Tepelné clony

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Odpovědět
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Tepelné clony

Příspěvek od dědek »

Rok výroby 1999 ? To máš úplně nejmladší Libero v Čechách a asi i v Německu. Zatím jsem se setkal vyjimečně 1998 a jinak 1997 a starší. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Jarda »

pravděpodobně vyrobeno 1998 a uvedeno do provozu 1999
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

Do provozu uvedeno 99,r.v neznámý,ale vim že díly jsou ze srpna 97
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát zář 10, 2010 9:18 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re:

Příspěvek od Mis.us »

Martin H. píše:Pokud je toto "pozadí" identické s tím se kterým jsi projel ty jižní kraje, tak ti musím závidět tvého anděla strážného, neb kromě jednoho malého plechu který trochu chrání před sálavým teplem rozdělovač, tam nemáš ani jeden tepelný štít!!! :shock: No, a jezdi s autem v takovéto "úpravě", zvlášť po cizině, je podle mě silně adranalinová záležitost. Mrkni se na fotky tady na fóru a něco si tam namontuj, bo auta hoří celkem rychle. :evil:

Martin.
Otec na svym druhym liberku (starší typ) neměl tepelný clony celejch 6let:-) neni to zas taková tragédie,když to tam neni...;) mně osobně se to zdá,že ta věc tam bejt může,i nemusí.....jináč vás vítám a doufám že mně uvítáte v dobrym:-)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob úno 26, 2011 12:21 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od peple »

Mis.us píše:jináč vás vítám a doufám že mně uvítáte v dobrym:-)
Taky tě tu vítám.
A aby se tu tvůj "Libero-příběh" časem neztratil mezi tepelnejma clonama, založ si klidně svojí prezentaci na Naše vozy, vozítka...
Už jsem netrpělivej :) a taky se blíží sraz...
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od Martin H. »

Svůj názor na absenci tepelných štítů určitě nehodlám změnit. Když jsem před lety kupoval první Libero, štíty chyběly a od sálavého tepla byla úplně pokroucená hlava rozdělovače a kryt rozvodového řemene. Bylo by určitě zajímavé změřit teplotu v motorovém prostoru, když je venku tak 30 ve stínu a teplota vzduchu nad vozovkou 60. :roll:

Martin.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

peple píše:
Mis.us píše:jináč vás vítám a doufám že mně uvítáte v dobrym:-)
Taky tě tu vítám.
A aby se tu tvůj "Libero-příběh" časem neztratil mezi tepelnejma clonama, založ si klidně svojí prezentaci na Naše vozy, vozítka...
Už jsem netrpělivej :) a taky se blíží sraz...
jo,jo..To přesně chci udělat:-D auto budu mít tak za dva měsíce hotový,pak přiložim i fota :wink:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od Mis.us »

Martin H. píše:Svůj názor na absenci tepelných štítů určitě nehodlám změnit. Když jsem před lety kupoval první Libero, štíty chyběly a od sálavého tepla byla úplně pokroucená hlava rozdělovače a kryt rozvodového řemene. Bylo by určitě zajímavé změřit teplotu v motorovém prostoru, když je venku tak 30 ve stínu a teplota vzduchu nad vozovkou 60. :roll:

Martin.
Tak bud jinná teplota vejfukovejch plynů,nebo nevim,měl si tam origo komplet vefuk? :roll:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od dědek »

No, nevím. Už o starším jsem psal , jak jsem v létě málem "uvařil kapra v igelitce vzadu v nákladovém prostoru nad motorem a na novém mám takovou rádoby hliníkovou tepelnou ochranu. A že je kolem motoru pěkné "peklo" svědčí i to, že ačkoliv je venku kolem nuly , když přijedu dejme tomu z 30ti km vzdálenosti , tak za chvilku slyším jak si i dvakrát až třikrát sepne ventilátor chlazení výfuku. Víčko rozdělovače a indučka by měly být aspoň trochu tepelně odstíněné , jinak hrozí jejich destrukce. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od veros »

Nějaké tepelné štíty jsme sice měli, ale přesto se nám víčko rozdělovače rozteklo (v Rumunsku). To rozteklé nafocené nemám, ale na to druhé jsme dojeli zpátky. (za mohutného prolévání vodou).

--V
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od Martin H. »

Pro Mis.us. Jo, byl tam origo véfuk. Dědek má pravdu, obal indučky byl v řiti taky.

Martin.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: KCE a jeho vozitko

Příspěvek od Tuti »

Tepelné štíty jsou důležité, i když připouštím, že za určitých okolností můžeš dlouhá léta jezdit bez nich a nic se neděje. Při "normální" jízdě kolem motoru proudí vzduch a stíhá ho ještě jakž takž ochladit. Ale když pak šplháš někde v horách na jedničku nebo na dvojku serpentýnama nahoru, motor táhne na plný výkon a přitom jedeš krokem ... a ještě k tomu je 30° ve stínu, to už je jiná. Navíc kryty chrání výfuk před prudkými změnami teploty .. když na rozpálený cáká voda, moc mu to nesvědčí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od peple »

Debata o tepelných clonách přesunuta z topic "KCE a jeho vozitko" sem...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

u staršího libera je indučka celkem daleko vejfukovýho potrubí,u novýho je zabalená v plastu a je blízko,tak tam to určitě hrozí,jináč je pravda,že když se někde šouráš do kopce,tak se to nemá jak chladit,myslel sem to spíš,tak,že auto je používaný často,ale ne extrém zátěž.prostě to tam patří.Japončíci nedávaj na auta něco jen tak pro nic,za nic :wink: peace
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 1:56 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od kce »

Debata o tepelných clonách přesunuta z topic "KCE a jeho vozitko" sem...
dik;)

takhle alespon poslouzi i jinym prichozim, v diskuzi o vozitku, ktere tepelne clony ani nema, by toto tema hledal malokdo :D
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od michael »

[quote="Mis.us"]Do provozu uvedeno 02,r.v 01/99...vim o tom,že mám nejmladší:-)

Chudák auto, takové mladé a oprav víc než na mém r.v. 87 :roll:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Jaroslav Manych
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
Bydliště: Náchod

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Jaroslav Manych »

Pustil jsem se do oprav tepelných clon. Jediné s čím si nyní zatím nevím rady ja obal katalyzátoru, který katalyzátor skoro opouští. Netučíte, kde by se tento kabátek pro katalyzátor nechal sehnat. Ještě bych potřeboval sehnat nejakou náhradu za tepelně-izolační výplň, která byla pod tepelnou clonou u výfukového potrubí vývodu přímo z motoru.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od covex »

Jaroslav Manych píše:Pustil jsem se do oprav tepelných clon. Jediné s čím si nyní zatím nevím rady ja obal katalyzátoru, který katalyzátor skoro opouští. Netučíte, kde by se tento kabátek pro katalyzátor nechal sehnat. Ještě bych potřeboval sehnat nejakou náhradu za tepelně-izolační výplň, která byla pod tepelnou clonou u výfukového potrubí vývodu přímo z motoru.
O katalyzator psal peple u jeho pelebusu - odstraneni tech clon by zasadne nemelo nicemu vadit. Podle me tam jsou proto, ze katalyzator pracuje az pri vysokych teplotach (300?) a cim drive se zahreje, tim lepe. Krom toho by materialu katalyzatoru nemuselo delat dobre, kdyz ho pri tehle teplote pocaka studena voda.

Co se tyce te tepelne izolacni vyplne, tak to nevi o cem je rec. O zadne izolacni vyplni pod tepelnou clonou vyfuku nevim. Jedina o ktere vim je ta v zadnim narazniku. Kde to presne ma byt? Myslis tam jak jsou parohy? Tam mam jen tepelnou clonu, vypln zadnou..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Jaroslav Manych
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
Bydliště: Náchod

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Jaroslav Manych »

covex píše:
Jaroslav Manych píše:Pustil jsem se do oprav tepelných clon. Jediné s čím si nyní zatím nevím rady ja obal katalyzátoru, který katalyzátor skoro opouští. Netučíte, kde by se tento kabátek pro katalyzátor nechal sehnat. Ještě bych potřeboval sehnat nejakou náhradu za tepelně-izolační výplň, která byla pod tepelnou clonou u výfukového potrubí vývodu přímo z motoru.
O katalyzator psal peple u jeho pelebusu - odstraneni tech clon by zasadne nemelo nicemu vadit. Podle me tam jsou proto, ze katalyzator pracuje az pri vysokych teplotach (300?) a cim drive se zahreje, tim lepe. Krom toho by materialu katalyzatoru nemuselo delat dobre, kdyz ho pri tehle teplote pocaka studena voda.

Co se tyce te tepelne izolacni vyplne, tak to nevi o cem je rec. O zadne izolacni vyplni pod tepelnou clonou vyfuku nevim. Jedina o ktere vim je ta v zadnim narazniku. Kde to presne ma byt? Myslis tam jak jsou parohy? Tam mam jen tepelnou clonu, vypln zadnou..
Myslim přesně ty parohy. Když jsem sundal skoro rozsypaný kryt, tak mi z něj vypadaly zbytky rozpadajícíhose čehosi. Vypadalo to jako tenký karton z jedné strany bílé s malými tečkami a z druhé strany skoro jako smirek, jen ne tak drsný.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od peple »

Plechovej kryt svodů co drží na devíti šroubech sem taky opravoval, ale žádnou izolaci pod ním nenašel a tudíž tam žádnou nedal.
Katalyzátor mněl pod plechovým obalem takovou skelnou vatu či co... Jezdím bez ní - spotřeba je stejná :wink:
Odpovědět