Stránka 4 z 7

Re: Tepelné clony

Napsal: pon lis 03, 2008 3:51 pm
od Martinekk
Na staršom bola fakt nejaká taká látka, asi azbestová, prinitovaná ku krytu zvodov. Ale po tých rokoch veľmi rada odhrdzavie preč a málokto vie, že to tam vôbec bolo. Nemusí to tam byť, kryt zvodov stačí vyrobiť z kusu ľubovoľného plechu...
Obl katalizátora sa rozpadol aj mne, respektíve všetri asi tri, či koľko ich tm presne je. Ten posledný je nerezový. Po ošúpaní (ako cibuľa :lol: ) jazdím ďalej... Výfuk sa v trebárs pri jazde hore kopcom a veľkom zaťažení zohrieva na takú teplotu, že svieti na bledočerveno.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon lis 03, 2008 6:52 pm
od Jaroslav Manych
DD, náhradu za tu izolaci jsem už našel u firmy v našem kraji, jedná se o žárovzdorný papír FLESIBREX tl. 2mm výrobce hobra.cz. Cena 150,- Kč za m2. Tak uvidíme po montáži, jak dlouho tam vydrží.
Co se týče toho obalu katalyzátoru, asi se budu muset pokusit sehnat šikovného klempíře, který by mi nějaký kabátek, třebas i hranatější pro něj vytvořil.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon lis 03, 2008 7:21 pm
od Tuti
Jako žáruodolnou vrstvu s úspěchem používám laminovací skelnou tkaninu, která se dá za pár šupů koupit např. v prodejnách barev. Součástí krytu parohů je opravdu nějaká vložka, ale azbest to kvůli ekologii asi nebude. Mimochodem speciálně tenhle kryt nahlodal moji dosud skálopevnou víru v originální náhradní díly. Kupoval jsem nový loni na jaře, když jsem měnil parohy .. a nedávno jsem zjistil, že už v něm liška kolem šroubu zase prožrala díru. A zmiňovaná vložka se taky úspěšně rozpadá.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon lis 03, 2008 11:14 pm
od Lubomír
Tak potvrdím, že na parohoch je vnútri krytu nejaký izolačný materiál, zatial som ho nenapodobnil ničím, ale mám pár tipov:
-raz sme rozoberali starú mikrovlnku, a vnútri je asi pre odtienenie tenučký nerezový plech, ktorý by sa na tienenie horúčavy určite hodil, lebo sa dobre tvaruje, a má ešte aj prelisy na vystuženie. Som odhodlaný ho použiť pri najbližšej oprave
-na Dědekovem starším sme našli v priestore krytu parohov stočený plech asi z bubna automatickej pračky - mal otvory a vcelku dobre zakrýval parohy, a pritom ich aj vetral, no celkom inšpiratívne riešenie, hlavne bránil stekaniu oleja spod krytu ventilov priamo na parohy, ale olej sa pekne pražil na povrchu plechu a autíčko nemalo snahu horieť, len smrdelo spáleným olejom.
-kto si spomenie, ako vyzeral samopal v ruke jána žižku, aj ten mal okolo hlavne taký dierkovaný kryt, aby nepálil asi - tak nejak môže vypadať aj obalený kaťák :roll: a výfuky enduro-motoriek to vlastne majú dodnes vo výbave také ozdoby ...
Nerezplech je vhodný z hladiska životnosti, ale aj má horšiu tepelnú vodivosť, a pritom sa dá tvarovať i zvariť, tie origoplechy spapká korózia velmi ochotne, ono je to vlastne žiarová vysokorýchlostná korózia, nepomáha ani šopování, prvé idú otvory pre nity, potom okolo šroubov a a tie žalostné zbytky už tá výplň neudrží pohromade...
Záver: nerez, priatelia, nerez to istí...Potvrdí vám to nerezový sudruhJánošík v Terchovej, netrpí na koróziu. Bol som sa ho spýtať.

Re: Tepelné clony

Napsal: úte lis 04, 2008 12:21 pm
od peple
Šopování není všelék a finančně(co se týká výdrže) vychází přijatelně. Nerez je podstatně dražší a né každej zozebírá mikrovlnku :lol:
A proboha - cpát na fórum obrázky o rozlišení 1920px × 2560px to je fakt maso... upraveno P.

Re: Tepelné clony

Napsal: úte lis 04, 2008 6:18 pm
od Lubomír
díky za úpravu fotky, nejak som to tentokrát v zápale boja neodhadol, obyčajne to prechrúmem na inú velkosť.
No a mikrovlniek a práčok sa na sídlisku obyčajne nájde aj pár, ale naši tunajší tmavší spoluobčania ich radi privatizujú jednoduchým zberom na vozík zapriahnutý za opel, škodivky už prestali používať, aj žiguláky vyšli u nich z módy, tak dobre ten zber vynáša, takže si treba niekedy ten zdroj vzácneho nerezu vystriehnuť ešte kým prídu :mrgreen:

Re: Tepelné clony

Napsal: úte lis 04, 2008 7:02 pm
od Martin H.
Poku bych měl na výběr, nákup nových orginálních tepelných clon, nebo si je nechat někým kdo to umí vyrobit z nerezu, volím variantu č. dvě. Když jsem před lety renovoval své první Libero, tak jsem musel koupit kompletně všechny clony, protože tam z těch původních prakticky nic nezbylo. Dodnes si velmi dobře pamatuju, jak jsem se divil té závratné ceně, těch pár plechů. Po dvou zimách byly v (však víte) a já je dělal nové a nerezový tlumič k tomu. U novějšího jsem v rámci akce "polévání živou vodou" ty clony vyrobil z nerezu raději hned a mám zatím klid. Jenom čekám, kdy se podělá tlumič, ten je zatím orginál a už pomalu dosluhuje.

Martin.

Re: Tepelné clony

Napsal: pát dub 10, 2009 12:09 am
od lubson
Levná tepelná clona, která přežije všechny Liberka !!
Já jsem svou tepelnou clonu vyrobil z nerez plechu tl. 0,8 mm. Tady je foto toho nerez krytu. Bohužel ta složitější a pracnější část je vzadu a není na fotce vidět. Ten kryt má dost málo vůle okolo sebe, místama od výfuku nebo od motoru jej dělí jen 1 cm, takže to byla docela pasovačka.
Obrázek
Jinak jsem použil zajímavý postup výroby, který asi ostatní docela překvapí. Vůbec jsem nepoužil nůžky na plech ani ohýbačku na plech, ale jen flexu s tenkým řezacím kotoučem na nerez !!! A tu flexu jsem použil nejen na rezání plechu, ale hlavně i na jeho ohýbání !!! Fór je v tom, že si plech položím někam na pevnou pracovní desku, centrofixem si udělám podle pravítka čáry a pak flexou pěkně od ruky jedu lehce po čáře a napatrně plech odbrušuji, až tam vznikne malá drážka. Je lepší jet po čáře několikrát slaběji a přidávat, než jednou silně. V místě drážky pak lze krásně plech v ruce ohnout do ostrého úhlu, pomalu jak z profi ohýbačky. Drážka nesmí být moc hluboká, aby šel plech ohnout co nejvíce ztuha a ohyb měl stále potřebnou pevnost. No a pokud drážku prohlubuji pořád dál, tak nakonec tímto plech jednoduše uříznu.
Pokud se jedná o nýtování nerezu, je potřeba použít nerez nýty, např. průměr 3 mm a délku 5 mm, co prodává např.: http://www.akros.cz a pro vrtání použít speciální vrták na nerez 3,2 mm ze stejného obchodu (oproti běžnému vrtáku má jiný úhel)
Rozkres krytu jsem si nedělal, dal by se udělat, ale znamenalo by to znovu ten zadek rozebrat, vyndat výfuk a pak i ten kryt, al e teď na to nějak není čas. Snad kdyby se našlo více zájemců a tlak by byl veliký... :wink: Zajímavá je cena krytu: ten materiál (plech, nýty a 3 vrtáky ) vyšel komplet asi jen na směšné 4 stovky (celá tabule nerez plechu tl. 0,8 mm něco přes litr, to za tu 2 denní práci asi stojí a je to pak kryt, který přežije celé Libero.

Ještě doplním, že všechny matky a šrouby na fotce jsou samozřejmě NEREZ. Dají se koupit opět v tom: http://www.akros.cz . Jedna matka např. M8 vyjde pod korunu, takže není co řešit.A pod matky samozřejmě patří i nerez podložky. Vyměnil jsem šrouby a matky za nerez všude na celém autě, kde se dalo, neboť už nechci zažívat podobná pekla s odbrušováním zarezlých matek a šroubů a navrtáváním nových závitů-jistě to každý zná. A hlavně ten vizuální efekt je naprosto nepřekonatelný - i po delším čase se matky a šrouby pořád třpití, jako když auty vyjede fungl nové z fabriky !!!

Detailní postup výroby + foto + výkres částí plechu je na:
viewtopic.php?f=2&t=1774

Tvořivosti zdar !
Lubson.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 9:23 am
od Ivo
Možná je to blbost, ale nezkoušel někdo odvětrat motorový prostor zadním nárazníkem? Prostě do něj udělat díru a zakrýt ozdobnou mřížkou? Na maluchovi, který je také choulostivý na teplo jsme to tak řešívali. Jde to vyrobit i jako pěkná ozdoba.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 10:39 am
od peple
Vyzkoušet se může cokoli, ale aby to nedopadlo s chlazením ještě hůř. U VW transportérů (vzducháčích) se při pootevřenejch motorovejch dveří motor chladí hůř než při zavřenejch. Boční kapsy nasajou vzduch a ten místo aby cirkuloval uvnitř tak vyfičí nejkratší cestou ven... U Brouků si zase malej odskok zadní kapoty rádi dodělávaj.. tak nevím jak u Libera. Sakra škoda že sme vyhodili zadní nárazník ze stříbrňáka... mohlo se to na něm vyzkoušet :x

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 11:49 am
od Ivo
Ono to asi bude nejvíc závislý na momentální rychlosti auta, ale logicky při menší rychlosti by měl mít výhodu otevřenější prostor, protože nepůsobí tolik aerodynamika. Asi to vyzkouším, přinejhorším se to dá vždycky zakrýt zvnitř a nechat jako relativně ozdobný prvek. :? ( Nesnáším ozdobný zbytečnosti) :?
Svý uhnilý clony tímto stejně nevyřeším... :roll:

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 12:06 pm
od Karel
peple píše:Vyzkoušet se může cokoli, ale aby to nedopadlo s chlazením ještě hůř.
Nechci si hrát na proroka, ale za autem, a ještě takhle hranatým se za jízdy tvoří podtlak. A voni ty chlapy konstruktérský šikmovoký
určitě věděj co, a jak.
Než jsem dostrojil po laku, tak jsem párkrát jel bez pirely u zadních 5.dveří, a byl v autě cejtit vejfuk.
K.
:(

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 12:31 pm
od Ivo
Znám to, ale myslím si, že problém chlazení bude spíš v malé rychlosti a tam podtlak moc nefunguje. V tunelu to asi nezkusíme... :cry:

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 1:12 pm
od Tuti
Když je problém s přehříváním, je předně potřeba posvítit si spíš na stav chladicí soustavy než její konstrukci. Když je systém v pořádku a jsou v něm díly co tam mají být, tak se Libero nepřehřívá.
Jinak odvětrání nárazníku se podle mého mínění projeví, protože tudy uteče teplo od výfuku. Na starším se nárazník před úplným otevřením odklápí do první polohy, ve které udělá škvíru asi tak 4 cm - chvíli jsem takhle jezdil, když jsem měl provizorně chladič z E10.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 1:49 pm
od Ivo
Mám radost - co člověk - jiný pohled na věc. Jen pro vysvětlení- já nemám problém s chlazením, jen uvažuju, protože nemám zkušenosti s provozem Libera ,jen tuším, že ten nacpaný motůrek v malém prostoru by si zasloužil víc vzduchu. No a u auta s podobnými problémy to v nižších rychlostech výrazně pomohlo. Tuti to víceméně potvrzuje.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 3:13 pm
od narkomanix
zdravím ja poslední dobou otevírám zadek když to vypadá že se budu courat v koloně vždy když to jde a pak jak už jsem z kolony venku tak víko nebo spoiler zabouchnu až dojedu na místo určení a nepozoruju že by to líp nebo huř chladilo při normalní jízdě, ale o to se stará termostat. je to lepší než pouštět topení a umírat horkem nebo poslouchat větrák od chladiče ten můj vydává opravdu hrozivé zvuky. Mám takovej pocit že opravdu velka část tepla uteče při malým popojíždění ven z motorovýho prostoru a hlavně nežádoucí teplo od výfuku

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 3:33 pm
od covex
Zatim jsem teda nikdy (krom pripadu, kdy jsem mel malo chladici kapaliny) nemusel Libero nejak dodatecne chladit. Nicmene chladici schopnost se dlouhodobe zhorsuje - casteji se pousti vetrak. Na vine je ovsem podle me to, ze se vysypavaji chladici zebirka mezi zebry chladice - me uz jich chybi tak 25%. Tuti tady kdysi psal, ze se to da repasovat - coz o to da, ale vymontovat ten chladic bez sundane kastle, to nevim jesli se da. I kdyz sme ji meli sundanou, stejne jsme kovove a plastove drzaky zkroutili resp. zlamaly. Takze dodatecne chlazeni otvory v narazniku muze pomoct, ale za normalnich okolnosti neni potreba. Krom toho, naraznik je puvodne naopak zaizolovany skelnou vatou a AL folii - duvod je podle me to, aby se clovek o naraznik nespalil, resp. aby se mu nepripekl plast, ze ktereho je horni dil narazniku. Dirama v te kovove casti se zase snizi pevnost narazniku.

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 5:57 pm
od Tuti
Další možnost je doplnit chladič oleje. Ovšem asi by dalo trochu špekulování kde ho umístit, aby nebyl v moc zranitelné zóně a přitom taky ne někde utopený a aby k němu nevedly moc dlouhé hadice. bduh.gif

Re: Tepelné clony

Napsal: stř dub 21, 2010 7:32 pm
od covex
Nove libero ale chladic oleje ma - tedy je to "jen" prstenec mezi filtrem a blokem motoru, nicmene tahle cast je pojmenovana chladic oleje. Jsou u ni myslim i nejake dve hadicky. Nevim jesli nemas na mysli nejakej vetsi chladic.

Re: Tepelné clony

Napsal: čtv dub 22, 2010 1:24 pm
od Ivo
Částečně se to týká tohoto tématu, opět vidím, že by to chtělo minimálně vyměnit clony - od víkendu mám alarm, ovšem už třikrát mi spustil zbůhdarma poplach, včera jsem načapal původce - po čtvrthodině stání se spustil zadní ventilátor a kolísání v el. síti spustilo alarm. A to není léto ! Pouhá výměna clon tohle asi nevyřeší. Snad půjde vyřadit hlídání proudu, ale jasně to hovoří o tom, co se děje v autě, zatímco já už si dávám pivko. :D