Přední pružiny - novší 94 a 99

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Lubomír »

Fakt je, že na hintovčeku (94) som si už zvykol na veľmi fajnovú, mäkučkú jazdu s dobrým filtrovaním nerovností na ceste, skrátka hintovček.
Na mentolke (99) je teda každú nerovnosť cítiť, zrýchlenia v zvislom smere sú nepríjemné - zdalo sa mi, že náprava sedí na dorazoch, i skontroloval som výšku karosérie nad cestou, obe Liberká rovnako, tam to nebude, i porovnajme pružiny - a ejhle:
Predná pružina na mojej mentolke (99) má nejak málo závitov oproti tej, čo je na hintovčeku (94). A zaručene náhradná pružina je zasa drobátko iná.
Parametre pružiny sú vonkajší priemer 102 mm, priemer drátu 11 mm, medzi závitmi vo voľnom stave 38 mm. Esli teda počas výroby menili pružiny, ostáva mi objednať podľa VIN, ale tipujem že je to ulomená a rovnako zakrátená pružina, - alebo vymenená z niečoho uplne iného...
Jo, a upravené:na stopu tvrdosti pružín ma priviedli príliš nízko svietiace svetlá - ani v najvyššej polohe spínača som nedosiahol rozhranie svetla ďalej ako 10 m pred autom...
Liberko je strojca prekvapení.
Přílohy
tipujem, že mentolka má zlomené pružiny, možno zabrúsené...
tipujem, že mentolka má zlomené pružiny, možno zabrúsené...
Pred_pružiny_novsie.jpg (49.46 KiB) Zobrazeno 20540 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon pro 30, 2013 6:31 pm, celkem upraveno 3 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Mis.us »

ta vlevo je originál.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Raper »

Opat, ak je zhodna s prednymi zo stareho, - mam.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od covex »

Ja mam teda na aute (96) to, co je uplne vlevo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Lubomír »

To Raper: - predné pružiny na straší majú priemer 90mm, drát 9,8-10 mm, na novší asi tak 102 mm, drát 11mm (merané skríža, + farba...)takže díky, nehodia sa zo staršieho...
Upravené: ide o to, že by Liberko mohlo byť jazdne príjemnejšie ako s tými "origo" pružinami, a hintovček je fakt jazdne príjemný, dobre filtruje nerovnosti ale táto mentolka je fakt tvrdá
(aj na Slovensku sú síce cesty na jedničku, problémy sa začínajú zaradením dvojky, trojky a štvorky, päťku radím na dialnici...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Tuti »

Já mám na autě taky pružiny z levé fotky - ty s více závity asi budou nějaká specialita "hintovčeku". Takže asi nezbyde než si zvyknout na tvrdší jízdu nebo to prohodit dokud máš obě auta doma :D

Pro Rapera (i ostatní): Nové má se starým (a to pouze E12) stejný jen základ motoru, kola a snad ještě kryt vlnovce. Jinak je to kompletně odlišná konstrukce, i když na stejném základě.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Lubomír »

Tak som tie pružiny prehnal nejakým výpočtíkom, a hle, co dokáže +1 závit:

- tuhosť nižšia o 1/5, pridaný zdvih + 5mm, výsledok je jazda bez kopancov do zad(-ku) na každom kanáli.
napadlo ma to pri listovaní stránkami s výrobcami pružín, - pre veteránistov aj pre škodivkárov kde-kdo vie vyrobiť pružinu na mieru, podľa toho, či chce terenňák alebo má v kufri pársto kilov reprákov - ak už mám dať peniaze za lepšie pruženie, objednám 5-závitovku.
Přílohy
Pružiny_porov.jpg
Pružiny_porov.jpg (55.91 KiB) Zobrazeno 20416 x
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od covex »

Vidim-li dobre je tam zdvih vetsi o 15mm, nebo tomu jen spatne rozumim?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Tuti »

Volná délka pružiny je větší, ale zdvih pérování ne - ten je omezen zdvihem tlumiče.
S prázdným autem (tomu odpovídá síla F1) je předek jen o malilinko výš.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Lubomír »

Súhlas, ale vo volnom stave sú obe autí rovnako vysoko (merané okraj dverí nad cestou vo výreze kolesa) a to má na svedomí obmedzenie zdvihu dĺžka tlmiča - to je predpätie pružiny L1.
L0 je volná dĺžka pružiny, tam je tých +15 mm, aby sa dostala pracovná oblasť pružiny približne tam, kde je na tej tvrdšej. V každom prípade, ak už budem objednávať nové pružiny pri tých cenách, ako sa uvádzajú, budem sa rozhodovať či kúpiť origo alebo si dať navinúť tú fajnovejšiu verziu. Na hintovčeku som si dosť zvykol na komfortnú jazdu, teraz sa mi nejak tie kopance nechce akceptovať.
Výzva pre Mis-usa, vrkni prosím, aká je aktuálna cena za predné pružiny - cez teba, ako pre kolegov Liberompostihnutých z fóra!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Mis.us »

tak nejen pro Tebe Lubomíre:

starý libero E12:

přední: 3100,- vč. DPH

zadní: 2435,- vč. DPH

nový Libero E12:

přední: 3034,- vč. DPH

zadní:2922,- vč. DPH

Je to zákaznická cena - bez rabatu. Když by šly přeze mne - je rabat od 10% do 25% Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední pružiny - novší 94 a 99

Příspěvek od Tuti »

Kdybys šel do zakázkové výroby pružin, určitě by stálo za to poinformovat se na možnost progresivního vinutí. Když by se první závity udělaly se stoupáním cca 30 mm (nebo ještě líp jeden třeba 25 a druhý 30), závity při cca 5000 N dosednou a na zbytek zdvihu pružina ztvrdne. Takže když nebude Libero plně naložené, pérování bude komfortní a zároveň se ani při zatíženém autě na špatné cestě pérování nedostane tak snadno na dorazy.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět