alternátor

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » čtv lis 22, 2007 4:39 pm

Do tohtotýždňového pondelka som netušil, že mám problém s altíkom. Ráno okolo mínus 2 stupne, nechytlo, pomaly točil štartér, až som za veľmi krátku dobu vybil baterku. Na roztlačenie chytlo hneď. Tak som išiel po závade, prečo som mal vybitý akumulátor. Na voľnobeh som mal niečo cez 14V. Po zapnutí svetiel ledva 13V. Diagnóza altík nedobíja. Rozobral som ho, našiel som jednu diódu(výkonovú) vadnú a jednu(tú malú v sklenenom puzdre, sú tam celkovo tri) odhnitú, jeden uhlík bol veľmi krátky, ložiská suché. Vymenil som usmerňovač za druhý. Prekvapenie bolo, že na voľnobehu 14,2V, pri zapnutých svetlách len 13,8V. A to asi nieje ono. Podozrenie som mal na regler, vymenil som teda aj ten z iného altíka, typovo odlišného. Musel som tento regler pribrúsiť a v klietke vyfrézovať preň trochu miesta. Zas som to omeral, voľnobeh alebo aj akokoľvek pridané 14,4V (OK), ale keď som zapol svetlá zas len 13,9-14V. Odmeral som, koľko sa mi vlastne "stratí" na kábli od altíku k baterke, a tam bolo tých 400mV. Origo kábel má žily zelené, nechutne tenké a veľmi ochotne sa lámu. Takže som natiahol nový kábel od plusu altíku k plusu na štartéri a je to. Úbytok iba cca 80mV je tiež dosť vysoký, ale nemám poruke kábel s väčším prierezom, musím kúpiť. Takže tak som opravoval altík...

Jo, a skoro som zabudol. keď mám naštartované, tak mi stále žhne kontrolka nabíjania. Iba slabučko, ale v noci je to dosť vidieť. Nemal niekto podobnú závadu? Neviem prísť na to, čím to je. Ďakujem.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » pát lis 23, 2007 2:40 pm

Mám stejný problém . Jak klesne teplta pod bod mrazu tak je to znát na startování . Není to ani kostrama , startérem , baterkou . Naměřené hodnoty za jízdy mám podobné . Pomohla ti ta výměna kabelu od alternátoru ke startéru ???

P+B.

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » pát lis 23, 2007 2:54 pm

Jo, pomohla. A ani nevieš ako. Jednoducho predtým než som ten kábel vymenil, tak sa mi pri zapnutých svetlách na ňom tratilo 0,4V. A to je moc... Teraz štartuje len pri pohľade na kľúčik :lol:
Ale kontrolka dobíjania Ti nesvieti slabo ako mne?
Keď som nad tým v noci rozmýšľal, tak to ešte musím prerobiť. Dal som totižto plus z altíku na stále živý plus na štertéri. Ale mal som to dať za poistku do skrinky... Istenie tam jednoducho musí byť. Musím to ešte prerobiť, hneď keď kúpim kábel.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » pát lis 23, 2007 3:19 pm

Kontrolka mi svítí před nastartováním jak má , jinak né . Když jsem dobyl baterku tak mi to startuje po ránu na škrtnutí . Jestli jsem to správně pochopil , tak si natáhl nový kabel od alternátoru kde je zakončený okem /stálý plus / do pojistkové skříňky vzádu , od které jde kabel na startér . Elektrika není mé hoby . Díky .

P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » pát lis 23, 2007 3:59 pm

Petr+Barča píše: do pojistkové skříňky vzádu

Petře, když už budeš tahat jinej drát, udělej jen kabel od alternátoru přímo na starter, a přidej ho na ten silnej kabel co vede přímo na baterku.
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » pát lis 23, 2007 5:03 pm

Karle, neviem či by nemal byť istený cez poistku. Myslím si že by mal :?: A natiahni tam aspoň taký prierez ako origo. Mal som poruke asi tak niečo viac než polovičný prierez a tratí sa na tom pol metri kábla cez 100mV. A dobre zaizolovať :!: Lebo keď sa za jazdy preklepe tak to neskončí dobre.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » pát lis 23, 2007 6:11 pm

Martinekk píše:Karle, neviem či by nemal byť istený cez poistku. l

Pojistka, pojistka, a na co :?:
Toto je 2. slovy druhé auto, co jsem viděl ve své paxi, že má jištěný vývod alt. "B+" na "30".První auto to byl Barkas z roku 1963 ještě s 12V dynamem a teďkon st.Libero.Na Liberu je víc věcí v elektrice, které je těžko pochopit, a taky zdůvodnit. Jako např. ovládání dálková :arrow: potkávací mínusem :?:
Pojistku může zachovat jistí napětí do spínací skřínky,ale alt zapojit přímo.Tak to mají zapojeny všechny auta, až na nějaké výjimky.

Obrázek
Stačí :?:
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » pát lis 23, 2007 6:49 pm

Keď to tak Japonci urobili, asi vedeli prečo. Myslím si, že keby náhodou v altíku dačo ruplo(dióda, prípadne sa do neho voľačo vodivé dostalo a podobne) aby nevyhorelo celé auto. Ja radšej všetko istím, viem čo to dokáže narobiť. Predsalen istota je istota. Karle, nevieš, čo môže byť s tým žhnutím kontrolky dobíjania?

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » pát lis 23, 2007 7:14 pm

Díky za rady , udělám to jak říkáte . Asi to přetahám všechno , od baterky až na altík . Kostry už mám komplet nový , tak jetě plusy .

P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » sob lis 24, 2007 11:21 am

Martinekk píše: Karle, nevieš, čo môže byť s tým žhnutím kontrolky dobíjania?

Rozdíl napětí mezi "15" a "D+"
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » sob lis 24, 2007 11:42 am

Ak sa nemýlim, tak svorka 15 je trvalý plus. D+ je na altíku plus. Je to tak, alebo sa mýlim? Ak je to správne, tak tam som ten rozdiel eliminoval na čo najmenšie napätie.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » sob lis 24, 2007 4:19 pm

Tak jsem natahal nové kabely od altiku až k baterce . Na altiku mi to ukazuje okolo 14V a na baterce o trošinku méně , při lehce zvýšených otáčkách . Snad to pomůže .

P+B.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » čtv lis 29, 2007 11:13 pm

Pomohlo to? Pred casem mi predelavali ukostreni a nakonec se menil i alternator, auto startovalo na prvni cvrnknitu, ted uz to chvili skuhra... no a ted jsem ho dodelal uplne protoze jsem zapomel 4 hodiny zapnuty svetla a uz nenastartuju.. tak premejslim jesli za to fakt muzou jen svetla nebo taky uhnivaji nejaky kabely..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1707
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » pát lis 30, 2007 9:03 am

Já byl přesvědčen, že všechny Libera (starší i mladší) při vyndání klíčku automaticky vypnou světla. Mne to tak maximálně vyhovuje. No musím se podívat do zapojení elektriky. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » pát lis 30, 2007 12:11 pm

Staršie vypína svetlá, pri vytiahnutí kľúčika ich nezapneš. Teda zapneš, ale nesvietia...

Celá alektrika sa zapína cez dve valčekové relátka. Nájdeš ich úplne vpravo, za palubnou doskou.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » sob pro 01, 2007 8:02 pm

Tak po týdnu startování , můžu potvrdit že to pomohlo . Uvidíme až příjdou pořádný mrazy , ale zatím startuju na škrt .

P+B.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1964
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod covex » ned pro 02, 2007 7:44 pm

Novejsi vypina hlavni svetlomety ale nechava zapnute obrysaky - predni, a zadni normalni.. i to stacilo.

Prijde mi divne ze by byl problem v kabelu - na nem se nema zpravidla co kazdit. Podle me budou problemy spis v konektorech, ktere se predelanim kabelu predelaji.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Martinekk » ned pro 02, 2007 9:54 pm

Kábel môže kľudne zvnútra vyhrdzavieť tak, ako sa to stalo nám. Jednoducho ostane zelený, žily sa lámu, má menší prierez a tým väčší odpor... A je problém na svete s neštartovaním. V blízkej dobe budem vymieňať kábel od baterky k štartéru, tak sem dám fotky. Ako to vyzerá po 16 rokoch:

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: alternátor

Příspěvekod Martinekk » stř říj 01, 2008 8:55 pm

Remeň k altíku, starší model, 1989. Našponovaný altík je asi v polovici šponovacieho rozsahu držiaku.
ObrázekObrázek
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: alternátor

Příspěvekod Pajas » pát zář 30, 2011 7:36 pm

Tak také mně začaly problémy s altecem, dává bez světel enem 12,8 V a to už tam mám druhý altec. Chcu se zeptat, vleze se favoritácký altec do staré libera- podle fotek do nového ano, ale ve starém nevím. díky..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host