Výměna těsnění pod hlavou

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od Lubomír »

Zdravím zdatných Liberátorov s dotazom:
Postup uťahovania hlavy je jasný z obrázku, ale čo má znamenať príkaz povoliť šrouby hlavy o 90 stupňov? Čo sa riskuje, keď to nepovolím, len dotiahnem? Mal som to ešte z Š-Felície z roku 1963 v pamäti postup doťahovania ale ten bol bez toho spiatočného chodu. V Japonsku sa šrouby správajú inak? A prečo vymeniť za nové?
Obrázek
Obrázek
dúfam, že to bude čitateľné...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Lubomíre, tohle jsem už víckrát slyšel i viděl.Je to proto, že dlaší povolování jde podstatně snáz.90st.je zbytečný stačí i 30. Dědek
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ahoj , dělal jsem už několik hlav a postupoval jsem podle toho to návodu a zatím vždy bez dalších komplikací . Asi to nahrazuje pozdější dotahování hlavy po ujetí nějakých km.
P+B.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

utahování...

Příspěvek od Lubomír »

No, musím povedať, že som si toho -90 všimol až teraz, a doťahoval som to pred pár rokmi iba jedným smerom a aby to drželo, tak poriadne silno, bez nejakého momentového klúča, jednoducho gola sadou Tona, a obojstrannou pákou čo to šlo, samozrejme postupne na viackrát. A drží dodnes deň. Tak asi je to dostatočne blbcovzdorné. A to som tam dával ten tmel na výfuky, ako píšem na inom mieste, čo je v tomto návode tiež zakázané....Opäť dôkaz blbcovdornosti a možno aj šťastia.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
daysys
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 30, 2009 7:55 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od daysys »

Po dotiahnutí na predpisaný moment je dobré povoliť o určitý uhol v stupňoch,(podla doporučenia výrobcu) zavislý od materiálu a typu šrobu. Spoj sa tým nepovolí , ale uvolní sa torzné pnutie šrobu.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od Lubomír »

Aha, tak to by to vysvetľovalo, torzné napätie šroubu by sa sčítalo s ťahovým napätím a výsledné napätie by mohlo aj predĺžiť sroub natrvalo, a prúserník na obzore, no, človek sa učí, aj keď by som to ako strojár vlastne mal vedieť, hanba mi nie je, som blbý, opýtam sa...
Tak díky.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od Karel »

Použil jsem toto :arrow:
Hlava.JPG
Hlava.JPG (82.68 KiB) Zobrazeno 19290 x
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od Lubomír »

Presne tak, odpamäti som postup uťahovania zvládal, aj naolejovať podložky a skrutky sa mi vždy podarilo, asi aj moment som dodržal, ba aj prekročil, len v tomto návode sa nikde nehovorí o tých povoleniach dozadu, a to ma trápilo...už nie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět