čidlo tlaku oleje

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Jarda »

čidlo tlaku oleje:

Obrázek

cena 119 kč
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Jardo, s tímhle čidlem jsem měl potíže u "starého" nakonec se ale ukázalo, že pod šroubkem byla přichycena pouze izolace drátu a proto to nefungovalo.
Ty jsi čidlo měnil, že přestalo fungovat, nebo do "zásoby co kdyby" mebo ti po delší jízdě svítila kontrolka mazání a oleje bylo dost? To bylo velmi častým jevem snad u všech škodovek, co jsem kdy měl.Naposledy jsem čidlo měnil na Favoritu. Oni se uvnitř "unavují" kontakty, a tak při snížení tlaku olejový pumpy při poklesu otáček motoru, nejprve nontrolka poblikává až svítí trvale.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

chystám se měnit vanu a tak vyměním i čidlo
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

k poblikávání kontrolky oleje

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, bude to od veci, ale súvisí to s poblikávaním zdánlivo unavenej kontrolky , teda čidla.
Poblikávanie som riešil zvýšením volnobehu, bolo jasné, že to má na svedomí nedostatočný tlak oleja.
Tak som pri najbližšej možnej príležitosti nezabudol rozobrať olejové čerpadlo, a ejhle: takto vypadalo:
olej_cerpadlo1.jpg
olej_cerpadlo1.jpg (48.16 KiB) Zobrazeno 22774 x
ryhy na obvode boli asi 3 desatiny milimetra, jasné, že tam unikal tlak oleja. čidlo je dobré!
Tak som to zabrúsil podomácku na rovine skla preloženom brusnym papierom. Pre začiatok som to prehnal, tie ryhy som brúsil asi 180tkou , a zostali tam ryhy, Potom som to prerovnal na 400vke a potom 600vkou, na pohľad je to lesklé, ale mikroryhy tam ostali, nevadí, lepšie ako predtým.
Ale takýto čap som tam nemohol nechať, uznáte, že je jednoducho vylágrovaný:
olej_cerpadlo2.jpg
olej_cerpadlo2.jpg (34.04 KiB) Zobrazeno 22773 x
Vyrobil som uplne novú osičku z kvalitnej lesklej tyče, pôvodom z demontovaného plotra. Stačí na to pilka na železo a dobrý pilník, je to tvrdší materiál.
Totiž aj v manuále je predpísaná stranová vôľa na čerpadle, a tú som dostavil hrúbkou tesnenia na víčku. víčko som samozrejme nápodobne prebrúsil, iba ručne na rovine, ale určite to bude lepšie ako predtým. Už som raz túto metódu vyskúšal na škodováckom čerpadle za mladších čias(Felícia Super z roku 1963), ale vtedy sa mi nedarilo kúpiť nové ozubené kolá na veterán.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Resim ted podobny problem, po cca 30km zacne problikavat kontrolka oleje na volnobeh. Zkusil jsem vymenit vnitrnosti cerpadla a olej(vsechny dily byly v toleranci, ale mel jsem uz koupene nove), trochu se to zlepsilo, ale stale obcas blikne. Zkusim vymenit cidlo oleje, snad to bude tim. Jinak motor vypada normalne, opotrebeny snad nijak extremne neni (zkousel jsem jen merit kompresi), zvuk normalni, teplota vody OK. Olej by se tedy, predpokladam, prehrivat nemel.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Lubomír »

Tak ještě jednou: Ano, poukazuje to na ten samý problém: časem a teplotou se mění viskozita oleje("řídne") a opotřebovaný čerpadýlko má docela problém vytlačit požadovaných 3,5 ( po starým atmosfér) násobek tlaku v okolí, požadovanejch čidlem tlaku oleje,-pak čidlo sepne "nízkej tlak" a kontrolka trvale svítí...
Pomáhá:
- držet i volnoběžný otáčky vejš, pak kontrolka zhasíná (dočasně)
- přechod na lepčí (pro opotřebovaný čerpadýlko) kvalitku oleje ( ne řidčí, naopak, hustší!- ne 5W40,ale 15 W40 uplně dostačuje!
- a hlavně, snížení mezery na bocích zubu čerpadla - jenom výměna ozubeného soukolí čerpadýlka za nový nepomáhá!!!!Takovou výměnu umějí i s prominutím blbí škodováčtí servismani!- Liberáčtí servismani umí a zabrousí rýhy v deklíku čerpadýlka a dostaví boční tolerance tak, že tlak oleje je dotatečný i v režimu startéru (zhasíná kontrolka oleje i při přetáčení motoru startérem)!!! To je vizitka Liberoservismana. (vyzkoušeno osobně, ručím za to!)
Poznámka: realizovatelné i bez demontáže celýho motoru z rámu, ovšem na vyndaným motoru je to mnohem snažší (vyndání motoru = 2 hodinky práce u mne).
P. S. o kontrolu pravopisu nestojím, tady jde o srozumitelnost pro ortonormální Liberáky, že jo...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od covex »

Ja teda prvni co tak bych koukal po dratu k cidlu..:) Nicmene ano - pokud pomahaji zvysene otacky tak cerpadlo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Tak jeste jednou i ja :D
Cerpadlo je v poradku, viz. muj prispevek vyse. Kdyz pisu, ze vsechny dily jsou v toleranci, tak tim myslim, ze vsechny dily jsou v toleranci. Ne, nemam tam zadnou abnormalni axialni vuli. Ne, nemam vydreny deklik ani prsa. Tlak oleje jsem nemeril, ale myslim, ze cerpadlo nema duvod, aby netlakovalo dostatecne. Kontrolka zhasne po dvou otocenich motoru starterem. Stejne tak si myslim, ze nemam vylagrovany motor. I kdyz je to divne, momentalne se priklanim spise k problemu "elektrickemu" - nacnuta kabelaz nebo cidlo. No, uvidime :D
Mimochodem, na oppsedforces se mi v rozpadu dilu nejak nepodarilo najit cidlo tlaku oleje a jeho objednaci cislo.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Lubomír »

...tak jestli tedy kontrolka tlaku oleje zhasíná po protočení motoru na startér, je mechanika (čerpadlo,vule,...)OK.
A jaký že to olejíček maže vnitřnosti teho motoru? (Lidlové, kauflandové, teskové kvality nebrát!!! - taky vlastní zkušenost = GO motoru)
Páč tlak ve všech mazacích systémech je typicky kolem 3,5 bar, taky tlaková čidla téměř všech motoru spínají nějak pod 3,0 až 2,8 bar, a taky maj stejnej závit, takže holt do Liberka pasuje i škodivkové čidlo. To se nepodařilo socíku přenormovat...
Jo, a dráty: pravidelně je problém nikoliv drát od čidla, nýbrž ukostření. Šlusmetr pomáhá odhalit taky...
(za nespisovní češtinu se omlouvám ze Slovenskejch údolí - hih...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Diky Lubomire, podivam se na tu elektriku. Do Liberka leju Mogul GX-FE 10W-40 polosyntetiku. Mam ho i v jinych motorech a spokojenost.
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Tak jen pro zajimavost, problikavani kontrolky postupne vymizelo, aniz bych s nim neco delal. Nemel jsem ted na to moc casu, ale vic jsem s autem jezdil (bezne ho moc nepouzivam a stoji v garazi). Mozna to s tim souvisi, nevim. Prozatim ponechavam v "rezimu sledovani" :-)
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Tak skoro po trech mesicich opet zablikalo, pak zustalo svitit pri vsech otackach. Vypnul jsem zapalovani, znovu nastartoval a zhaslo. Dnes pri startovani po zapnuti zapalovani kontrolka jen blikne a zhasne (aniz bych startoval). Evidentne tedy "elektricky" problem. Predpokladam, ze k tomu prispela i letosni solna sezona. Mrknu na kabel i ukostreni. :wink:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Mis.us »

to nedělá kebel, ale čidlo už je v riti, vyměň ho. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Dik Misusi, dam na tebe! :D Mam dat striktne origo nebo je OK i nahrada?
Zvlastni je, ze tim vypnutim zapalovani se ta chyba vzdy jako by vyresetuje a zas to nejaky cas funguje normalne.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Mis.us »

v tom čidle je pružinka a kontakt už to bude zanešený a unavený, zvenčí bude jiště taky zrezlý jak sviňa. Já dávám na motor vždy origo kupuju ho něco málo přes 600,- m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Polevoj »

Diky, jasna volba :-D
Odpovědět