Stránka 1 z 3

Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 9:34 am
od Pajas
Tak jsem se rozhodl vyměnit pojistkovku vzadu protože je shnilá a světla vpravo mi mín svítí. Když chci koupit novou má to nějaké specielní požadavky? Nemáte někdo schéma jak to má být vevnitř zapojené?? Nebo stačí tam dát klasiku co byla na 120????Stará ven nechce budfu ji muset nějak vyhodit asi rozbit...

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 12:30 pm
od Karel
Pajas píše:Tak jsem se rozhodl vyměnit pojistkovku vzadu protože je shnilá a světla vpravo mi mín svítí. Stará ven nechce budfu ji muset nějak vyhodit asi rozbit...
Pojistky vzadu jsou vlastně "předjištěním" a ostatní auta je už nemají.Vyřadíš-li je, ničeho špatného se nedopustíš.
el1.jpg
el1.jpg (56.63 KiB) Zobrazeno 13394 x
K.
:shock:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 12:48 pm
od Pajas
To jako myslíš že to mám udělat a spojit natvrdo??A jak to mám spojit??Ten obrázek je malý a nečitelný boužel :(

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 1:08 pm
od Martinekk
Do poistkovky Ti vedie jeden hrubý (tuším biely kábel) od štartérového plusu a potom 3 idú ďalej do inštalácie. Jednoducho všetky 4 káble pekne spojíš. A je to.

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 1:18 pm
od Pajas
Všechny dohormady jo???Doufám, že to nevybuchne :-)

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 1:24 pm
od Tuti
Popravdě řečeno tam ty pojistky zase úplně zbytečně nejsou - vedení od baterky k pojistkové skříňce vpředu je dlouhé a ty zadní pojistky jsou ochrana pro extrémní případy (tím se rozumí např. havárie, spálení kabelu při opravě karoserie nebo ohlodání zvířetem ... což není žádný vtip). Druhá pravda ale je, že spousta (možná i většina) Liber vesele jezdí bez nich.
Pokud se to rozhodneš propojit natvrdo, bude asi nejlepší na všechny kabely co vedou do pojistkovky naletovat důkladná oka, lehce potřít vazelinou, sešroubovat k sobě a pořádně zaizolovat. Kdybys tam pojistky chtěl nechat, tak si s tím dost vyhraješ - šlo by to řešit i tou skříňkou ze Škodovky, ale velkou 60A pojistku bys musel nahradit několika paralelně zapojenými menšími (třeba 5x15 A nebo 4x20A - spíš nechat větší rezervu, protože kvůli nestejným odporům se proud nerozdělí rovnoměrně a pak by ti vylítaly jedna po druhé.)
V každém případě si na manipulaci s drátama odpoj baterku!

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 3:04 pm
od Karel
Pajas píše:Všechny dohormady
No kóónečně :!: :!: :!:
K.
:lol:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: úte úno 26, 2008 3:43 pm
od Karel
Tuti píše:Popravdě řečeno tam ty pojistky zase úplně zbytečně nejsou - vedení od baterky k pojistkové skříňce vpředu je dlouhé ... lehce potřít vazelinou, sešroubovat k sobě
Jen doplním. Vedení ke starteru je stejně dlouhé a žádná pojistka tam není.
Vazelína izoluje :!: všechny spoje musí být kovově lesklé čisté a suché :!: tím se vyloučí možné přechodové odpory. Chceš-li hotový spoj ochránit tak přetři, nebo přestříkni Resistinem ML. Ještě k možnému ohlodání. Pomineme-li všechny plašiče a odpuzovače, tak nejlepší aktivní ochrana je odpojovač baterie, a občasná kontrola kabelových rozvodů.
K.
:lol:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: stř úno 27, 2008 9:41 am
od dědek
Karle, jedná se o starší, který má baterku hned za motorem a tedy kabel na startér to má "snažší" . Jištění těmi třemi pojistkami je "vedení" přes celé auto dopředu k největším "žroutům" (světla motorek stěračů, topení a vetilátor chladiče). Já myslím, že japonci tohle neudělali jen tak proto, aby bylo Libero složitější. Já osobně bych celý problém řešil tak, že místo pojistky bych natáhl cca poloviční průměr kablíku . Tedy 3x od přívodu k pojistkovce k vývodu za každou pojistkou. V případě zkratu slabší kabel přehoří a vedení tak jistí . Dědek

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: stř úno 27, 2008 10:22 am
od Karel
dědek píše: Tedy 3x od přívodu k pojistkovce k vývodu za každou pojistkou. V případě zkratu slabší kabel přehoří a vedení tak jistí . Dědek
Jištění vedení se již nepoužívá. Počítá se se skratem ve spotřebičích.
K.
:shock:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: stř úno 27, 2008 11:43 am
od dědek
Já myslím, že vzhledem k vzdálenosti kabeláže od baterky dopředu právě pro případ havárie a skřípnutí drátů v celkem subtilních sloupcích a dutinách v podlaze (prahy) bylo na místě řešení jištění kabeláže už skoro u baterky. Mohu se však mýlit, ale myslím, že mám pravdu. Dědek

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: stř úno 27, 2008 12:03 pm
od Karel
dědek píše: skřípnutí drátů
I tak možná.
Vše závisí na současném technickém stavu, jakejma "opravama" auto prošlo. Má-li být v orig stavu, tak jednoznačně zadní pojistky ano :!: I kdybych je měl vyrobit podle původních. Jestli končí poslední technická, a pak už konec, tak cokoliv.
K.
:oops:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: stř úno 27, 2008 10:37 pm
od kce
jak vypadala predtim nemusim asi davat, kazdy vi jak vypada koule z medenky a smiru;)
udelal sem ji celou novou:
Obrázek
Obrázek

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 9:38 am
od Pajas
Jo takže hlavní je ten bílý drát teda jo???Ten přivádí štávu jo??

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 12:23 pm
od Martinekk
Neviem, ktorý privádza šťavu, lebo ho mám už vymenený. Bol hrozne hrdzavý a vo finále sa odlomil z očka... Viem, že biely čo vychádza z 60A poistky ide dopredu, je to napájanie všetkého okrem svetiel. Druhý koniec tohto kábla pokračuje cez konektor pred spolujazdcovými nohami vpredu aš na spínaciu skrinku. Inak, pekná práca :D

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 12:27 pm
od Karel
Martinekk píše:Neviem, ktorý privádza šťavu
Já bych použil skoušečku...
K.
:twisted:

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 1:44 pm
od Tuti
Není potřeba používat zkoušečku, přívodní drát vede viditelně rovnou od baterky a je nejtlustší. Jak jsem už psal, velmi důrazně doporučuji před začátkem jakékoliv manipulace s dráty v tomto místě odpojit baterku, takže když "zkoušečka", tak jedině ve funkci ohmmetr.

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 1:54 pm
od dědek
Podtrhuji Tutiho slova. Velmi bacha na zkrat toho nejtlustšího drátu s plechem karoserie či motoru. Je to stejnosměrný proud, který je schopen drát od baterky doslova přivařit ke kastli a nejde to pak odtrhnout! Rozpálí se do červena a zapalí co může. Proto hasiči při bouračce jako úplně nejdříve odpojují baterku. Dědek

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 2:16 pm
od Pajas
Dobré tak co kdybych teda všechny dráty spojil dohromady a před ten bílý nejtlustčí, přívodní, hodil pojistku. Ale jakou??Tam je 2x 20A jednou těch 60 A- tak udělat nějaký kompromis na 40 A nebo jak??Chápete jak to myslím??

Re: Pojistkovka vzadu

Napsal: čtv úno 28, 2008 2:25 pm
od dědek
Ano, chápeme to . Ale 60A je proud jako hrom to je jako kdyby tam pojistka nebyla žádná. Ale nejlepší rada je tato. Spoj všechny čtyři dráty dohromady - nejlépe udělat na nich očka a pak nerezavějícím šroubkem (minimálně M6) ) pořádně sešroubuj. nakonec pořádně zaizoluj , at se na ten spoj nedostane voda a bude to fungovat. A až se ti budou blížit narozeniny, rozhlašuj všude, že letos nechceš adidas mikinu se čtyřmi pruhy (čím víc proužků tím víc adidas) a za tu cenu ať ti koupí hasičák. Dědek