Stránka 6 z 7

Re: Tepelné clony

Napsal: sob srp 28, 2010 7:37 pm
od Mis.us
Ta výstelka bude podle mně něco jako klasickej šamot,co se dává do kamen-myslim že ten vytvarovanej děrovanej plíšek polijou (šamotem),nebo tou žáru vzdornou hmotou a zaplácnou druhou půlkou vytvarovanýho plechu,každopádně bejt to tam nemusí,stačí abys tam měl jenom krycí plech bez výstelky na to co píše peple-aby ti necákla voda přímo na litinu,já bejt tebou,vyřešim to jako martin h a udělal bych to z nerezu.Nemusíš to tvarovat z jednoho kusu,ale klidně ze tří a snejtovat.

kryt stojí 1320.-

Re: Tepelné clony

Napsal: ned srp 29, 2010 10:47 am
od covex
Jo vim, cenu si psal, jenze aktualni kurz Euro ci co se meni a ted za nej chtej 1600,- a kdyz to vidim ze pristi rok to zase bude rezave..Udelam to z nerezu, myslim z jednoho kusu to pujde, jen to nebude samozrejme vytazeny ale jen ohybany, neco bud snytuju nebo sesroubuju.

Povedlo se mi najit ten material, ktery se zrejme pouziva na vystelky - u nas by se to melo dat koupit jako Sibral. Je to vysokoteplotni skelna vata, prodavaj ji i jako "papir" v tloustkach 2-5mm. Jen najit kde.. nejspis nejaky krby/kamna.

Jinak ja mam este nejakej zavit na tech trech prednich sroubech, ty dolni tri na parohach jsou nepouzitelny a pak ty dva vzadu pod motorem jsou +- OK. Funkce toho plechu je mi jasna, ale ta vystelka proc tam je.. no nejak to zkusim uvidime.

Re: Tepelné clony

Napsal: ned srp 29, 2010 1:14 pm
od Mis.us
Vystelka tam bude kvuli tej trávě,si teda taky myslim,páč parohy jsou horky nejvíc a taky jsou k zemi nejblíž,jináč ty spodní tři šrouby trpěj nejvíc,proto se vždycky utrhnou-odvrtat vyříznout závit při montáži je dobrý tam dát kvalitní ocelový šrouby M8x1,25 s šestihranou hlavou a namazat grafitkou.

Re: Tepelné clony

Napsal: ned srp 29, 2010 1:36 pm
od Martinekk
origo nový kryt mám nemontovaný. Bol veru riadne drahý. Drží tam na troch skrutkách, dve zopodu a jedna spredu. Stačí, 9 je snáď moc... Nedrnčí to.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon srp 30, 2010 12:50 pm
od covex
Dnes jsem byl v oblibenem JunkTrade v Liberci za Feronou. Maji tam spoustu ruznych odrezku nerezu i cele tabule. Cena 70Kc/kg (polovicka co nova - tabule 900x660x0.6mm ma asi 2.5kg). Jedina nevyhoda je, ze to maji proste netrideny mix. I nerez ma totiz ruzne parametry a existuji treba vysokoteplotni nerezi coz by se na kryt parohu hodilo, ale clovek to tezko na miste pozna. Nebo ja to teda nepoznam :). Sibral papir 2mm jsem sehnal v kamnarstvi Mach cca 300kc/m2 sirka cca 60cm.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon srp 30, 2010 1:09 pm
od Karel
Jo jzolační papír to je vono :!:
F L E S I B R E X
Žárovzdorný papír Flesibrex je vyráběn z keramických hlinito-křemičitých vláken Sibral, pojených organickým
pojivem a používá se jako tepelně izolační materiál při teplotách do 1100 °C.
Papír je lehce obrobitelný, přitom dostatečně pevný a je možno jej navíjet na různá potrubí a zakřivené plochy.
Papír se také používá jako tepelně izolační materiál malé toušťky v energetice, strojírenství, hutní výrobě, slévárenství
a elektroprůmyslu. Slouží jako tepelná ochrana při svařování a letování, jako těsnění spár žárovzdorného
zdiva a žárovzdorných konstrukcí, vysokoteplotních agregátů, pro tepelnou izolaci vyzdívek pecí, laboratorních
pecí a domácích elektrospotřebičů.

Objemová hmotnost [kg.m3] 230±50
Tloušťka
[mm]
2/2,5
3/3,5/4
5/6±0,45
Vlhkost [%] 3
Obsah spalit. látek [%] 6
Souč. tepel. vodivosti
[W.m-1.K-1]
400°C 0,11
600°C 0,15
1000°C 0,33
Pevnost v tahu [kPa] 100
Smrštění po tepel. expozici
[%]
4
při 1150°C za 24 hod.
Stupeň hořlavosti B - nesnadno hořlavá
Max. teplota použití [°C1100 .

K.
:D

Re: Tepelné clony

Napsal: pon srp 30, 2010 5:22 pm
od Tuti
Ohnivzdorný papír jsem použil do nárazníku jako náhradu za originální speciální vatu. Typ neznám - dostal jsem ho od kamnáře. Chvíli vydržel, ale jak se párkrát namočil a vyhřál, načisto se rozdrolil. V krytu parohů by mu možná bylo líp, ale tipuju, že stejně zimu nepřežije.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon srp 30, 2010 8:46 pm
od Lubomír
páč som už asi tak na piatom Liberku našiel iba zbytky krytu rozvodov a na kolene vyrobil zatial 3 náhrady, dovolujem si ponúknuť osvedčený tvar krytu na plastový kryt rozvodov:
dnes má iba mákokto tento kryt kompletný, takže sa zíde pre všetkých renovátorov zopár kót, jak to má vlastne vyzerať - dôležité sú vzdialenosti otvorov, inak ohyby nie sú kritické.
Celý rozvin som vždy vyrezal flexkou z nerezu 0,8 alebo 1 mm, ohol a viem, že je už nafurt.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř zář 01, 2010 5:43 pm
od covex
Vysledek me snahy o vyrobu zjednodussene nahrady krytu parohu:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nutno rici se se nejedna o finalni podobu, ale jakysi mezivysledek. Do finale byla jeste cesta dlouha, nebot, jako ostatne vsechny kryty vyfuku na Liberu, je i tento tvarova silenost, takze sem na nej pak musel vselijak slapat, zvetsovat diry, tu pristrinout tady pak zase jinde a bohuzel i posunout tri nyty abych mohl kryt spravne zešišatět. Vysledek je tak dost hrozny, nebot moje prace s plechem pripomina spis souboj s rozbesnenymi zivly.

Konstrukcne je to z venku 0.6 plech nerez, izolace sibral (pekny humus, jako vsechny izolace ze skelnych vlakem), uvnitr hlinik 0.3. Ten hlinik mi dela trochu starosti, protoze bod tani hliniku je "jen" 660 C a tak si nejsem moc jisty ze tam vydrzi. Nebyt toho ze original kryty vydrzi v cechach nerezave dve zimy, doporucoval bych se na takovoutu vyrobu vykaslat. Kryt totiz jemne vadi v otevreni narazniku (az v krajni poloze), coz uz jsem nemel nervy resit, nicmene jsem zjistil ze presne v tom miste mam naraznik pekne rezavy a loupe se z nej barva. Je tedy vice nez jasne, ze ani puvodni reseni nebylo zrovna idelani, protoze pri bezicim zahratem motoru a otevreni narazniku lak v miste nejbliz k parohum dostava zabrat. Kryt taky precuhuje dolu vic nez origo, snad o nej nebudu drhnout.:) Prijde mi ze ma ovsem tato clona vliv i na zvuk motoru. Z deviti sroubu jsem byl schopen pouzit 4. Nic moc ale lepsi nez puvodni 1. Rozvin muzu poskytnout jen pocatecni, ale jak rikam - snad lepsi nic takoveho nedelat.

Re: Tepelné clony

Napsal: čtv zář 02, 2010 7:16 am
od ulus
Předem se omlouvám, pokud napíšu něco kacířského, tak mě hned nekamenujte. Tepelný clony z plechu jsem ještě nedělal. Ale co jsme kdysi dělali složitější tvary z plechu, tak jsme prvně dělali šablonu z tvrdého papíru (silná čtvrtka) - ve stylu papírových modelů z ábíčka. Pak se to snadno přenese na plech. Jen je třeba myslet dopředu na to, že plech má větší poloměr ohybu a je silnější - ale u krytů výfuku nevadí, když sem tam bude nějaká škvírka.

