Rozdelovač

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Rozdelovač

Příspěvekod Lubomír » pát říj 08, 2010 9:04 pm

Tak pro informaci, rozdělovače jsou připojovacími mírami stejné jak pro starší a novější , tak pro E10 a E12. Nikoliv však vnitřním provedením, zdá se, že i připojovacími konektory (2 dráty, -4 dráty) a i provedním halových sond uvnitř:
Obrázek
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Rozdelovač

Příspěvekod gari » sob říj 09, 2010 8:25 pm

snimace su cievkove, stary rozdelovac (E10) ma v sebe zaliate aj zapalovanie, E12 ma len snimac.
Co mna zaskocilo- E12 zapalovanie (pod tapacirom) nema plynulu regulaciu predzapalu (nahrada odstredivky) ,ale len skokovo prepne zo zakladneho predzapalu(pre volnobeh) na vacsi, nemeral som pri akych otackach,odhadujem niekde medzi 1500-2000 ot. ten integrac v nom mohol byt aj mudrejsi :?

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Rozdelovač

Příspěvekod Lubomír » ned říj 10, 2010 9:53 pm

no, to sa da vysvetlit jedine tym, ze je tam este aj regulator od podtlaku (myslim na starsie E12) a tak je predstih bud volnobezny, alebo iny - od podtlaku - dalo by sa to tak pochopit, nie? (škodovke to stačilo dlhé veky od podtlaku, žiadna iná regulácia tam nebola kedysi, a dobrý, ostatok chodu obstaral po štarte sytič a prechodové režimy komory karburátoru.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Rozdelovač

Příspěvekod gari » čtv říj 14, 2010 9:02 pm

odstredivka je zaklad, podtlak regulacia je len doplnkova. embecku som nikdy nemal,naozaj nema odstredivku ?? u libera to chapem tak,ze ma velmi uzke pasmo pracovnych otacok- maximum medzi 2500-3500 ot, a pri tak uzkom rozsahu je regulacia nepodstatna . podobne je to aj s vyvazovakom- je vyratany tak,aby vyvazoval v strednych otackach. preto ten motor na volnobeh tak chveje. podobne je to aj na vysokych otackach-len to nieje citit.

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: Rozdelovač

Příspěvekod Lubomír » pát říj 15, 2010 4:36 pm

no, škodivky mali aj odstredivý regulátor - moja Felícia z roku 63 ho mala určite, aj na 1203ke bola - ale aj podtlak k tomu vždy. Ale už na Favošovi som ho kedysi myslím nenašiel, len podtlak, tak si to pamatám, ale opravte ma ak kecám...Ale rozdelovač na E12tke je bez odstredivky aj pre novšie!, tak si to vysvetlujem elektronickým spracovaním predstihu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti