Stránka 1 z 1

Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte úno 01, 2011 6:39 pm
od Martinekk
U staršieho Libera je vzadu za pravým tapacírom čierna plastová nádoba, jedna menšia veľká asi ako štamprlík, vedú tam tri hadičky. Doteraz sme si mysleli že je to nejaká nádobka s aktívnym uhlím alebo dačo také. No, ale keď bolo týchto plastových nezmyslov doma akosi moc, tak otec jednu pilkou rozrezal nech vidíme čo je vnútri. a ono tam je nič...
Napadá niekoho že načo je to dobré?
Fotka: http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 161dea9307

To pravé aktívne uhlie je podľa môjho názoru len u švajčiarskych modelov Liber. Je to plastová valcovitá nádoba, asi dvakrát väčšia ako plechovkové pivo. Umiestnené to je pred pravým zadným kolesom na ráme, chránené kusom plechu. Idú do toho jedna hrubá a asi 4 tenké hadice, pričom tá hrubá je prepínaná elektromagnetickým ventilom... Pri prestavbe auta som túto nádobu odmontoval a sekerou pozrel čo je vnútri, čierny granulát a biela vata, nejaké filtre a pdoobne. Logo ESSO to malo na sebe. Keďže boli trubky k tomu hnilé elektrika nemala prípravu na toto v mojom druhom Liberku, tak som to zam nedal a zapojil všetko podľa nemeckých schém. Očividne je to tam úplne nanič.
Vítam námety na diskusiu, názory...

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte úno 01, 2011 7:21 pm
od Mis.us
na liberu neni nic zbytečně.starý libera moc neznám,protože jsem byl ještě opravdu moc malej na to,abych se v tom hrabal,když jsme je měli,ale ta rozpůlená nádoba mi přijde,pokud tam vedou nějaký hadice,jako vyrovnávací nádobka tlaku vzduchu,novější má podobnou nádobu hned vedle palivový nádrže a je na vyrovnávání tlaku v sání.

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte úno 01, 2011 7:22 pm
od Raper
To je mágia, do toho sa nevŕtaj hat46.gif

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte úno 01, 2011 10:04 pm
od covex
Ano, taky si myslim ze to bude nejake nadoba na vyrovnavani tlaku.

Co se tyce aktivniho uhli, jeho funkci jsme tady uz diskutovali u roll over ventilu. Nadobka je urcena ke kondenzaci benzinovych par z nadrze pri samovolnem odparovani benzinu. Nasledne se prisavaji do sani motoru po startu. Duvodem je, aby z auta proste nevyprchavaly benzinove vypary do vzduchu a auto nesmrdelo bezinem. Roll over ventil (mechanicky) je k tomu, aby pres nadobku pri prevraceni auta neutikal benzin z nadrze ven. Pokud ji starsi nema, videl bych to na benevolentnejsi normu ohledne benzinoveho smardu, ale podle me to muze mit vliv i na startovani - i kdyz nevim zda je tato vyparova hadice nekam vedena u liber bez nadrzky s uhlim.

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte úno 01, 2011 11:05 pm
od Martinekk
Vyparova hadica sponad hladiny plavakovej komory vedie cez ventil do akt. uhlia u svajciarskych liber. U nemeckych verzii vedie cez papierovy filter v kovovom obale len do praveho nosnika ramu...

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: pon říj 20, 2014 7:09 am
od jony33
Pri prestavbe auta som túto nádobu odmontoval a sekerou pozrel čo je vnútri, čierny granulát a biela vata, nejaké filtre a pdoobne. Logo ESSO to malo na sebe. Keďže boli trubky k tomu hnilé elektrika nemala prípravu na toto v mojom druhom Liberku, tak som to zam nedal a zapojil všetko podľa nemeckých schém. Očividne je to tam úplne nanič.
Vítam námety na diskusiu, názory...

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: pon říj 20, 2014 7:44 am
od Tuti
Sakra - ti roboti jsou čím dál rafinovanější :evil:

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: pon říj 20, 2014 5:52 pm
od jenýček
Když nevím k čemu to slouží a zdá se mi to tam zbytečný,tak to odpojím a pozoruju změny. Abych to zkrátil: Při zmenšování nádrže jsem zachoval jen sání(benzínu),vratku a odvětrání do plnícího hrdla. Podobně dopadly podtlaky. Jeden na rozdělovač,druhý na přepínání 4wd,a třetí na reduktor lpg. Všechny ostatní hadičky,nádobky,filtry,atd.dostaly výpověď z důvodu nadbytečnosti.Auto funguje bez problémů.

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: pon říj 20, 2014 7:31 pm
od Martinekk
Tuti, a ja že prečo sa mi ten text zdá povedomý :D To by bolo dobré zmazať aj s robotom...
Jenýčku, aj tadiaľ vedie cesta, ja som to všetko zachoval a Liberko jazdí dodnes :wink:

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: pon říj 20, 2014 9:05 pm
od Mis.us
trochu se do toho vetřu :-D starý libero a podtlaky- něco málo to potřebuje- to co píše jeník. Zbytek jsou jen emisní hadice, který jsou naprosto k ničemu. Teda ne uplně. Ano z vejfuku nepujde takovýho svinstva, to mne ale neoslovuje :mrgreen: řídim se starou E10tkou :-D Ty hadice z těch filtrů mam navolno do prostoru, nejnižší spotřebu jsem udělal něco málo pod 6 litrů :twisted:

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: úte říj 21, 2014 7:07 am
od dědek
Nádoba s aktivním uhlím je opravdu kvůli emisím. Kdysi jeden můj kamarád si z němec přivezl auto Opel Rekord combi. Aby splnilo emisní normu musel to dát do jedné autoopravny a tam mu tenkrát za dvanáct tisíc namontovali do auta právě tuhle nádobu a udělali emise. Po dvou letech jel znova na STK a emise a tam ho vyhodili, že auto má upravený motor proti originálu bez doložení schválení výrobcem. Dopadlo to nakonec tak tak, že Opla dovezl opět do toho servisu , ale mezitím se majitel chtěl k vůli dluhům zastřelit, a servis dostal jeho syn. Byl z toho soud a kamarád nakonec dostal zpátky peníze a v servise tu podivnou věc museli demontovat , poněvadž všechno bylo tak, že v Německu už tehdá platily jiné emisní normy, tehdejší majitel servisu auto upravil pro ježdění právě tam, ale tady mohl motor fungovat, jak byl vyrobený. Proto tahle nádoba ve starším Liberu bez katalyzátoru. I když jsem už viděl takové auto , které opravdu mělo katalyzátor a čouhala z něho lambda sonda. Kam byla zapojená nevím Dědek

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: stř říj 22, 2014 2:17 pm
od covex
Ad robot - kde jinde se vyskytuje to same? Opravdu to mam smazat?

Ad aktivni uhli:
do teto nadrzky se putuji vypary benzinu z nadrze pri samovolnem odparovani kdyz auto stoji, nasledne pri startovani se tyto vypary prisavaji. Kvuli tomu aby se nadrz a nadrzka s aktivnim uhlim nevylili pri otoceni vozu na strechu je to vedene pres tento
http://www.lowlevel.cz/log/images/subar ... ntil_s.jpg
mechanicky ventil.
Tzn. ano je to kurvitko, ale je tam hlavne proto odchytavani odpareneho benzinu. Kdyz to nekdo vyvede do vzduchu, bude mu auto smrdet a jeste se mu bude odparovat benzin. Kdyz se to ucpe tak to bude asi taky smrdet, protoze pretlak v nadrzi to vyfoukne pres ventil ve vicku nadrze. Takze zrovna to aktivni uhli az tak s ekologii nesouvisi.

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: stř říj 22, 2014 6:47 pm
od Mis.us
Covexi, bylo myšleno starý libero. Máš pravdu, že tohle co je na novym liberu slouží k tomu co si popsal, to ale starý libero nemá :-) a všechny hadičky navíc, co jsou na starym liberu souvisej s ekologií, nedělej si iluze ;-)

Re: Nádobka s aktívnym uhlím u staršieho? Nie...

Napsal: čtv říj 23, 2014 5:37 pm
od Tuti
Mis.us píše:C všechny hadičky navíc, co jsou na starym liberu souvisej s ekologií, nedělej si iluze ;-)
Nevím jestli rovnou všechny všechny hadičky jsou kvůli ekologií, ale hlavně jich nebylo pokaždé stejně - švýcarské modely měly navíc nejen známý vysokohorský ventil, ale dokonce i recirkulaci spalin, která by snad měla napomáhat k úspěšnějšímu spalování chudé směsi. Čert ví jak to funguje a jestli to má nějaký reálný efekt, ale záhadná krabička by s ním mohla mít souvislost a kromě toho mám podezření, že by mohla mít napojení na tu hadici, co vede do víčka karburátoru. A tam by zřejmě měly být zachovány nějaké tlakové poměry - rozhodně auto nejede tak jak má ani když se vývod zaslepí ani když zůstane otevřený. Jsem toho názoru, že konstrukční zásahy by se měly omezit na minimum (a nebo jako to udělal Jenýček vyházet všechno). Jinak se pak můžou zčista jasna objevovat zdánlivě nesouvisející problémy. To jsou potom ta auta, která naprosto záhadně nejedou a těžko se opravují - někdo z předchozích majitelů cosi vyhodil, další něco něčím nahradil, následující přehazoval hadičky a dráty až to trochu jelo a ten současný si pak láme hlavu proč to nefunguje, když něco uvedl do původního stavu.
Proto jsem kupoval auto z Německa - němci nejsou tak tvořiví, auto se po nich líp opravuje.