zpátečková světla

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
matyy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: čtv kvě 22, 2008 11:58 am
Bydliště: Mladá Boleslav

zpátečková světla

Příspěvek od matyy »

Teď jsem zjistil že mi nejdou zpětná světla,ale žárovky mám dobré...Nevíte čím by to mohlo být a kde je spínač?? Díík bduh.gif
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvek od Martinekk »

Na staršom je spínač na prevodovke. Poblíž náhonu na tacho. Ako je to na novšom neviem, nemám to okukané.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: zpátečková světla

Příspěvek od Karel »

Na novém taky.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvek od Vladino »

Prosím o informáciu, ak mal niekto tento problém. Na dvojkolke E10 mi nesvietia cúvacie svetlá po zaradení spiatočky, ale ak zvýšim otáčky motora cca na 2000 odhadom, tak sa rozsvietia. Ak dám nohu z plynu, tak zhasnú. Spínač na prevodovke som vymenil z inej prevodovky. Porucha pretrváva.

Ďakujem Vlado
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: zpátečková světla

Příspěvek od Mis.us »

máš špatnej kontakt- někde je nalomenej drát, nebo špatně vodící konektor. Stalo se mi to taky na E12 4WD -po pomačkání drátů rukou mam pokoj, zatim teda, neřešil jsem to opravou a hledáním nalomenýho drátu, protože v září auto podstoupí přestavbu. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: zpátečková světla

Příspěvek od Vladino »

Vďaka za informáciu. Dnes som trochu čistil motor, vymenil sviečky, nabil akumulátor a zopár ďalších drobností. Liberko nejazdilo možno 4 mesiace, tak bolo treba a hneď som si aj siahol na kábliky od spínača cúvačiek na prevodovke cez konektor až k spoločnému zväzku káblov. Na pootočenie kľúčikom do stavu svietiacich kontroliek a zaradenej spiatočke sa svetlá rozsvietili veľmi ochotne. Tak sa potvrdilo, čo si napísal. Tie kábliky je dobré upevniť, aby nezakmitávali, ako sa im zachce, a ja som ich upevnené nemal.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: zpátečková světla

Příspěvek od škatulka »

Na renovaci škatulky jsem koupil jednu E 12ku na které byly natahané nové dráty k zadním světlům. Po sundání karoserie jsem zjistil, že
kabelový svazek v místě kde opouští karoserii ( gumová průchodka ) a přechází na rám ( první plastová příchytka ) je prodřený o rám
a je poškozeno ( zkratováno ) pět vodičů . Myslím - i když myslet znamená hovno vědět - že to bude dost častá příčina různých poruch
a závad. Škatulka.
David
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 80
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: zpátečková světla

Příspěvek od David »

Zdravím, na starém liberu mi v elektrice nefungovalo asi devět věcí, je s podivem, že ještě jelo. Vnitřkem vozu jsem měl nataháno asi pět drátů. Kamarád jednou při hledání příčiny rozdělal svazek a několik drátů vedle sebe bylo ztloustlých jako had, když spolkne myš. Po dvaceti letech v méně chráněných místech může měď zoxidovat skrz izolaci a nezbývá než proměřovat odpor jednotlivých drátů. Skoro by pak člověk při úplné renovaci pomýšlel na nový svazek za pár tisíc, kdyby byl k mání :-). Pro ty, co neměli tuto nutnost, přidávám, že se dráty proměřují pomocí špendlíků, kterými se drát propíchne napříč a není nutno vstupovat do konektoru.
Přeji hodně zdaru a zdravé dráty, David
Odpovědět