rada

E 10, E 12
Odpovědět
PildaUL
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 13, 2010 6:40 pm
Bydliště: Ůstí nad/Labem

rada

Příspěvek od PildaUL »

Ahoj Kluci potrebuji poradit jak nejlepe a nejsnadneji vyndat motor sprevodovkou a zadni napravu z libera Díky :?:
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: rada

Příspěvek od Lubomír »

"nejlepe a nejsnadneji " - no přece flexinou...nee?
jinak bych prosil i pár dat - stav, proč, (koroze? - úraz?(nehoda?))...i představení situace - líp se sdíli starosti...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
PildaUL
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 13, 2010 6:40 pm
Bydliště: Ůstí nad/Labem

Re: rada

Příspěvek od PildaUL »

s tou flexou to neni spatnej napad ale ja bych stim chtel jeste jezdit mam upadlou(urezlou)napravu a potrebuju to tam cely znova vyvarit protoze se stim neda jezdit
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: rada

Příspěvek od dědek »

Tak v každém případě to bude chtít vysoký hydraulický hever, který doma má málokdo. Lze vyřešit i použitím vysokozvižného vozíku a z boku auto vyzvednout. Jinak tahle"operace" na zahrádce doma moc úspěchu nepřinese. Přesto si myslím, jednodušší je demontovat motor (spustit pod auto) a pak po demontáži poloos odpojit řazení, kardan a další a vymontovat převodovku. Jako celek to má docela pěknou hmotnost a je to do "teplých" neforemné břemeno. A až to budeš vyvařovat (asi taky odspodu) dej bacha ať si to nepodpálíš uvnitř.(mokré hadry a kýbl po ruce). Ale není-li rozsah toho co chceš vařit příliš rozsáhlý , hledal bych jiné možnosti opravy.(silný natvarovaný plech jako záplatu nanýtovat (našroubovat atd) do zdravého. Copak vyndat motor a převodovku až na ten nějaký rezavý a nepovolitelný šroub půjde, ale návrat bývá obtížný a "zpojízdnění" ještě horší. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: rada

Příspěvek od Martinekk »

Hlavne pokiaľ je hnilý rám tak to bva konečná. To sa neopravuje. Pokiaľ je hnilý, tak si zožeň druhé s dobrým rámom.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: rada

Příspěvek od Raper »

Mam za sebou 3-4 vydelavani a vkladani motoru vždy to vyndavam i s prevodovkou, dokažu to sam a delam to na zahrade s obyčejným hevrem , panenkou.
Postup je nasledovny: 1. odmontujem narazník,odpojim vsetky veci co su pripnute k motoru sanie, vyfuk, vzduch. filter, vodu, alternator, podtlaky4WD, náhon tachomeru, elekriku.
2. odpojim tiahlo prevodovky a prevodovkové stabilizátory, odpojím poloosi
3. vyheverujem auto(o nosnik v strede) velmi jemne a podložim klatikmi- pod nosník motoru
4. odtocim tie 4sruby a motor ostane na silentbloku pri prevodovke a klatikoch
5. podložim hever pod lyžu prevodovky jemne nadvihnem a uvolnim silentblok (dve šruby)prevodovky(silentblok nechavam na ráme)
6. posuniem auto kusok dopredu aby sa uvolnil kardan, cely motor položim na zem a auto posuniem dopredu a motor je von
ak mas tep. clonu vyfuku musi ist von vyndas motor v pohode ale ked ho budes davat spat robi neplechu ak mas krytovanie motoru ide von medzi prvymi, ked už odpojiš kardan davaj pozor na naklonenie prevodovky aby ti nevytekal olej z prevodovky.
Po cely čas ked už klesaš s motorom kontroluj ci si ozaj vsetko odpojil aby si si neodlomil napr. el-mag. ventil 4wd ako ja. S rozumom- možno som na cosi zabudol.
Naposledy upravil(a) Raper dne ned úno 13, 2011 8:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: rada

Příspěvek od Petr+Barča »

Já to dělám tak : Lešenářskou trubku do kufru na příč a podvážu motor kurtama a na nich to i spustím na zem na desku a po ní to vytáhnu dozadu . Heverem to zespodu ze začátku jenom jistím . Líp se mi to vyndavalo kompet s převodovkou , než to rozpojovat v motorovém prostoru . Spátky to zase vytáhnu na kurtách , usadím , zanadávám si u toho , poděkuju pánu bohu že nepršelo , nesněžilo , nemrzlo , nepadaly trakaře no je to . Ale jestli máš fakt sežranej rám tak to snad za tu práci ani nestojí . A jak píše Dědek , bacha na sváření , Libero je velmi hořlavé , můžu potvrdit z vlastní skušenosti .

P+B.
PildaUL
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 13, 2010 6:40 pm
Bydliště: Ůstí nad/Labem

Re: rada

Příspěvek od PildaUL »

diky kluci a pocitam kdyz budu sundavat napravu tak to bude taky paradan co??pulku sroubu nepovolim a druhou pulku utrhnu :shock:
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: rada

Příspěvek od kce »

ja po vyletu do turecka a navratu s utrhlou zadni napravou (obe ty "ramena") vse vyresil bez sundavani cehokoliv, podle popisu mi prijde ze mas stejny problem.. staci nekdo sikovnej s autogenem a cockem, kybl s vodou a hadry na chlazeni silenbloku co sou v tech ramenech a hura do toho!
zkusim vystrachat i foto..
...
tak sem nasel jen tohle, kde uz je to pretlumexovany.. ale videt to misto opravy trochu je..
Obrázek
nicmene do budoucna bych rovnez jako ostatni poradil poohlednout se po voze se zdravym ramem, taky jsem si pak uvedomil ze ram nejde opravovat donekonecna a poridil nerezavy vozitko:)
Odpovědět