Houpání otáček

E 10, E 12
Odpovědět
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Ještě jsem podobnou závadu na fóru neobjevil, tak zakládám nové téma.
Po výměně víčka rozdělovače, palce a kabelů se projevuje nová závada.
Při pomalé jízdě na minimum plynu jde motor trhaně- dvě vteřiny táhne
a vteřinu je jakoby vypnutý- auto se úplně rozskáče. Stačí však zvýšit
otáčky na zhruba dvojnásobek volnoběhu a motor jde plynule. Při stojícím
autě a nepatrném přidání plynu motor začne přidávat otáčky na dvojnásobek
a potom se jakoby vypne, otáčky spadnou na volnoběh a zase rostou do vypnutí
s frekvencí asi vteřiny. Po přidání více plynu motor pracuje normálně.
S podobným jevem jsem se setkal u traktoru kde váznul regulátor vstřikovacího
čerpadla. Má někdo zkušenosti s podobnou závadou? Škatulka.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Karel »

Tak to je fakt zajímavé... Houpání, první tip: nízká hladina benzínu.Ale může to být cokoliv.
Nedřív bych závadu rozdělil na elektrickou, a benzínovou. To abych netápal, a "neopravoval" něco co je v pořádku.
Začal bych kontrolou vysokého napětí osciloskopem/nemáš-li možnost/tak v servisu.
Bude-li pálit i při vynechání, tak má málo, nebo moc paliva.Ověřit analyzátorem výfukových plynů.
Tak, a teď jsem Tě zavalil moudrama.
Asi zkrátka občas nepálí a nebo špatná směs/ať bohatá či chudá/.
A pak se pochlub, co to bylo.
K.
:( :( :(
Naposledy upravil(a) Karel dne pon bře 17, 2008 4:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Hladina benzínu v karburátoru je správná (mám tam okénko), spíš mám podezření
na velké trysky (nepřipadají mi jako originál). Ví někdo, jaké je správné osazení
karburátoru E10? Závada se projevuje od demontáže palivové nádrže při výměně
levé zadní brzdové trubičky. Může to souviset? Škatulka.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Pajas »

Nemůže být v háji nějaký podtlak, kolísání otáček dělával prasklý podtlak od brzd. zkus sednout do auta a na volnoběh rychle mačkat brzdu pokud to zdechne tak problém je zde.Dalšíá možnost nepřisává karbec falešný vzduch? zkus vzít nějaký rozprašovač a tam do něj dát trochu ředidla a najemno nastříkat, pokud se zvýši otáčky problém je v tom. Dál když se měnilo víčko a kabely dalo se to tam správně??Máš správné zapojení???
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Petr+Barča »

Skus se ještě podívat na rozvodový řemen . Za určitých okolností by to mohl dělat .

P+B.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Lubomír »

Tak ja to tipujem na nejakou nečistotou z trubiek pricpaný okruh volnobehu karburátora. Správnost overí najprv nález nejakých častíc v plavákovej komore, tak sa mohli dostať nejaké smeti aj do jemných kanálikov volnobežného okruhu.Navádza ma na to skutočnosť, že po pridaní plynu, keď voľnobežný karburátor je zmenami podtlaku vyradený , sa závada stratila. Viedlo by to k prečisteniu karbecu, bohužial bez demontáže karburátora si to neviem predstaviť. Ak je v plavákovej komore čisto, je to falošná stopa.
A potom ma napadá ešte, že mi to raz takto blblo keď sa porúčalo pripojenie elektromagnetickej cievky na karburátore - pri nejakej montáži v klbku zmijí som ten drát nalomil, asi aj iskril, a kým sa načisto odlomil a chcípalo to na volnobehu, robilo to takéto blbiny. Až som si myslel, že občas nepáli jedna sviečka, ale boli v poriadku, aj káble.
Ale: pochvál sa, ak na to prídeš.
Srdečne ťa zdraví Tvoj ničiteľ tvarohových brzdových trubiek
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Pajas »

Jo to mě taky dělalo. Na to se mrkni -obrázek toho umístění je v příloze
Přílohy
POD123.jpg
POD123.jpg (63.09 KiB) Zobrazeno 13196 x
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Včera jsem zkoušel ladit. Po nastartování jsem chtěl ubrat na sytiči a když jsem
odtlačil hadičky podtlaků, houpání ustalo, ale po ohřátí a snížení otáček se opět
objevilo. Odstranil jsem ho snížením volnoběžných otáček na minimum a seřízením
bohatosti směsi. Teď motor nehoupe v žádných otáčkách, ale za jízdy se chová
stále stejně. Při zabrzdění se volnoběh mění jen nepatrně, karburátor je čistý
(dva palivové filtry od min. majitele). Po přidání plynu motor reaguje velmi dobře,
po ubrání rychle spadne na otáčky mírně zvýšené a po chvilce na vlnoběžné.
Pokračovat budu až zítra.
2 dotazy: 1.K čemu slouží bílý váleček v podtlacích (na pajasově fotce vpravo dole)
2.Jaké hodnoty mají trysky v karburátoru E10.

Na hlavě válců jsem objevil nálitek EF12, co vy na to, asi to mám pěknej BASTL.
Za rady a náměty děkuje Škatulka.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Pajas »

Ty máš E10 subaru??To tam budeš mět zapojení podtlaků jinak, tak to bych neřešil. Tryky nevím...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Ano, mám LIBERO E10 r.v.1985 s karoserií měněnou v roce 95 expediční provedení
bez střešních oken s velkou zahrádkou a čelním rámem, tm.zelené s hnědým interiérem
bez otočných sedaček---mimochodem, nepřebývají někomu otočné (nabídněte na SZ)

Vypadá to, že na mém vozidle je původní už jenom rám (je nejvíc rezivý).
Škatulka
frantík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 25, 2008 11:30 am

Re: Houpání otáček

Příspěvek od frantík »

Čistě teoreticky může být problém v elektrice - některý kabel hlavně od cívky k rozdělovači může být špatně nasazen, ale moc bych na to nevsázel. Spíše bych se soustředil na ty nesmyslný podtlaky. Pokud si zaregistroval náhlou změnu v okamžiku, kdy ses dotkl některého podtlaku, tak tam hledej problé. Zpuchřelé nebo popraskané hadičky, kolínka, volné hadičky na koncovkách atd. Možná bych pro pokus vyřadil systém podtalků tak, že bych na dva vývody u karbecu nasadil propojovací hadičku a sejmuté konce podtlakových hadiček propojil trubičkou. Nebo bych zkoušel hledat falešný vzduch. To dělam buď něčím hodně hořlavým ve spreji, třeba odmašťovadlo nebo tech. benzín a postříkávám místa, kde může přisávat. Příruby, hadičky, membrány atd. Pozor na horká místa jako výfuk. Druhá bezpečnější varianta je voda ovšem pokud to chcípá, tak je to hůř odhalitelný. Pokud si to někde přicucne vodu, tak to začne skomírat a vynechávat. A ve finále se vrátit na karbec. S podobnýma problémama sem se taky pral. Určitě bych zkontroloval rozvoďák a jeho nastavení. Já měl v Liberku takový, že mu chybělo v jednom místě 5zubů!!!!! Ono když to hupne o zub, tak to taky dělá hodně. Ovšem je divný, že to začlo po výměně kabelů. Nemohl sis tam odpojit něco i nevědomě?
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Pajas »

Tak jak si pokročil???Nějaké novinky??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Včera jsem úspěšně absolvoval STK. Emise bez jakékoliv úpravy vyšly výborně(protokol
jsem nechal v autě). Technik si všiml houpání otáček a říkal, že to většinou dělá
odpojovač volnoběžné trysky. Dnes začínám přestavovat kuchyň takže asi dva týdny
se k Liberu nedostanu. Asi si popovídáme až na srazu, kam určitě přijedu. Škatulka.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Pajas »

Ještě by ses mohl podívat na ten odpojovač volnoběhu-ta zakroužkovaná fotka a vyfotit jaký je tam konektor jsou tam dva různé víš.
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček

Příspěvek od Martinekk »

Ten elektromagnetický ventil (odpojovač voľnobehu) má dva rôzne konektory. Zatiaľ som si všimol, že na E10tkach 84 a 86 a jednej E12tke vedie z toho bazmeku jeden drát. Na E12 89 je na tom konektor, dvojpólový. Žeby vyviedli zem do konektoru? Tam, kde je jeden drát, tak druhý je kostra, mám to premerané. Ono to ani inak nemôže byť, že.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Houpání otáček

Příspěvek od škatulka »

Mám tam dvoudrátový odpojovač. Podle TP je měněný motor i karoserie. Původní je
jenom rám a nikdo neví z čeho co pochází, tak se už ničemu nedivím. Fotit nemám
možnost, takže jen popisy. Škatulka.
Odpovědět