Stránka 1 z 7
Tepelné clony
Napsal: pát říj 05, 2007 9:21 am
od Karel
Napsal: pát říj 05, 2007 11:47 am
od ix
k čemu je to dobrý? něco kolem vejfuku?
Napsal: pát říj 05, 2007 11:54 am
od Karel
ix píše:kolem vejfuku
Ano,ano
máš bod
To je to tam proto,aby sálající teplo z tlumiče výfuku,katalyzátoru,vlnovce a potrubí nezapálilo auto.
K.
Napsal: pát říj 05, 2007 12:09 pm
od ix
takže to budu potřebovat. na kolik to vyjde?
Napsal: pát říj 05, 2007 12:50 pm
od Karel
ix píše:takže to budu potřebovat. na kolik to vyjde?
Nó, nic móóc, asi jako lepší dovolená
K.
Napsal: pát říj 05, 2007 1:31 pm
od ix
levněji to pořešit nejde?
Napsal: pát říj 05, 2007 1:46 pm
od Karel
ix píše:levněji to pořešit nejde?
Ale ano
Pokud jsi mimořádně zručný, a máš odpovídající dílenské vybavení
tak je to hračka.Tabule nerez plechu asi za 1.500,- nó a trocha tý práce...
K.
Napsal: pát říj 05, 2007 2:44 pm
od peple
Jaká je povrchová úprava originálu?
Napsal: pát říj 05, 2007 3:19 pm
od Karel
Lehký nástřik stříbrnou barvou, asi jako používají výrobci plechařiny transportní černá-šedá,atd.
Doplníl jsem to žáruvzdornou stříbřenkou celkem rychle schnoucí
tak uvidíme po čase...
K.
Napsal: pát říj 05, 2007 8:08 pm
od dědek
Jó tepelný štíty- to je problém i u raketoplánu Columbia natož pak Libero. Ale nějaký čas poslouží i homodomo vyrobené štíty z duralového plechu. Lepší se s ním pracuje, dá se snadněji "ukrást " a stačí i šablona plechu na střechu. Ale jezdit bez odfiltrování přímého žáru z výfuku na podlahu karoserie, motorového prostoru a i zadního nárazníku je cesta do pekel. ( Vozil bych aspoň 5-ti kilová hasičák a pořádnou deku.) Dědek |
Napsal: sob říj 06, 2007 12:59 pm
od Martin H.
Karle, tenhle luxus jsem si dovolil před pár lety také. Všechny štíty úplně nové. Po třech zimách byly v řiti. Moje rada než to namontuješ. Nech to nahliníkovat.
Martin.
Napsal: sob říj 06, 2007 3:34 pm
od Karel
Martin H. píše: Nech to nahliníkovat.
Dík, rád bych. Ale...Kdysi dávno,když ještě existoval v Děčíně FEROX tak
něco pokovit,
cokoliv kovového svařit nebyl problém tito "klucí" byli fakt mistři ve svém oboru.Co se týká ochrany výfuku/u nás i plechů okolo/ tak neexituje 100% ochrana
Jediný vhodný a dosažitelný je nerez plech jakosti např. 17349 a v cizině jako 1.4404 nebo 316L. Povrchová ochrana stříkáním kovem a to jak plamenem, tak el.obloukem je spíš ochrana kroti korozi např. součástky námořních lodí,mostní konstrukce, stožáry atd. A to nejdůležitější nakonec
pokovený povrch se musí "uzavřít" speciální barvou
Takže shrnuto: já jsem stříbřenkou pouze prodloužil životnost plechů okolo výfuku, lepší dosažitelné řešení neznám
A v praxi
která firma dá záruku na takto ošetřený povrch těch plechů třeba 5 let a jak tu záruku pak uplatníš
Máš - li konkrétní skušenosti s konkrétní firmou a za kolik :?:tak se s námi o to poděl,rád to příště využiji.
K.
Napsal: ned říj 07, 2007 9:41 am
od Karel
Napsal: ned říj 07, 2007 7:04 pm
od Martin H.
Moje konkrétní skušenost je ta, že ani stříbřenka životnost těchto dílů o moc neprodlouží a proto jak správně radíš jsem zvolil variantu 17...
To je ovšem pro velkou většinu majitelů Liber neuskutečnitelné. U pár aut jsem viděl štíty tvarově maximálně zjednodušené a udělané z toho, co dům dal - hliník, pozink. Tato varianta je celkem schůdná, ale štíty je třeba nechat vyrobit už v době, kdy je ještě podle čeho, potom se ten tvar a velikost určuje velmi špatně. No holt je to jedna z několika Achilových pat tohoto milovaného pekáče a každý se s tím musí poprat sám podle svých možností.
Martin.
Napsal: ned říj 07, 2007 8:06 pm
od peple
No já mám pocit že má Karel při jeho ježdění a pečlivosti minimálně na dalších čtrnáct let pokoj...
To už se ale benzín bude prodávat jenom v lékárnách za 10euro litr
A tady jeden duhovej z Japonska.. až na tu značku
Napsal: úte říj 09, 2007 6:51 pm
od Polevoj
O vikendu jsem menil vyfuk a opravoval clony a musim rict, ze to byla opravdu skvela prace
. Skoncil jsem v nedeli v 11 vecer
Bez sveho sikovneho tchana, ktery svaroval az jiskry litaly, bych to asi nedokazal...
Takhle vypadala clona tlumice po vymontovani
A takhle po narocne rekonstrukci
A takhle to vypada cele dohromady
Napsal: pát říj 26, 2007 1:18 pm
od peple
Od Karla jsem dostal starý tepelný štíty výfuku a rozhodl se je zrenovovat(kdybych renovolal ty svoje tak se dlouho neprojedu). Vypadalo to všechno podobně jako u Polevoje.
Použitej plech jako u originálu 0,5mm a snaha aby kryty vypadaly jako originál.
Celej proces sem nefotil, ale konečnej výsledek je dole. Nejdůležitější je povrchová úprava protože když zrovna neděláte z nerezu tak se vám do roka a do dne plechy znovu rozpadnou.
Takže jediná povrchovka co za něco stojí je
"ŠOPOVÁNÍ". Já vše nechal udělat ve firmě
Tybeko 97sro ve Smržovce u Jablonce na doporučení kamaráda co má našopovanej vejfuk a už několikátou zimu je vše OK. Nejdřív ale předchází pískování a to některý místa zasažený korozí nemusej vydržet, takže je potřeba všechno předem vyřezat a vyvařit. U 0,5ky neprofilovanýho plechu by byl průšvih, protože pískování je mrcha a když to někdo dělá bez citu tak může plech zprohejbat. Tady u těch dílů to ale dopadlo dobře. Po našopování hliníkem je povrch hrubej.
No a nakonec cena za pískování a šopování všech dílů - 700kč (bez DPH
)
Čekací lhůta 10 pracovních dnů
U spodního krytu je patrno jak opískování "sežralo" orezlý okraje průduchů, ale to mi neva.
Napsal: pát říj 26, 2007 2:16 pm
od Karel
peple píše:tepelný štíty výfuku a rozhodl se je zrenovovat
A mistr by řekl...
Nó zřejmě dobrej oddíl
napiš ho do druhýho družstva
K.
Napsal: pát říj 26, 2007 8:04 pm
od Polevoj
Jo, jo, sopovani je nejlepsi, ale prave kvuli te obave z piskovani (respektive z toho, co po nem z clony zbyde) jsem nakonec zvolil obycejny nastrik.
Jinak tvoje clony vypadaji jako nove
Napsal: pon pro 17, 2007 8:36 pm
od hejtmos
bez tepelny clony je jízda hazard ?? mam ji taky schnilou a když už to mám vyxkuchany musím to taky nějak posmrkat ¨? nebo spíš musí to tam asi určitě bejt že !!!??