Tepelné clony

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

Ta výstelka bude podle mně něco jako klasickej šamot,co se dává do kamen-myslim že ten vytvarovanej děrovanej plíšek polijou (šamotem),nebo tou žáru vzdornou hmotou a zaplácnou druhou půlkou vytvarovanýho plechu,každopádně bejt to tam nemusí,stačí abys tam měl jenom krycí plech bez výstelky na to co píše peple-aby ti necákla voda přímo na litinu,já bejt tebou,vyřešim to jako martin h a udělal bych to z nerezu.Nemusíš to tvarovat z jednoho kusu,ale klidně ze tří a snejtovat.

kryt stojí 1320.-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od covex »

Jo vim, cenu si psal, jenze aktualni kurz Euro ci co se meni a ted za nej chtej 1600,- a kdyz to vidim ze pristi rok to zase bude rezave..Udelam to z nerezu, myslim z jednoho kusu to pujde, jen to nebude samozrejme vytazeny ale jen ohybany, neco bud snytuju nebo sesroubuju.

Povedlo se mi najit ten material, ktery se zrejme pouziva na vystelky - u nas by se to melo dat koupit jako Sibral. Je to vysokoteplotni skelna vata, prodavaj ji i jako "papir" v tloustkach 2-5mm. Jen najit kde.. nejspis nejaky krby/kamna.

Jinak ja mam este nejakej zavit na tech trech prednich sroubech, ty dolni tri na parohach jsou nepouzitelny a pak ty dva vzadu pod motorem jsou +- OK. Funkce toho plechu je mi jasna, ale ta vystelka proc tam je.. no nejak to zkusim uvidime.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

Vystelka tam bude kvuli tej trávě,si teda taky myslim,páč parohy jsou horky nejvíc a taky jsou k zemi nejblíž,jináč ty spodní tři šrouby trpěj nejvíc,proto se vždycky utrhnou-odvrtat vyříznout závit při montáži je dobrý tam dát kvalitní ocelový šrouby M8x1,25 s šestihranou hlavou a namazat grafitkou.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 01, 2010 12:22 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Martinekk »

origo nový kryt mám nemontovaný. Bol veru riadne drahý. Drží tam na troch skrutkách, dve zopodu a jedna spredu. Stačí, 9 je snáď moc... Nedrnčí to.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od covex »

Dnes jsem byl v oblibenem JunkTrade v Liberci za Feronou. Maji tam spoustu ruznych odrezku nerezu i cele tabule. Cena 70Kc/kg (polovicka co nova - tabule 900x660x0.6mm ma asi 2.5kg). Jedina nevyhoda je, ze to maji proste netrideny mix. I nerez ma totiz ruzne parametry a existuji treba vysokoteplotni nerezi coz by se na kryt parohu hodilo, ale clovek to tezko na miste pozna. Nebo ja to teda nepoznam :). Sibral papir 2mm jsem sehnal v kamnarstvi Mach cca 300kc/m2 sirka cca 60cm.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Karel »

Jo jzolační papír to je vono :!:
F L E S I B R E X
Žárovzdorný papír Flesibrex je vyráběn z keramických hlinito-křemičitých vláken Sibral, pojených organickým
pojivem a používá se jako tepelně izolační materiál při teplotách do 1100 °C.
Papír je lehce obrobitelný, přitom dostatečně pevný a je možno jej navíjet na různá potrubí a zakřivené plochy.
Papír se také používá jako tepelně izolační materiál malé toušťky v energetice, strojírenství, hutní výrobě, slévárenství
a elektroprůmyslu. Slouží jako tepelná ochrana při svařování a letování, jako těsnění spár žárovzdorného
zdiva a žárovzdorných konstrukcí, vysokoteplotních agregátů, pro tepelnou izolaci vyzdívek pecí, laboratorních
pecí a domácích elektrospotřebičů.

Objemová hmotnost [kg.m3] 230±50
Tloušťka
[mm]
2/2,5
3/3,5/4
5/6±0,45
Vlhkost [%] 3
Obsah spalit. látek [%] 6
Souč. tepel. vodivosti
[W.m-1.K-1]
400°C 0,11
600°C 0,15
1000°C 0,33
Pevnost v tahu [kPa] 100
Smrštění po tepel. expozici
[%]
4
při 1150°C za 24 hod.
Stupeň hořlavosti B - nesnadno hořlavá
Max. teplota použití [°C1100 .

K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Tuti »

Ohnivzdorný papír jsem použil do nárazníku jako náhradu za originální speciální vatu. Typ neznám - dostal jsem ho od kamnáře. Chvíli vydržel, ale jak se párkrát namočil a vyhřál, načisto se rozdrolil. V krytu parohů by mu možná bylo líp, ale tipuju, že stejně zimu nepřežije.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Lubomír »

páč som už asi tak na piatom Liberku našiel iba zbytky krytu rozvodov a na kolene vyrobil zatial 3 náhrady, dovolujem si ponúknuť osvedčený tvar krytu na plastový kryt rozvodov:
dnes má iba mákokto tento kryt kompletný, takže sa zíde pre všetkých renovátorov zopár kót, jak to má vlastne vyzerať - dôležité sú vzdialenosti otvorov, inak ohyby nie sú kritické.
Celý rozvin som vždy vyrezal flexkou z nerezu 0,8 alebo 1 mm, ohol a viem, že je už nafurt.
Přílohy
kryt_rozvodov_novy.jpg
kryt_rozvodov_novy.jpg (51.71 KiB) Zobrazeno 21498 x
kryt_rozvodov.jpg
kryt_rozvodov.jpg (26.48 KiB) Zobrazeno 21498 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne sob úno 15, 2014 9:06 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od covex »

Vysledek me snahy o vyrobu zjednodussene nahrady krytu parohu:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nutno rici se se nejedna o finalni podobu, ale jakysi mezivysledek. Do finale byla jeste cesta dlouha, nebot, jako ostatne vsechny kryty vyfuku na Liberu, je i tento tvarova silenost, takze sem na nej pak musel vselijak slapat, zvetsovat diry, tu pristrinout tady pak zase jinde a bohuzel i posunout tri nyty abych mohl kryt spravne zešišatět. Vysledek je tak dost hrozny, nebot moje prace s plechem pripomina spis souboj s rozbesnenymi zivly.

Konstrukcne je to z venku 0.6 plech nerez, izolace sibral (pekny humus, jako vsechny izolace ze skelnych vlakem), uvnitr hlinik 0.3. Ten hlinik mi dela trochu starosti, protoze bod tani hliniku je "jen" 660 C a tak si nejsem moc jisty ze tam vydrzi. Nebyt toho ze original kryty vydrzi v cechach nerezave dve zimy, doporucoval bych se na takovoutu vyrobu vykaslat. Kryt totiz jemne vadi v otevreni narazniku (az v krajni poloze), coz uz jsem nemel nervy resit, nicmene jsem zjistil ze presne v tom miste mam naraznik pekne rezavy a loupe se z nej barva. Je tedy vice nez jasne, ze ani puvodni reseni nebylo zrovna idelani, protoze pri bezicim zahratem motoru a otevreni narazniku lak v miste nejbliz k parohum dostava zabrat. Kryt taky precuhuje dolu vic nez origo, snad o nej nebudu drhnout.:) Prijde mi ze ma ovsem tato clona vliv i na zvuk motoru. Z deviti sroubu jsem byl schopen pouzit 4. Nic moc ale lepsi nez puvodni 1. Rozvin muzu poskytnout jen pocatecni, ale jak rikam - snad lepsi nic takoveho nedelat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Tepelné clony

Příspěvek od ulus »

Předem se omlouvám, pokud napíšu něco kacířského, tak mě hned nekamenujte. Tepelný clony z plechu jsem ještě nedělal. Ale co jsme kdysi dělali složitější tvary z plechu, tak jsme prvně dělali šablonu z tvrdého papíru (silná čtvrtka) - ve stylu papírových modelů z ábíčka. Pak se to snadno přenese na plech. Jen je třeba myslet dopředu na to, že plech má větší poloměr ohybu a je silnější - ale u krytů výfuku nevadí, když sem tam bude nějaká škvírka.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od covex »

To sem udelal taky, jenze karton se ohne i tam kde se plech neohne, takze to neni 100%. Krom toho plech se da vytahovat ale papir ne. Bohuzel ty plechy ktere na libero vyfuku jsou maji tak slozity tvar proto, aby se tam skutecne vesli, nezaclaneli, nesnizovali svetlou vysku, nedrnceli - at uz o sebe nebo kuli male tuhosti, nebo aby se nedotykali jinych casti motoru nebo vyfuku kde nemaji.Takze se to moc zjednodusit neda, pokud clovek neco z toho neporusi. V mem pripade se dotyka plech obruby spoje vyfuku mezi parohy a "U" k vlnovci a opre se o nej otevreny naraznik motoru. Uprimne me udivuje jak japonci dovedli uz v roce 90+ navrhnout a vyrobit takove silenosti, ale muze to byt jen mou neznalosti oboru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od michael »

covex píše: Uprimne me udivuje jak japonci dovedli uz v roce 90+ navrhnout a vyrobit takove silenosti, ale muze to byt jen mou neznalosti oboru.
Oni to už vyráběli v roce 1986 :cry:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Lubomír »

nesouhlasil bych, ten žvást bol i na mojom staršom z roku 84...tak to museli vyrábať ešte predtým, ale žiaden div, oni Japončíci predtým robili letecké motory a lietadlá, a tam je takých lisovaných priestorových hlavolamov kopec...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Martin H. »

Chlapi, pokud ten kryt parohů uděláte aspoň trochu podobný tomu původnímu, myslím tím, aby nebyl zbytečně velký a ničeho se nedotýkal, tak se na nějaký izolační papír vyignorujte, je to zbytečnost.

Martin.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Lubomír »

Súhlas, mal som tam ohnutý plech iba tak do "U" na troch skrutkách, (plech pochádzal z vyhodeného krytu od vany z kúpelne) a jazdilo sa v pohode, žiadny papier ma netrápil, ide o krytie proti striekajúcej vode na rozpálenú liatinu, to neznáša rada a odvďačí sa puklinou, naopak, tam, kde ten plech bol, bol stav zberača (parohu) vcelku dobrý, žiadne trhliny a netesnosti.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Lubomír »

Tak, pri príležitosti GO výfukového systému som sa rozlúčil aj so zbytkami výstelky odklápacieho nárazníka - takto
Obrázek
je to kus takej hrubej tkaniny - asi to bude nejaká izolačná sklo- alebo sibral- alebo dokonca azbestozmesová tkanina, upevnenie - tie tyčky sú v háji, tak tam prišiel drát a pliešky a prestriekať teploodolným sprejom do 600stupňov a je to skoro lepšie ako to pôvodné čudo s hliníkovou fóliou. Životnosť ukáže čas...teda zimy a sol....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Tepelné clony

Příspěvek od artvandal »

vypada to dobre, taky se ted na neco podobnyho chystam, dobra insiprace...
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

použil jsem alobal,ale ten je jak píše Lubomír na nic takže:

za 1800,- jsem koupil výplň novou a je pokoj :-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 8:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Lubomír »

no, a práve "šustění" alobalu som sa chcel vyhnúť, ono aj na soli je to s ním na trvanlivosti asi krátká historka, ale zas je to vcelku "levná oudržba".
Ale píšem pre ty drátky - držáky: nepovažoval som za vhodné zvárať na tom plechu, prepálilo by sa to, je dost tenký, nárazník je z viac vrstiev, korózia by si ho vzala aj v tých zváraných miestach a nemal som politickú vôlu ho rozoberať vtedy, takže dráty a plechy a je to f poho...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od vojta »

právě dělám na cloně na koncovýý díl výfuku...mám 0.5 nerez, myslíte že je to dostatečná tloušťka? - nad vlnovcem sem to bral že to je lepší než nic..ale u toho velkého kusu mám trochu strach...dík
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Odpovědět