Karel píše:Tak tak, tady se resi stale odstraneni nebo zmirneni nasledku neceho.
Musi se to ale najit a odstranit /tzn. opravit/ vlastni puvodni pricina
tak je to panove . Pak teprve bude klid a spokojenost.
K.
To máš pavdu
Aby nám sem zejtra Čárli nenapsal že hasiči přijeli pozdě
Na otevřený oheň bacha
Dovezl sem auto elektrikářum tak zítra budu vědět víc.
Ohledně toho zahřívání ohněm,dík za upozornění,měl jsem napsat teplem,
p.Švadlenká říkal led lampou opatrně nahřát prý by mi to neradil kdyby to neměl vyzkoušené,kdyby ta teplota měla vadit tak jak může
být ten rozdělovač umistěn nad plechy výfuku když tam při zahřátí motoru je teplota ke 100c?
Tak paráda (zatím),problém prý byl u té malé krabičky s pojistkama v motoru
nevím, jak se správně jmenuje, jsou tam tři pojistky,jedna 60A a dvě 20A,
je tam přiveden kabel z baterky a stama dál vede proud na startér,všechny ty spoje v té krabičce s pojistkama vypadají tak jako by Vám na ně spadla pistáciová zmrzlina .Elektrikář před krabičkou kabely odstřihl a udělal provizorní,napojil pojistky(místo 60A dal 50A prý nenašel).A je to opravdu rozdíl v momentě kdy otočím klíčkem má motor takové otáčky že hned blafne (jako by byl zahřátý a přitom sem stál 8hod.)Až budu mít foťák tak Vám to vyfotím,cena opravy 800kč no nevadí hlavně ať jeto ono.
Nejhorší věc je to, když se na své auto nemůžete spolehnout.
Ahoj všichni . Pro doplnění pro ty kdo nemají tušení k čemu tam ty pojistky v zadu v motoru jsou. Taky jsem netušil.
Citace z moudré knihy : TAVNÉ POJISTKY
Tavné pojistky jsou konstruovány tak , že se při přetížení roztaví a
zabrání tak poškození svazku kabelů , vedených ve vozidle . Jestliže jsou vepředu pojistky v pořádku a elektrické spotřebiče /vyjma startéru/ nefungují , je potřeba překontrolovat tavné pojistky . Jestli že je některá přepálená je třeba ji nahradit jinou o stejné kapacitě. Jestliže i potom dojde k přepálení tavné pojistky , je třeba provést v servisu Subaru kontrolu. Konec citátu .
Ježiššmarjá zase pro mě něco nového.Pojistky u motoru a zdroj přechoďáku ke startéru. Kde je mám hledat. Vzhledem ke stavu olejového filtru a té obalené kouli bláta, šmíru a všeho co na silnici i mimo se nachází, mám pocit, že předešlý majitel toho mého exempláře ani nevěděl, že tam co má třeba oktávka rezervní kolo je nějaký motor.Kde ty pojistky mám hledat? Díky Dědek
Prosim, chce to cas a trpelivost vsici se cely zivot neco ucime....
zkatka musis jit po kabelech a urcit ktery kam vede a co napaji.Kabel ktery napaji starter pojistku nema! tam v okamziku startu prochazi proud bezne do 250A v extremu i plny proud co je schopna dat baterka tzn ze se tam muze objevit i 400A pripad - zmrzle auto+startovaci kabely.
K.
Jen doplnim moudrou knihu P+B
hlavní pojistka 60A
světlomet RH 20A
světlomet LH 20A
Vše v černé krabičce na levé straně asi tak na rohu a pod horním krytem motoru.
Dovolil bych si malounkou poznamku pojistky svetel jsou nad plnovym pedalem alespon r.97 . Asi budem muset v korespondenci pouzivat stare-nove jinak v tom vznikne chaos.
K.
Jarda píše:nejsem žádný opravář, syn je autoeletrikář, ale souhlasíme s Karlem na rozdělovač oheň vyčistit, vysušit, oheň néééééé
Pravděpodobně byl pan ŠVADLENKA / přezdívkou DOKTOR SUBARU/ špatně pochopen. S určitostí mohu říct, že to bylo myšleno horkým vzduchem. Také to tak dělám, jenže horkovzdušnou pistolí. Pak všechny kontakty zastříkám COYOTE KONTAKT PLUS. většinou na začátku podzimu
Nemohu jinak nez nesouhlasit.K elektrice zadne spreje nepatri odstranujete uplne jinou zavadu .Vsechny znovu rikam vsechny spreje jsou obchodni zalezitost a co se kontaktu a el spoju tyce tak jak jednou zacnes musis pokracovat.Kazdy sprej obsahuje latky ktere tvori film a ten zustane a po pouziti se na nej chytaji dalsi necistoty a srazi se vlkost.K pouziti sprejove chemie a horkeho vzduchu asi tolik "nekde je problem a dostupnymi prostredky ho obchazime". Jeste k rozdelovaci: stava se ze umela hmota=vicko,svickove kabely koncovky(fajfky) indukcni civka, palec bude mit za dobu provozu na povrchu cetne mikrotrhliny a v nich necistoty ktere si sprejema hyckame (nevedomky) a zde byvaji problemy .Jedina rada vymenit tyto dily,"uz maji po sezone".
K.
Já řešil podobný problém se startem... Se zapnutým klíčkem zaskočil pastorek do věnce, ale neotočil. Nechal jsem změřit napětí na baterce a pak u startéru a rozdíl byl cca 50 % na startéru. Od té doby provádím jednoduchý by-pass i třeba slabým kabílkem z mínusu na baterce na připevňovací šroub startéru. No problem.
To je ono, uplne to potvrdzujem. Tiež som menil aj štartér - zakusoval sa poobede z roboty a podobne, aj káble , aj prípojenie k štaréru-priamo z +baterky na M8spínača štartéru, bez poistiek, ale štartovanie sa začalo dariť až v okamihu, keď som prepojil aj -- pól hrubým káblom s telesom prevodovky - asi 30cm kábla s očkami, vyfotím a dám fotku, ale je to uplne jednoduché. A štartuje takými otáčkami, že keď vypnem klúčik, motor beží ďalej na takých istých otáčkach aj uplne bez pridania plynu!
Skrátka prekostrenie cez karosériu časom odíde do večného zabudnutia, korózia časom urobí svoje.
Ale teraz , no pohodička. A vyskúšané na dvoch Liberkách.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka