Stránka 1 z 3

Zadní brzdy

Napsal: pon dub 02, 2007 11:23 am
od Karel
Začnu STKčkem:
Když měřil účinost zadních brzd tak na ruční celkem ochotně vyskočilo z válců a provozní se nedostala přes čísla "2" asi 1/3stupnice,
a prohodil,něco jako že to dělá omezovač brzdného tlaku zadní nápravy a že je to v pořádku :evil: .Nic jsem nevyvracel a byl sticha.No nedalo mi to,a sundal jsem bubny.Polovina vnitřní polochy bubnů po obvodě vyrezlá do hloubky 0.2mm :!: A pak to mělo brzdit :!: Bubny jsem dal přetočit / 100,-/ za kus.a vyndal z regálu čelisti koupené již dřív.Začal jsem je připravovat :arrow: a hle průměr čepu páky ruční brzdy o 1 mm větší :!: říkám si to půjde upravit... :!: potom jsem zjistil,že chybí 2 díry kam se zaháknou vratný péra.Vrtačka je :arrow: a taky díry cobydup.
Při montáži vymezovače vůlí zjišťuji,že chybí místo pro vymezovač.Čelisti jsou na jiné auto :!: No a první problém je,že kvůli dírám je nemohu vrátit.Vyhodil jsem zbytečně 836,-
Chtěl jsem ušetřit a takhle to dopadlo. :!: Možnost nalepení jsem vyloučil :!:
Tak jsem koupil u BETA-HASE orig čelisti,Těsnící manžetky a nové válečky.Ty těsnící manžetky nechám na horší časy.Pracovní plocha válečků je provozem již značně poškozená :arrow:
Pominu-li cenový rozdíl je to asi to nejlepší řešení .Ve středu jsem objednal,a v pátek už jezdil. Po zkušebce mohu říct,že to brzdí podstatně lépe :lol:
K.
:D

Napsal: pon dub 02, 2007 12:18 pm
od dědek
A Karle, našel jsi opravdu ten omezovač? Já mám pocit, že to je zase kulišárna a Libero s motorem vzadu omezovač nemá. Nebo se mýlím? Dědek

Napsal: pon dub 02, 2007 12:57 pm
od Karel
dědek píše: Já mám pocit, že to je zase kulišárna
Tak to máš pravdu.
Libero žádný omezovač nemá.To se jen tak tvářily moje umírající zadní brzdy :twisted:
K.
laughing4.gif

Napsal: úte dub 03, 2007 5:40 am
od dědek
Jen ještě malý dotaz. To jsi dělal na zeleným nebo červeným?Dědek

Napsal: úte dub 03, 2007 8:42 am
od Karel
Jo, bohužel na červeným po STK :P
K.
:twisted:

Napsal: úte dub 03, 2007 11:36 am
od dědek
Proč bohužel? Já myslel, že červený má o dost víc najeto a už to potřebovalo. Jen pro zajimavost. Kolik asi vydrží zadní pakny do výměny? A jak ti šly sundat bubny? Máš na to nějaký stahovák nebo fígl? No, probereme to u prasátka v Srnčí. Dědek

Napsal: úte dub 03, 2007 1:02 pm
od Karel
dědek píše:Proč bohužel?
No proto,že bez problémů to prošlo STK,a v takomto stavu :?: Pakny by měly vydržet okolo 60k km.Bubny šly sundat celkem dobře.Doporučuji ale aspoň po 2 letech provézt kontrolu.Když je hodně sjetý buben, a ve vnitřním odvodě vznikne "rantlík",tak musíš uvolnit čelisti,tak aby se smrskly a ten rantlík třes ně šel přetáhnout.Je to v dílenské...

Obrázek
Stačí :?: to takhle :?:
K.
:o

Napsal: úte dub 03, 2007 1:23 pm
od Petr+Barča
Na sundavání zadního bubnu používám metodu " nechám kolo na bubnu , sundám šroub poloosy , a pootáčením kolem a vykláním při troše štěstí buben sám vypadne . " Člověk to má alespoň za co chytit .

P+B.

Napsal: úte dub 03, 2007 1:29 pm
od Karel
Tak,tak.
A když vytočíš kolové matice na 1/2 vávitů,tak můžeš ještě poškubávat :!:
K.
:twisted:

Napsal: úte dub 03, 2007 8:07 pm
od Martin H.
U starého jsem musel do bubnu vyvrtat díru, abych se dostal k samostavu. U nového už je tam z výroby.

Martin.

Napsal: úte dub 03, 2007 8:25 pm
od Polevoj
Potvrzuji, ze po vymene celisti auto brzdi a hlavne JEDE podstatne lepe! Doufam, ze se to odrazi pozitivne i na spotrebe :wink:
Jinak jsem resil stejny problem jako Karel - prvni koupene celisti nepasovaly, nastesti mi je bez problemu vymenili za ty spravne - typ jsem zminoval v jinem topicu o zadnich brzdach.

Napsal: pát dub 06, 2007 9:17 am
od Karel
Tak došlo i na zelenýho.Čelisti a válečky jsem objednal u BETA HASE v pondělí a ve středu byly k vyzvednutí.Firma se přestěhovala do nového :arrow:

Obrázek
Kdyby ji někdo hledal v ÚL tak je naproti bývalému PKAZ,TPÚ/palivový kombinát Antonína Zápotockého,tlaková plynárna Úžín./Další orientační bod :arrow: 600m od TESCA.Čtvrť se jmenuje Všebořice,ulice je to Havířská
K.
:wink:

Zadní brzdy

Napsal: čtv čer 24, 2010 9:36 pm
od Raper
Snazil som sa nahodiť stočené bubny, avšak prišiel som na to že su aj tak vajičovite, zadne brzdy su však samonastavovacie a teraz nemožem nahodiť ani stare, lebo su už priliž roztiahnute, natavovacim ozubenim som už točil o 106.ale nepostačilo..
Stači len značknuť brzdový válček?? Muže se to?? Proste nevim a obzvasť nerad bych neco dobabral pri brzdách - aby to nebylo nebezpečné.

Re: Zadní brzdy

Napsal: pát čer 25, 2010 3:41 pm
od michael
Povol odvzdušňovací šroubek a brzdový váleček zmáčkni. Samostav chodí jen v určitém rozmezí, tak jestli někde nevázne.

Re: Zadní brzdy

Napsal: pát čer 25, 2010 7:16 pm
od hans
Nemusíš ani povolovat odvzdušnovací šroub, stačí povolit víčko na nádržce brzdové kapaliny, abysi zbytečně nemusel odvzdušňovat, samostav by se měl vrátit na minimální stav.

Re: Zadní brzdy

Napsal: úte lis 01, 2011 9:11 pm
od Mis.us
pakny se mi na levý straně sjeli na kost,koupil jsem nový za 19 stovek a na obou kolech je vyměnil.Park.brzda blokuje bezproblémů,nepřibržduje,je to super :-)

dávejte bacha na pružinky a zbytek mechanismů,hnije to jako kráva a pak to nefachčí jak má.-Vydrhnuto kartáček smirkem,maznuto silokonovym olejem...

foto nedostupné

Re: Zadní brzdy

Napsal: sob bře 09, 2013 5:27 pm
od covex
V navaznosti na tema lanovodu rucni brzy, viewtopic.php?f=1&t=83
ktere vsak nebyly na vine, ale utrzene brzdove oblozeni, davam jeste obrazek sem. Doufam ze se to poskladal dobre.:)
subaru-libero-zadni-brzdy-nove.jpg
subaru-libero-zadni-brzdy-nove.jpg (284.16 KiB) Zobrazeno 25320 x
Jinak pri sundavani bubnu na novejsim staci do klinove podlozky v miste kde je prerusena rypnout srobovakem a buben se tim povoly. Samozrejme nesmi byt uz moc vyjety, pak je potreba jeste skrz diru v bubnu poskladlit prasatka, nebo staveci mechanismus a pakny pritahnout k sobe. Pruziny byly celkem v pohode, ale horsi to je s trny pro pera, ktere drzi pakny uprostred. Asi by se to dalo nahradit kusem hrebiku s rozklepnutym koncem.

Pri te prilezitosti jsem samozrejme zjistil, ze ve vsech predeslych servisech ignorovali, ze na jednom kole chyby perova podlozka matice hridele uplne a na druhe strane byla samozrejme obracene. Neni nad to dat auto do servisu.

PS: Dekuji Misusovi, ktery me zachranil a poslal obratem pakny ze svych zasob, jinak bych jeste nejezdil.

Re: Zadní brzdy

Napsal: sob bře 09, 2013 7:48 pm
od Mis.us
Bud se mi to zdá,anebo máš doopravdy gufero obráceně-v servisu to dělaj běžně.Pokaždý když jsem po někom dělal ložiska,nebo brzdy,tak gufero bylo plechovou stranou ven.Musí bejt plechem dovnitř -na venkovní straně jsou dva výstupky z gumy co těsněj buben,aby nešel prach z obložení do ložiska.Navíc když je plechem ven vydrhne těsnící podložka do gufera drážku a špony z odrhnutí se dostanou do ložiska i s prachem z obložení,do tý doby,něž to dá někdo správně.Ono jak je špinavý tak se to dá z fotky poznat blbě,takže bych Tě nerad plašil.Mišus

Re: Zadní brzdy

Napsal: sob bře 09, 2013 7:59 pm
od covex
No covece to mas asi pravdu, koukal jsem na druhe strane, ze tam je normalne videt guma, ale levou stranu jsem delal prvni a mam tam jine lozisko - to "uzavrene" proti prachu, tak jsem si rikal, ze to je asi tim. I ta drazka je na tom guferu videt. Na tomhle kole jsem lozisko nechaval menit uz dvakrat, podruhe sem koupil loziska sam s temi kryty, protoze uz mi to neslo do hlavy, proc tak odchazi. Staci to gufero jen vyndat o otocit, nebot se to tam musi nejak zalisovat? To ale na druhe strane loziska muze byt stejny problem ne?

Re: Zadní brzdy

Napsal: sob bře 09, 2013 8:17 pm
od Mis.us
tyhle gufera u bubnu nemaj pružinku,protože těsněj plochou na podložce bubnu.Takže když budeš opatrnej,plochym šroubovákem ho vydloubneš,obrátíš a zpátky naklepeš paličkou,nebo kladivem.Na straně u poloosy je klasický gufero s pružinkou,ta je tam kvůli hřídeli-gufero těsní vnitřnim průměrem pružinka svírá gumu na hřídel ( tohle gufero by dal obráceně jedině blbec).Jenže je tady problém,kterej se často na autech řeší a to je kluzná plocha gufera u homokynetickýho kloubu.Když je totiž vyrezlá a ani nemusí bejt moc,tak voda může k ložisku a to po výměně začne po pár stovkách kilometrů ve slanym a vlhkym prostředí hučet ,protože neni mazaný(voda vazelínu odpudí a navíc díky soli vyreznou kuličky).

Ps.Až bude auto u mně tak se ti na hřídele podivám a popř.ti je dám dokupy.Mišus