Mám takový problém se startováním

E 10, E 12
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Ty problémy má asi každý.Ja jsem vyměníl vsěchny kostry co jsem našel kolem motoru a startuje mi to nejlíp za studena.Když je motor teplý a náhodou to chcípne na křižovatce tak mám pocit že začnu tlačit,ale vždy nakonec nastartuji. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Problémy se startováním jsem taky řešil. Výsledkem byla nová baterka, což se projevilo tak pětinásobně prodlouženou lhůtou nabíjení. Já ale zapoměl na to, že mám v autě dva "darmožrouty" Jedním je alarm, který (tak 100-160 mA sežere včetně signalizační LED a druhým je potvora CB, který i vypnutý žere skoro 50mA (do paměti?) a to za pár dní dokáže baterku, která již není z nejmladších dost "vycucat". A pak se člověk "diví". Plus i mínus skoro přimo z baterky na startér, ale když v baterce je "sežraná" energie jinými spotřebiči, pak se musí nabíječkou dotlouct ze sítě. Dědek
P.S.
Doporučuji všem udělat si test kolik teče z baterky proudu při všem vypnutém! A to koukáme. I to rádio( pokud to není starý křáp s jedním + a kostrou neustále proud z baterky žere i když není zapnutý. A taky bacha na dveřní spínače. "Přechoďákem" teče i 100 mA a na světýlku to nikdo nepozná, ale ráno na baterce resp. startování ano.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Moc dík za tuhle diskuzi.

Měl jsem (na "novém") problémy, jako jsou zde popsané na začátku - za mokra/deště nestartovalo.

Ve VJcars mi to dvakrát přestříkali nějakou impregnací, ale kabely/rozdělovač neměnili, jen svíčky. Vždy říkali, že už to bude OK, ale nebylo.

A teď (teda před týdnem) to znova přestalo startovat. A když žena volala do VJcars, přesvědčovali jí, že je to jejím špatným startováním

Tak jsem si to tady přečetl, vzal fén a prodlužovačku, pět minut ofukoval víčko rozdělovače a kabely ... a startuje.

Takže jdu objednat kabely. Doufám, že to není víčko, netuším, jak bych se k němu dostal, dost tam překáží výfuk.

Jo a ještě otázku: doprostřed rozdělovače vede přívod od cívky. Pak jsou tam tři kabely ke svíčkám. A pak tam je směrem dolů vedený asi deseticentimetrový kousek hadice, volně plandající. Co to je? Odkap na vodu podle elektrikářského hesla "nejlepší izolace je díra"? Není právě ten kus hadice důvodem toho, že po projetí hlubší kaluže motor chcípne?
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Ta hadice je na starším taky a je zřejmě opravdu myšlená jako "okap", ale taky si myslím, že se tudy spíš dostává bordel dovnitř. Druhá cesta je chybějící O-kroužek, který by měl těsnit víčko, ale časem vezme za své a na starších autech už většinou není. Každopádně to chce víčko jednou do roka sundat a pořádně vyčistit (používám perchlor, izopropyl nebo jiný brutální odmašťovač) a já ho vždycky ještě zlehka napatlám impregnací, aby se v prasklinkách nedržela voda.
Teď mě ještě napadlo, že bych do té okapové hadičky mohl nacpat kousek molitanu, těch pár kapek kondenzátu ven proteče a bordel nebo cákající voda by se dovnitř dostat neměly.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše: nebo jiný brutální odmašťovač)
Ze skušenosti doporučuji pozvolna vysušit :arrow: ne hokovzdušnou pistolí :!:
ten fén bohatě stačí, a umýt technickým benzínem.Hadička :arrow: okap je pro odvod zkondenzované vody nech ji volnou :!: Chceš-li to zdůkladnit,tak hadičku prodluž a veď ji směrem k motoru,tím asi nic nezkazíš.Kabely :arrow: než koupíš nové ,ty původní přeměř.Musí mít ohm. odpor 2.5-25kil.ohm.Přerušený kabel od rozdělovače k cívce může způsobit její poškození /psalo se tu o tom/ :idea: Ale problém může být zcela jinde ,jedině měřit osciloskopem napětí na svíčkách a délku jiskry a neměla by být kratší jak 1,5 milisekundy :!: je-li kratší,auto na roztlačení ochotně chytne ale na starter :arrow: nenaskočí :!: Toto platí za předpokladu ,že závadu máš spolehlivě vytipovanou a nebude jinde :idea:
K.
:shock:
Naposledy upravil(a) Karel dne pát úno 02, 2007 8:57 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Víčko rozdělovače a kabely s koncovkami doporučuiji pravidelně čistit od usazenin a prachu. Hlavně teď v zimě, když je na silnicích spoustu špíny a každý už ví, jakou turbulenci Libero za sebou vytváří při jízdě. A tenhle sajrajt usychá na teplém víčku a kabelech a je zdrojem svodů při startování. Tak čistit a utírat hadrem. Fén s teplým vzduchem povrch osuší dočasně. Usazeniny až znovu zvlhnou opět spolehlivě povedou el.proud. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

zvody

Příspěvek od Lubomír »

plne súhlasím, na zraze v Srnčí som predvádzal jednoduchý vysokonapäťový skúšač elektrickej pevnosti dielov rozvodu VN k sviečkam, teda prostredníctvom môjho syna, ale chcem povedať, že na moje velké prekvapenie tá gumová hadička nabalená slaným sajrajtom z cesty predstavovala pre skúšobné napätie výborný zvod na obvod rozdelovača.
Pomohlo asi trojnásobné vytretie handrou namočenou v acetónovom rozpúšťadle(C6000) a bolo po zvodoch. Inak boli vždy problémy so štartom v rannej hmle, keď boli uplne všetky časti auta pokryté inovatkou. Po opísanej dezinfekcii to vydržalo štartovať viac ako mesiac bez problémov. Potom opäť dolu s tým a očistiť od soli. Vlhká soľje vodivá! No a na jar opäť, a vydrží to celé leto až do zimy.
To sú moje skúsenosti ( 13 rokov s japonečkom - nikto nie je dokonalý...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Pucovat palici rozdělovače je u staršího úplný srandamač. Ale kdo mi poradí jak sundat ten klobouk u novějšího, když tam nejde dát ruce a ty dva šroubky co ho drží jsou tak krásně orezlé???? Variantu motor ven, nebo kastle dolů, tu neberu.

Martin.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Profík by vyndal celý rozdělovač,jeden šroub,kabely a konektor, ajeto...
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Karle dík. Hned zítra omrknu, je-li to tak jednoduché jak píšeš.

Martin.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Martin H. píše:Pucovat palici rozdělovače je u staršího úplný srandamač. Ale kdo mi poradí jak sundat ten klobouk u novějšího, když tam nejde dát ruce a ty dva šroubky co ho drží jsou tak krásně orezlé???? Variantu motor ven, nebo kastle dolů, tu neberu.
Martin.
Nerozumím. "Klobouk" myslíš víčko rozdělovače? Zrovna včera jsem ho u "nového" měnil a nijak pracné mi to nepřišlo. Otevřel jsem dekl motoru zezhora, odklopil jsem zadní nárazník, levou ruku s krátkým šroubovákem jsem tam vrazil zezhora, zezadu jsem se koukal a bylo to vcelku bez problémů. Moc místa tam pravda není, ale jde to.

PB
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

pro pb

Příspěvek od Martin H. »

Je rozdíl dělat to v teplotách nad nulou, nebo v momentě kdy je venku kosa a za chvíli máš tak zmrzlé pazoury, že v nich ten malý šroubovák neucítíš. Pokud máš ty dva šroubky tak rezavé, jako jsem měl já, tak to nepovolí ani Houdini i když bude ve vytápěné garáži. Ty mrchy šly povolit až když jsem měl motor venku a to jsem na ně musel použít chemii a hodně hrubou sílu. Jsou totiž udělané asi o 2mm delší než by měly být, no a ty 2mm závitu plus asi 3mm takového zaváděcího dříku na konci, po utažení projdou durch, za čas se obalí rzí a je o zábavu postaráno. Když si k tomu připočteš, že drážka na šroubovák už též absentuje a šestihran se taky někam z hlavy šroubu vypařil, tak pokud nechceš zrušit víčko rozdělovače, tak si stím opravdu pěkně vyhraješ.

S povzdechem "staré bylo zlaté" se loučí Martin.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Martine, to jsi kvůli rozdělovači vyndával motor? A docela fungují takový ty "povolovací" spreje. I když já upřednostňuji Konkor 101 (jako starý pistolník).A v prvé etapě často stačí suchým čistým hadrem opucovat víčko rozdělovače, kabely a gumové "návleky" hodně pečlivě zvenčí bez rozebírání. Ten aerosolový "humus" je mrcha za vlhka vodivý a musí pryč, jinak dělá paseku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:Ta hadice je na starším taky a je zřejmě opravdu myšlená jako "okap", ale taky si myslím, že se tudy spíš dostává bordel dovnitř. Druhá cesta je chybějící O-kroužek, který by měl těsnit víčko, ale časem vezme za své a na starších autech už většinou není. Každopádně to chce víčko jednou do roka sundat .
Dnes jsem čistil celý rozdělovač /na novém/ okapová hadička je dostatečně dlouhá a voda se tam opravdu dostane jenom když budeš brodit 1/2m vody jinak za deště určitě ne :!: .Pod víčkem je těsnění - tvarovka a jde nahradit "O" kroužkem 68x2. To, že za deště a za vlhka je zapalování nespolehlivé budou asi :?: :?: :?: "kabely" Změř ohmické odpory jednotlivých kabelů. Měřil jsem je teď a orig kabely mají tyto hodnoty podle délky : 2,2 / 2,6/3,8/4,2 kiloohmů. Ideální by bylo sehnat, nebo udělat kabely s měděným jádrem.A byl by klid aspoň od kabelů.
K
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Martin H. píše: Hned zítra omrknu, je-li to ...
Tak jak :?: :?: :?:
K.
:o
Nikdo není dokonalej.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Tak tak, že jsem to omrknul a protože mám motor venku, nedokážu si momentálně představit, jak dobře by se vyhazoval celý rozdělovač z funkčního auta. Když si ale představím, že kromě toho co jsi popsal Ty, ještě v té kose sundávám hadici, značím polohu rozdělovače a při montáži zpět se modlím abych se trefil do unašeče (palcem nejde pootočit, když je našroubovaná hlava), tak je ten úsměv z toho, jak jsem s tím profesionálně vyjebal, trochu křečovitý.

U starého jsem měl klasické měděné kabely s nacínovanýma koncovkama, cívku z gazu (made in CCCP) s vyřazeným předřadným odporem, jednou do roka jsem vypucoval hlavu, oškrábal v ní kontakty a dal nové svíčky Brisk. Voda nevadila ani náhodou.

Dědku, ten motor šel z auta ven v rámci akce "Polévání živou vodou" a ještě nedostal šanci na návrat.


Martin.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Jo a na těch kabelech byly kvalitní silikonové návleky. Toje podle mě velice důležitý lék proti "cukatuře".

Martin.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

kabely, ach kabely

Příspěvek od Lubomír »

Pri odstraňovaní VN skratových ciest na uplne nových kábloch som vynašiel liek - jednoduché omotanie priestoru medzi koncovkou a káblom prúžkom nevulkanizovanej gumy asi tak na dĺžke 1,5-2 cm. Odvtedy mám pokoj s orosovaním káblov , lebo tá prekliata soľ a voda pohodlne zaliezla medzi koncovku kábla a vonkajšiu izoláciu kábla a o ostatok zvodu sa už postará vlhkosť. Ale tá guma to hermeticky oddelila, a je pokoj.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Martin H. píše: úsměv z toho, jak jsem s tím profesionálně vyjebal, trochu křečovitý. Martin.
Na autech, kde je takto obtížný přístup je postup :arrow: vyndat celý rozdělovač rozhejbat šrouby, oddělat víko, označit polohu palce/kvůli unašeči/ a montovat postupně/a hlava rozdělovače až na motoru/ zcela obvyklý.Kontakty uvnitř hlavy rozdělovače a palec se nečistí, elektrika si s tou patinou sama poradí.Máš-li jiný,lepší fígl jak na zarezlé šrouby hlavy rozdělovače :arrow: sem s ním.Ušetří nám to všem spoustu času a nervů.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět