Podtlakové přepínání 4wd

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pon bře 29, 2010 3:07 pm

tak sem to rozmontoval...
1-solenoid.jpg
1-solenoid.jpg (110.46 KiB) Zobrazeno 5347 x

2-solenoid.jpg
2-solenoid.jpg (108.27 KiB) Zobrazeno 5347 x

3-detail.jpg
3-detail.jpg (109.36 KiB) Zobrazeno 5347 x
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pon bře 29, 2010 3:15 pm

Tady jsem to pro moznou komunikaci oznacil pismenama:
4-seznam.jpg
4-seznam.jpg (149.94 KiB) Zobrazeno 5347 x

5-seznam.jpg
5-seznam.jpg (123.29 KiB) Zobrazeno 5347 x


v mem pripade je duvod nefunkcnosti ventilu pro libero priznacny: rez.
dily E a H maji byt totiz pouze jeden dil, ktery je nalisovany na plechu G. jenze plech G korodoval a zvetsoval svoji tloustku, cimz ten plastovej dil roztrhl a vyrobil z nej dily 2 :( na plechu G byla skoro 2 mm silna vrstva rzi.
ja doufam ze to pujde nejakym dobrym lepidlem slepit. nemate nekdo tip na nejaky fakt dobry trvanlivy lepidlo na plast? vsechny kovovy dily sem odrezil, odrbal az na kov a natrel reaktivni barvou, ale stejne si rikam, jestli by nestalo za to dil G vyrobit z plastu a slepit to poradne v jeden celek s dily E a H. protoze ten kov bude casem korodovat znovu. jediny co by v tom mohl byt problem, aby se ten novy plastovy dil neprohybal a nevznikala tam netesnost mezi E a D. Co by ste k tomu radili?

Nebo jeste jinak, nemate nekdo doma celej solenoid treba s poskozenou civkou kde by byl tenhle kus co mi prasknul zachovalej?
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1285
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod Tuti » pon bře 29, 2010 6:00 pm

Úplně jeden kus "EH" to asi původně taky nebyl, to by sotva šlo vyrobit. Nejspíš to do sebe bylo s přesahem nacvaknutý ... což ale je v podstatě jedno, protože ten přesah aby to drželo pohromadě už tam teď stejně není. Takže asi opravdu nezbývá než to nafest slepit. Náhrada dílu G plastem je dobrý nápad - pak bys mohl slepit kusy E+G+H k sobě, takže by to drželo velkou plochou. V tomhle případě bych se snad i vykašlal na festovní stahování třmenem A a použil bych tu samovolkanizační pásku (jestli ji nemáš, tak si ji kup - v Mongolsku se ti ještě bude hodit :mrgreen: ) Jako lepidlo v tomhle případě postačí klidně třeba Chemopren.
Druhá varianta je vrátit díl G zpátky, ale tam vidím problém s lepením, protože styková plocha dílů E a H asi bude dost malá. To by se dalo vylepšit tak, že by se zvětšily díry v G a buďto by se vyplnily hustým (dvousložkovým) lepidlem tak aby propojilo E a H, a nebo (kdybys lepil tekutým lepidlem) by se do díry přidal plastový mezikroužek, přes který by se díly slepily. Určitě bych moc nevěřil na slepení plastu se železem - rozdílná teplotní roztažnost spolu s korozí udělají svoje.
Já bych se osobně přiklonil k variantě 1, přijde mi podstatně snazší a ve výsledku i funkčnější a spolehlivější. A jestli máš zábrany dávat do Libera díly slepované izolačkou, doporučuji zblízka si prohlídnout nějakou formuli 1 :lol:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pon bře 29, 2010 6:42 pm

Tuti píše:Úplně jeden kus "EH" to asi původně taky nebyl, to by sotva šlo vyrobit

hele nevim jak to japoncici vyrobili, ale na obou tech dilech je zretelne videt ze se odervaly, zapadaji do sebe. Ale je fakt ze ten dil E ma na sobe v okoli der svar, takze cert vi jak to bylo puvodne...

samovulkanizacni paska, to je tohle?
http://jaknawifi.cz/Samovulkanizacni_Paska_10m_x_50mm/

osobne mi taky varianta 1 prijde dobry reseni, ale jeste musim nekde sehnat ten kus plastu...kde se tak kupuje plast?:D
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1285
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod Tuti » pon bře 29, 2010 9:20 pm

artvandal píše:samovulkanizacni paska, to je tohle?


Je to ona, jen bych zvolil užší variantu (asi 20 mm). Je běžně k dostání v elektroinstalačních prodejnách.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » stř bře 31, 2010 10:20 am

Samovulkanizacni pasku taky pouzivam na ledacos - ted jsem s ni omotoval hlavice od zapalovacich kabelu...

Nicmene taky mi prijde, ze by E+H nemohly byt jeden dil - leda by to bylo dodatecne svarene skrz ten plech G. Kazdopadne je teda otazka, zda je duvodem nefunkcnosti ventilu nepohyblivost pistku (I) nebo to, ze ventil je v podstate deravy. Kazdopadne to ceka kazdeho - drive nebo pozdeji. Jedine co me udivuje je, ze to H neodpadlo samo uplne - vzdyt to tam nemohlo nijak drzet. Pistky by se ztratili a bylo by to na vyhozeni uplne...:(
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » stř bře 31, 2010 12:39 pm

covex píše:Kazdopadne je teda otazka, zda je duvodem nefunkcnosti ventilu nepohyblivost pistku (I) nebo to, ze ventil je v podstate deravy. Kazdopadne to ceka kazdeho - drive nebo pozdeji.

no civka je dobra, vsehcno ostatni vypada ok, tak doufam ze to bylo tou netesnosti. ze proste ten vzduch unikal tou prasklinou misto aby sel do trubicky. to by i vysvetlovalo ze byl slyset zvuk sani i kdyz z trubicky nic neslo. no az sezenu kus plastu tak to slepim a uvidime:)
covex píše:Jedine co me udivuje je, ze to H neodpadlo samo uplne - vzdyt to tam nemohlo nijak drzet.

hele to tam bylo tak narvany, ze sem si nejdriv vubec nevsim, ze je to praskly:) ta rez zmensila prumer der v tom plechu G, takze to tam drzelo celkem fest. musel sem to vypacit nozem
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1285
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod Tuti » stř bře 31, 2010 1:18 pm

Dneska jsem byl u plastaře a sebral jsem pár odstřižků Krastenu v tloušťce 1 - 2 mm. Jestli ještě nemáš žádnou příhodnou destičku, napiš mi na SZ adresu a pošlu ti to.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » čtv dub 01, 2010 8:08 pm

Rozdelal jsem dnes ten ventil taky, a musim rict, ze ten spodni dil H mi proste zustal v ruce. Pokud to nekdy bylo s dilem E a G spojeno, pak jedine lepidlem a pri velikosti te plochy to byl zazrak, ze to takle dlouho vydrzelo. V mem pripade nebyly diry v G nijak poskozeny korozy, takze na prilozenych fotkach jsou videt ciste hrany plastu H a E. Mel jsem taktez rezave ty male "spuntiky" I, takze jsem vylestil, chycene jsou i hlavicky dilu C - ty jsem po ocisteni namazal vazelinou, protoze mezi obema tesnenimi, kudy tam i vnika voda, neni zadna pohybliva cast ventilu, takze se ta vazelina nema kam natahnout a delat neplechu. Kovovy dil G jsem ocistil a napatlal oproti dilu E motorovym silikonem, ktery necham zaschnout a tim po stazeni ventilu, bude tato spara utesnena "gumovym" tesnenim. Cele to evidentne nedrzelo pohromade jinak, nez stazene tim kovovym telem. Dil G jsem zatim "prilepil" k H taktez silikonem, ale to je spis kuli utesneni, cele to omotam samovulkanizacni paskou, aby to skutecne drzelo. Predevsim jsem ale zvedav, zda to bude mit nejaky efekt :).

Jinak vyndani cele te desky je skutecne dobre reseni, jen jsem stravil hodinu povolovanim toho posledniho sroubu (dva jsem mel jiz predelane od minule) a sroub ktery drzi ventil jsem samozrejme utrhl, takze ho budu muset odvrtat, nebo obrousit matku se zbytekem sroubu, coz bude jeste zabava.

Jako kuriozitu prikladam nafocenou nalepku s typem, ktera na mem udesne rezavem ventilu vydrzela.
Přílohy
subaru-libero-ventil4wd-privod2.JPG
subaru-libero-ventil4wd-privod2.JPG (208.21 KiB) Zobrazeno 5287 x
subaru-libero-ventil4wd-privod1.JPG
subaru-libero-ventil4wd-privod1.JPG (216.45 KiB) Zobrazeno 5287 x
subaru-libero-ventil4wd-nalepka.jpg
subaru-libero-ventil4wd-nalepka.jpg (243.49 KiB) Zobrazeno 5287 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pát dub 02, 2010 7:19 am

tak dej pak vedet jaky to ma efekt:D

co se tyka ty nalepky, mel sem ji tam taky, ale temer necitelnou. predpokladam ze ma stejny oznaceni jako ta tvoje a trochu me udivuje, ze je na ni cislo dilu 33144KA732 ale v katalogu je uvedeny cislo 33145KA191
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » pát dub 02, 2010 3:28 pm

Dneska rano jsem to namontoval zpet a bohuzel prvni pokus je negativni. Ventil slo sice po nastartovani prepinat pekne, ale po kratsi jizde to zase slo odpojovat spatne nebo vubec. Pri opetovne demontazi ventilu jsem pri sundavani hadicek opet utrhl dil H. Je to jednoznacne nehorsi konstrukcni cast ventilu. Omotani paskou se na tomto ventilu moc neosvedcilo a to ze 2 duvodu - 1. v tomto miste motoroveho prostoru je hodne teplo, paska v tehle teplote ztrati svou puvodni pruznost a hodne zmekne, 2. konstrukcni slozitost ventilu s kontekrorem a 4 vyvody v podstate znemoznuje ho efektivne omotat.
Probiha druhy pokus - prilepit H na G pevnostnim lepidlem.

Pouziti silikonu k utesneni mezery mezi G a E se naopak osvedcilo. Ventil je v tomto miste po stazeni pomoci G skutecne vzduchotesny. Problem ovsem zacina byt s vidlickami, kterymi se utahuje, protoze uz po druhem rozdelani nektere z nich zrejme nepreziji. Je to takove ruska ruleta ze... asi to spis jeste stahnu dratem.

Ventil jsem jinak testoval pomoci 12V zdroje a normalne spina. Teoreticky by tedy mohl byt problem jeste v tesnosti tech spuntiku, nebo v tom, ze solenoid neni schopen pretahnout pricucnuti spuntiku podtlakem ale to uz by asi byla desna ducharina. Pokud to bude i nadale blbnout, budu muset zmerit privodni napeti, resp. prepinaci rele. Pokud bude vsechno spinat, je kurvitko schovane v membrane a s tim nechci mit momentalne nic spolecneho.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » úte dub 06, 2010 9:01 am

tak sem dily slepil s vyuzitim plastu od tutiho (moc diky):
dil_G.jpg
dil_G.jpg (119.41 KiB) Zobrazeno 5256 x

E+G+H.jpg
E+G+H.jpg (70.25 KiB) Zobrazeno 5256 x

pouzil jsem lepidlo na lepeni topenarskejch trubek (chemicke svareni) a drzi to fest. ale stejne nefunguje, chova se stejne jako predtim:(

covex píše:Ventil jsem jinak testoval pomoci 12V zdroje a normalne spina. Teoreticky by tedy mohl byt problem jeste v tesnosti tech spuntiku, nebo v tom, ze solenoid neni schopen pretahnout pricucnuti spuntiku podtlakem ale to uz by asi byla desna ducharina.

hele mozna to zni jako ducharina, ale dospel sem ke stejnemu zaveru. kdyz prerusim podtlak, tak spuntik vyskoci do spravne polohy. takze u me je to jednoznacne tim, ze podtlak drzi ten spuntik prisatej a magneticka sila ktera ho pritahuje k valecku C je moc mala na prekonani toho podtlaku. jenze co s tim? civka se zda byt v pohode...pomohlo by ten spuntik treba naolejovat? aby pak zase tesnil... nebo ty spuntiky I a valecek C poradne ocistit aby lip magnetovaly...tohle uz je nad moji predstavivost. Mohl by si schvalne promerit odpor ty civky, jestli ma stejny hodnoty jako ta moje?
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » úte dub 06, 2010 9:59 am

Odpory mych civek podle meho meraku jsou cca 40,2 Ohmu a 41.3 Ohmu (nevim ktera je ktera). Ja jsem to dal taky o vikendu dohromady, a zda se ze zatim to funguje. Nemel jsem ale moznost to vyzkouset na delsi ceste, takze s hodnocenim jsem radeji opatrny. Nicmene jsem si hral s tim, jak ten ventil funguje a je zcela zasadni, aby ventil byl vzduchotesny. K tomu je potreba ventil poradne stahnout, coz tema rezavyma nozickama, kde jednu uz mam ulomenou, se mi nepodarilo. Cely ventil jsem tedy stahl plastovymi stahovacimi pasky. Jakou to bude mit trvanlivost tezko rict.

Vzduchotesnost jsem overoval normalne foukanim do ventilu a ucpavanim vyvovodu. Pochopi tak clovek i jak to funguje a je zahodno vyzkouset i to, ze po sepnuti ti ventil skutecne ucpe vyvod do filtru - tzn. pistek (I) po dosednuti na (C) ho skutecne utesni a naopak po vypnuti ti utesni privod podtlaku na prislusnou stranu membrany. V zadnem pripade bych pistky nemazal, protoze vsude kolem nich proudi vzduch z podlaku - predevsim jeho vnitrkem a jakekoli mazani zpusobi ze se tam udela smes mazadla a prachu a tim se to zase ucpe. Ja sem valecky zvrchu vylestil malym dratenym kartackem a filcem (modelarske naradicko se obcas hodi i na Libero :) ), zevnitr jsem se je snazil vycistit a jemne vybrousit smirkem. Uvnitr pistku (coz je v podstate takova cepicka) musi byl plastova pulkulicka, ktera ucpava vyvod podtlaku. Urcite zkontroluj ze ti ventil spina na stole - staci k tomu jakekoli trafo od vietnamcu, ktere umi 12V, dva dratky a trochu trpelivosti. Vhodne je zkontrolovat i to, ze se ti v privodnim konektoru skutecne prepina 12V mezi pravym a levym pinem - prostredni je zem - pri stisku prepinace na radici pace. Pokud tam bude vyrazne min nez na baterce znamena to, ze je tam cestou nekde prilis velky odpor, coz by mohlo znamenat, ze civka spatne spina.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » úte dub 06, 2010 10:40 am

ze ventil spina sem slysel, kdyz sem ho napojil na konektor v aute a pritelkyne mackala tlacitko. je slyset a trosku i cejtit jak v tom ty pistky cvakaj. a kdyz pak pripojim hadici podtlaku tak to bezi ze spravne diry. ale pokud necham podtlak napojenej stale tak uz to nefunguje. ty pistky vypadaj v pohode, gumova pulkulicka tam je. chyba by mohla byt teda v ty absolutni tesnosti. Diky tomu, ze sem misto (G) pouzil plast kterej se prohyba, mi nesedely na tesno dily (E) a (D). stahnoval sem to tou vulkanizacni paskou, ale ta je na to asi moc pruzna. zkusim to dotahnout nakym dratem nebo tim plastovym stahovacim paskem.pripadne tu sparu mezi (D) a (E) oblemcat silikonem. a kdyztak zkusim promerit ten konektor od radici paky
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » stř dub 07, 2010 1:10 pm

Drat jsem zkousel a bylo to naprd. Tim paskem se to da sesnerovat bez problemu na dvou mistech. Uprostred bohuzel ne, protoze tam je zase konektor..:(
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » stř dub 07, 2010 2:05 pm

covex píše:Drat jsem zkousel a bylo to naprd. Tim paskem se to da sesnerovat bez problemu na dvou mistech. Uprostred bohuzel ne, protoze tam je zase konektor..

no tohle budu mit slozitejsi, protoze i kdyz to utahnu u kraju tak se mi (G) bude uprostred trochu prohybat protoze je z plastu...takze to budu muset nejak opatrne stahnout pres stred (G) a nahore vyhnout okolo konektoru. no bude to asi boj:)
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » čtv dub 08, 2010 9:30 am

Nez to budes delat tak zkontroluj jesli ten ventil opravdu netesni a hlavne to prepinani napajeni - je jednoduzsi strcit voltmetr do konektoru, nez se hodinu morit s utesnovanim ventilu, ktere k nicemu nebude protoze chyba je dratech.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pon dub 12, 2010 10:06 am

Elektrika je naprosto v pohode, konektor v aute sem promeril a ukazuje spravny hodnoty. dokonce sem z pudy vytahnul trafo od piko vlacku a procvakal si ventil na stole. vsechno v pohode. ale pri napojeni na podtlak ventil funguje jen tak na 2 vypnuti-zapnuti a pak uz nic, vetsinou nejde 4wd jen vypnout, ale nekdy tak ani zapnout. tak sem si rek ze nic nezkazim a striknul na pistky trochu WDcka. a ventil zacal paradne slapat. takze sem dospel k nazoru, ze jak trochu zkorodoval povrch toho pistku (a jak sem ho pak vzal trochu jemnym smirkem), tak se tam proste vlivem toho podtlaku nejak zkrouti a zasekne. tudiz sem si sehnal lestici pastu a pistky vylestil. uz sem to teda nestihnul vyzkouset, tak pak dam vedet.
jeste se mi ale stala zajimava vec, jak sem striknul na ty piskty ten olej, tak sem tam nedopatrenim zapomnel dat ty pruzinky. a ono to bez nich fungovalo naprosto paradne. jen nevim jestli tim olejem nebo tim ze chybely ty pruzinky:) jeste to otestuju az se k tomu zase dostanu, ale je mozny ze to bez nich bude fungovat lip? teoreticky ten pohyb pistku dolu zajisti gravitace a ten podtlak co tam je si ten pistek navic prisaje
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1955
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod covex » pon dub 12, 2010 10:27 am

Ja sem pistky jen lestil. Jinak teoreticky to muze fungovat i bez tech pruzinek, protoze to uzavira podtlak, nikoli tlak. Normalne pruzinka dela to, ze pri odpojeni ventilu od elektriky to oba privody uzavre a tim se tlak na membrane zacne vyrovnavat. Druhy duvod pruzinek je eliminace poskakovani pistku pri drncani auta a pri prechodovych jevech. Ale jak rikam, fungovat to muze teoreticky i bez nich. Pokud to bez pruzinek jde, rika to podle me jen tolik, ze magneticka sila je prilis mala, aby pretahla pruzinu v kombinaci s pricucnutim podtlakem. To muze byt proste snizenim hmotnosti (tedy mnozstvi materialu) tech pistku v dusledku jejich oreznuti, nebo treba degradaci civek solenoidu. Kdo vi. Ducharina - jak jsem psal :).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
artvandal
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 292
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Příspěvekod artvandal » pon dub 12, 2010 10:53 am

covex píše:Pokud to bez pruzinek jde, rika to podle me jen tolik, ze magneticka sila je prilis mala, aby pretahla pruzinu v kombinaci s pricucnutim podtlakem. To muze byt proste snizenim hmotnosti (tedy mnozstvi materialu) tech pistku v dusledku jejich oreznuti, nebo treba degradaci civek solenoidu.

to si nemyslim, ty pruzinky jsou hodne mekky, a ta pritazna sila je fakt velka. zkousel sem to s otevrenym ventilem a je to celkem sila, o tom ze by ta civka ten pistek nepritahla obavy rozhodne nemam. navic, ve chvili kdy to nefugnuje, staci do toho ventilu celkem lehce z boku klepnout (normalne prstem) a pistek vyskoci. ja si myslim, ze mozna jak se zmensil prumer pistku, tak uz nejde nahoru uplne rovne (mozna ho trochu stoci i ta pruzinka) a jak ma hrubej povrch tak se v tom plastovym lozi vzprici. no az se zas dostanu domu tak to jeste vsemozne vyzkousim s tema vylestenejma pistkama a pripadne bez pruzinek. to by bylo aby nebylo:)
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host