vzduchový filtr

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

dědek píše:Ale pozor, ty filtry nad "tebou" jsou do "novějšího" ty potřebuješ jiný kulatý do staršího! Dědek
neboj! :D
Tuti píše:Vedro tam je, ale aby fusekle začla hořet - to zas ne. To už by toho hořelo víc.
ok, dik, hned jak bude chvilka neco tam pridelam;)
Tuti píše: no to záleží na tom jak moc máš ten ohřívák děravej. Ale určitě tam toho bordelu půjde míň než teď.
ok.. stejne vejfuk pude ven az k parohum a odrezit, obrousit, natrit. (a propos- je to fcajku natrit? naka special barva? aby to nesmrdelo...? :shock: )
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

kce píše:ok.. stejne vejfuk pude ven az k parohum a odrezit, obrousit, natrit. (a propos- je to fcajku natrit? naka special barva? aby to nesmrdelo...? :shock: )
Broušení a odrezování starýho vejfuku je marná a zbytečná práce. Přijdeš o spoustu času a přitom novej na starší libero už nestojí tak moc...
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

no jako koukam ted na autokelly (jinde sem zatim nenasel, ale nebude to moc jiny si myslim) a novej stoji 2600,- na to fakt nemam;) zvlast kdyz ten muj je docela ok, akorat zvenku rezatej, ale jen povrch..
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Je to jen na tobě jak se rozhodneš. Kvalitní povrchová úprava vejfuku ale taky něco stojí. Když už oprava tak doporučuju opískovat a potom našopovat.
A nejmíň náročná(finančně) bude hliníková vypalovací barva(stříbřenka) :wink: .
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

no tak jezto sem student tak to vidim takhle :)
opiskovat = dr.kartac + smirgl
nasopovat = nakej antirezin bo neco podobnyho
pak se uvidi, koukam na tu barvu a taky to neni levny;) takze asi jenom viz.vyse;)
staci mi to na par let, nepocitam s autem nadosmrti;)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Všechny tyhle drahý sajrajty jsou na výfuk škoda. Nejlepší je koupit stříbřenku na trouby kamen, trochu naředit vodním sklem ( ale babka to dělá i octem ) Výfuk od hrubých nečistot kartáčem očistit a natřít. Pak nastartovat a vytrpět si trochu smradu. Hlavně nevyjet do mokra dokud se stříbřenka nevypálí. A ještě doporučuji vyrobit si pod výfuk (poslední část) plechový štít, aby bránil stříkání vody a bláta od zad. levého kola. Neuvěřitelně to prodlužuje život tomu tlumiči za 2600,-Kč. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

ale odrezenim pomoci tech drahych odrezovacu (bude z eraru :twisted: ) pred tou stribrenkou neuskodim,ne?:)
jinak diky za rady, ten plech nebude na skodu...
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Kdysi se prodával za pár korun takový "chemický" odrezovač zvaný "oplachovací". Byla to taková hnusná hnědá vodička, kterou se rezaví místa natřela, nechalo se nějakou dobu působit až to zmodralo a nakonec obyčejnou vodou omylo, a bylo hotovo. Pak nátěr základovkou, nános tmelu, zabroušení, stříkací kyt a opět obrousit a nakonec vrchní lak. Pro výfuk to samozřejmě neplatí doslova a taky záleží do jaké míry se ti rez zahryzla do výfuku. Tady je důležite rez "zastavit" aby nepokračovala. Myslím tím tu rez co je na povrchu a žere plech z venčí. Na druhou stranu je ale výfuk vystaven korozi zevnitř( vodní pára a teplíčko jsou tím nejlepším inkubátorem pro rez) a tohohle se nezbavíš a můžeš jen čekat, až výfuk prorezaví zevnitř. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od Mis.us »

Prosim Vás Liberáci


U Subaru jsem si objednal novej bazmek na ohřev vzduchu. Neuspěl jsem. Po třech dnech mi ze Subaru volaj, že import tenhle díl už neni schopnej dodat.

Mam proto velkou prozbu na Vás, kdo vlastníte nebo jste vlastnili starší model libera, jestli se Vám doma tenhle bazmek neválí. Popř. koupim pokud ho někdo má, anebo potřebuju zapujčit na okopírování, resp. domácí výrobu. díky za odpovědi Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od Tuti »

Tenhle díl mám v dost dobrém stavu a dokonce sundanej, ale neprodám, neb pevně věřím, že ho jednou budu potřebovat :D
Pohledám ho a ozvu se - buďto ho hodím do pošty nebo bych ukecal dcerunku, aby to přibalila do batohu až pojede v neděli do školy. Pak by sis to mohl převzít Na Knížecí. Jinak tenhle bazmek bude na zkopírování docela fuška, trubky se kroutí jak klubko zmijí. Bude to chtít nějak zjednodušit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od Mis.us »

Budu Ti vděčnej kámo. Samozřejmě po vyrobení vrátim v původnim stavu :)

Musí se to udělat podle originálu i rozměrově co nejpřesnějc, jinak karbec nebude mít správný tlaky - než jsem si dal dohromady sání, tak ona byla pěkná díra v plynu a auto nádherně kuckalo při nízkejch otáčkách, teď jezdí jak nový(musela se teda poladit i bohatost směsi). Zrušil jsem veškerý podtlaky, zbyla jen regulace předstihu, membrána na karbecu a podtlak na 4wd. Dal jsem karbec z E10 a veškerou elektriku (mag. ventily) jsem dal pryč. Na zimu ale potřebuju tuhle věc. Už jsem sehnal airbox s bimetalem co je jak novej a věřim, že to bude fachat ještě líp než teď. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od covex »

Tak ted uz stary Libero zacina byt opravdu veteran..:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 65
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od Mirax Karabo »

Filtr na staré Libero doporučuji od zn. Japanparts. Už dlouho jsem se nesetkal s takhle vysokou kvalitou zpracování a cena 301,-Kč s DPH nepotřebuje další komentář :)

Původní filtr (zjevně ještě původní od výroby), který jsem vytáhl z auta váží asi kilo a je vyloženě nacucaný olejem. Podle lepkavé konzistence se dá soudit, že ho někdo napustil olejem na pěnové pratelné filtry MX motocyklů :(

.
IMG_20210121_193214.jpg
IMG_20210121_193214.jpg (1.14 MiB) Zobrazeno 10179 x
IMG_20210121_193237.jpg
IMG_20210121_193237.jpg (996.23 KiB) Zobrazeno 10179 x
IMG_20210117_135943.jpg
IMG_20210117_135943.jpg (2.31 MiB) Zobrazeno 10179 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vzduchový filtr

Příspěvek od Mis.us »

Originál filtr má kovovou stěnu z obou stran. Já to řešil tak, že jsem vrchní mřížku opatrně vyřízl a dával jsem fironovy oplet(používá se do klimatizací a digestoře), pak jsem to mřížkou (nebo děrovaným kovem chcete-li:D) zase zavřel na drcpasky. Měnil jsem po 15k.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět