Zadní brzdy

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Zadní brzdy

Příspěvekod Karel » pon dub 02, 2007 11:23 am

Začnu STKčkem:
Když měřil účinost zadních brzd tak na ruční celkem ochotně vyskočilo z válců a provozní se nedostala přes čísla "2" asi 1/3stupnice,
a prohodil,něco jako že to dělá omezovač brzdného tlaku zadní nápravy a že je to v pořádku :evil: .Nic jsem nevyvracel a byl sticha.No nedalo mi to,a sundal jsem bubny.Polovina vnitřní polochy bubnů po obvodě vyrezlá do hloubky 0.2mm :!: A pak to mělo brzdit :!: Bubny jsem dal přetočit / 100,-/ za kus.a vyndal z regálu čelisti koupené již dřív.Začal jsem je připravovat :arrow: a hle průměr čepu páky ruční brzdy o 1 mm větší :!: říkám si to půjde upravit... :!: potom jsem zjistil,že chybí 2 díry kam se zaháknou vratný péra.Vrtačka je :arrow: a taky díry cobydup.
Při montáži vymezovače vůlí zjišťuji,že chybí místo pro vymezovač.Čelisti jsou na jiné auto :!: No a první problém je,že kvůli dírám je nemohu vrátit.Vyhodil jsem zbytečně 836,-
Chtěl jsem ušetřit a takhle to dopadlo. :!: Možnost nalepení jsem vyloučil :!:
Tak jsem koupil u BETA-HASE orig čelisti,Těsnící manžetky a nové válečky.Ty těsnící manžetky nechám na horší časy.Pracovní plocha válečků je provozem již značně poškozená :arrow:
Pominu-li cenový rozdíl je to asi to nejlepší řešení .Ve středu jsem objednal,a v pátek už jezdil. Po zkušebce mohu říct,že to brzdí podstatně lépe :lol:
K.
:D
Naposledy upravil(a) Karel dne pon dub 02, 2007 2:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1705
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » pon dub 02, 2007 12:18 pm

A Karle, našel jsi opravdu ten omezovač? Já mám pocit, že to je zase kulišárna a Libero s motorem vzadu omezovač nemá. Nebo se mýlím? Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » pon dub 02, 2007 12:57 pm

dědek píše: Já mám pocit, že to je zase kulišárna

Tak to máš pravdu.
Libero žádný omezovač nemá.To se jen tak tvářily moje umírající zadní brzdy :twisted:
K.
laughing4.gif
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1705
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » úte dub 03, 2007 5:40 am

Jen ještě malý dotaz. To jsi dělal na zeleným nebo červeným?Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte dub 03, 2007 8:42 am

Jo, bohužel na červeným po STK :P
K.
:twisted:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1705
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » úte dub 03, 2007 11:36 am

Proč bohužel? Já myslel, že červený má o dost víc najeto a už to potřebovalo. Jen pro zajimavost. Kolik asi vydrží zadní pakny do výměny? A jak ti šly sundat bubny? Máš na to nějaký stahovák nebo fígl? No, probereme to u prasátka v Srnčí. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte dub 03, 2007 1:02 pm

dědek píše:Proč bohužel?

No proto,že bez problémů to prošlo STK,a v takomto stavu :?: Pakny by měly vydržet okolo 60k km.Bubny šly sundat celkem dobře.Doporučuji ale aspoň po 2 letech provézt kontrolu.Když je hodně sjetý buben, a ve vnitřním odvodě vznikne "rantlík",tak musíš uvolnit čelisti,tak aby se smrskly a ten rantlík třes ně šel přetáhnout.Je to v dílenské...

Obrázek
Stačí :?: to takhle :?:
K.
:o
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte dub 03, 2007 1:23 pm

Na sundavání zadního bubnu používám metodu " nechám kolo na bubnu , sundám šroub poloosy , a pootáčením kolem a vykláním při troše štěstí buben sám vypadne . " Člověk to má alespoň za co chytit .

P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte dub 03, 2007 1:29 pm

Tak,tak.
A když vytočíš kolové matice na 1/2 vávitů,tak můžeš ještě poškubávat :!:
K.
:twisted:
Nikdo není dokonalej.

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » úte dub 03, 2007 8:07 pm

U starého jsem musel do bubnu vyvrtat díru, abych se dostal k samostavu. U nového už je tam z výroby.

Martin.

Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 187
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště/Město: Brno

Příspěvekod Polevoj » úte dub 03, 2007 8:25 pm

Potvrzuji, ze po vymene celisti auto brzdi a hlavne JEDE podstatne lepe! Doufam, ze se to odrazi pozitivne i na spotrebe :wink:
Jinak jsem resil stejny problem jako Karel - prvni koupene celisti nepasovaly, nastesti mi je bez problemu vymenili za ty spravne - typ jsem zminoval v jinem topicu o zadnich brzdach.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » pát dub 06, 2007 9:17 am

Tak došlo i na zelenýho.Čelisti a válečky jsem objednal u BETA HASE v pondělí a ve středu byly k vyzvednutí.Firma se přestěhovala do nového :arrow:

Obrázek
Kdyby ji někdo hledal v ÚL tak je naproti bývalému PKAZ,TPÚ/palivový kombinát Antonína Zápotockého,tlaková plynárna Úžín./Další orientační bod :arrow: 600m od TESCA.Čtvrť se jmenuje Všebořice,ulice je to Havířská
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Zadní brzdy

Příspěvekod Raper » čtv čer 24, 2010 9:36 pm

Snazil som sa nahodiť stočené bubny, avšak prišiel som na to že su aj tak vajičovite, zadne brzdy su však samonastavovacie a teraz nemožem nahodiť ani stare, lebo su už priliž roztiahnute, natavovacim ozubenim som už točil o 106.ale nepostačilo..
Stači len značknuť brzdový válček?? Muže se to?? Proste nevim a obzvasť nerad bych neco dobabral pri brzdách - aby to nebylo nebezpečné.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 146
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště/Město: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod michael » pát čer 25, 2010 3:41 pm

Povol odvzdušňovací šroubek a brzdový váleček zmáčkni. Samostav chodí jen v určitém rozmezí, tak jestli někde nevázne.
Subaru Libero E12 r.v. 91

hans
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: pon čer 21, 2010 9:20 am
Bydliště/Město: Chrastava

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod hans » pát čer 25, 2010 7:16 pm

Nemusíš ani povolovat odvzdušnovací šroub, stačí povolit víčko na nádržce brzdové kapaliny, abysi zbytečně nemusel odvzdušňovat, samostav by se měl vrátit na minimální stav.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1441
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod Mis.us » úte lis 01, 2011 9:11 pm

pakny se mi na levý straně sjeli na kost,koupil jsem nový za 19 stovek a na obou kolech je vyměnil.Park.brzda blokuje bezproblémů,nepřibržduje,je to super :-)

dávejte bacha na pružinky a zbytek mechanismů,hnije to jako kráva a pak to nefachčí jak má.-Vydrhnuto kartáček smirkem,maznuto silokonovym olejem...

foto nedostupné
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob bře 09, 2013 7:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod covex » sob bře 09, 2013 5:27 pm

V navaznosti na tema lanovodu rucni brzy, viewtopic.php?f=1&t=83
ktere vsak nebyly na vine, ale utrzene brzdove oblozeni, davam jeste obrazek sem. Doufam ze se to poskladal dobre.:)
subaru-libero-zadni-brzdy-nove.jpg
subaru-libero-zadni-brzdy-nove.jpg (284.16 KiB) Zobrazeno 4442 x

Jinak pri sundavani bubnu na novejsim staci do klinove podlozky v miste kde je prerusena rypnout srobovakem a buben se tim povoly. Samozrejme nesmi byt uz moc vyjety, pak je potreba jeste skrz diru v bubnu poskladlit prasatka, nebo staveci mechanismus a pakny pritahnout k sobe. Pruziny byly celkem v pohode, ale horsi to je s trny pro pera, ktere drzi pakny uprostred. Asi by se to dalo nahradit kusem hrebiku s rozklepnutym koncem.

Pri te prilezitosti jsem samozrejme zjistil, ze ve vsech predeslych servisech ignorovali, ze na jednom kole chyby perova podlozka matice hridele uplne a na druhe strane byla samozrejme obracene. Neni nad to dat auto do servisu.

PS: Dekuji Misusovi, ktery me zachranil a poslal obratem pakny ze svych zasob, jinak bych jeste nejezdil.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1441
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod Mis.us » sob bře 09, 2013 7:48 pm

Bud se mi to zdá,anebo máš doopravdy gufero obráceně-v servisu to dělaj běžně.Pokaždý když jsem po někom dělal ložiska,nebo brzdy,tak gufero bylo plechovou stranou ven.Musí bejt plechem dovnitř -na venkovní straně jsou dva výstupky z gumy co těsněj buben,aby nešel prach z obložení do ložiska.Navíc když je plechem ven vydrhne těsnící podložka do gufera drážku a špony z odrhnutí se dostanou do ložiska i s prachem z obložení,do tý doby,něž to dá někdo správně.Ono jak je špinavý tak se to dá z fotky poznat blbě,takže bych Tě nerad plašil.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1957
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod covex » sob bře 09, 2013 7:59 pm

No covece to mas asi pravdu, koukal jsem na druhe strane, ze tam je normalne videt guma, ale levou stranu jsem delal prvni a mam tam jine lozisko - to "uzavrene" proti prachu, tak jsem si rikal, ze to je asi tim. I ta drazka je na tom guferu videt. Na tomhle kole jsem lozisko nechaval menit uz dvakrat, podruhe sem koupil loziska sam s temi kryty, protoze uz mi to neslo do hlavy, proc tak odchazi. Staci to gufero jen vyndat o otocit, nebot se to tam musi nejak zalisovat? To ale na druhe strane loziska muze byt stejny problem ne?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1441
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní brzdy

Příspěvekod Mis.us » sob bře 09, 2013 8:17 pm

tyhle gufera u bubnu nemaj pružinku,protože těsněj plochou na podložce bubnu.Takže když budeš opatrnej,plochym šroubovákem ho vydloubneš,obrátíš a zpátky naklepeš paličkou,nebo kladivem.Na straně u poloosy je klasický gufero s pružinkou,ta je tam kvůli hřídeli-gufero těsní vnitřnim průměrem pružinka svírá gumu na hřídel ( tohle gufero by dal obráceně jedině blbec).Jenže je tady problém,kterej se často na autech řeší a to je kluzná plocha gufera u homokynetickýho kloubu.Když je totiž vyrezlá a ani nemusí bejt moc,tak voda může k ložisku a to po výměně začne po pár stovkách kilometrů ve slanym a vlhkym prostředí hučet ,protože neni mazaný(voda vazelínu odpudí a navíc díky soli vyreznou kuličky).

Ps.Až bude auto u mně tak se ti na hřídele podivám a popř.ti je dám dokupy.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti