Stránka 3 z 4

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 12, 2010 12:34 pm
od covex
Jo souhlasim, sila toho elektromagnetu je slusna, ale musis proti ni postavit silu podlaku. Zkousel si nekdy ucpat hadicku podtlaku prstem?:)

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 12, 2010 12:50 pm
od artvandal
zkousel, on mi ten podtlak celkem kolisa, ale to je asi normalni ne? no proste kdyz to nepujde s pruzinkama, pujde to bez nich no:D a kdyz to nepujde, tak holt koupim za 2500 ten ventil novej, bez 4wd je to pruda:)

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 12, 2010 1:59 pm
od Tuti
Taky mi vrtá hlavou, proč se ventil takhle chová .. že by cívka podtlak nepřemohla se mi nezdá, protože ploška kterou ventil otevírá je malinká. Navíc jestli jsem to z fotky dobře pochopil, cívka dotlačuje ventil na sedlo podtlaku a odtrhává ho od něj pružinka .. a když je pružinka vyndaná, tak jen gravitace. Takže spíš bych se přikláněl k tomu příčení.
Pak mě ještě napadá, jestli není v pístku přepouštěcí dirka, která je ucpaná. Při otevření ventilu do "odfuku" se musí vzduch nějak dostat přes pístek. Ale nejspíš bude dostatečná mezera kolem písku - bohužel z fotek to nedokážu poznat.
Máte vypozorováno, který z dvojice ventilů se kouše?

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 12, 2010 2:17 pm
od artvandal
zadnou dirku v pistku sem neobjevil. kterej ventil kouse...no vetsinou mi nefunguje ten co vypina 4wd, to je ten co je bliz privodu podtlaku. zkousel sem prohazovat pistky ale chovalo se to vicemene stejne. ony ty pistky byly totiz zkorodovany zhruba stejne. takze je nejspis v tom plastovym lozi neco o co se to zasekne. ta pruzinka je malinkato orezla, tak to mozna ma taky vliv

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 12, 2010 6:16 pm
od covex
Tuti píše:Taky mi vrtá hlavou, proč se ventil takhle chová .. že by cívka podtlak nepřemohla se mi nezdá, protože ploška kterou ventil otevírá je malinká. Navíc jestli jsem to z fotky dobře pochopil, cívka dotlačuje ventil na sedlo podtlaku a odtrhává ho od něj pružinka .. a když je pružinka vyndaná, tak jen gravitace. Takže spíš bych se přikláněl k tomu příčení.
Je to obracene - civka odtrhava od podtlaku a dotlacuje pruzinka (a pricucne se podtlakem). Pruzina je mezi elektromagnetem a pistkem. Hm tak me napada - kdyz bude orezla ta pruzinka, tak se ten odvod do filtru uplne neuzavre a mozna by se tim zhorsil podtlak k samotne membrane. To by ale nevysvetlovalo nefunkcnost ventilu jen ne se do nej klepne... ja sem teda jemne ocistil i pruzinky.

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: úte dub 13, 2010 6:11 pm
od Pajas
Možná trochu poodbočím ale není u žádného jiného auta taky takový ventil?? 2500 je moc....

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: stř dub 14, 2010 6:47 am
od Karel
Pajas píše:Možná trochu poodbočím ale není u žádného jiného auta taky takový ventil?? 2500 je moc....
Najdeš ho v Justy.
K.
:D

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: stř dub 14, 2010 1:16 pm
od Pajas
no Justinu nepočítám :) myslím jako jinší subárko či dokonce jiné auto...

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: stř dub 14, 2010 2:46 pm
od covex
Ty jednoduche ventily jako je http://lowlevel.cz/log/images/subaru-li ... id-1_s.jpg jsem videl i jinde, ale tenhle dvojity ne. Neni vyloucene ze se pouziva i jinde, nebo existuje nejaka uplne nepodobna nahrada, protoze princip ventilu neni zase tak slozity, ale najit ho...

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: stř dub 14, 2010 8:14 pm
od Tuti
Určitě by se ventil se stejnou funkcí našel v katalogu vzduchařiny pro průmyslové použití (např. FESTO), ale je otázka, jestli by se tím ušetřilo. A šanci sehnat něco podobného z jiného auta levně na vrakovišti považuji za velmi mizivou.
Jinak by samozřejmě bylo možné s trochou improvizace nahradit celou sestavu čtyřmi jednoduchými ventily ... kdyby se někomu válely v garáži.

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: stř dub 14, 2010 9:03 pm
od Lubomír
o Festo na 12V som ešte nepočul - je to na 24V, tiež som už na to myslel...ale Gari ovláda pneumatiku na tom pomarančovom zázraku pri odhrňovaní snehu...možná dá radu.

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv dub 15, 2010 8:35 am
od Tuti
Lubomír píše:o Festo na 12V som ešte nepočul - je to na 24V,
Což o to, běhá i na 12V (viz např. http://www.festo.com/cms/cs_cz/9759.htm ), ale hlavně by to asi fakt nebylo levnější.
Ale ještě jsem nepřipomněl jednu možnost - přepínač 4WD jsou vlastně dva samostatné stejné ventily v jednom těle. Takže by šlo dát vedle sebe dva polofunkční a z každého využívat tu fungující část.

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: pon dub 26, 2010 11:19 am
od artvandal
Tak sem jeste vcera stihnul dat dohromady ten solenoid. I s vylestenejma pistkama to nefungovalo, pistky se zasekavaly. tak sem vyndal pruzinky, fest to stahnul plastovejma paskama a ventil funguje. musej na to mit nejakej zahadnej vliv ty pruzinky. namontoval sem to zpatky do auta a uvidim jak se to bude chovat dal. zatim to zapina a vypina nahon predku jako po masle. jeste fotecku hotoveho henteho oneho bazmeku:)
solenoid-hotovo.jpg
solenoid-hotovo.jpg (180.21 KiB) Zobrazeno 25811 x
zatim vsem diky za pomoc

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 5:42 pm
od covex
Opet jsem zkousel 4WD - a znovu stejne problemy. Zkoumal jsem podtlaky, hadicky atd. ale problem je stale stejny. Proste pripojit jeste vetsinou jde, ale odpojit vetsinou ne. Duvod - podlak se neprepne na druhou stranu membrany. Chyba jednoznacne ve ventilu. Vzhledem k tomu, ze jsem s nim stravil jiz spoustu casu jsem vymekl a zakoupil novy - u dodavatele v Evrope skladem. Jsem sice o 2600,- lehci, ale kdyz zmacknu prepinac 4WD se pripoji, zmacknu znova - odpoji. A je pokoj zase na 14 let...

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 6:02 pm
od wlčák
:shock: tak to je darda!! :roll:

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 7:48 pm
od Mis.us
stim vypínánim,mě nejde vypnout když je auto v záběru,jakmile pustim plyn hned se vypne,pokud stojim na místě tak vypíná i zapíná fpohodě.myslíte že to tak má bejt?

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 8:14 pm
od Lubomír
sme presvedčení, že to tak má byť!
Zdôvodnenie: ono aj hodnota okamžitého podtlaku vynásobená plochou membrány dáva iba určitú silu, spravidla menšiu ako je hodnota obvodovej sily na spojke od prenášaného krútiaceho momentu vynásobená súčiniteľom trenia oceľ - oceľ . Takže ak nie je možné na rozpojenie zvýšiť hodnotu podtlaku, je treba znížiť hodnotu krouťáku, lebo hodnotu súčiniteľa trenia nedokážeme meniť, že?
Povedané normálnou rečou, vyradiť rýchlosť pod zaťažením je pre každú prevodovku veľmi nevďačná úloha, iba tie lepšie sú odolné, dnes už sú poistené proti rozpojeniu prenosu krouťáku pod zaťažením (je to iba taká guličková poistka, ale pri pridanom plyne nejde vyradiť rýchlosť už ani na škodovinkách)... A v tomto prípade som tam žiadnu guličkovú poistku nenašiel, tak za to bude nisť zodpovednosť vyššie uvedený vzťah. Howgh. :D

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 8:18 pm
od covex
Ano, tak je to v poradku - protoze Libero nema mezinapravovy diferencial pak pokud mas nerovnomerne sjete pnetumatiky, nebo dokonce kazdou jinou, otaceji se jinak rychle a kola se sprajcnou. Potom nejde odpojit 4WD bez hybani volantem, povoleni a pridani plynu atd.

Darda se to muze zdat - ovsem kdyz si spocitam kolik casu jsem stravil pokusama to opravit, mel jsem se na to vykaslat hned. Jediny problem je, ze si clovek neni jisty, zda to je tim ventilem nebo necim jinym. Moje diagnoza byla stejna jako artvandalova a proto take pisu, ze to vypada ze skutecne vymena ventilu problem resi. Otazkou zustava pouze to, zda se nejedna (jako ostatne skoro vzdy na starych autech) o souhrn vice faktoru, kde ventil je jen jeden z nich.

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 8:30 pm
od Mis.us
díky!!!!

Re: Podtlakové přepínání 4wd

Napsal: čtv zář 23, 2010 8:56 pm
od wlčák
Hmm,to jo,já taky díky tomu přišel na další závadu.....při opravě převodovky v servisu urazili na tom ventilu plastový nátrubek...ucpali ho silikonem a do hadičky narvali šroubek.....já to samozřejmě zjistil až po půl roce když nešlo zařadit předek! Dost krkolomě jsem tam naimplantoval jiný nátrubek a pozapojoval díky zkušenostem zde na fóru podtlaky a těšil se na 4kolku....... :mrgreen: jó prdlajs :cry: Vždy když jsem ji chtěl připojit rachtalo to přes zuby a nešlo přiřadit :? ....Po všech pokusech s membránou a podtlakama jsem věděl že vše funguje tak jak má, jen nezaskočí... :x tak jsem ležel pod subíkem a přemejšlel jak to všechno (diferáky.kardanka,poloosy) funguje za jízdy na za zadek a pak na 4X4 :?: Pak jsem chytil za kardanku a otočil s ní (což samo nemá jít) :cry: koukám kam až se točí....no vida točení končí v kineťáku levého předního kola :idea: = orajbovaný tisícihran na levé poloose-vstup do kineťáku :roll:
Což vlastně nezjistíš pokud nebudeš chtít zařadit předek :shock: Takže díky tomu že nešlo 4X4 jsem zjistil i špatnou poloosu :wink: