreen:

Re: silembloky

Napsal: úte čer 24, 2008 8:27 am
od škatulka
Při opravě průrazu pneumatiky jsem zjistil, že prakticky nemám silentbloky které drží
pomocný rám přední rozvodovky. Než začnu vymýšlet náhradu, ptám se zda s tím někdo
nemá zkušenosti. Abych náhodou nevymýšlel vymyšlené.
Nedávno jsem byl na školení o produktech LOCTITE a dozvěděl jsem se že utržený
silentblok se dá slepit produktem LOCTITE 480 (lektor měl i ukázku a věnoval mi
i vzorek lepidla tak to při první příležitosti zkusím.

Mimochodem: víte že každé vteřinové lepidlo dosahuje svých vlastností až po 24 hod
vytvrzování ? Hlavně teplotní a chemickou stálost.
Mechanická pevnost je: 10-20sec pevnost proti posunutí
2 min pevnost manipulační
20 min pevnost 80 %
2 hod 98 %
24 hod 100 %
Škatulka