Přední brzdy

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Tuti »

Chystám se zkusit umravnit "plavací" válečky ve třmenech a prosím o zkušenosti, která vazelina se nějak dlouhodobě osvědčuje. (Z toho co jsem tu vyčetl mi zatím vycházejí buďto ATE silikonová pasta nebo vazelina do homokineťáku :?: )
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Přední brzdy

Příspěvek od dědek »

Na to se mi osvědčila grafitová vazelina , ale zkušenosti jsou ruzný. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Mis.us »

do plovoucích třmenů musíš dát vazelínu, která neleptá gumu- buďto originál od subaru, nebo molybden do homokyneťáků. Určitě je na to uzpůsobená i ta od ATE.

Grafitová vazelína je jen obyčejná vazelína kupříkladu LV 2-3 s přídavkem grafitu. Ta ti rozhodně zkurví prachovky a válečky spíš zalepí než namazě. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od vojta »

já kupoval ATE pastu, tak mohu zapůjčit, je drahá ale je jí na více liber :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Tuti »

:D Takže je rozhodnuto ...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od covex »

Ate je vyrazne ridsi a s teplotou rychleji "taje". Pouzivam ji taky, ale dulezitejsi nez vazelina je mi nevyrezle limce na brzdici, na ktere se navleka prachovka, coz se bohuzel uz asi moc lidem nepostesti a je to duvod proc do valecku tece voda a leze prach.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Tuti »

Je to přesně jak říkáš. Nalevo je třmen novej (2011) ještě po němcích a je perfektní, s tím problémy nebyly. Pod manžetama bylo sice sucho a i trocha šedobílého prachu (snad vyschlé mazivo nebo produkt oxidace?), ale válečky chodily zlehka. Třmen na pravé strane sice údajně ve stejné době prošel repasí, ale manžety jsou nabobtnalé, válečky na koncích orezlé a ven jsem je musel vytlouct. I na pístku jsou u kraje stopy koroze. A na vině je nepochybně právě mizerný stav osazení, na kterém mají prachovky držet :(
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od covex »

Vcera v ramci otepleni jsem rozebral pravy brzdic - spodni trmenovy valecek jsem ale zaboha nemohl rozhybat. Vubec nevim co mu bylo, vazelina tam jeste stale byla, i kdyz sul evidentne taky - holt jsou tam sezrane okraje pro uchyceni prachovek na brzdici. Kdyz se nakonec zacal hybat, tak to bylo ciste. Leda by byly nabobtnale O krouzky, ve kterych to jezdi, ale to by se to snad nikdy nerozhybalo. Nevim, skladal jsem to uz po tme, aby to aspon nejak bylo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Když jsem dělal manžety na obou stranách, tak dělám rovnou i brzdy. Né že by přibržďovaly, ale po ohřátí na provozní teplotu do rychlosti cca 60km pískají. Když je rozhýbu, tak to vydrželo vždy tak měsíc a pak na novo. A když už šly ven poloosy, tak i celé brzdiče. Hlavní váleček i oba třmeny v prachovkách sedí, prachovky neděravé a pod nimi i mazivo. Třmeny se pohybují volně. Všechny límce na prachovky jsou celé a neporušené po celém obvodu. A přesto to vždy začne pískat. Je to vinou nesourodého materiálu kotouč - destička?

Ono to auto poutá pozornost i bez pískání, takže bych se toho rád zbavil... Neměl by někdo nějakou zkušenost co s tím.
brzdy01.jpg
brzdy01.jpg (144.49 KiB) Zobrazeno 21060 x
brzdy02.jpg
brzdy02.jpg (142.6 KiB) Zobrazeno 21060 x
brzdy03.jpg
brzdy03.jpg (144.31 KiB) Zobrazeno 21060 x
třmeny vypadají stejně a gumičky jsou zdravé a symetrické.

Jinak na mazání mám použít ATE Plastilube nebo spíš molybdenovou Liqui Moly LM 47? Obojí se mi doma válí zatím bez použití...
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od covex »

Ja sem tam vzdy daval ATE bremszylinder nebo original mazivo, co se tyce piskani tak se tu rozebiralo, jak moc maji desticky "odskocit" po povoleni brzdy. Kazda cast systemu brzdice pridava neco ke treni, ktere pak zpusobuje, ze se desticka nevraci - jak "L" zavlacka, tak kryci plech. Nekdo ten kryci plech nedava, prave proto, ze pak desticky spravne povoluji. Pred casem mi v jednom servise tvrdily, ze piskani zpusobuje oblozeni vs. kotouc a docasne se to da vyresit tim, ze se brzdy zahreji a pak silne probrzdi (to jsem tam tusim mel nipparts). Na Liberu jsem ho pak vymenil za originaly a snad jsou tam i ted a nikdy to nepiskalo, i kdyz byly trmeny zatuhle. Na Viviu mam original kotouce a nejake "noname" desticky a obcas to piska.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Soptík Hřensko »

To mi také jeden "starý dílenský kmet" říkal, že to může být kombinací materiálů destiček vs. disku. A přesně mi také říkal, že kupovat originál je jistota kvality, spokojenosti i pohodlnosti montáže. A při koupi druhovýroby mi doporučoval kupovat obojí od stejného výrobce, jak desky tak disky. Je tam předpoklad toho, že to bude mít aspoň jeden výrobce zkombinované tak, aby to nepískalo, nedocházelo k velkému opotřebení apod. Objednal jsem si vše od Feroda, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Lubomír »

Dopadol som podobne-pred časom, asi tak na 5-krát rozoberané predné brzdy stále pískali.
I hrome, už som nasadzoval brzdové kotúče s hodinkovým ochýlkomerom, reku - asi hádzavosť (nové kotúče by mali bežať do pár stoviek)
No, drobátko to pomohlo, ale pískalo to furt.
I pozrel som sa na tie dosadacie plochy - aj na novšom Liberku je dodržaná nectnosť od Subaru - pakna musí mať v jednom mieste v jednom rohu odbrúsený roh, alebo na strmeni sa musí odbrúsiť taký výstupok, ktorý spôsobí, že pakna si sadne tak nejak skríža - a píska. Robia to naschvál, aby sa bez úprav dali použiť iba origo pakne...druhovýroba ani nepostrehne nejakú zrazenú hranu a tak sa hneď vie, že tu niekto šetrí na brzdách... Už sa to tu myslím spomínalo...mne to pomohlo, odvtedy pokoj, ale teda ma to vycvičilo...Inak deriem kotúče Brembo, pakne Nippart, sedli si spolu dobre, iba predné disky sú furt špinavé...brzdia ale dobre.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od covex »

Se priznam, ze o tom ze by se to muselo brousit sem snad jeste neslysel, ale probiralo se jak maji spravne desticky byt v brzdici a ted od stolu mam takovy pocit, ze nekdo prisel s tim, ze se musi davat jedna desticka vycnelkem nahoru, druha dolu?

Uz jsem to nasel, je to popsano tady:
viewtopic.php?f=13&t=1549&hilit=desti%C ... =20#p21567
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Lubomire nemusej se pribrusovat, taky jsem si to myslel asi jeste 7let zpet, ale jak pise covex desticky maj bejr na cik cak takze nedosedaj proti sobe, i japonska nahrada od MK je popsana kam patri...ta operna ma bejt dvema zobaxky nahoru, kdezto ta pohybliva dvema zobavky na klinku, kterwj je zajistenej zavlackou.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Lubomír »

Aha, díky za pripomenutie informácií, nemal som veľmi čas ešte tému preverovať na fóre, bol by som na to prišiel - aj to je vývoj, vývoj v poznaní Liberka..., ale popísal som svoje peripetie, to sa nezabúda, pre výstrahu novým majitľom Liberka- Liberko vždy prekvapí, jak je vymakané...Všetkým prajem bezproblémovú jazdu bez pískania brzd.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak molybdenová Liqui Moly LM 47 vazelína nafoukla všechny gumičky tak, že skoro nedrží v límci... Takže tu nebrat! Umyl jsem je. odmastil. Jako nové vypadaly. A po dvou dnech po namazání se svlékají jak z válce, tak ze třmenů jen při pohybu... škoda.
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od kraxna »

Zdar, už delší dobu se koukám po dílech na brzdy.. jak přední tak zadní. Akorát každý eshop ukazuje něco jineho a já jsem z toho bázen, je mi někdo schopný říct, kde seženu - kotouče 221mm, destičky, sadu na opravu brzd. válce vepředu, pakny a prasátka dozadu.. na bubny asi můžu rovnou zapomenout, že? (mám novější)

Kraxna
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od covex »

No nejlip mas, zeptat se primo v Subaru, nebo Misuse jestli ti to objedna. Pokud hledas nahrady, tak se nahledas, pulka katalogu plete dohromady stare/nove, trmeny a valec podle me ani v nahradach nesezenes.. pakny v zadu se daji repasovat, kdyby jo nebyly.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Přední kotouče jdou sehnat v druhovyrobe, destičky taky, pakny a prasátka taky.

Přední plovoucí trmeny, prachovky a hlavně pistek brzdice pouze originál bubny takY pouze originál

M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední brzdy

Příspěvek od Tuti »

Tak zase na téma mazání třmenů.
Dnešní jarní počasí jsem se rozhodl využít k výměně kol spojené s "velkým" rozhýbáním brzd - tzn. s výměnou maziva vodicích válečků. Na prvním třmenu jsem válečky vyčistil, namazal pastou ATE https://autodex.cz/plastilube-univerzal ... gJPX_D_BwE (kterou mi kdysi kdosi pro tento účel doporučil), nasadil i gumičkami do třmenu a liboval si, jak krásně jezdí. Ale protože byl čas oběda, asi na hodinku jsem nechal práci rozdělanou. Po obědě koukám jako blázen ... válečky jsou opět zatuhlé skoro jako předtím, ATE pasta je zalepila. Tak jsem je zase vystrkal ven, na dotek byly místo kluzkých lepivé. Moje důvěra v ATE pastu tím nabyla záporné hodnoty, takže jsem ji z třmenů zase vyčistil a z dostupných zásob jsem volil mezi silikonovou vazelinou Lukosan nebo keramickou pastou Liqui Moly https://www.oleje-pema.cz/liqui-moly-ke ... gKW-PD_BwE. Tak jsem se rozhodl pro experiment, levý třmen jsem namazal silikonovou a pravý keramickou. Abych zjistil, jestli se to za chvíli zase nezalepí, šel jsem pokaždé v mezičase udělat zadní brzdu a ke třmenu se vrátil až pak. V obou případech to bylo v pohodě. Tak jsem zvědav, co se osvědčí líp ... ale jestli někdo ví co na válečky opravdu dobře funguje, uvítám radu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět