Výměna motoru

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Výměna motoru

Příspěvek od Pajas »

Jak jste mnozí viděli na srazu tak motor začal papat dost olej a ted v posledním týdnu začala mlátit klika takže motor půjde ven a dá se tam jiný. Chtěl bych se zeptat, jak jde ven? Měnil už někdo z vás motor? Mám k dispozici zvedák. Jaké jsou tam záludnosti atd. Převodovka zůstnae původní, protože na tom druhém je blbá- špatný synchron na 2. Děkuju všem za rady
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Petr+Barča »

K vyndavání motoru používám lešenářskou trubku přez díru nad motorem a dvě kurty . Kurty pod motor , nahoře přez trubku . Krásně to jde spustit dolů a stejně tak vytáhnout . Akorát nezapomeň podvázat nebo podložit převodovku .

P+B.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Výměna motoru

Příspěvek od Raper »

Mna to čaká tiež tak vy skusenejsi nebuddte skupi na slovo a cosi blbcuvzdorne tu prihodťe.
Pripadne ak sa uz o tom pisalo inde tak povedzte nech nezadrbavam forum. Vdaka
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
sardelli
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 31, 2008 8:53 am
Typ Libera: E12 De-luxe
Bydliště: Sobotka

Re: Výměna motoru

Příspěvek od sardelli »

Tak se mi konečně podařilo sehnat nový motor, má tedy někdo zkušenost s výměnou, že by pár informací poodhalil ? Bude mi to dělat mechanik a nemá s tím zkušenost, takže myslí, že bude třeba oddělat nápravu, ale to se mi nezdá, když tu píšete, že to jde spustit přes trubku.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Lubomír »

Uplne sedláckym spusobem odmontuješ všetko okolo bloku - ja obyčajne odmontujem parohy výfuku, parohy sania , štartér , altík a vzperu k prevodovke vzadu, a potom podložím heverom prevodovku, silentblok prevodovky odmontujem, odmontujem celý motorový nosník vpravo aj vľavo, (motor ide potom dobre vysunúť dozadu aj s nosníkom) a potom rozoberám spojenie spojkovej skrine, a motor ide vysunúť zavesený na trubke, a to si tam dávam dve trubky, autolano pod remenicu a popod rozdelovač a spojkovú prírubu, aby sa dal motor vysunúť z hriadeľa prevodovky, je na dvoch kolíkoch v prírube, no veď to nájdeš. Dve trubky sa dajú podkladať a vyberaním podložiek sa motor dá spustiť dolu. Dve trubky majú výhodu v okamihu montáže motora k bloku, tam je uhol medzi prevodovkou a motorom nutné zosúhlasiť, a pridvihnúť do osi, prípadne povoliť prevodovku na heveri aby sa osi vyrovnali. Býva to trocha skúška nervov, lebo mnohohran na prevodovke nechce len tak zapadnúť, treba pootáčať motorom, ale potom to luskne, a motor ide nasunúť na kolíky, potom už len dotiahnuť spoj na spojkovej skrini a ostatok je obyčajná montáž. Tak veľa zdaru.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 267
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště: SK Nitra

Re: Výměna motoru

Příspěvek od gari »

i tak še da
P1010001.JPG
P1010001.JPG (250.3 KiB) Zobrazeno 7983 x
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Lubomír »

no to je uplná krása - zajásá srdce technika a zaplače amatér pred barákom nad vlastnými možnosťami...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět