alternátor

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště/Město: Praha 9

Re: alternátor

Příspěvekod lubson » pon srp 19, 2013 9:00 am

Pokud to napětí 13V při zapnutých světlech měříš přímo na akumulátoru, tak to už je málo, pokud to napětí měříš někde na kamelových svazcích, tak ho změř přímo na akumulátoru, neboť kabelové svazky včetně případné horší kostry tento úbytek můžou způsobit, důležité je, co naměříš přímo na akumulátoru. Pokud by napětí klesalo pod 13V i se zapnutými světly a bez světel by bylo výrazně vyšší, znamenalo by to nízký vygenerovaný proud z alternátoru. Vady usměrňovacích diod nebo regulátoru alternátoru tak časté nejsou, ale můžou být také příčinou. Častou příčinou v těchto případech bývá "přestřelená" některá větev vinutí statoru odletujícím kamínkem nasátého a vymrštěněho rotorem - bohužel častý jev díky umístění alternatoru nízko vzadu a blízko zadního kola. Něco podobného se mi stalo kdysi i u vrtačky Narex, kdy mi na zemi ležící vrtačka při otáčkách nasála drobné úlomky sutě ze země a vnitřní lopatky větráčku doslova vystřelily tyto úlomky do vinutí a na několika místech přerušily. Stejně je to i s prachem poletující okolo motoru. Statorové vinutí je sice z velmi silného 2 mm měděného lakovaného drátu a tak kamínky většinou drát nepřestřelí, ale jen odrazí ochranný lak a v tomto místě drát začne rychle zelenat, vykorodovávat a po zeslabení se nakonec přepálí. Oprava spočívala v rozebrání altíku (odvrtání komplet všech 7 zarezlých šroubů a náhrady nerezem), v odškrábání laku a měděnky z poškozených míst Cu drátu, sletování drátu cínem a přelakování. Se zapnutými světly a za mírně vyšších otáček by napětí nemělo klesnout pod cca 13,8 V. :wink:
Naposledy upravil(a) lubson dne pon srp 19, 2013 9:31 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: alternátor

Příspěvekod Martinekk » pon srp 19, 2013 9:22 am

To je veru málo. Ale skôr ako budeš prerábať, skús zmerať napätie na altíku priamo na jeho plusovom vývode proti kostre altíku, nie kostre motora alebo mínuse na baterke. Mal som tento istý problém a bol spôsobený prechodovým odporom medzi altíkom a motorom. Tam sa mi strácal volt.... Prikostril som altík a odvtedy dobíja na 14,4V na baterke. Plus to chcelo tiež nový... Ak nieje nikde úbytok, tak altík opraviť-vymeniť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1452
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: alternátor

Příspěvekod Mis.us » pon srp 19, 2013 5:52 pm

oukey, díky za rady.

(napětí jsem měřil nejdřív na baterce, pak přímo na altíku proti kostře- motoru je to stejný u obou měření) Ten altík dám teda z nov. modelu. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host