Stránka 2 z 4

Napsal: čtv lis 22, 2007 4:39 pm
od Martinekk
Do tohtotýždňového pondelka som netušil, že mám problém s altíkom. Ráno okolo mínus 2 stupne, nechytlo, pomaly točil štartér, až som za veľmi krátku dobu vybil baterku. Na roztlačenie chytlo hneď. Tak som išiel po závade, prečo som mal vybitý akumulátor. Na voľnobeh som mal niečo cez 14V. Po zapnutí svetiel ledva 13V. Diagnóza altík nedobíja. Rozobral som ho, našiel som jednu diódu(výkonovú) vadnú a jednu(tú malú v sklenenom puzdre, sú tam celkovo tri) odhnitú, jeden uhlík bol veľmi krátky, ložiská suché. Vymenil som usmerňovač za druhý. Prekvapenie bolo, že na voľnobehu 14,2V, pri zapnutých svetlách len 13,8V. A to asi nieje ono. Podozrenie som mal na regler, vymenil som teda aj ten z iného altíka, typovo odlišného. Musel som tento regler pribrúsiť a v klietke vyfrézovať preň trochu miesta. Zas som to omeral, voľnobeh alebo aj akokoľvek pridané 14,4V (OK), ale keď som zapol svetlá zas len 13,9-14V. Odmeral som, koľko sa mi vlastne "stratí" na kábli od altíku k baterke, a tam bolo tých 400mV. Origo kábel má žily zelené, nechutne tenké a veľmi ochotne sa lámu. Takže som natiahol nový kábel od plusu altíku k plusu na štartéri a je to. Úbytok iba cca 80mV je tiež dosť vysoký, ale nemám poruke kábel s väčším prierezom, musím kúpiť. Takže tak som opravoval altík...

Jo, a skoro som zabudol. keď mám naštartované, tak mi stále žhne kontrolka nabíjania. Iba slabučko, ale v noci je to dosť vidieť. Nemal niekto podobnú závadu? Neviem prísť na to, čím to je. Ďakujem.

Napsal: pát lis 23, 2007 2:40 pm
od Petr+Barča
Mám stejný problém . Jak klesne teplta pod bod mrazu tak je to znát na startování . Není to ani kostrama , startérem , baterkou . Naměřené hodnoty za jízdy mám podobné . Pomohla ti ta výměna kabelu od alternátoru ke startéru ???

P+B.

Napsal: pát lis 23, 2007 2:54 pm
od Martinekk
Jo, pomohla. A ani nevieš ako. Jednoducho predtým než som ten kábel vymenil, tak sa mi pri zapnutých svetlách na ňom tratilo 0,4V. A to je moc... Teraz štartuje len pri pohľade na kľúčik :lol:
Ale kontrolka dobíjania Ti nesvieti slabo ako mne?
Keď som nad tým v noci rozmýšľal, tak to ešte musím prerobiť. Dal som totižto plus z altíku na stále živý plus na štertéri. Ale mal som to dať za poistku do skrinky... Istenie tam jednoducho musí byť. Musím to ešte prerobiť, hneď keď kúpim kábel.

Napsal: pát lis 23, 2007 3:19 pm
od Petr+Barča
Kontrolka mi svítí před nastartováním jak má , jinak né . Když jsem dobyl baterku tak mi to startuje po ránu na škrtnutí . Jestli jsem to správně pochopil , tak si natáhl nový kabel od alternátoru kde je zakončený okem /stálý plus / do pojistkové skříňky vzádu , od které jde kabel na startér . Elektrika není mé hoby . Díky .

P+B.

Napsal: pát lis 23, 2007 3:59 pm
od Karel
Petr+Barča píše: do pojistkové skříňky vzádu
Petře, když už budeš tahat jinej drát, udělej jen kabel od alternátoru přímo na starter, a přidej ho na ten silnej kabel co vede přímo na baterku.
K.
:lol:

Napsal: pát lis 23, 2007 5:03 pm
od Martinekk
Karle, neviem či by nemal byť istený cez poistku. Myslím si že by mal :?: A natiahni tam aspoň taký prierez ako origo. Mal som poruke asi tak niečo viac než polovičný prierez a tratí sa na tom pol metri kábla cez 100mV. A dobre zaizolovať :!: Lebo keď sa za jazdy preklepe tak to neskončí dobre.

Napsal: pát lis 23, 2007 6:11 pm
od Karel
Martinekk píše:Karle, neviem či by nemal byť istený cez poistku. l
Pojistka, pojistka, a na co :?:
Toto je 2. slovy druhé auto, co jsem viděl ve své paxi, že má jištěný vývod alt. "B+" na "30".První auto to byl Barkas z roku 1963 ještě s 12V dynamem a teďkon st.Libero.Na Liberu je víc věcí v elektrice, které je těžko pochopit, a taky zdůvodnit. Jako např. ovládání dálková :arrow: potkávací mínusem :?:
Pojistku může zachovat jistí napětí do spínací skřínky,ale alt zapojit přímo.Tak to mají zapojeny všechny auta, až na nějaké výjimky.

Obrázek
Stačí :?:
K.
:wink:

Napsal: pát lis 23, 2007 6:49 pm
od Martinekk
Keď to tak Japonci urobili, asi vedeli prečo. Myslím si, že keby náhodou v altíku dačo ruplo(dióda, prípadne sa do neho voľačo vodivé dostalo a podobne) aby nevyhorelo celé auto. Ja radšej všetko istím, viem čo to dokáže narobiť. Predsalen istota je istota. Karle, nevieš, čo môže byť s tým žhnutím kontrolky dobíjania?

Napsal: pát lis 23, 2007 7:14 pm
od Petr+Barča
Díky za rady , udělám to jak říkáte . Asi to přetahám všechno , od baterky až na altík . Kostry už mám komplet nový , tak jetě plusy .

P+B.

Napsal: sob lis 24, 2007 11:21 am
od Karel
Martinekk píše: Karle, nevieš, čo môže byť s tým žhnutím kontrolky dobíjania?
Rozdíl napětí mezi "15" a "D+"
K.
:shock:

Napsal: sob lis 24, 2007 11:42 am
od Martinekk
Ak sa nemýlim, tak svorka 15 je trvalý plus. D+ je na altíku plus. Je to tak, alebo sa mýlim? Ak je to správne, tak tam som ten rozdiel eliminoval na čo najmenšie napätie.

Napsal: sob lis 24, 2007 4:19 pm
od Petr+Barča
Tak jsem natahal nové kabely od altiku až k baterce . Na altiku mi to ukazuje okolo 14V a na baterce o trošinku méně , při lehce zvýšených otáčkách . Snad to pomůže .

P+B.

Napsal: čtv lis 29, 2007 11:13 pm
od covex
Pomohlo to? Pred casem mi predelavali ukostreni a nakonec se menil i alternator, auto startovalo na prvni cvrnknitu, ted uz to chvili skuhra... no a ted jsem ho dodelal uplne protoze jsem zapomel 4 hodiny zapnuty svetla a uz nenastartuju.. tak premejslim jesli za to fakt muzou jen svetla nebo taky uhnivaji nejaky kabely..

Napsal: pát lis 30, 2007 9:03 am
od dědek
Já byl přesvědčen, že všechny Libera (starší i mladší) při vyndání klíčku automaticky vypnou světla. Mne to tak maximálně vyhovuje. No musím se podívat do zapojení elektriky. Dědek

Napsal: pát lis 30, 2007 12:11 pm
od Martinekk
Staršie vypína svetlá, pri vytiahnutí kľúčika ich nezapneš. Teda zapneš, ale nesvietia...

Celá alektrika sa zapína cez dve valčekové relátka. Nájdeš ich úplne vpravo, za palubnou doskou.

Napsal: sob pro 01, 2007 8:02 pm
od Petr+Barča
Tak po týdnu startování , můžu potvrdit že to pomohlo . Uvidíme až příjdou pořádný mrazy , ale zatím startuju na škrt .

P+B.

Napsal: ned pro 02, 2007 7:44 pm
od covex
Novejsi vypina hlavni svetlomety ale nechava zapnute obrysaky - predni, a zadni normalni.. i to stacilo.

Prijde mi divne ze by byl problem v kabelu - na nem se nema zpravidla co kazdit. Podle me budou problemy spis v konektorech, ktere se predelanim kabelu predelaji.

Napsal: ned pro 02, 2007 9:54 pm
od Martinekk
Kábel môže kľudne zvnútra vyhrdzavieť tak, ako sa to stalo nám. Jednoducho ostane zelený, žily sa lámu, má menší prierez a tým väčší odpor... A je problém na svete s neštartovaním. V blízkej dobe budem vymieňať kábel od baterky k štartéru, tak sem dám fotky. Ako to vyzerá po 16 rokoch:

Obrázek
Obrázek

Re: alternátor

Napsal: stř říj 01, 2008 8:55 pm
od Martinekk
Remeň k altíku, starší model, 1989. Našponovaný altík je asi v polovici šponovacieho rozsahu držiaku.
ObrázekObrázek

Re: alternátor

Napsal: pát zář 30, 2011 7:36 pm
od Pajas
Tak také mně začaly problémy s altecem, dává bez světel enem 12,8 V a to už tam mám druhý altec. Chcu se zeptat, vleze se favoritácký altec do staré libera- podle fotek do nového ano, ale ve starém nevím. díky..