Re: Tepelné clony

Napsal: čtv zář 02, 2010 12:41 pm
od covex
To sem udelal taky, jenze karton se ohne i tam kde se plech neohne, takze to neni 100%. Krom toho plech se da vytahovat ale papir ne. Bohuzel ty plechy ktere na libero vyfuku jsou maji tak slozity tvar proto, aby se tam skutecne vesli, nezaclaneli, nesnizovali svetlou vysku, nedrnceli - at uz o sebe nebo kuli male tuhosti, nebo aby se nedotykali jinych casti motoru nebo vyfuku kde nemaji.Takze se to moc zjednodusit neda, pokud clovek neco z toho neporusi. V mem pripade se dotyka plech obruby spoje vyfuku mezi parohy a "U" k vlnovci a opre se o nej otevreny naraznik motoru. Uprimne me udivuje jak japonci dovedli uz v roce 90+ navrhnout a vyrobit takove silenosti, ale muze to byt jen mou neznalosti oboru.

Re: Tepelné clony

Napsal: čtv zář 02, 2010 8:24 pm
od michael
covex píše: Uprimne me udivuje jak japonci dovedli uz v roce 90+ navrhnout a vyrobit takove silenosti, ale muze to byt jen mou neznalosti oboru.
Oni to už vyráběli v roce 1986 :cry:

Re: Tepelné clony

Napsal: čtv zář 02, 2010 8:27 pm
od Lubomír
nesouhlasil bych, ten žvást bol i na mojom staršom z roku 84...tak to museli vyrábať ešte predtým, ale žiaden div, oni Japončíci predtým robili letecké motory a lietadlá, a tam je takých lisovaných priestorových hlavolamov kopec...

Re: Tepelné clony

Napsal: pon zář 06, 2010 4:22 pm
od Martin H.
Chlapi, pokud ten kryt parohů uděláte aspoň trochu podobný tomu původnímu, myslím tím, aby nebyl zbytečně velký a ničeho se nedotýkal, tak se na nějaký izolační papír vyignorujte, je to zbytečnost.

Martin.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon zář 06, 2010 7:14 pm
od Lubomír
Súhlas, mal som tam ohnutý plech iba tak do "U" na troch skrutkách, (plech pochádzal z vyhodeného krytu od vany z kúpelne) a jazdilo sa v pohode, žiadny papier ma netrápil, ide o krytie proti striekajúcej vode na rozpálenú liatinu, to neznáša rada a odvďačí sa puklinou, naopak, tam, kde ten plech bol, bol stav zberača (parohu) vcelku dobrý, žiadne trhliny a netesnosti.

Re: Tepelné clony

Napsal: úte zář 07, 2010 8:14 pm
od Lubomír
Tak, pri príležitosti GO výfukového systému som sa rozlúčil aj so zbytkami výstelky odklápacieho nárazníka - takto
Obrázek
je to kus takej hrubej tkaniny - asi to bude nejaká izolačná sklo- alebo sibral- alebo dokonca azbestozmesová tkanina, upevnenie - tie tyčky sú v háji, tak tam prišiel drát a pliešky a prestriekať teploodolným sprejom do 600stupňov a je to skoro lepšie ako to pôvodné čudo s hliníkovou fóliou. Životnosť ukáže čas...teda zimy a sol....

Re: Tepelné clony

Napsal: stř zář 08, 2010 12:22 pm
od artvandal
vypada to dobre, taky se ted na neco podobnyho chystam, dobra insiprace...

Re: Tepelné clony

Napsal: úte říj 12, 2010 8:56 am
od Mis.us
použil jsem alobal,ale ten je jak píše Lubomír na nic takže:

za 1800,- jsem koupil výplň novou a je pokoj :-)

Re: Tepelné clony

Napsal: úte říj 12, 2010 6:50 pm
od Lubomír
no, a práve "šustění" alobalu som sa chcel vyhnúť, ono aj na soli je to s ním na trvanlivosti asi krátká historka, ale zas je to vcelku "levná oudržba".
Ale píšem pre ty drátky - držáky: nepovažoval som za vhodné zvárať na tom plechu, prepálilo by sa to, je dost tenký, nárazník je z viac vrstiev, korózia by si ho vzala aj v tých zváraných miestach a nemal som politickú vôlu ho rozoberať vtedy, takže dráty a plechy a je to f poho...

Re: Tepelné clony

Napsal: úte čer 14, 2011 6:06 pm
od vojta
právě dělám na cloně na koncovýý díl výfuku...mám 0.5 nerez, myslíte že je to dostatečná tloušťka? - nad vlnovcem sem to bral že to je lepší než nic..ale u toho velkého kusu mám trochu strach...dík