tažné zařízení >1994

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

No šest tisíc za "sundávací" tažný docela jde. Na Opla Merivu stojí 10tis.Kč a je možná jednodušší. U Libera je celý fígl v tom, že se tažný montuje jako jakýsi další pomocný rám pod motor na šrouby, který už něco drží. Tohle docela jde. Pozor na elektriku! vše povedeš v blízkosti výfuku a tak chce dráty dost chránit před teplem. Ideální jsou se silikonovou bužírkou jako třeba v akumulačkách.Nakonec asi největší problém bude s mlhovkou. Můj postup ,byl takový, že jsem sundal pravou zadní lampu a tak se dostaneš mimo jiní i k drátům k mlhovce. Pozor je zapojena na dva vodiče (ostatní žárovky jen jeden + kostra (-)) tak musíš vybrat ten drát +12V k mlhovce . jde to najít docela snadno( když to zapojíš obráceně , bude mlhovka na přívěsu jaksi v sérii (bude svítit polovic))Zadní světla budeš stejně sundávat obě a dráty k zásuvce tažnýho lze připojit pomocí takového kovového "hřebínku" v plastu. Takhle to zapojují i profici v servisu a je to spolehlivé tak do odběru 2A .( Mlhovky 55W jsou už moc! ) Nakonec se pochlub jak se ti to povedlo a když sundáš kouli, zda-li jde úplně sklopit nárazník. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:jaksi v sérii (bude svítit polovic))
Tak to mi vysvětli :?: :?: :?: A proóč :?: zrovna polovic :?:
Viděl jsem na autech hodně zajímavostí,ale toto mi nějak uniká :?: :?: :?:
K.
:x
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Protože se dostane 21W žarovka za 21W žárovku do mlhy na pátých dveří. Čili napětí 12V lze odebírat až za žárovkou v mlhovce a tudíž proud teče nejprve přez žárovku na autě do žárovky na přívěsu a na kostru . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Protože se dostane 21W žarovka za 21W žárovku do mlhy na pátých dveří. Čili napětí 12V lze odebírat až za žárovkou v mlhovce a tudíž proud teče nejprve přez žárovku na autě do žárovky na přívěsu a na kostru . Dědek
Určitě je to jinak :arrow:
Na vodič/drát/ co vede do zadní mlhovky, když z.mlhovka svítí,to zn.že je na něm 12V tak připojím drát který zavedu do zásuvky na vlek.Napojení bych provedl v prostoru za zadní pravou lampou.Nevidím důvod proč by se napětí mělo"odebírat až za 21W žárovkou mlhovky"a ne vhodnějc už po cestě :?: El.proudu je to úplně jedno kde ho odebereš :idea: Taky bychom ho /proud/mohli vzít hned u vypínače z.mlhovky na palubní desce,ale to by znamenalo táhnout další drát přes celé auto. A výsledek bude zcela stejný.
K.
:D
Naposledy upravil(a) Karel dne pát dub 13, 2007 6:25 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

dědek píše:12V lze odebírat až za žárovkou v mlhovce a tudíž proud teče nejprve přez žárovku na autě do žárovky na přívěsu a na kostru
.. bduh.gif a taky by pak asi mlhovka na autě bez přívěsu nesvítila, protože jsme jí sebrali kostru - ne :?:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Tak ať v tom svícení mlhovky není zmatek :lol:
Viz schéma elektroinstalace:
Vypínač mlhovky spíná z plusu. Žárovka mlhovky a kontrolky jsou zapojené paralelně a po spojení na opačném konci jsou spínané na kostru přes ovladač světel. Tím se zajistí zhasnutí mlhovky při vypnutí světel.
Drát na který se připichuje vozík by měl být červený s černým pruhem. Akorát mlhovka vozíku bude ukostřena jinde, takže nezhasne při vypnutí světel. Úplně košér by bylo pomocné relé paralelně k mlhovce auta a kontrolce.
Při zapojení na ten druhý drát (červeno modrý), mlhovka vozíku nebude při zaplých světlech svítit vůbec, při vyplých to bude dělat něco, jak psal děda, tj. svítit polovičním výkonrm obě v sérii.

A ještě poznámečka ze života. Pokud máte centrál a zaslepené zámky, dejte si 12ti kolíkovou zásuvku podle ISO. je tam vyvedené i + baterky a dá se přes něj nabít :wink:

Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Mira píše: Úplně košér by bylo pomocné relé paralelně k mlhovce auta a kontrolce.
Zcela souhlasím .
Pro normální zapojení a provoz stačí zapojit "+" do zadní mlhovky ke kontaktu v zásuvce.Stav který by mohl nastat, že zhasneš světla,zapomeneš vypnout vypínač z. mlhovky a zůstane zapojený vozík, a zavlečenou kostrou rozsvítíš mlhovky,tak co :?: skrátka vozík svítí červeně a je zezdu líp vidět,a snad už nic víc :?:
Když dojde k nějaké poruše osvětlení okolo TZ tak si případný/cizí-neznalý/ opravář který neví o Tvé fintě ,které tam nemá správně co dělat zcela určitě neporadí.
A přepojí to do toho nejjednoduššího stavu.Jen aby něco svítilo........
Jest-li kecám tak mně oprav :!:
K.
:evil:
Naposledy upravil(a) Karel dne pon dub 16, 2007 7:15 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

Karel píše:Jest-li kecám tak mně oprav :!:
K.
:evil:
Nekecáš, já to tam píšu taky. To spíš aby se někdo nedivil, proč to tak je, až to zapojí a bude zkoušet jak to svítí. To relé je jenom úvaha a nechtěl jsem tím nikoho mást, takže doufám, že se nikdo nedal :) .
Mira

PS: A nevíte někdo o tažném na novější, taky by se mi hodilo.
tak už bez
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Myslím, že žádný rozdíl v tažném na starší či novější není. Tak, že stačí shánět tažný na Libero. S montáží je to už trochu složitější, protože musíš na evidenčku a mít doklad z autorizované dílný, který ti tažný namontovala. A tu autorizaci bohužel každá autodílna nemá. Tak a ještě pár slov k té zmíněné mlhovce. Opravdu, když jsem "dodělával" zapojení zásuvky, aby svítila mlhovka i na přívěsu, narazil jsem na popisovaný problémek se zapojením. Najít konektor za pravým světlem byla celkem páračka a tak jsem mlhovku zapnul a měřil U. A opravdu jsem naměřil 12V a 10,2V . To mě docela překvapilo, protože na straně "kostry" by jaksi žádné napětí být nemělo, když vyloučím "pořádný přechoďák" Ale to by na autě zase nesvítila mlhovka. Vysvětlil jsem si celou věc tak, že v zapojení bude asi někde dioda kvůli zhasínání mlhovky a víc jsem se tím nezabýval. Odzkoušením zapojit 21W žárovku na "nesprávný " drát ( černý s modrým?) zjistíš, že svítí jako zapojená na 6V. (na přívěsu) Taky mě napadlo, zda-li s tím neměla společného něco ta záhadná krabička o které jsem někdy v listopadu na foru psal. No nevím. Každopádně musím tvrvat na svém , že na mlhovku dozadu na páté dvěře není přivedena (aspoň u toho mého) čistokrevná kostra. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Příspěvek od Mira »

dědek píše:..., že na mlhovku dozadu na páté dvěře není přivedena (aspoň u toho mého) čistokrevná kostra. Dědek
není. Viz výše. Drát vede zpátky do ovladače světel (ten otočný na páčce blinkru ) a až je rozsvíceno tlumené/dálkové, tak tam je kostra.

S autorizací bych problém mít nemusel. Servis kam jezdím ji má, takž nabídky na tažné můžete posílat.
tak už bez
Odpovědět