TIP NA N.D.

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: TIP NA N.D.

Příspěvek od Lubomír »

K tomu ťahaniu na jednej strane- skontroluj po ukončení krátkej jazdy bez brzdenia dolu kopcom rovnomerné ohriatie kotúčov predných brzd - stačí prstom cez výrez v disku a na heveri, či sa rovnako ľahko pretáčajú predné kolesá. Ak autíčko nejaký čas stálo, predné kotúče rady zahrdzavejú, a pri pribrzdení to síce zíde z činnej plochy, ale tam, kde sa špalíky priamo nedotýkajú, na vnútornom a vonkajšom priemere ostáva vrstvička hrdze, ktorú len mačkajú a zalešťujú - je to vidieť okom. No a to spôsobuje stále pribrzďovanie, ťahanie na jednu stranu a samozrejme aj spotrebu. Ak je to tak, treba pretočiť kotúče, alebo aspoň tú hrdzu orachať flexinou a šmirglovým kotúčom dorovna. Daj vedieť, či je to ono.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Re: TIP NA N.D.

Příspěvek od Mira »

drtic píše:Dik za tip,to tahanie bude najskor geometriou,....
Nevim, nevim. Geometrie nezpusobi tahani na stranu. Spatna geometrie zpusobi zmeny chovani okolo primeho smeru jizdy ( bez ohledu na polohu volantu, ten muze ale nemusi byt sikmo ). Napr. ze musis pouzit silu, pokud chces zatocit, nebo je problem udrzet primy smer. V zatackach se to neprojevi tak moc, jen kdyz pretacis z jedne na druhou stranu.

Ja se tez priklanim k brzdam jako Lubomir. Pokud chodi dobre ve trmenech a valecky se lehce vraci, muzou to byt hadice.
Ja rozhybaval valecky tak pred mesicem po caa dvou letech od posledni opravy.
tak už bez
Odpovědět