zpátečková světla

E 10, E 12
Uživatelský avatar
matyy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
Bydliště: Mladá Boleslav

zpátečková světla

Příspěvekod matyy » čtv pro 25, 2008 11:31 pm

Teď jsem zjistil že mi nejdou zpětná světla,ale žárovky mám dobré...Nevíte čím by to mohlo být a kde je spínač?? Díík bduh.gif

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 903
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvekod Martinekk » pát pro 26, 2008 11:43 am

Na staršom je spínač na prevodovke. Poblíž náhonu na tacho. Ako je to na novšom neviem, nemám to okukané.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: zpátečková světla

Příspěvekod Karel » pát pro 26, 2008 4:14 pm

Na novém taky.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvekod Vladino » pon črc 10, 2017 7:20 pm

Prosím o informáciu, ak mal niekto tento problém. Na dvojkolke E10 mi nesvietia cúvacie svetlá po zaradení spiatočky, ale ak zvýšim otáčky motora cca na 2000 odhadom, tak sa rozsvietia. Ak dám nohu z plynu, tak zhasnú. Spínač na prevodovke som vymenil z inej prevodovky. Porucha pretrváva.

Ďakujem Vlado
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1707
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvekod Mis.us » úte črc 11, 2017 6:58 am

máš špatnej kontakt- někde je nalomenej drát, nebo špatně vodící konektor. Stalo se mi to taky na E12 4WD -po pomačkání drátů rukou mam pokoj, zatim teda, neřešil jsem to opravou a hledáním nalomenýho drátu, protože v září auto podstoupí přestavbu. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997

Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvekod Vladino » stř črc 12, 2017 8:38 pm

Vďaka za informáciu. Dnes som trochu čistil motor, vymenil sviečky, nabil akumulátor a zopár ďalších drobností. Liberko nejazdilo možno 4 mesiace, tak bolo treba a hneď som si aj siahol na kábliky od spínača cúvačiek na prevodovke cez konektor až k spoločnému zväzku káblov. Na pootočenie kľúčikom do stavu svietiacich kontroliek a zaradenej spiatočke sa svetlá rozsvietili veľmi ochotne. Tak sa potvrdilo, čo si napísal. Tie kábliky je dobré upevniť, aby nezakmitávali, ako sa im zachce, a ja som ich upevnené nemal.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 229
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: zpátečková světla

Příspěvekod škatulka » čtv črc 13, 2017 12:12 am

Na renovaci škatulky jsem koupil jednu E 12ku na které byly natahané nové dráty k zadním světlům. Po sundání karoserie jsem zjistil, že
kabelový svazek v místě kde opouští karoserii ( gumová průchodka ) a přechází na rám ( první plastová příchytka ) je prodřený o rám
a je poškozeno ( zkratováno ) pět vodičů . Myslím - i když myslet znamená hovno vědět - že to bude dost častá příčina různých poruch
a závad. Škatulka.

David
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 56
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: zpátečková světla

Příspěvekod David » pon črc 17, 2017 5:44 pm

Zdravím, na starém liberu mi v elektrice nefungovalo asi devět věcí, je s podivem, že ještě jelo. Vnitřkem vozu jsem měl nataháno asi pět drátů. Kamarád jednou při hledání příčiny rozdělal svazek a několik drátů vedle sebe bylo ztloustlých jako had, když spolkne myš. Po dvaceti letech v méně chráněných místech může měď zoxidovat skrz izolaci a nezbývá než proměřovat odpor jednotlivých drátů. Skoro by pak člověk při úplné renovaci pomýšlel na nový svazek za pár tisíc, kdyby byl k mání :-). Pro ty, co neměli tuto nutnost, přidávám, že se dráty proměřují pomocí špendlíků, kterými se drát propíchne napříč a není nutno vstupovat do konektoru.
Přeji hodně zdaru a zdravé dráty, David


Zpět na „Dotazy na Libero „starší“ < 93“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host