Nastavení automat. sytiče

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Pajas »

Mám karbec E12 s automat. sytičem a chtěl bych ten sytič doladit. Když se na něj podívám, je tam nějaká ryska, jak má být ta ryska nastavena díky? Mám to při pokojové teplotě, a ta ryska byla pod úrovni toho válečku nebo co to je???
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Lubomír »

Daj fotečku!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Pajas »

To bude problém karburátor je ode mě vzdálen 250 km a do pátku se to nezmění :( nešlo by to aj bez fotečky??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Lubomír »

no, prebrousil som svoje podklady, ale kapitolu o nastavovaní sytiča som nenašiel, tak sa radšej spýtam, na čo to vlastne myslíš, (nepochybujem, že nerozoznáš sytič na karburátore) ale nie je mi uplne jasné, na akú rysku si zvedavý...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Pajas »

Myslel jsem nastavení šroubku č.5 - převzato od KCE
http://k23.kx.cz/fotozz/libero/karb3.JPG
tu rysku bohužel přesně ti neřeknu kde je takto z hlavy...Nevím jestli pomůže, zkusím o víkendu nějak nafotit
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Petr+Barča »

Nastavení sytiče dělám takto : Nejlépe ráno , když je v daném období nejchladněji nastartuju a šroubkem pro štelování sytiče nastavím otáčky motoru tak , aby běžel ve vyších otáčkách . V tuto dobu je ten váleček na osičce opřený o tu část karburátoru co je ta ryska . Po zahřátí motoru na provozní teplotu sešteluju volnoběžné otáčky šroubkem na seřizování volnoběžných otáček . Tím válečkem musí jít po zahřátí otáčet , protože tam vznikne malá mezera . Tou ryskou asi nic na vymontovaném karburátoru neseřídíš .

P+B.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Lubomír »

Tak, teraz jasné, ale tým jemným závitíkom som veru nič nenastavoval, nechal som ho na pokoji, v prípade rozebrání je múdre poznačiť si predom polohu alebo vzdialenosť...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Petr+Barča »

Pozor ,ještě je tam z vrchu šroubek na nastavení bohatosti směsi , ale tím se nenastavuje sytič .

P+B.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Pajas »

To vím Petře, mně se jednalo o nastavení šroubku č.5 na fotce od KCE jestli ho už někdo nastavoval...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Pajas »

Tak znovu ta ryska dle obrázku, která je vyznačena vpravo- jestli má být zároven s prostředkem válečku. Měl jsem to na půdě tedy teplota kolem + 8 °C. Takto měl být ten dotaz. Je to zřejmé už, nebo to mám ještě nějak vyfotit, či objasnit?? Díky..
Přílohy
000_0034ef.jpg
000_0034ef.jpg (54.27 KiB) Zobrazeno 12951 x
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od michael »

Nazdar chlapi, můj problém asi nesouvisí přímo se sytičem, ale nechci zakládat další téma. Vzhledem k mým problémům se zadní nápravou, která zatím není opravená, jsem se porozhlédl po něčem na dočasné ježdění. Na Aukru se mi podařilo vydražit Libero r. v. 91. A teď k tomu problému. Auto reaguje na plynový pedál až tak od poloviny jeho chodu. Karburátor je s automatickým sytičem, ten se zdá být v pořádku. Motor nastartuje bez problémů, sytič reguluje otáčky, bez problémů si ubírá a zase přidává. Po ohřátí volnoběh drží, motor nechcípá. Ale při přidání plynu motor kucká a má snahu chcípnout, pomůže pouze ubrat plyn, nebo přidat přez půl plynu a pak teprve pouštět spojku. Od té poloviny plynu až po podlahu je motor živý a krásně akceleruje. Jel jsem s tím asi 250 km a nějaký čas trvalo než jsem si na to zvykl. Průjezd přez Prahu byl super, na každé křižovatce půl plynu a rychlý start. U mého starého Libera jsem zvyklý spíš na obrácenou variantu - do půl plynu. Potřeboval bych to nějak vyřešit, ale vzhledem k těm teplotám, co teď venku jsou i přez den, nerad bych se v tom vrtal moc dlouho. V garáži mi překáží auto bez zadní nápravy. Pokud by vás někoho napadla nějaká konkrétní věc, kterou bych mohl začít, tak předem děkuji za radu.
Jinak pro majitele novějších Liber, táta jel se mnou jako doprovod svým zeleným, a byly úseky, kdy docela nestíhal :D Ale to jsem měl plynový pedál až na podlaze a kochal se tím, jak to frčí. No a ještě nakonec spotřeba - 7,2l .
Nějak jsem se rozepsal, ale musím to využít, když mě děti pustí k PC.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Lubomír »

To Michael:
Odpoveď je:Podtlaky, podtlaky, podtlaky.
1. Schválne, pošli foto, jak vypadá prívod k predhrievaču vzduchu na poslednom dieli výfuku? - stavím sa , ze ten predohrev tam už ani neni, len hadice, taká oranžová tam trčí do prázdna, že?
2. Hadička podtlaku do rozdelovača je pružná, nenalomená, a pevne sedí na vývodkách?
3. Páčka ponad karburátor je bez vôlí? - pravidelne sa pri jemnom pridaní plynu pootočí, až potom stlačí pumpičku obohacovania zmesi - tu hladaj to zakuckání po pridaní plynu!
A pochvál sa, v čom to bolo! (Ešte môže byť aj vôla v uložení klapky alebo zas..ný filter vzduchu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Petr+Barča »

Podle toho jak to popisuješ tak bych to typoval na nějaký problém s podtlakovou regulací rozdělovače . Špatná hadička , membrána , zatuhlý vnitřek . Ale člověk nikdy u libera neví .

P+B.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Raper »

Nepodarene štarty moje ma na svedomí nevracajuci sa automatický sytič, neviete mi poradit?? Prestriekané to mam rozhybané, a aj tak sa nevracia a na pohmat nejde ztuha.Bude za tym cosi ine. Vdak.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení automat. sytiče

Příspěvek od Martinekk »

Myslím že sa tu niekde na fóre riešil ten istý problém, a to môže byť zahrdzavená samotná komora termosytiča. Aks om si dobre zapamätal tak sa tam teplom rozťahuje nejaký vosk... Asi by som to rozobral ako sa len dá, nieje moc čo skaziť. A Tebe by som odporúčal ručný sytič, pri krátkych jazdách ktoré robíš si sám narguluješ koľko treba a tým aj dosť klesne spotreba...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět